w124 max. madallus 17" vanteilla
w124 max. madallus 17" vanteilla
tätä on varmati kysytty ja varmasti löytyy vastauskin kun jaksais tonkia vanhoja topikkeja, mutta nyt ei oo aikaa semmosiin..
...eli kuinka paljon voi madaltaa w124 sedania(260e -87) kun laittais 7.5x17" et35 vanteet ja Falken FK-452 205/40R17 renkaat, silleen että ei tarvitse pyöränkaaria ruveta rullailemaan?
kiitos!
...eli kuinka paljon voi madaltaa w124 sedania(260e -87) kun laittais 7.5x17" et35 vanteet ja Falken FK-452 205/40R17 renkaat, silleen että ei tarvitse pyöränkaaria ruveta rullailemaan?
kiitos!
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Re: w124 max. madallus 17" vanteilla
Tarkkaan en osaa sanoa. Mutta tuon koon renkaat rullaa 201sessäkin aika kovalla madalluksella... Noihan on w124ään "vararenkaan" kokoset...japa86 kirjoitti:tätä on varmati kysytty ja varmasti löytyy vastauskin kun jaksais tonkia vanhoja topikkeja, mutta nyt ei oo aikaa semmosiin..
...eli kuinka paljon voi madaltaa w124 sedania(260e -87) kun laittais 7.5x17" et35 vanteet ja Falken FK-452 205/40R17 renkaat, silleen että ei tarvitse pyöränkaaria ruveta rullailemaan?
kiitos!
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Mun coupea on madallettu joku 8-10cm, eli 80-100mm...
Renkaina 215/45/17 8,5" vanteella. Takana ei ongelmia, edessä raapii jos ratti linkussa ajaa monttuun.
Tuota luokkaa on korkeus.
Sinun rengas koolla kestää 100mm tiputtaa heittämällä
Renkaina 215/45/17 8,5" vanteella. Takana ei ongelmia, edessä raapii jos ratti linkussa ajaa monttuun.
Tuota luokkaa on korkeus.
Sinun rengas koolla kestää 100mm tiputtaa heittämällä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Paljon maksat?japa86 kirjoitti:myys mulle noi takavalot
mistä sitten sais edulliseti semmosen 80mm madaltavan alusta satsin??? lähinnä suomesta.....
Tuommosia ei kaupasta saakkaan, nuo on itse muokattu tuommoseksi, eli valot on ostettu kirkkaina, mutta siiden "sisältä" on poistettu ne punaiset/oranssit muovit.
Mulla on h&r jouset joita kans hieman muokattu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
se riippuu paljo pyyät? mitkäs iskarit sulla on?Jube kirjoitti:Paljon maksat?japa86 kirjoitti:myys mulle noi takavalot
mistä sitten sais edulliseti semmosen 80mm madaltavan alusta satsin??? lähinnä suomesta.....
Tuommosia ei kaupasta saakkaan, nuo on itse muokattu tuommoseksi, eli valot on ostettu kirkkaina, mutta siiden "sisältä" on poistettu ne punaiset/oranssit muovit.
Mulla on h&r jouset joita kans hieman muokattu
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Josku sacshin sportit, aika paskatjapa86 kirjoitti: se riippuu paljo pyyät? mitkäs iskarit sulla on?
Auto menee kohta talvi unille ja lisä rakennukseen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Katotaan talven mittaan jos saan jostain ne vuoden etsityt sileäpintaiset tummat ledivalotjapa86 kirjoitti:nii et paljoo sää pyydät noista takavaloista? sopis tulevaan tyyliin aikas hyvin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Katotaan talven mittaan jos saan jostain ne vuoden etsityt sileäpintaiset tummat ledivalotjapa86 kirjoitti:nii et paljoo sää pyydät noista takavaloista? sopis tulevaan tyyliin aikas hyvin...
ok
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Tarvis tietää vähän tarkemmin, renkaista/vanteistavk00 kirjoitti:Tuli hommattua tommonen 230ce ja tarviisi madallusta, minkähän verran kannattais laskea että mahtuis 18" tuumaset vaikka esim. max leveys minkä eteen laittais 235 ja taakse 255? ..ainakin tossa 300ce:ssä oli 40 tai 60mm laskettu ja 18amg:t pyöri ilman raapimisia?
Onks renkaan profiili 25 vai 70 vai mikä?
Onks vanteet leveys edessä 7" vai 10" vai mitähän se on? Takana 8" vai 12" vai mitä? ET luvut yms
Nojoo, sori laitoin vähän huonon esimerkin, http://www.minunauto.com/index.php?page ... r&id=11405 tuolta löytyy mallia edellisistä mersuista, mulla ei oo tietoa miten paljon on pudotettu noita...mutta sanotaanko että tarviis ainakin 18" ja 9-10" leveet kiekot alle, nyt on 17" 235/45 edessä ja takana, mutta orkkis alusta...tarkotus ens kesäks laittaa isompaa ja madallusta ja profiilin voitte kertoa te kenellä on ollut kyseisiä kiksoja alla ja myös et:n..eli miten paljon voin puottaa että pyörii edessäkin ilman rullausta (toisin kun tossa 300ce) hyvin... jne jne...Sami T kirjoitti:Tarvis tietää vähän tarkemmin, renkaista/vanteistavk00 kirjoitti:Tuli hommattua tommonen 230ce ja tarviisi madallusta, minkähän verran kannattais laskea että mahtuis 18" tuumaset vaikka esim. max leveys minkä eteen laittais 235 ja taakse 255? ..ainakin tossa 300ce:ssä oli 40 tai 60mm laskettu ja 18amg:t pyöri ilman raapimisia?
