Moottori ongelma
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Moottori ongelma
Moi. Nyt tarviis asiantuntija apua ongelman selvittämiseen, elikkäs auto on tietenkin mersu vm 87 200d. Eilen töistä tullessa rupes kuulumaan ihmeellinen naputus konehuoneesta ja öljynpaineet seilasi kierrosten mukaan, tyhjäkäynnillä putosi alle kilon... Tänään vaihdettiin öljyt ja nyt pitää lämpösenä noin 2:ssa kilossa paineet tyhjäkäynnillä, mut kun laittaa kierroksia kuuluu semmonen korvia raastava naputus/kolina.. Tyhjäkäynnillä sitä ei kuulu niin selvästi, mutta sitten taas pyörii jotenkin oudosti, eli tuntuu kun joku pytty kävis välillä pimeenä ja tupsauttaa sinistä savua. Eli mistähän lähtisi vikaa etsimään? Asiantuntijat kertokaa mahd.pian..Auto seisoo tällä hetkellä pajan pihassa ja olis hyvä tietää mistä vian etsimisen aloittaa ettei mene arvailuksi... Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa....
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Sekin on yks vaihtoehto, on vaan tällä hetkellä tuo budjetti aika heikko... Paljonkohan tuohon tulis remontti maksamaan, kellään kokemusta? Kansi siihen on vaihdettu edellisen omistajan aikana.. Mittarissa on tällä hetkellä noin 500tkm...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Testailtiin vähän lisää, käytettiin suutinputket osittain auki koneen käydessä ja sillä kierrosalueella missä se ääni kuuluu, ei vaikutusta eli suuttimet vissiin kunnossa ja ääni kuuluu ehkä kuitenkin enemmän yläkerran puolelta, että olisko sitten nostajissa vika vai kuuluuko sieltä miten paha naputus jos on jotain pielessä?
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Jos tuolta tuntuu niin venttiilikopan kansi pois niin siitä se selviää onko siinä vai alempana.holisti72 kirjoitti: ääni kuuluu ehkä kuitenkin enemmän yläkerran puolelta, että olisko sitten nostajissa vika vai kuuluuko sieltä miten paha naputus jos on jotain pielessä?
Palamisestahan tuo ei vaikuttais kuuluvan.
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Niin tarttee tehdä alkuun ennen ku rupee muualta katteleen, heti kun vaan kerkiää... V...ttaa vaan ku ei tiedä vielä et miten kallis remppa on edessä.. Tosiaan aikasemmin ei ollu mitään merkkejä tuommoisista, eikä työntänyt sinistä eikä pahemmin mustaakaan savua vaikka onkin pumppua ruuvattu....
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Sekin kävi mielessä, mut sitte kun katselin hintoja niin oli melko kalliita... 2000 eskoa jos meinaa saada kohtuu vähän ajetun.., tietty 600 e saa 700tkm ajettuja, ei hirveesti iske sekään..., pitää nyt alkuun kattoo että onko ne nostimet ok ja miettiä sitten mitä kannattaa tehä..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Kylläpä se on niin että alle 500:lla saat jo hyvän koneen, hyvällä tuurilla jopa parilla sadalla kun oikean paikan löydät, laita vaikka ensin tänne ostoilmoitus niin luulisin että ainakin tarjous tulee heti, joka voi sisältää jopa täydellisen muunnospaketin 200D:stä 250D:hen, eli konneen + kallistuksenvakaajan + muut hilavitkuttimet.holisti72 kirjoitti:Sekin kävi mielessä, mut sitte kun katselin hintoja niin oli melko kalliita... 2000 eskoa jos meinaa saada kohtuu vähän ajetun.., tietty 600 e saa 700tkm ajettuja, ei hirveesti iske sekään..., pitää nyt alkuun kattoo että onko ne nostimet ok ja miettiä sitten mitä kannattaa tehä..
