nyt rakennetaan ovikotelot, vinkkejä !

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

nyt rakennetaan ovikotelot, vinkkejä !

Viesti Kirjoittaja epk »

jepulis , tarvii 124:seen ja 201:seen rakentaa lehtikotelon tilalle kotelot.

124 tulee 6.5" ja 201 5.25".

Jos jollain oli muistissa linkkejä miten on hommaa hoideltu niin laittakaapa tähän.


tuossa oli peten projektista : http://smg.photobucket.com/albums/v211/ ... /?start=20

juurikin tuollaiset olis tarkoitus tehdä.

eikös tuo kehikko ollut hartsilla kovetettu ja vahvistettu sitten sisäpuolelta lasikuidulla (mitäs kangasta tähän kannatti käyttää?) ? entäpä sitten ovipahvin puoli, miten kotelo muodostuu, puulevy ovipahviin ja tuo lasikuituinen kotelo ruuveilla ja sialla kiinni ?

ja sitten itse elementin suuntaus, onko sillä suurta merkitystä kun molempiin tulee 2-tie sarjat etupäähän, diskantti tulee a-pilariin/kojelaudan orkkis kaiutin paikalle...


mitäs noihin ovikoteloihin sait muuten tilavuutta, petehri ?
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Jos 2-tie periaatteella tulee etupää, niin suuntauksella on paljon väliä, kun midi toistaa myös keskiääni-alueen joka paikallistuu...

Elementin pitäisi hengitellä oven sisälle, jos siitä hyvän haluaa, kun noita umpikoteloissa toimivia midejä ei niin kauheasti taida olla. Tai sitten siihen kotelon kylkeen pulttaa tuon "flow-resistorin" kiinni..

Mitä muuta laitteistoon tulossa? Onko ajatuksena perus popittelu vai mikä? Tuleeko aktiiviset jakarit, vai vahvistimien omillako tarkoitus pärjätä? Viiveet? Jne jne..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

jos disse on kuuntelijaa päin niin midikin pitäis suuntaa kuuntelijaa päin. Minulla on 201 6,5" errka edessä, midit on vastakkain ja silloin huomaa hyvin eron kun avaa oven niin että diskantti on kuuntelijasta pois suunnattu. Toiv. ymmärsit
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

DuPu kirjoitti:Jos 2-tie periaatteella tulee etupää, niin suuntauksella on paljon väliä, kun midi toistaa myös keskiääni-alueen joka paikallistuu...

Elementin pitäisi hengitellä oven sisälle, jos siitä hyvän haluaa, kun noita umpikoteloissa toimivia midejä ei niin kauheasti taida olla. Tai sitten siihen kotelon kylkeen pulttaa tuon "flow-resistorin" kiinni..

Mitä muuta laitteistoon tulossa? Onko ajatuksena perus popittelu vai mikä? Tuleeko aktiiviset jakarit, vai vahvistimien omillako tarkoitus pärjätä? Viiveet? Jne jne..

DuPu
vaffuna dls ca41, soitin pinkun 9800 jossa dsp. ihan perus popittelua. Meinaatko että kannattais vähän niinkun "freeairina" se midi asentaa oveen ? silloin voi ainakin basson toiston unohtaa... ??
Hans kirjoitti:jos disse on kuuntelijaa päin niin midikin pitäis suuntaa kuuntelijaa päin. Minulla on 201 6,5" errka edessä, midit on vastakkain ja silloin huomaa hyvin eron kun avaa oven niin että diskantti on kuuntelijasta pois suunnattu. Toiv. ymmärsit
no juu , midi on dls r6a ja disse nobelium1
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mulla on tämän tyyppinen systeemi coupessa.
Kyseessä tsoin täys aktiivi 3-tie etupää.

Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mites noi juben ovikotelot ? kotelot oikeen vai mitä ?
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

epk kirjoitti:
DuPu kirjoitti:Jos 2-tie periaatteella tulee etupää, niin suuntauksella on paljon väliä, kun midi toistaa myös keskiääni-alueen joka paikallistuu...

Elementin pitäisi hengitellä oven sisälle, jos siitä hyvän haluaa, kun noita umpikoteloissa toimivia midejä ei niin kauheasti taida olla. Tai sitten siihen kotelon kylkeen pulttaa tuon "flow-resistorin" kiinni..

Mitä muuta laitteistoon tulossa? Onko ajatuksena perus popittelu vai mikä? Tuleeko aktiiviset jakarit, vai vahvistimien omillako tarkoitus pärjätä? Viiveet? Jne jne..

