terve.
eli tuommonen 2.5 moniventtili tuli laitettua tuonne 190d keulaan ja siihen mynänpymppu. nyt parinpäivän ajelujen perusteella huomannut semmosen propleeman että kaasupuhjassa kiihdyttä essä kone vähän niinku nykii ja saattaa välillä teho läskea reilusti joksikin aikaa. kone kyllä käy hyvin eikä ännä mitenkään erikoisesti tuon vian ilmetessä.
paria selitystä tuolle olen miettinyt, eli kun mulla ei vielä tässä vaiheessa ei ole painetta kuin 0.7bar että olisko tuo pumppu sitte just siinä rajolla että antaako se lisää syöttöä vai ei, tai sitte toinen ajatelma ois että tuolta imusarjasta pääsis tuota egr:än jäljiltä olevaa paskaa sotkemaan palotapahtumaa.
tämmänen nykiminen ei kyllä tässä vaihessa paljon mieltä lämmitä kun uuteen koneeseen ei vielä oikeen täysin luota, vaikka kyllä se varmasti lujempi on kuin tuo edellinen om602 vaparista turbotettu.
jukkis. kirjoitti:...kaasupuhjassa kiihdyttä essä kone vähän niinku nykii ja saattaa välillä teho läskea reilusti joksikin aikaa...
Tommosen oireen saattais aiheuttaa se, että banjopultit on väärin päin pumpussa. Eli se kuristettu venttiilillinen pitää olla paluupuolella (eli moottorin puolella pumppua) ja normaali tulopuolella.
ja vika taisi löytyä. ahtoputki pääsi lutistamaan polttoaine letkun. en ole vielä kokeillut että auttoko se mutta kyllähän se varmasti siinä olin se vika.