Toki, kannattaa ensin katsoa että missä se vika on. Nostimien vika ei aiheuta öljypaineen heilahteluja tahi sinistä savua. Syöttöpumppuvika/suutinvika saattaa aiheuttaa savua ja tuota rynttyyttämistä. Kansipahvi saattaa aiheuttaa tuon öljypaineheilahtelun, ja samalla naputusta/kalinaa.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
joo se suutin vika jo testattiin, ei ollu niissä..., ja kun tänään vaihdettiin öljyt niin nyt pysyy lämpimänä n. kahessa kilossa paineet tyhjäkäynnillä ja kylmänä on paineet lähes ylätapissa... Mut pitää ny ensin kattoo tuo yläkerta ja miettiä sitten mitä tekee... Tähän asti toiminut moitteettomasti ja tuntuu liikkuvan kaks sataseks ihan hyvin kun siitä on ed. omistajan aikaan pumppua säädetty... Nyt pitää lähtee ottamaan muutama asennus ohje enimpään jurppimiseen, ketuttaa kun ei voi omalla autolla ajaa... Onneks ei hirveen suolasia ole näihin nuo osat...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Haiskahtaas vähä kansipahvi vialle. 1. pyttyyn pääsee öljyä kansipahvin välistä öljykanavaurasta (aika yleinen vika). Jos alkaa pahasti savuttaa ja vika on päällä koko ajan, niin kannattaa kyllä korjata aika äkkiä.
Hyvällä tuurilla ei tarvi ku kannentiivisteen, ja ehkä kannen oikaisun
Pahimmas tapaukses menee mäntä, kiertokanki, laakeri ja kampiakseli pilalle, jos männän päälle pääsee niin paljo öljyä että se ei enää pääse menemään ylös asti.
Enpä sitte tiä kuinka tuota paremmin testaalis, mutta sininen savu, öljyn paineen heilahtelut, ja naputus/kolina mun mielestä viittaa aika pahoin siihen...
Hyvällä tuurilla ei tarvi ku kannentiivisteen, ja ehkä kannen oikaisun
Pahimmas tapaukses menee mäntä, kiertokanki, laakeri ja kampiakseli pilalle, jos männän päälle pääsee niin paljo öljyä että se ei enää pääse menemään ylös asti.
Enpä sitte tiä kuinka tuota paremmin testaalis, mutta sininen savu, öljyn paineen heilahtelut, ja naputus/kolina mun mielestä viittaa aika pahoin siihen...
190E 2.0 -88
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Joo, tänään peräti olivat pajalla tutkineet ja kuunnelleet autoa, tulivat siihen tulokseen että se naputus kuuluu enemmänkin alakerran puolelta jostain kolmos tai nelos pytyn seutuvilta... Että voisko olla joku laakeri vai mikähän olis...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Öljypohjan irrotus
Joudut ottamaan koneen irti kumityynyistä ja nostamaan aika paljon, että öljypohjan saa irti. Muistaakseni öljypumppukin pitää irrottaa ensin. Jos oikeesti meinaat sitä konetta vielä elvyttää niin ota samantien pois koko kone niin pääset ihmettelemään vaurioita ihan kunnolla. Sittehän siinä on paikka valmiina vaihtokoneelle, jos vanhasta ei enää kalua tule.
Riippuu tekijästä
Jos sulla on vastaava vaihtomoottori, ettet joudu mitään ihmeellistä esim. pakoakasauntakaisinkierrätystä ja sähköhimmelitä vaihtamaan, niin ei kyllä sen päivässä tekee, eikä tarvii edes paljoa hikoilla. Tossa 87:ssa ei ole juuri muuta kiinni kuin pakoputki, polttoaineletkut, laatikko ja startin ja laturin johdot. Ai niin teitenkin kaikki alkaa silla, että ottaa syylärin pois, niin saa tilaa touhuta.
Re: Riippuu tekijästä
En halua nussia pilkkua, mutta mahtuu se 6 sylinterinenkin vastaava pitkä kone pois ilman että tarvitsee syyläriin koskea. Ja vaihdelaatikon kera tulee helpoiten.pekkak kirjoitti:Ai niin teitenkin kaikki alkaa silla, että ottaa syylärin pois, niin saa tilaa touhuta.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No kerros selvisikö mikä oli vanhassa vikana? Mulla kun pystärin OM616 päästi ikävän äänen moottoritiellä n. 130 vauhdissa - vähän kuin olisi astunut muovisen limupullon lyttyyn.