DuPu
vaffuna dls ca41, soitin pinkun 9800 jossa dsp. ihan perus popittelua. Meinaatko että kannattais vähän niinkun "freeairina" se midi asentaa oveen ? silloin voi ainakin basson toiston unohtaa... ??
Hans kirjoitti:jos disse on kuuntelijaa päin niin midikin pitäis suuntaa kuuntelijaa päin. Minulla on 201 6,5" errka edessä, midit on vastakkain ja silloin huomaa hyvin eron kun avaa oven niin että diskantti on kuuntelijasta pois suunnattu. Toiv. ymmärsit
no juu , midi on dls r6a ja disse nobelium1
Lähestulkoon kaikki midit on suunniteltu toimimaan freeairina, eikä koteloituna. Ja lisäksi ei tuo R6A niin sitä midiä pukkaa, keski-aluetta paremminkin. Mutta kuitenkin tuo R6A on suunniteltu ja tarkoitettu asennettavaksi oveen, eli toimimaan freeairina... Meni vähän ohi, onko tulossa subia vai ei? Sillä jos pelkän etupään turvin on ajatus pärjätä, niin midit kannattaa heti laittaa vaihtoon.. Jos samassa merkissä haluaa pysyä niin MS6A tarjoaa jo paljon parannusta. Tosin esim. Rainbow ja RES Audio tarjoaisivat myös hyvää tavaraa sopivaan hintaan...

2-tie systeemiä tehdessä oikeasti kannattaisi hankkia oikea midi, ja sen kaveriksi jokin mielenkiintoinen laajakaista elementti..
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

DuPu kirjoitti:Tai sitten siihen kotelon kylkeen pulttaa tuon "flow-resistorin" kiinni..
Mikäs toi flow-resistor oikee on? :?:
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:mites noi juben ovikotelot ? kotelot oikeen vai mitä ?
Viiden litran suljettu kotelo. Sais olla isompikin, mutta carpowerin predator 6 potkii noissakin hyvin :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

CH kirjoitti: Mikäs toi flow-resistor oikee on? :?:

Käytetään suljetun kotelon kanssa, ilma virtaa tietyllä vastuksella ton läpi ja luo freeairmaisia piirteitä..

Kuva löytyy sivun alalaidasta
http://www.hifitalo.fi/shop/showsub.php?id=22


2-tie setissä R6A toimii kokonaisuutena paremmin kun MS6, jos epk olis laittamas 3tietä sillon MS saattais olla parempi.

Suuntausta mideille sen verran et ovat pienessä yläviistossa, diskantit suunnattava kuljettajaa kohti ja jakotajuus oltava melko alhainen.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

en kyllä ymmärrä tuota freeair käyttöä, täysin olematon basson toisto , mitä muita etuja saavutetaan sillä :?: :roll:

täytyy ruveta koteloita rakentamaan, mites se midien suuntaus, suuntaus inan yläviistoon mutta toisiinsa nähden suorassa vai kuskiin suunnattuna nekin ?
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

_Antti kirjoitti: 2-tie setissä R6A toimii kokonaisuutena paremmin kun MS6, jos epk olis laittamas 3tietä sillon MS saattais olla parempi.
Joo no eihän MS6 tosiaan oikein 2-tie settiin sovi, mutta tarkoitinkin tuota uutta A-mallia, eikös se pitäisi jo olla paaaaaaljon parempi tuohon tarkoitukseen?

Eihän freeair SUBbassolle ole oikea asennustapa, mutta MIDbassoille se on..
EPK voi vaikka itse katsoa elementin parametrien kanssa WinISD:llä millaisen kotelon se elementille laskee, se taitaa olla aikas iso, jotain 30L tai yli, eli meinaa freeairia...

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no on varmasti hullun kokoinen kotelo, mutta en kyllä ymmärrä miksi se pitäis freeairina asentaa kun ei kerran bassoa paljoa siinä sitten anna. Olkoonkin että kotelosta tulee "ei speksien" mukainen tilavuudeltaan.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Kyllä freeair midissä on paljonkin munaa kunhan asennus on tukeva, paikat hyvin vaimennettu ja tehoa sopivasti..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

DuPu kirjoitti:Kyllä freeair midissä on paljonkin munaa kunhan asennus on tukeva, paikat hyvin vaimennettu ja tehoa sopivasti..

DuPu
vanhassa oli näin, mutta en sitten tiedä miksi ei soinut kunnolla (ms6).