Onks renkaan profiili 25 vai 70 vai mikä?
Onks vanteet leveys edessä 7" vai 10" vai mitähän se on? Takana 8" vai 12" vai mitä? ET luvut yms
Merseedespents
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
omaa en viittis kyllä enempää madaltaa noilla vakiokaarilla ja näillä 215/45 17" kumeilla.. vanteella leveyttä 7.5" ja et:38
Madalluksen määrästä ei oo tietoo, mutta kyllä sitä on tullu vähän vakiosta laskettua.. amg:n alustasarja, jonka sponsorina toiminut tälläkertaa AEG
keskiöstä kaareen oli tuntisitten suoritetun mittauksen mukaan 30.3 kuormaamattomana.
http://img209.imageshack.us/img209/4994/vanne010az2.jpg
ja tämä siis etupäästä ja W124
Madalluksen määrästä ei oo tietoo, mutta kyllä sitä on tullu vähän vakiosta laskettua.. amg:n alustasarja, jonka sponsorina toiminut tälläkertaa AEG
keskiöstä kaareen oli tuntisitten suoritetun mittauksen mukaan 30.3 kuormaamattomana.
http://img209.imageshack.us/img209/4994/vanne010az2.jpg
ja tämä siis etupäästä ja W124
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Renkaat 225/45 17 keskiöstä kaareen edessä 320mm takana 325mm.
Näin tais olla otteessa merkinnät.
Sportlinen alusta ja taitaa olla vielä siitäkin madallettu muuta tietoo ei ole alustasta.
Ainut miinus puoli on se kun eturenkaat on linkussa ja jos on kauhu monttu niin pitää mennä varoen et ei kaari saa uutta muotoo.
Tuolla on kuvia jos kiinnostaa.
http://s152.photobucket.com/albums/s183/Manu300cea24/
Näin tais olla otteessa merkinnät.
Sportlinen alusta ja taitaa olla vielä siitäkin madallettu muuta tietoo ei ole alustasta.
Ainut miinus puoli on se kun eturenkaat on linkussa ja jos on kauhu monttu niin pitää mennä varoen et ei kaari saa uutta muotoo.
Tuolla on kuvia jos kiinnostaa.
http://s152.photobucket.com/albums/s183/Manu300cea24/
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jos en nyt väärin muista, minimi alusta maavara on kaikissa henkilöautoissa oltava vähintään 60 mm alatukivarren alimmasta kohdasta mitattuna. Sitä en tiedä mistä jäykän taka-akselin alimmainen kohta määritetään. Varmista asia vielä katsastuskonttorilta. Taitaa se löytyä ajoneuvolaistakin.
Viimeksi muokannut peikko, La 24.11.2007 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MÄÄRITELMÄ MAAVARALLE.
Maavaralla tarkoitetaan etäisyyttä auton pohjan ja maan välillä, joka on
80 mm minimi. Tämän mukaan alustan muut alimmat osat, kuten tukivarret eivät kuuluisi tähän määritelmään. Katsottu googlen sivuilta.
Maavaralla tarkoitetaan etäisyyttä auton pohjan ja maan välillä, joka on
80 mm minimi. Tämän mukaan alustan muut alimmat osat, kuten tukivarret eivät kuuluisi tähän määritelmään. Katsottu googlen sivuilta.
Viimeksi muokannut peikko, La 24.11.2007 01:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se minimi korkeus ei ole pelkästään rungon välinen vaan auton matalin kohta otetaan huomioon Esim: mulla pakoputki oli alempana kun se 80mm mutta silti läpi päästi.peikko kirjoitti:Maavaralla tarkoitetaan etäisyyttä auton pohjan ja maan välillä, joka on
80 mm minimi.
AKE:n autokatsastuksen mukaan kuitenkin minimimitta on 60 mm, ainakin
etutukivarren alimmaisesta pallonivelen kohdasta mitattuna vähintään 60 mm., tapauksesta on noin vuosi, en tiedä onko se ollut katsastusmiehen mielivaltaa tai onko säädökset EU-myötä muuttuneet.
Sillä nosturilla millä ne sen auton nostaa ilmaan on juuri sen lakisääteisen verran korkeella kun sen tarvii olla.
Sen takia ne sen "heittää" aina sen auton ali et ne näkee että ottaako kiinni minnekkään.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Liikenneministeriön päätös 779/98 15 §:n,
auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin....mukaan auton ollessa kuormaamaton.....ettei mikään alustan kaikista osista mitattuna... maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm, myös pakoputki.
www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf
.
auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin....mukaan auton ollessa kuormaamaton.....ettei mikään alustan kaikista osista mitattuna... maavaran on kuitenkin oltava vähintään 80 mm, myös pakoputki.
www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf
.
Kyllä se kestää tiputtaa melko reilusti... Kuten Jube sanoikin, niin ainakin sen 80-100mm kestää pudottaa noilla renkailla/vanteilla. Tontiin vain...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81