w124 200d ---->300d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

w124 200d ---->300d

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mitäs kaikkea jotuu vaihtaan jos vaihtaa 200d:n tilalle 300d tai 250TurboD myllyn.. perä, laatikko, etujouset,
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jarrut, vetarit, mahdollisesti iskarit, pakoputki ainakin noita.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

jarrut??? (ok, ymmärrän turbossa :twisted: ), vetarit??, miksi :shock:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

adenauer300 kirjoitti:jarrut??? (ok, ymmärrän turbossa :twisted: ), vetarit??, miksi :shock:
No kyllähän 200:sen vetarit väkisinkin nöyrtyvät turbossa, kun kerran on vakiolla 300 D:llä niitä hajoiteltu.

Onko vakiossa 300 D:ssä jäähdytetyt etujarrut, entä 200 D:ssä?
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Kardaani on lyhennettävä, moottorin tyynyt, (jäähdytin 300d isompi?)ainakin ed.
mainittujen lisäksi.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Ei kai vetareissa ole eroja...Jarujenkin kans on mun mielestä ettei tarviis vaihtaa,kun vaihtaa 200D:n 300:n D:hen ni ei kai sen tarvii tarkoittaa sitä et autolla vaihdon jälkeen ajetaan koko-ajan maksimi nopeutta,tai jarrutellaan tavanomaista enemmän??Ei kai ne katsastuksessa puutu sit siihen?Tuntuis et merussa ku mersussa riittää jarruteho vaik se pukattais minkälaiseen vauhtiin tahansa,onhan ne kuitenkin levyjarrut.Kokolailla olen varma asiasta et ei 300D/250turbo saa katkottua mitään vetareita.
Oikeesti, jos haluaa vaihtaa vain välttämättömimmän,ni ei kai sentään tarvii puuttua jarruihin tai vetareihin.En ole koskaan kuullut et mersusta olis katkennu vetoakseli....nyt varmaan kuulen???
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etukallistuksenvakaaja on eri paksuinen, sen vaativat katsastukseen.
Etujouset samoin vaihdettava.
Jarrut ovat samanlaiset, ei jäähdytetyt. Iskarit samanlaiset.
Vetoakseleita katkeilee kyllä w 124 mersuista, mutta se taitaa johtua lähinnä siitä, että akseli alkaa syöpyä pinnasta ja heikkenee siten ?
Niitä kun kysellään eniten 200 d malliin- niitähän tietysti onkin paljon enemmän kuin muita.
Akseli katkeaa suojakumin juuresta.
sinivalkoinenm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
Paikkakunta: Saarijärvi

täsmälleen keskeltä katkesi..

Viesti Kirjoittaja sinivalkoinenm »

124 200D:n vasen vetoakseli, vaihdoin ihan tavallisesti ykköseltä kakkoselle ja ..PAM ....siististi ja suoraan kuin rautasahalla vedettynä..ei syöpymisjälkiä...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep , niin on monelle käynyt. Harvemmin keskeltä ?
En minäkään ole tutkinut syöpymiä, se oli vaan asia mikä tuli mieleen kun aloin tossa syitä miettiä.
henu90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 18.02.2012 13:37
Paikkakunta: pori

Re: w124 200d ---->300d

Viesti Kirjoittaja henu90 »

nostellaas aihetta vähän. meneekö 200d kone heittämällä 300d:n tilalle vai joutuuko vaihtamaan kardaanin? kuinka paljon pituuseroa noilla kardaaneilla mahtaa olla? kyseessä vm.86 w124 300d 5-vaihteisella manuaalilla
w124 200d ex
w201 200d ex
w124 300d
Vastaa Viestiin