om617a syötönsäätö
om617a syötönsäätö
oisko kelläään vinkkiä
Laitoin meselle kans saman mutta laitetaan tännekin, eli tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Joskus samankaltaisen projektin tehneenä. Voin kertoa faktoja.
Se turpon Matti Wille pois. Sen osat on kalliita.
Tilalle vaparin Pekka. Löytyy osia joka nurkasta. Ja morkoolinkin rakentavat siihen.
MW:n elementti maksaa (huom: pelkkä elementti) jotain 250 € kappale. Ja työt päälle.
Pekka vaan tilalle. On elementit ja kaikki muukin halvempaa...
(Matti Wille = MW, eli turpon alkuperäinen pumppu. Pekka=PE, eli vaparin pumppu.. Samaa tyyppiä käyttävät mm. 124:ssä.. Supereissakin.. )
Se turpon Matti Wille pois. Sen osat on kalliita.
Tilalle vaparin Pekka. Löytyy osia joka nurkasta. Ja morkoolinkin rakentavat siihen.
MW:n elementti maksaa (huom: pelkkä elementti) jotain 250 € kappale. Ja työt päälle.
Pekka vaan tilalle. On elementit ja kaikki muukin halvempaa...
(Matti Wille = MW, eli turpon alkuperäinen pumppu. Pekka=PE, eli vaparin pumppu.. Samaa tyyppiä käyttävät mm. 124:ssä.. Supereissakin.. )
Re: om617a syötönsäätö
mistä tuosta 617a motista säädetään syöttöä? samanlailla ku vaparista. mutta mikäs on se säätö ruuvi joka tulee ns. pumpun takakannesta läpi? eli pystyis kääntelee ilman takakannen avaamista.
tarttis nopeesti apuja kunnei lumi kissassa riitä oikee voima! pisten bully kaipais voima sauhua. paukkua luulis olevan kun koneena on vanha 300 turbo diiseli plus välijäähdytin. vakiona ahtoja 0,5? uskaltaa varmaa 0,7 laittaa heti? mutta soppaa tarvis kans lisää.
tarttis nopeesti apuja kunnei lumi kissassa riitä oikee voima! pisten bully kaipais voima sauhua. paukkua luulis olevan kun koneena on vanha 300 turbo diiseli plus välijäähdytin. vakiona ahtoja 0,5? uskaltaa varmaa 0,7 laittaa heti? mutta soppaa tarvis kans lisää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re:
Mulla ainakin on superissa Matti pumppu eli M, Pekka pumpuksi olen tottunu käsittämään P pumpun jota löytyy raskaankaluston puolelta. PE on aivan vieras tapaus.Junnu kirjoitti:Joskus samankaltaisen projektin tehneenä. Voin kertoa faktoja.
Se turpon Matti Wille pois. Sen osat on kalliita.
Tilalle vaparin Pekka. Löytyy osia joka nurkasta. Ja morkoolinkin rakentavat siihen.
MW:n elementti maksaa (huom: pelkkä elementti) jotain 250 € kappale. Ja työt päälle.
Pekka vaan tilalle. On elementit ja kaikki muukin halvempaa...
(Matti Wille = MW, eli turpon alkuperäinen pumppu. Pekka=PE, eli vaparin pumppu.. Samaa tyyppiä käyttävät mm. 124:ssä.. Supereissakin.. )
J ainakin niissä om617 vapareissa mitä olen nähny on kaikissa ollu M, Turbon MW tosiaan huonohko aihio kalliiden elementtien takia,
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: om617a syötönsäätö
Minkä näkönen tuo pumppu sitten on takaa jos se on niin ihmeellinen? Kannen alta. Onko jollakin kuvaa? Vaparin pumppu ei ainakaan hirveästi w124 pumpusta poikkea.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om617a syötönsäätö
Tuollainen kuva löytyi amerikanfoorumilta
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: om617a syötönsäätö
Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
MB W123 300D 2.0
Re: om617a syötönsäätö
Joo melko kummalle näyttää tuo pumppu ei oo ennen vastaan tullut. Kaasuvivun liikerataa nostamalla vois jotakin saaha aikaan. Ja näkyyhän tuossa olevan joku säätötangon rajotinruuvikin.
Mahtaa olla jo vähän liian isot tapit tuolle koneelle ja raaemmalle superillekkin onko tuossa muuten 5 milliset vakiona?Leze kirjoitti:Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om617a syötönsäätö
kyllä niistä varmaan sopviasti ristiin osia laittamalla jo osaavissa käsissä ihan kova pumppu vois tulla. jos säätäjät ei käy suoraan päikseen, niin joutuu aika paljon räplään. raktorien pumpissa on kierrokset n. puole siitä, mitä auton pumpuissa. ja luulen, että sitä ei ole tehty pelkällä säätämisellä, vaan myös limput ja jouset voi olla erilaisia. jos raktorin pumpusta pistää vaan säätämällä kierroksia tuplasti, jos säädöissä edes riittää pelivaraa, niin voipi olla, että syöttökäyrästä tulee aina onneton yläpäästään.Leze kirjoitti:Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om617a syötönsäätö
tämän näköinen potikka sojottaa siitä pumpun takaluukusta:
ei kertakaikkiaan tuo lumikissa jaksa mennä heti ku on mäki tai lunta työntää reilusti ni kone dumppaa. painetta on 0.5baria.
ei kertakaikkiaan tuo lumikissa jaksa mennä heti ku on mäki tai lunta työntää reilusti ni kone dumppaa. painetta on 0.5baria.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: om617a syötönsäätö
Painetta pitäisi olla vakion 0,8bar ja tuo ruuvi mikä törröttää takakannen läpi on tyhjäkäynnin tasausruuvi joka ei vaikuta syöttö määrään.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: om617a syötönsäätö
sehä selvis sitte. kiitos.jari_w123 kirjoitti:Painetta pitäisi olla vakion 0,8bar ja tuo ruuvi mikä törröttää takakannen läpi on tyhjäkäynnin tasausruuvi joka ei vaikuta syöttö määrään.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: om617a syötönsäätö
http://yes.planet.ee/foorumid/dislapump/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolta kommenteista löysin tällasen, CW kierroksia sisään ja CCW kierroksia ulos ?
Adjustments so far on my OM617 (These will not work well on the OM60x):
Idle, Fine- 1/4 CCW
Idle, Coarse- 2-3/4 CCW
Full Load- 2-1/2 CCW
Max RPM- 1/4 CW
Torque Control- 1 CW
Great power, no idle quality or return to idle issues at all. 12psi boost is a little too low, EGTs get past 1250*f after more than 20seconds WOT.
tuolta kommenteista löysin tällasen, CW kierroksia sisään ja CCW kierroksia ulos ?
Adjustments so far on my OM617 (These will not work well on the OM60x):
Idle, Fine- 1/4 CCW
Idle, Coarse- 2-3/4 CCW
Full Load- 2-1/2 CCW
Max RPM- 1/4 CW
Torque Control- 1 CW
Great power, no idle quality or return to idle issues at all. 12psi boost is a little too low, EGTs get past 1250*f after more than 20seconds WOT.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: om617a syötönsäätö
Eli mistä käännetään voiko sovelta niitä 123 vaprinpumpun ohjeita