ei mene mersu kaupaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

ei mene mersu kaupaksi

Viesti Kirjoittaja peteracing »

miksi mun mersu ei mee kaupaksi? onko se liian kallis vai onko tuo myynti muillaki nahkeaa? :roll:


nettiauto Id: 1304129
power is nothing without control...
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Onhan tuosta kyselty kovastikin

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

No, näyttäähän tuosta kiinnostuneita olleen melko paljonkin, kovasti kyselyjä tullut näköjään ja kaikenlaista vaihtotarjoustakin. Komean näköinen pelihän tuo on, klassinen upea musta Mersu jossa on kokoa ja näköäkin. Tietysti varmasti km-lukema 660.000 karkottaa jo osan ostajista, mutta jos joku hakee siistiä isohkoa dieselautoa matka-ajoon edullisesti ja haluaa saada edullisia kilometrejä niin luulisi tuon menevän kaupaksi, ainakin sellaisille jotka jotain Mersuista tietävät eivätkä pelästy km-lukemaa sitten, jos auto todella on ruosteetonkin vielä kerran.

Tietysti markkinataloudessa voidaan yleisesti todeta että ellei tavara mene kaupaksi, niin hinta ei ole vielä kohdallaan, eli mahdollisesti vielä pientä hinnan viilausta voidaan tarvita. Tai sitten ei ole vielä tullut vataan sitä ostajaa joka juuri tämän tyyppistä autoa on hakemassa, auton hakija ei ole siis vielä törmännyt kaupan olevaan, vaikka kyllähän nettiautosta varsin moni hakee, etenkin jos tarkasti jos tietää mitä haluaa.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Tiedä sitten kauanko olet myynyt mutta tutulta kuulostaa...
Nettiautossa kun tarjotaan vaihdossa kaikkea grilleistä omiiin mummoihin! Tuntuu nykyään olevan hankalaa löytää suoraa käteisostajaa halvallekaan tuotteelle :? Muistelen kuinka 80/90-luvun taitteessa kauppa 'tuntui' käyvän luonnikkaammin, mene ja tiedä mikä sitten on totuus tilastojen valossa? Kaikki tarttis saada nykyään pienellä käsirahalla alle ja tietty loppu rahoituksella. Itsekin olen muutaman nettiautossa saanut myytyä, mutta vaihtoja on tarjottu aivan liiaksi vaikka myynnistä on puhe?!?!
Pieni, uudehko auto menee helpoimmin kaupaksi, huomattu on :wink:
Sakemannicäbi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Vanha viisaus, että jos ei tuote mene kaupaksi, niin nostetaan hintaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

...mutta eikös tossa oo hinta aika kohallaan? tietty tinkivarahan pitää aina laskea..
power is nothing without control...
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tällä hetkellä tuntuu olevan minkä tahansa myyminen vaikeaa. Hintaa alas jos haluat päästä tuosta oikeasti eroon...
Ex. S202 cdi -99
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Eikös tuo ole Juben rakentama?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Eipä ole minunkaan dieseli menny kaupaksi viimisen 4-viikon aikana..
hinta voi olla vähän tiukka, mutta on se pommin varma peli myös.
Paljon on rahaa tuohon upotettu, niin ei sitä ihan ilmaiseksi voi antaa..
Minun piti sillä 300tkm ajella huolettomasti, mutta sit tulikin muutoksia suunnitelmiin..
220.128 Black Mirror
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kyllä mulla on nettiautossa/motossa kaikki mennyt aina kaupaksi nopeasti ja suoraan rahalla. Hinta kohdalleen (liian halpa/kallis?) ja kama kuntoon niin kyllä menee. Jokaisesta vehkeestä on aina kauppa syntynyt käytännössä jo puhelimitse, paikanpäällä ostaja ei ole muuta tehnyt kuin tarkastanut myytävän vehkeen ja ottanut heti alle. Myyntiajat ovat olleet 1-4 viikkoa. Eikä suinkaan ole olleet luokkansa halvimmasta päästä. En tiedä noitten satalankkujen hinnoista, mutta sijoita hinta hiukan keskitason alapuolelle, halvin on aina ostajan mielestä romu.

Yhden moottoripyörän möin juuri vastikään ja ostaja ei laittanut sitä edes käyntiin ennen kuin antoi rahat käteen. Myyntiaika 4 viikkoa, ensimmäinen soittaja.

Edellisen A-mersuni möin puhelimitse nettiauton kautta, näkemättä tonni etumaksua ja vein sitten vaan auton luovareineen ostajalle. Myyntiaika viikon verran, toinen soittaja.

