Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Kerätäämpäs tähän eri mersu mallien saloja, siis niitä jippoja ja toimintoja joita ei ole käsikirjassa .
lisään näitä sitä mukaa kun tulee teiltä vastauksia
yleisesti mersuissa:
-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle, tai itsestään , riippuu mallista.
-kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.
-aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa. w201 vaatii konepellin kaasujousen klipsin vapauttamisen / ihan normaalisti.
-Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.
w124:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
w201:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
w123:
w202:
-tuulilasin pyyhkijän katkaisijassa pieni mukavuus toiminto, jos tarvitsee lasia pyyhkäistä vain, ei tarvitse laittaa kytkintä I-asentoon ja takas, vaan pieni painallus kytkimen päästä -> pyyhkijä pyyhkäisee kerran. (siis pienellä voimalla , ettei tule pesunesteet mukaan)
w210:
w126:
-Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta
w168:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
Kytkin on takaluukussa, vasemmassa alareunassa.
lisään näitä sitä mukaa kun tulee teiltä vastauksia
yleisesti mersuissa:
-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle, tai itsestään , riippuu mallista.
-kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.
-aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa. w201 vaatii konepellin kaasujousen klipsin vapauttamisen / ihan normaalisti.
-Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.
w124:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
w201:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
w123:
w202:
-tuulilasin pyyhkijän katkaisijassa pieni mukavuus toiminto, jos tarvitsee lasia pyyhkäistä vain, ei tarvitse laittaa kytkintä I-asentoon ja takas, vaan pieni painallus kytkimen päästä -> pyyhkijä pyyhkäisee kerran. (siis pienellä voimalla , ettei tule pesunesteet mukaan)
w210:
w126:
-Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta
w168:
-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
Kytkin on takaluukussa, vasemmassa alareunassa.
Viimeksi muokannut epk, La 07.02.2004 09:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Jep.
Olikos se nyt niin, että luukku ja ikkunat meni kiinni vain Comfortboxilla.
Eli W124 face-liftin jälkeen.
Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Takasähköikkunoiden ohjaimista (takaa) katoaa valot lapsilukkotoiminnassa (siis kun kääntää konsolissa olevasta kytkimestä)
Sähköjen ylikuormittuessa järjestelmä alkaa pudottelemaan turhemmasta päästä vehkeitä pois pelistä--> Eli penkinlämppärien valot alkaa vilkkumaan, takalasin lämppäri putoo pois päältä ym.
Olikos se nyt niin, että luukku ja ikkunat meni kiinni vain Comfortboxilla.
Eli W124 face-liftin jälkeen.
Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Takasähköikkunoiden ohjaimista (takaa) katoaa valot lapsilukkotoiminnassa (siis kun kääntää konsolissa olevasta kytkimestä)
Sähköjen ylikuormittuessa järjestelmä alkaa pudottelemaan turhemmasta päästä vehkeitä pois pelistä--> Eli penkinlämppärien valot alkaa vilkkumaan, takalasin lämppäri putoo pois päältä ym.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin paitsi kansan malli 500E.. Nää on näit karvalakki mallin kiroja..-O- kirjoitti:Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Saaks tähän laittaa vähän ohi asian? Kiitos. Tuota ainakin osasi arvostaa, että löytyy valmiit kumitallat alustasta nosturille, kiitos insinöörit.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Hyvä ja hyädyllinen topicci tämä. Tässä jotain pikkulisää, kaikki vastaantullut ei nyt heti tule mieleen, mutta josko jollakulla muulla on takataskussa lisää.
Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta.
Peilit lämpiävät aina kun virran laittaa päälle ja kylmyyttä on riittävästi. Takalasin katkaisijan ei tarvitse olla päällä.
Kaksitehoiset penkinlämppärit - jos ovat isommalla - tipauttavat lämmöt "ykköselle" tietyn asteluvun saavutettuaan ja lopulta pois kokonaan.
Takalasin lämmitys samaten poistuu äänettömästi kolahtaen takavasemmalle omia aikojaan, kun lasi on sula. Näistä taisi tosin olla kirjassakin maininta.
ABS-valo alkaa palaa, kun sähköjärjestelmän jännite laskee alle 10,5 voltin. Tuolloin on jo kiire etsiä "virtavuotoa", tai taival katkeaa. Tämä ei tosin ole varsinainen hienous, vaan tuollainen oire......
Keskelle ts. vaaka-asentoon kiertokytkimestä ohjattu lämmittimen ilmavirta lämmittää myös etuovet sisäpuolelta. Mukavaa, lämmin ovipahvi kättä vasten ja kondenssikosteus ajautuu samalla oven sisältä pois.
Btw, aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa.
Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.
Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta.
Peilit lämpiävät aina kun virran laittaa päälle ja kylmyyttä on riittävästi. Takalasin katkaisijan ei tarvitse olla päällä.
Kaksitehoiset penkinlämppärit - jos ovat isommalla - tipauttavat lämmöt "ykköselle" tietyn asteluvun saavutettuaan ja lopulta pois kokonaan.
Takalasin lämmitys samaten poistuu äänettömästi kolahtaen takavasemmalle omia aikojaan, kun lasi on sula. Näistä taisi tosin olla kirjassakin maininta.
ABS-valo alkaa palaa, kun sähköjärjestelmän jännite laskee alle 10,5 voltin. Tuolloin on jo kiire etsiä "virtavuotoa", tai taival katkeaa. Tämä ei tosin ole varsinainen hienous, vaan tuollainen oire......
