w124 + kattoluukku
w124 + kattoluukku
oli jo keskustelua kylläkin aiheesta mut yli ymmärryksen meni.
Eli w124 vm.87 kattoluukku vaihdettu ja pitäis saada säädettyä niin ettei tarvi napilla leikkiä et saa luukun kii ja oikeaan asentoo.
sitten missä mättää kun luukun nappi ei toimi kuin pitää.muuten toimii oikein mut kun nappia alas painamalla ei luukku laskeudu,aukeaa kylläkin nappia painaessa alas ja kun työntää ylöspäin.
Eli w124 vm.87 kattoluukku vaihdettu ja pitäis saada säädettyä niin ettei tarvi napilla leikkiä et saa luukun kii ja oikeaan asentoo.
sitten missä mättää kun luukun nappi ei toimi kuin pitää.muuten toimii oikein mut kun nappia alas painamalla ei luukku laskeudu,aukeaa kylläkin nappia painaessa alas ja kun työntää ylöspäin.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
teeppä näin.aja luukku täysin eteen, lippa ylhäällä. nyt, vedät sen valkoisen tötsän n.1-2 cm ulos sieltä.(sijaitsee moottorin kyljessä,takaluukun vasemmalla puolella.)sitten, pyörität sitä kunnes näet pienestä reijästä, kun toinen reikä vilahtaa ohi. lopeta pyöritys, koita esim. 3mm poranterän istukka-osalla meneekö pohjalle.. se uppoaa sinne n.3-4 cm muistaakseni.. lyö se valkoinen tötsä ihan pohjalle. terä pois ja kajuuttaan kokeilee.. muistaakseni se oli säätö niin että jos jää luukku vajaaksi, niin tötsästä kiertämällä se säädetään..43mm kierros muistaakseni..ja kuin kellon taulusta, eteen vääntäen, luukku enemmän etteen ja päin vastoin.. kerro jos hajos.. mut näin omani väänsin paikoilleen..
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
ok.täytyy kokeilla vielä huomenna!!!pitääkö sen luukun olla pysty asennossa kun siit tapist säätää,ymmärsinkö oikein...
päivällä kokeilin sitä tappia vedellä ja painella,mutta liikku hyvin vähän.
päivällä kokeilin sitä tappia vedellä ja painella,mutta liikku hyvin vähän.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
eli aja se luukku ylös ja sit tappi ylös ja säätään niin että se poran terä uppoaa huomattavasti.. älä missään nimessä sitten aja luukkua, kun poranterä on paikoillaan reijässä, saattaapi ruveta ottaa päähän ankarasti..
ongelmatapauksissa voit soitella..
0451118301
Mäkinen
ongelmatapauksissa voit soitella..
0451118301
Mäkinen
112cdi vito........
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
kaikkeen sitä tartteeki koskea..
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Sama pätee ilmeisesti w201:een..? Luukku toimii täydellisesti mutta hiukan on sellanen olo että se ei aukeaisi ihan täysin taakse liu'utettaessa. Säätönupista nämä rajat ovat siis ilmeisesti säädettävissä? Eikä vaikuta luukun kiinnimenoon/flippinostoon? Vai annanko olla koskematta ettei tule murheita... Vertailupohjana käytin edellistä bemariani jossa luukku kyllä pakeni lähes koko mittansa katon sisään.
Tietääkö kukaan kuinka pitkälle luukun pitää mennä katon sisään sitä avatessa
Tietääkö kukaan kuinka pitkälle luukun pitää mennä katon sisään sitä avatessa
Sakemannicäbi
biglimited kirjoitti:Sama pätee ilmeisesti w201:een..? Luukku toimii täydellisesti mutta hiukan on sellanen olo että se ei aukeaisi ihan täysin taakse liu'utettaessa. Säätönupista nämä rajat ovat siis ilmeisesti säädettävissä? Eikä vaikuta luukun kiinnimenoon/flippinostoon? Vai annanko olla koskematta ettei tule murheita... Vertailupohjana käytin edellistä bemariani jossa luukku kyllä pakeni lähes koko mittansa katon sisään.
Tietääkö kukaan kuinka pitkälle luukun pitää mennä katon sisään sitä avatessa
luukku menee noin 3-4/5 osaa katon sisään , eli reilusti pitääkin jäädä näkyviin. varsinkin 201:ssä.
joo sain sen tapin kunnolla ylös ja kokeilin ennen mitää säätöä niin terä meni sinne sisää melko syvälle.en sit säätänyt mitää.kokeilin kyllä et pyöriikö se säätö mut melko tiukka oli.ainut mikä mietityttää niin se katkaisijan toiminto viel ku ei pelaa niin kuin pitäis pelata.ylös ja alas toiminto ei pelaa katkaisijasta oikein mut sisään ajo ja takas kii kyl pelaa.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Mites pitäis toimia, säätö nupikasta säätää vai? Ongelmani on, että kun ajoin kattoluukun auki (taakse päin) ja takaisin eteen eli kiinni, ei kattoluukku mennytkään kokonaan kiinni. Vaan luukku jää takareunasta hieman katon alapuolelle. Nyt se ei myöskään enään nouse ylös vaikka yrittää napista painaa.
Loppujen lopuksi sain luukun ajettua normaaliin kohtaan, mutta nyt se ei siltikään nouse ylös. Enkä sitten uskaltanut enään ajaa sitä katon sisään, koska en tiedä tuleeko enään pois sielt..
Mitähän murheita vielä? miten sais korjattua?
Loppujen lopuksi sain luukun ajettua normaaliin kohtaan, mutta nyt se ei siltikään nouse ylös. Enkä sitten uskaltanut enään ajaa sitä katon sisään, koska en tiedä tuleeko enään pois sielt..
Mitähän murheita vielä? miten sais korjattua?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
itellä oli sama että luukku jäi vähän auki. kattoluukun moottorissa on se valkoinen säätöratas.vedä sitä ulos päin sillai että naksahtaa(saa vetää aika voiman kanssa), luukun ääri asennoissa pitäisi tulla. ja siitä säätämään, sun tapauksessa ehkä varttikierroksen eteenpäin pyörität sitä valkoistaratasta. se on vähä semmosta hakuammuntaa.mulla jäi joku 10cm kattoluukku auki niin sai pyörittää sitä säätöratasta varmaan 4 kierrosta eteenpäin eli aika hienosäätö se on.
W124 E250D
jos luukku jää auki kiinni ajettaessa,menee ja nyppäsee sen säätörattaan ulos ja sen jälkeen ajaa tiltti asentoon nappia painamalla luukun kiinni ja painaa rattaan takasin sisään...näin ainakin omani säädin
no vuoden päivät pelasi hyvin,mutta nyt ei tunnistanut tiltti-asennon maksimikohtaa ja työnsi vaijerin putkesta ulos.
mitenkäs tämä vaiva hoidetaan?vaijerin ajoin jo ulos ja uutta odottelen,mut ei viittis uuttakin vaijeria pilata heti.
no vuoden päivät pelasi hyvin,mutta nyt ei tunnistanut tiltti-asennon maksimikohtaa ja työnsi vaijerin putkesta ulos.
mitenkäs tämä vaiva hoidetaan?vaijerin ajoin jo ulos ja uutta odottelen,mut ei viittis uuttakin vaijeria pilata heti.
210.025