Vai oliko ca41:sen 70w liian vähän sille. Pienessä kotelossa soivat jo paljon paremmin mitä ovessa freeairina. Enkös sulle myynytkin ne kotelot, vai kenelle :lol:
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Minähän ne ostin, ja muokkasin, koska ei niissä suljetuissa MS6 pelittänyt juuri mitenkään.. Mutta kun niihin päivän uhrasi aikaa, niin saundiakin jo viitsi kuunnella.. ;)

Tuo vanha ca41 antaa speksien mukaan muuten "vain" 4 x 50w ja uusi 4 x 70w ;) Eihän tuota eroa juuri huomaa mutta se on vaan fakta :P
Ihme kyllä, juttelin tässä yhden jälleenmyyjän kanssa noista uusista DSL:n CA-vahvistimista, ja hän seikkaperäisesti selvitti, että muu ei ole muuttunut kuin ulkokuori hieman nykyaikaisemmaksi. Piirilevy ja komponentit ovat kuulemma samoja koska tuo sarja on kestänyt ja toiminut hyvin.. Sen jälkeen vasta aloin tarkastella, että RMS lukemat ovat kohonneet uusien kuorien myötä :?: :shock:

EDIT: Ne kotelot olivat muuten kaikkea muuta kuin tukevat, ohuita lasikuitulirpakkeita ;) Noista _Antin koteloista voi ottaa mallia miten ne pitää tehdä.

Ja vielä suljetusta vs. freeair.. Katsele jostain Emman ja Fascan sivuilta monessako kisa-autossa midit ovat suljetussa kotelossa, ja monessako hengittävät oven sisään..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Tuo vanha ca41 antaa speksien mukaan muuten "vain" 4 x 50w ja uusi 4 x 70w ;) Eihän tuota eroa juuri huomaa mutta se on vaan fakta :P
Ihme kyllä, juttelin tässä yhden jälleenmyyjän kanssa noista uusista DSL:n CA-vahvistimista, ja hän seikkaperäisesti selvitti, että muu ei ole muuttunut kuin ulkokuori hieman nykyaikaisemmaksi. Piirilevy ja komponentit ovat kuulemma samoja koska tuo sarja on kestänyt ja toiminut hyvin.. Sen jälkeen vasta aloin tarkastella, että RMS lukemat ovat kohonneet uusien kuorien myötä :?: :shock:
joo vanhassa mulla oli se vanha malli ca41:sta, nyt ostin sen uuden. Samaa sanottiin mulle kun ostin, enkä tosiaan itsekkään watteja huomannut.
EDIT: Ne kotelot olivat muuten kaikkea muuta kuin tukevat, ohuita lasikuitulirpakkeita ;) Noista _Antin koteloista voi ottaa mallia miten ne pitää tehdä.
jep, etuseinäkin HIEMAN ohkainen. Kiireellä kun tekee kokeilumielessä niin tietäähän sen :D

Ja vielä suljetusta vs. freeair.. Katsele jostain Emman ja Fascan sivuilta monessako kisa-autossa midit ovat suljetussa kotelossa, ja monessako hengittävät oven sisään..
uskotaan uskotaan, mietin vaan että miten raskaasti niissä on oven rakenteita muutettu/vahvistettu/suljettu että ne kannattaa silleen tehdä. Vanhassa mulla oli tosiaan koko ovi bitumilla sisältä vuorattu ja elementti oli tukevasti ovipahvissa kiinni (tai no niin tukevasti kuin sen siihen ovipahviin voi vain saada) eikä se kovin kummoisesti siinä bassoa antanut kuin taas niissä huonoissakin koteloissa soitteli jo jonkunmoista bassoa.

Kyllähän tää homma kannattaa rautalangasta mulle vääntää, itse kun en näistä hommista kummoisia tiedä :)
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Koko oven vaimennus vaikka parillakin kerroksella vibroa, kaikki pinnat, ulko- ja sisäpellit.. Sisäpellin reikiä tukkia vaikka vibrolla vahvistetulla alumiinilevyllä ja levy sitten ruuveilla ja/tai sialla kiinni, niin että reiät tukkeutuvat suurinpiirtein..

Sitten täältä tälläiset
jotka tukevasti pulttaat oveen kiinni, ja teet ovipahviin reikää, ja muotoilet karttataskun sopivan muotoiseksi.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

DuPu kirjoitti:Koko oven vaimennus vaikka parillakin kerroksella vibroa, kaikki pinnat, ulko- ja sisäpellit.. Sisäpellin reikiä tukkia vaikka vibrolla vahvistetulla alumiinilevyllä ja levy sitten ruuveilla ja/tai sialla kiinni, niin että reiät tukkeutuvat suurinpiirtein..