Yhden volvon möin taannoin hyvään hintaan vaikka se ei lähtenyt edes käyntiin, renkaat ihan loppu, lukot jäässä jne... Meni parissa päivässä ensimmäiselle soittajalle.

Nyt toki on myynnissä aprilia joka ei tunnu menevän kirveelläkään kaupaksi, mutta eipä ole tavarakaan ihan priima.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2269
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ..veikkaan vuosimalli/hinta :D ...siis jos suhde niissä ei ole kohdallaan :D
...kun eipä noita autoon laitettuja euroja oikein saa takaisin arvon nousulla :D ...pikemminkin myytävyys vaan paranee kun hinta muiden saman ikäisten tasolla :D ...tietysti kun ketjuttaa ja siis ottaa aina vaihdossa jotain niin lopulta saa sen mitä haluaa tosin menee ikä ja terveys :lol:
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Ei kun kaikki ajaa nykyään vuosimallilla, EI autolla. Ai sulla on -02 mese eikö pitäis vaihtaa jo uudempaan........... :shock:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Mä myin Nettiautossa '03 Mini Cooper S:ää Worksin virityssarjalla, ei mennyt kaupaksi kahdessakaan kuukaudessa. Kyselytkin piti laskea yhdellä kädellä. Hintaa joutui pudottelemaan vähitellen, lopulta oltiin siinä tilanteessa että vaikkapa Saksasta ostamalla olisi joutunut maksamaan 5000 euroa enemmän. Suomessa ei tuollaisia autoja vissiin oikein osata arvostaa.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

S211 T Kompressor

- vuosimallia 2005
- 160 tkm (aivan varmasti pitää paikkansa)
- täysi MB -huoltohistoria, ASSYST -käyttöturva joka siirtyy
- omistajahistoria (olen 2. omistaja; 1. iso tunnettu yritys)
- navi aps 50 euroopan uudella kartastolla
- tehtaan piiloon taittuva vetokoukku (käyttämätön)
- easy pack
- kolaroimaton ja kolhimaton
- 2 x erittäin hyvät renkaat aluilla (mallia Avantgarde ja Classic)
- siisti ja tupakoimaton
- musta/antrasiitti sisustus
- vasta kiilloitettu/kovavahattu maalipinta
- seuraavaan huoltookin on yli 10 000 km
- ...

Myynnissä 3 kk, paras tarjous joltain jobbarilta 25 k€ ... (tiukka pyyntihinta nettiautossa 32500). Yhteydenotot kaikkiaan 5 kpl. Kaikki rahattomilta haaveilijoita tai jobbareilta ...

Eli vaikeeta on :D , varsinkin kun tulli hiljattain arvosti tuon liki 40 k€:n hintaiseksi?

Muuten ei ole myynnissä, mutta tarvitaan automaattivaihteinen versio!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

sooppa kirjoitti:Ei kun kaikki ajaa nykyään vuosimallilla, EI autolla. Ai sulla on -02 mese eikö pitäis vaihtaa jo uudempaan........... :shock:
Ainakin osittain tuo on muuten totta, ja varsin typerää ainakin periaatteellisena kysymyksenä, että "auto ei saa olla yli 5v. vanha". Tietysti niissä maissa, joissa auton ikä vaikuttaa käytökuluihin, eli joissa käyttömaksut määräytyvät auton iän ja päästöjen mukaan (kuten esim. Saksassa), ymmärtää sen, että autoa on jotain syytäkin olla vaihtamassa koko ajan uudempaan esim. 2-3 vuoden välein. Tämähän taas sopii hyvin suurille autontuottajamaille (kuten Saksa) ja autontuottajille tietysti, kun koko ajan menee uutta tavaraa kaupaksi paljon paremmin, kuin jos jatkuvalle uuteen vaihtamiselle ei olisi taloudellisia perusteita.

Suomessa tietysti yksittäiset henkilöt pyrkivät ottamaan edun sekä Saksan osalta että Suomen osalta, jos viitseliäisyyttä ja perehtyneisyyttä asiaan on: Saksassa autojen arvo alenee em. käyttömaksusyistä huomattavan nopeasti, kun vanhemmilla autoilla on kovemmat käyttökulurasitteet sen lisäksi että ne ovat myös muuten kuluneempia ja "huonompia". Siis Saksasta saa huomattavan halvalla käytetyn ison arvoauton verrattuna Suomeen. Sitten Suomessa ko. autolla ei kuitenkaan ole mitään enempiä käyttömaksuja kuin vastaavalla aivan uudellakaan. Siis Suomessa sen käyttö tulee halvemmaksi kuin Saksassa.

