W220 320cdi ahdinta tarvitaan KIIRE

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

W220 320cdi ahdinta tarvitaan KIIRE

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Onko kellään tiedossa paikkaa, mistä löytyisi hyllystä ahdin otsikossa mainittuun autoon?

Ilmeisesti ahdin itsessään on kunnossa, mutta säätöyksikössä on vikaa.

Ei näytä merkkiliike pystyvän kovin nopeaan toimitukseen, niin täytyy etsiä muualta.

Turbon numero on : 6480960199

Yhteydenotot numeroon 0500-542218 / Tuomo Väisänen
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Soittele nyt ansialkuun kaikki netistä löytyvät turbofirmat läpi.
Kyllä niitä lojuu siellä tarpeettomana.
Muutamalla foorumilaisellakin on sellainen hyllyssään.

Kaikkien mesen sähköahtimien säätömoottori on erinlainen.
Pitää olla juuri siitä kuusipyttyisen ahtimesta.
Muut ei oikein käy mitenkään.
Varaosanumeron lisäksi siellä on vielä "lisänumerokin", joka on tärkeä.
Toiminnat on erikätisiä ja vipusuhteet erinlaisia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Onko Tuikulla sitä säätöyksikön numeroa tiedossa? Niin katsoisi nuo omat läpi onko samanlaista.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kiitos

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Suonenjoelle on nyt sitten tilattu ahdin.

Tulee torstaina.


Sen verran on nyt tutukittu, että vika ei sittenkään ole säätöyksikössä, vaan akselissa on kuulleemma pitkittäisvälystä "hirveän paljon".

Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siellä on tapahtunut, kun autolla ei ole ajettu vielä 100 tuhatta.

Kannnattaako muuten antaa vanha turbo vaihdossa, vai kannattaisiko siitä ehkä rakentaa jotain?
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jaahas....................................


Keroisitko, mikäs oirehtiminen on nyt sitten tämän ahtimen vaihtotarpeen aiheuttanut ?

Littyykö johonkin ajotilanteeseen toimintahäiriötä, vai äänteleekös se potilas.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kerrotaan

Viesti Kirjoittaja Ekku »

tuikku kirjoitti:.
Jaahas....................................


Keroisitko, mikäs oirehtiminen on nyt sitten tämän ahtimen vaihtotarpeen aiheuttanut ?

Littyykö johonkin ajotilanteeseen toimintahäiriötä, vai äänteleekös se potilas.
Auto meni isän kertoman mukaan "vikatilaan".

Merkkiliikkeessä diagnosoivat vian olevan joko ahtimessa tai sen säätöyksikössä.

Myöhemmin siagnoosia tarkennettiin siten, että turbon akselissa on kuullemma tosi paljon pitkittäisvälystä.

Auto on ammattikäytössä, joten sitä ei jouda kauaa seisottamaan tämän vuoksi, joten turbo on nyt sitten tilattu.

Se merkkiliikeen diagnoosin oikeellisuus saadaan nyt sitten varmistettua jälkikäteen. Ei se kyllä olisi ensimmäinen kerta, kun siellä virheitä tehdään .
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pitkittäisvälystä kärsii kyllä ollakkin.
Niinpäin ei siivet ota heti kiinni mihinkään ja öljynpaine "keskittää" laakeria.
Olisi kyllä mukava kuulla selitys, miten tuo aiheuttaa vikatilan.

Toivotaan nyt kuitenkin, että vika korjaantuu.
Tähän tekisi mieli jotain kirjoittaa, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä.


Kertooko tarina sitä, että johtuuko vikatila liian korkeasta vai liian matalasta ahtopaineesta.
Kun kerran vika on ahtimessa.

Asiasta löytyy itse kunkin kirjoittamana täältä paljon juttua.
Ehken olisi sinunkin hyvä tutustua kaiken varalta aiheeseen, vaikkapa hakua käyttäen.
Kaikkien cdi- moottoreiden "toimintaperiaate" näiltä osin on samanlainen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

tarkennusta

Viesti Kirjoittaja Ekku »

tuikku kirjoitti:.
Pitkittäisvälystä kärsii kyllä ollakkin.
Niinpäin ei siivet ota heti kiinni mihinkään ja öljynpaine "keskittää" laakeria.
Olisi kyllä mukava kuulla selitys, miten tuo aiheuttaa vikatilan.

Toivotaan nyt kuitenkin, että vika korjaantuu.
Tähän tekisi mieli jotain kirjoittaa, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä.


Kertooko tarina sitä, että johtuuko vikatila liian korkeasta vai liian matalasta ahtopaineesta.
Kun kerran vika on ahtimessa.

Asiasta löytyy itse kunkin kirjoittamana täältä paljon juttua.
Ehken olisi sinunkin hyvä tutustua kaiken varalta aiheeseen, vaikkapa hakua käyttäen.
Kaikkien cdi- moottoreiden "toimintaperiaate" näiltä osin on samanlainen.
Sen verran tarkennusta, että välystä on reilusti myös sivuttaissuunnassa ja tuntuu käteen etenkin hyvin imupuolelta kokeiltuna. Silloin kuuluu myös sellainen "loksahtava" ääni.

Vikatila johtuu kuullemma siitä, että ahtopainetta ei kerry käytännössä lainkaan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

No ei sitä akselin suuntaista pitkittäisvälystä kyllä kärsi olla nimeksikään, poikittaista taas on aina niin paljon että sen tuntee ja se häviää ahtimen pyöriessä. Mutta liika on liikaa siinäkin.

Jos siivet on vielä kunnossa niin onhan se vanha ahdin vielä muutaman satasen arvoinen.

Oliko uusi paljon yli tonnin paukku?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sinappikaasuinsinööri on näköjään hereillä.

Mulla kait on välystä omassa päässä, kun netin kautta yritän selitellä toisten ahtimen välyksiä.

Taitaa olla parempi keskittyä vaan lintujahtiin.

Maailmanloppu on nimittäin lähellä, varmasti.
Taivaalta tippuu vainajia. ;-)

Luulisi, että kun/jos ahdin on nyykähtänyt "ahtamattomuuden tilaan", niin on kait jossain vaiheessa täytynyt kuulua ääntelyäkin reippaanlaisesti, tai tulla öljynkatkua pakoputkesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kerron sitten

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Kun se ahdin on nyt sitten vaihdettu, niin keskustellaan lisää.

Ei meinata antaa sitä vanhaa turboa vaihdossa, niin sitten sitä voi tutkia myöhemmin lisää.

Ei ole kuulunut mitään sivuääniä ja auto ei ole savuttanut eikä vienyt öljyä.

Polttoaineen kulutuskin on ollut suorastaan hämmentävän alhainen verrattuna esimerkiksi omaan E-sarjalaiseen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

kunnossa on

Viesti Kirjoittaja Ekku »

No nyt on mersu taas kunnossa.

Itse turbon säätöyksikössä ei ole "turbomiehen" mukaan vikaa, mutta väljää on vanhan ahtimen laakereissa sen verran, että siivet on kuullemma ottaneet jo vähän reunalta kiinni.

Vanha ahdin jäi kotiin "varaosiksi", joten jos nyt jollain menee säätöyksikkö paskaksi, niin voihan tuon vanhan myydä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Vastaa Viestiin