Sitten täältä tälläiset
jotka tukevasti pulttaat oveen kiinni, ja teet ovipahviin reikää, ja muotoilet karttataskun sopivan muotoiseksi.

DuPu
nii elikkä tarkoituksena on tehdä ovesta "suljettu kotelo" kö ?

tuleeko ongelmia kosteuden kannalta jos noin tekee... tosin eihän sieltä varmaan niitä vedenpoisto reikiä kannattakkaan tukkia :roll:
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Elä rupee tekeen mitää freeair ratkasuja.

En näe järkee ruveta tekeen mitää monimutkasia asennuksia kun ei kerran kisäkärryä oo tekemäs.

Ei ole mikään pala kakkua ruveta leipoon ovea missä on saranan tuet 'kaiuttimen paikalla'

Jos tuot kaiutinta keskemmäs ovea, missä ois sopiva hengitysreikä, ääni jää 'jalkoihin' ja kuulostaa oudolta, varsinkin 2-tiessä


Teet vaan samanlaisen kotelon kun Juben coupessa, jos ei toimi miellyttävällä tavalla, satsaat 13€:n flowresistorit ja kokeilet niillä.

Jos ei vieläkään tunnu hyvältä niin sitte ei muuta kun ovi lihoiksi ja 2000€ lisää budjettia :lol:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

_Antti kirjoitti: satsaat 13€:n flowresistorit ja kokeilet niillä.
Mikäs systeemi tämä on :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Jube kirjoitti:
_Antti kirjoitti: satsaat 13€:n flowresistorit ja kokeilet niillä.
Mikäs systeemi tämä on :roll:
_Antti kirjoitti:
CH kirjoitti: Mikäs toi flow-resistor oikee on? :?:

Käytetään suljetun kotelon kanssa, ilma virtaa tietyllä vastuksella ton läpi ja luo freeairmaisia piirteitä..

Kuva löytyy sivun alalaidasta
http://www.hifitalo.fi/shop/showsub.php?id=22
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

millä te ootte kiinnittäny noita ovikoteloita kiinni?
Tuntuu vähä hepposelta, jos se olis pelkästeen ovipahvissa kiinni... :? ootteko vetäny jotain läpipultteja suoraa ovipeltiin vai?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

http://img413.imageshack.us/img413/3172 ... 021me7.jpg

tuli tossa salkkareiden mainoskatkolla tehtyä tommoset ovi kotelot.

täytyy seuraavaks ku on aikaa niin kitata ja vahvistaa vähän ja ottaa muotit :idea:

Hemmetin huonosti kuvista erottaa muodot kun kankaasta tuli läpinäkyvä ku siihen hartsit veti päälle :?


ovet mahtuu meneen kiinni, ei oo jalkojen tiellä, ikkunaveivi toimii normaalisti, ainut missä on vähän tiellä on käsijarru poljin, mutta ei sekään vaikee oo käyttää :?

EDIT: ja kyseessähän on Free air kotelo :D oviin laitettu 2 pakettia vibroblastia per ovi

EDIT 2: Elementit hertzin 6.5" ja pelkkään midi käyttöön tulevat. :?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

MasaMbW124 kirjoitti:millä te ootte kiinnittäny noita ovikoteloita kiinni?
Tuntuu vähä hepposelta, jos se olis pelkästeen ovipahvissa kiinni... :? ootteko vetäny jotain läpipultteja suoraa ovipeltiin vai?
Ite laitoin ensin kotelon ovipahviin ruuveilla ja ovipahvi alkuperäisillä natsoilla kiinni oveen sekä pari itseporautuvaa lisäksi vielä.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

MasaMbW124 kirjoitti:millä te ootte kiinnittäny noita ovikoteloita kiinni?
Tuntuu vähä hepposelta, jos se olis pelkästeen ovipahvissa kiinni... :? ootteko vetäny jotain läpipultteja suoraa ovipeltiin vai?
Tuossa pari kuvaa omien koteloiden kiinnityksestä. Kotelot tuli tosi jämäkästi kiinni.

http://i227.photobucket.com/albums/dd29 ... telo10.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd29 ... telo11.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd29 ... telo12.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd29 ... telo13.jpg
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

laitas s-posto osote niin laitan kuvii omast ratkasust
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Mitä jos lisäisit esim. imageshackiin?

Menet vain->

http://reg.imageshack.us/

lisäät kuvan sinne, ja painat "host it!" ja sitten sivun alimman osoitteen kopiot+liität tänne?

ja näin on kuva kaikkien nähtävillä :) tietysti jos et sitä halua ja tahdot lähetellä erinäisiin sähköpostiosoitteisiin..
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Vastaa Viestiin