Suomessa kuitenkin auton hankintaan liittyy huomattava vero. Sitten Suomessa katsotaan että paljonko vastaavan Suomessa myynnissä olevan auton arvossa on tuota veroa jäljellä ja sen mukaan tulee veroa. Vaikka tuon veron maksaakin, niin silti helposti voittaa n. 20-30% (riippuen toki autosta ja etenkin vuosimallista) hakemalla sen Saksasta ja maksamalla "jäljellä oleva" vero Suomen valtiolle.

Tietystikin kansalaiset haluaisivat, että tuotakaan veroa ei olisi tuontiautoilla, eli saataisiin todella "rusinat pullasta" poimittua: ei veroa eikä korkeita käyttömaksujakaan ja saisi hakea halvalla autoja. Siksipä jatkuvasti tuota veroa yritetään saada pois valittamalla, mutta tuskinpa juuri kukaan Saksan mallin mukaisia auton ikään sidonnaisia kovia käyttökulujakaan haluaisi tilalle. Siis molempi parempi, ei veroa eikä suuria käyttömaksuja ja hakee vielä autot 4-5 vuoden ikäisinä suurimman osan arvostaan menettäneinä kovan käyttömaksun maasta, niin kerrankin autoilijaa hemmoteltaisiin Suomessakin! (ellei sitten keksittäisi laittaa esim. törkeän kovaa polttoaineverotusta tilannetta kompensoimaan...)

Itse pidän ehkä eniten juuri 90-luvun lopun - 2000-luvun alun Mersuista, esim. vanhempi W208 CLK, toiseksi uusin S W220 ja toiseksi uusin CL ja vanhempi R170 SLK ovat sen näköisiä Mersuja, että niissä on juuri sitä "jotakin" silmää miellyttävää ulkonäössä. Kuitenkin kun pohdin ääneen eräälle kaverille esim. vm. 2000 S-sarjalaisen (W220) hankkimista Saksasta haettuna jossakin välissä, niin kaveri heti tuumi, että "niin, jo 7 vuotta vanha ja silti noinkin kovissa hinnoissa vielä Suomeen hankittuna, on se kyllä, vaikka onhan se komea auto jne." Siis vaikka auto olisi upea ja virheetön ja juuri itseä miellyttävä malli ja ulkonäöstäkin pitäisi, niin silti jonkun mielestä se on kyllä typerä hankinta kun se on niin "vanha" jo!
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mielestäni paras tarjous kun itse aikanaan myin mersua oli joku
rahaton joka tarjosi "arvotaidetta" ja metsää jostain hevon kuusesta. Puhdasta rahaa ei sitten millään.Ei sinänsä metsänomistajanakin olisi kiva olla, mutta pitäisi alkaa tauluja keräilemään niin ei kiitos.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

illinois kirjoitti:Mielestäni paras tarjous kun itse aikanaan myin mersua oli joku
rahaton joka tarjosi "arvotaidetta" ja metsää jostain hevon kuusesta. Puhdasta rahaa ei sitten millään.Ei sinänsä metsänomistajanakin olisi kiva olla, mutta pitäisi alkaa tauluja keräilemään niin ei kiitos.
Yleensä kun kaupanteko alkaa mennä siihen, että ostajakandidaatti alkaa tarjoamaan vaihdossa sitä sun tätä, niin kannattanee unohtaa koko juttu. Tosiostajalla on yleensä rahat, tai vaihdossa tarjotaan korkeintaan entistä autoa.
Onhan se rahoista niin vaikeaa luopua, mutta silloin ehkä ei ole syytä lähteä ylipäätänsä ostamaankaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Elkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 11.03.2005 22:50

Viesti Kirjoittaja Elkku »

Niin se vaan on että pitäs antaa ilman ja vielä maksaaki että saa auton kaupaksi :wink:
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Avantgarde kirjoitti: Myynnissä 3 kk, paras tarjous joltain jobbarilta 25 k€ ... (tiukka pyyntihinta nettiautossa 32500). Yhteydenotot kaikkiaan 5 kpl. Kaikki rahattomilta haaveilijoita tai jobbareilta ...

Eli vaikeeta on :D , varsinkin kun tulli hiljattain arvosti tuon liki 40 k€:n hintaiseksi?
Tuntuu kyllä niin tutulta! Sullakin uusi hieno Mersu hyvillä varusteilla järkevään hintaan niin ihmetyttää miten ei mene kaupaksi. Voi vaan kysyä tullilta (niinkuin minunkin tapauksessa) että miten auton markkina-arvo voi olla lähes 40 000€ jos sama auto ei mene edes tuolla hinnalla kaupaksi. :?: :?: :?:

Täällä täysin identtinen tilanne, sillä erotuksella että auto on muutaman tonnin halvempi ja ollut myynnissä jo 5kk. :roll: Nopeasti laskettuna yhteydenottoja yli 15, joista suurin osa tarjonnut vaihtoautoa. On tarjottu Voyageria, Audeja useita (TT, A4, A3), Volvoja, Mersua jne jne. Kaksi käynyt koeajamassa, toinen tarjosi 28 000€ jo helmikuun alussa (miksen myynyt? :shock: ) ja toisella oli vaihtoauto.