Sitten alkoivat kolina ja lämmöt nousta. Sammutin ja annoin jäähtyä niin kolina jatkui ja öljynpaineet heitteli kierrosten mukaan - > hinaukseen. Ei kumminkaan huohota ja käynnistyy kunnolla yms mums.
Kokeilin vielä muutaman päivän jälkeen ja ikävältä kuulosti. Nyt on kone avattavana ja jännittää laskun loppusumma. Koneenosto ei tule kuuloonkaan, sillä sitä rempattiin vuosi sitten niin maan perusteellisesti.
Kiertokangen laakeri, kampiakselin laakeri vai jotain vielä riemukkaampaa saapi nähdä.
Sitten alkoivat kolina ja lämmöt nousta. Sammutin ja annoin jäähtyä niin kolina jatkui ja öljynpaineet heitteli kierrosten mukaan - > hinaukseen. Ei kumminkaan huohota ja käynnistyy kunnolla yms mums.
Kokeilin vielä muutaman päivän jälkeen ja ikävältä kuulosti. Nyt on kone avattavana ja jännittää laskun loppusumma. Koneenosto ei tule kuuloonkaan, sillä sitä rempattiin vuosi sitten niin maan perusteellisesti.
Kiertokangen laakeri, kampiakselin laakeri vai jotain vielä riemukkaampaa saapi nähdä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
En ole vielä entistä konetta avannut, joten ei vielä tarkkaa tietoa ole et mikä siellä on. Tarkoitus kyllä olis jossain vaiheessa se auki käyttää. Mulla se ei lämpöjä nostellut, ainoastaan öljynpaineet seilasi ja kuului semmonen ääni kun ois vasaralla paukuttanut lohkon kylkeen. Paikallisella pajalla paikallistivat sen äänen kolmos tai nelospytyn seutuville ja alakertaan, et olisko ollu kiertokangenlaakeri tai runkolaakeri, ei tosiaan sen parempaa tietoa ole vielä ennen kun koneen avaa...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Jos saa vaikka näin vastasuuden varalle udella: Mikä oli vaihtokoneen hinta? Oliko ihan perus 200 D? Ikä? Mistäpäin suomea koneen ostit?holisti72 kirjoitti:Moottori vaihdettu ja otettiin ilman laatikkoa irti, ei loppuunsa ollutkaan niin paha rasti kun kuvittelin.., tehokasta työaikaa meni vähän reilu neljä tuntia...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kolme vuotta sitten eräänä lauantaina minulle kävi niin että se jakoketju hyppäsi. Autolla pysty ajamaan mutta kaamea ääni kuului koneesta ja auto kulki kaasupohjassa hölkkävauhtia eteenpäin. En sitä konetta alkanut silloin ihmettelemään sen enempää. Keltasenpörssin nettisivut auki . . . jaa tuolla on kone. Puhelin kouraan ja soittamaan. Eka soitolla tärppäsi. Tattarisuolta kävi ukko tuomassa koneen vajaassa parissa tunnissa. Kuitin kanssa oli 700e. Ja eikun konetta vaihtamaan ~5 tuntia töitä ja taas pääsi ajelemaan. Että ei noita koneita kannata jäädä ihmettelemään ja korjailemaan, jos ei sitten välttämättä halua. Se koneenhinta 400-700 euroa menee akkiä osiin jos alkaa vanhaa kunnostamaan vaikkei mitään isompaa sinne menisikään.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... r=1&page=1Postman kirjoitti: Jos saa vaikka näin vastasuuden varalle udella: Mikä oli vaihtokoneen hinta? Oliko ihan perus 200 D? Ikä? Mistäpäin suomea koneen ostit?
Tuommoisia hintoja purkamoista. Niihin saanee palauttaa jos ihan sudeksi osoittautuu. Mulla kävi ihmeen hyvä tuuri kun aikaan sain ihan todella halvalla tuon oman W124 200Dni, vm. -93 moottorin. Onhan sillä enemmän ajettu kun mitä ilmoitettiin, mutta hyvä se on kumminkin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967