Voi vaan kysyä mikä mättää autossa (ID: 1098946), jossa samoin huoltohistoria tiedossa, ei naarmuja sisällä eikä ulkona, vähän kilometrejä ja mukava varustus vaikkei Navia olekaan? Tämä yhdistetään vieläpä pieneen kulutukseen ja tilavaan perhe-farkkuun.

Tavoitehan oli tehdä tällä autolla yksi lämppärin-/oluenhakureissu Saksaan (kahdesti jo tehty) ja myydä sen jälkeen nopeasti pois. Vaan eipä nyt ihan heti näemmä myytykään. :lol: Harmittaa vaan kun olisi ollut (tai on) muitakin suunnitelmia noiden autojen suhteen.

Taitaa vika olla liian kalliissa autossa. 30 000€ kuitenkin aika paljon ilman takuuta.

Btw, Avantgarden makea 911 Porsche bongattu. Kyllä varmasti kelpaa ajella.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Avantgarden makea 911 Porsche bongattu. Kyllä varmasti kelpaa ajella.
Thänks ... ja sekin on muuten tiptronic :D
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Avantgarde kirjoitti:
Avantgarden makea 911 Porsche bongattu. Kyllä varmasti kelpaa ajella.
Thänks ... ja sekin on muuten tiptronic :D
Onko se se harmaa? Sellaisen olen nähnyt Lappeenrannassa toisinaan. Hieno auto, Porsche on mulle se ykkösmerkki ehkä kuitenkin. Pyöritkö 9xx:ssä, Avantgarde?
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Tuo myyntihinta voi vaikuttaa omalta osaltaan myymiseen eli veikkaampa että noin 30 000e auton ostaja ei pahemmin nettiautoja ym katsele vaan kävelee suoraan liikkeeseen.

Edellistä autoani (w123 -77) kauppasin reilun vuoden joka paikassa,täysin kunnossa ja ajossa oleva pirssi joka oli myynnissä bensa autoon vaihdon takia ja olihan se mulla 10 vuotta eli toista merkkiä teki mieli.
Olis vaan pitänyt myydä vasta nyt koska näyttää noiden kysyntä nousseen.
Tuosta vaan opin että enää en itse kauppaa vaan vaihdan liikkeessä niin pääsee vähemmällä.
8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Onko se se harmaa? Sellaisen olen nähnyt Lappeenrannassa toisinaan. Hieno auto, Porsche on mulle se ykkösmerkki ehkä kuitenkin. Pyöritkö 9xx:ssä, Avantgarde?
Musta!

9xx -nicci on Landshark ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Avantgarde kirjoitti:
Onko se se harmaa? Sellaisen olen nähnyt Lappeenrannassa toisinaan. Hieno auto, Porsche on mulle se ykkösmerkki ehkä kuitenkin. Pyöritkö 9xx:ssä, Avantgarde?
Musta!

9xx -nicci on Landshark ...
Aaa, no niin :) Mistä mä olin vetänyt sen johtopäätöksen että kyseessä olisi 996... Sellainen harmaa nimittäin Lpr:ssa on, vaiko peräti kaksikin?
Mulla tää sama nicki 9xx:ssä... Bongasinkin tosiaan Ysikuusnelosesi Lpr:ssä kuten 9xx:ään bongauksiin jo kirjoittelin :D Eli "tunnetaankin" jo. Heh. :wink:
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

BAX-660 huutokauppa

Viesti Kirjoittaja peteracing »

pitäsköhän laittaa huutokauppa pystyyn foorumilaisille?
power is nothing without control...
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Veikkaan kans tuota hinta/vuosimalli-suhdetta.

Jos vaikkapa ostaja haluaisi dieselmersun vuodelta 86-87, niin nettiauton haun perusteella tulee noin 70 autoa ennen sun autoa. Tässä Vertailun vuoksi

Kyllä tuollekin varmaan ostaja löytyy, mutta aikaa voi mennä hetken...

Lisäksi voidaan tutkia, mitä muuta saadaan alkaen 3000:lla erkillä
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2269
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...no eipä ne autoliikkeetkään enään vaihdokeista mitään saa :twisted:
...tää on nyt vaan tälläistä :lol: ...mutta sitten kun ajattelee 2000 luvun alkua niin silloin viimeisinä markka aikoinahan oli aivan sama kun ostit 200,000mk-500,000mk maksavan auton (harvat osti) :shock: ...niin hintahan putos aivan sairaasti :lol: ....ja mitä nyt tehdään (useat ostaa) 33000e-80000e maksavan pelin :shock: ...ja hinta tippuu sairaasti :lol:
...melkein väittäisin seuraavaa...nykyään ostetaan NIIN paljon kalliimpia autoja että pudotus johtuu suurelta osin tästä :twisted: ...kun onhan se aivan erillaista ottaa esim. 20000e autosta pudotusta 6000e KUIN 40000e autosta 12000e :lol: ...ja muuten todellisuudessa kalliimmassa on aina pudotus vielä kovempi ihan kysynnän puutteen vuoksi :twisted: ...saksassa kun katsoo laajan otannan esim. vaikka vuoden -95 mersuista niin E , C , S ja farkku , sedan , coupe :!: ...kaikki likimain samassa hinta haarukassa vaikka joissain uuden hinta ollut jopa tuplat :twisted: (en sitten tarkoittanut "kesä" autoja tai muuten vaan melkein ajamattomia) :wink: ..... :D
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: ei mene mersu kaupaksi

Viesti Kirjoittaja jackie »

peteracing kirjoitti:miksi mun mersu ei mee kaupaksi? onko se liian kallis vai onko tuo myynti muillaki nahkeaa? :roll
Kyllä se myynti vaan tuntuu nahkeaa olevan. Noita kakkosnelosia on nykyisin joka nurkalla ja hyvin halvalla pitäis ilmeisesti myyä, tai sitte maksaa et joku hakis pois. Vanhempieni 200D:ä on kaupiteltu viime vuoden maaliskuusta asti, mutta hyvin vähän tuli kyselyitäkään. Pariin kuukauteen en oo viittiny ees pitää nettiautossa ilmoitusta, vaan oon aatellu kesällä laittaa ruostekohat kuntoon ja laittaa sit taas myyntiin. Tuntuu että maakuntalehti ois ton hintaluokan autolle parempi myyntikanava.

Joskus vuos takaperin tarjottiin 4000€ ja etuvetosta Subarua vaihossa. Ois pitäny tajuta tarttua tuohon, mut ei ollu sillo kiinnostusta ottaa vaihossa yhtään mitään. Näin jälkikäteen aateltuna se neljätonnia vaikka pelkästään ois ollu aika hyvä hinta tollasesta nykypäivänä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jaskan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 07.02.2004 08:49
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jaskan »

Juu tuo 4000 eekkeriä ois ollut komia raha. Hyvä kaveri myi juuri vuoden 98 220 D väykyn tuohon nimenomaiseen hintaan. Reilut 500tkm ajettu.
Kyl nuo hinnat on painuneet noissa yleisissä malleissa aika alas. Käteisostaja on tosiaankin harvassa nykypäivänä.
V222, S560e, vm. 2019
___
EX:
C216 CL63 AMG vm. 2007
W211 E220 CDI Avantgarde vm. 2003
W205 C220 BlueTec AMG-line vm.2014
V220 S500 L vm. 2000
W202 C180 vm. 1994
S203 C200 Kompressor T A vm. 2003
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

sooppa kirjoitti:Ei kun kaikki ajaa nykyään vuosimallilla, EI autolla. Ai sulla on -02 mese eikö pitäis vaihtaa jo uudempaan........... :shock:
Ja sää hyppäsit 20vuotta lähemmäs nykyaikaa ja vaihdoit vielä Vulkswuukeniin. :twisted:
Isoratasko heitti vai muijako käski? :mrgreen:
Ota "soppa" keitokset omiin käsiin ja tuu takas AUTOjen maailmaan.

Saksantuontihan tota myyntiä haittaa. Suurin osa kattoo vuosmallia, mutta korimallista kiinostuneet kattoo kilometrejä. Seppo Räty joskus tokas: -Saksa on paska maa... Suomiautojen myynnin kannalta.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Auton jälleenmyynti tulee olla mielessä jo autoa ostaessa. Täytyy pitää huoli siitä, että autossa on automaatti, ilmastointi ja kone on mallisarjan yläpäästä. Myös kannattaa huolehtia, että autossa on enintään kaksi entistä omistajaa ja täydellinen huoltokirja.

Näillä eväillä autoa on mukava ja helppo itse käyttää ja myös sen jälleenmyyminen on helppoa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Vastaa Viestiin