Keskelle ts. vaaka-asentoon kiertokytkimestä ohjattu lämmittimen ilmavirta lämmittää myös etuovet sisäpuolelta. Mukavaa, lämmin ovipahvi kättä vasten ja kondenssikosteus ajautuu samalla oven sisältä pois.
Btw, aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa.
Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tästä en tosiaan ole löytänyt mainintaa mistään, mutta aivan mukava olisi asian laita tietää "virallisesti". Saahan tuon toki selville kokeilemalla. Takalasin grilliä vaan ei tule juuri koskaan pidettyä päällä, auto kun on tallissa tai katoksessa, jolloin hehkutustarvetta ei ole. Pitääpä kokeilla vallan vasiten, meinaan mielestäni suuttimet eivät kyllä lämpiä peilien kanssa samaa toukuriaBoss kirjoitti: Mutta pissapojan suuttimien lämmitys taitaa olla takalasinlämppärin kanssa kimpassa?
Mutta josko sulaisivat sitten takalasilämppärin tahtiin.....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Mulla sivupeilit lämpiää "ihan itestään". En oo ikinä pitänyt takalasin lämppäriä päällä, mut silti vaan peileistä höyry nouskee kun ne sulaa =).epk kirjoitti: yleisesti mersuissa:
-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle.
En tiiä liekkö sitten yhteydessä jotenkin webaston päällä oloon? Kun on niin hyvin toiminu niin ei oo tarvinnu ottaa selvää, et millon on päällä ja millon ei
Siis aameli mersussa =)
- Koskis -
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.koskis kirjoitti:Mulla sivupeilit lämpiää "ihan itestään". En oo ikinä pitänyt takalasin lämppäriä päällä, mut silti vaan peileistä höyry nouskee kun ne sulaa =)...epk kirjoitti: yleisesti mersuissa:
-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle.
- Koskis -
124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
*****Saman pirun tempun tekee vitokin,ei mikään hyvä ominaisuus mun mielestä
Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.
124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
Tulee tilanteita joissa ois parempi ettei pyyhkäise lainkaan,esim. jäässä,luminen,todella kurainen/pölyinen jne. Menee joko lasi pilalle tai sulka/pyyhkijän mekanismi.
Eilen tota ihmeteltiin kaverin kaa,miten ton "automaatin" sais pois päältä?? Voihan sitä pyyhkijää käyttää silloin kun tarvetta,eikä silloin kun autosta tuntuu tarpeelliselta.
Mr_Benz kirjoitti:Ainakin Aasta löytyy...epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:
takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
mikäs w malli aakkonen olikaan, entä mistä löytyy kys. katkaisija?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
W168. Kytkin on takaluukussa, vasemmassa alareunassa.epk kirjoitti:Mr_Benz kirjoitti:Ainakin Aasta löytyy...epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:
takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
mikäs w malli aakkonen olikaan, entä mistä löytyy kys. katkaisija?
Mainittava on tietysti myös "automaattistartista" tai miksi sitä sanotaankaan. Avainta ei tartte kuin käyttää starttiasennossa ja auto sitten starttaa itekseen kunnes lähtee tulille...
Miten mahtaa mersuissa olla, että meneekö pyyhkijät pykälää pienemmälle pysähdyttäessä?
Onko tiedossa että jos esim. akun irroittaa jää ABS ja EPC valo palamaan ja sen voi nollata kun rullaa ratin reunasta toiseen...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Piiloja
140-mallissa, jossa on digitaalinen matka/trikkimittari niin painelemalla mittaritaulussa olevaa oikeanpuolimmaista ( kellon asetus ) nappulaa keskeltä esim. klemmarilla saa näkyviin koneen tarkat paineet ja lämpötilat nopeusnäyttöön.
Voi purra muihinkin malleihin.
Voi purra muihinkin malleihin.
S320L -97
R170:ssä menee ovet itestään lukkoon jonkin ajan kuluttua jos jättää ovet lukitsematta..
Ihan "muutama" kerta tuli ihmeteltyä että "mitä helv..." kun kotipihassa/ mökillä jätin ovet lukitsematta..ja kuitenkin ne olivat lukossa kun palasin autolle..
Lopulta sitten huomasin homman autoa pestessä kun näin ovien lukkiutuvan itekseen..
Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu silloin kun avain on virtalukossa..
En tosin ole varma onko tästä mainintaa ohjekirjassa/ yhteyttä siihen valinnaiseen toimintoon joka lukitsee ovet aina kun auto liikkuu..no, joka tapauksessa näin kuitenkin tapahtuu.
Ihan "muutama" kerta tuli ihmeteltyä että "mitä helv..." kun kotipihassa/ mökillä jätin ovet lukitsematta..ja kuitenkin ne olivat lukossa kun palasin autolle..
Lopulta sitten huomasin homman autoa pestessä kun näin ovien lukkiutuvan itekseen..
Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu silloin kun avain on virtalukossa..
En tosin ole varma onko tästä mainintaa ohjekirjassa/ yhteyttä siihen valinnaiseen toimintoon joka lukitsee ovet aina kun auto liikkuu..no, joka tapauksessa näin kuitenkin tapahtuu.
Kyllä ainakin minulla lämpiää pissapojan suuttimet ihan automaattisesti, aina aamulla läikät konepellillä, vaikken ikinä takalasin lämppäriä käytäkään...
Farkussa fiksua on takaniskatukien pidikkeet kaadetun istuinosan takapäässä, siis siinä joka jää pystyyn etupenkkien selkänojaa vasten.
Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
Farkussa fiksua on takaniskatukien pidikkeet kaadetun istuinosan takapäässä, siis siinä joka jää pystyyn etupenkkien selkänojaa vasten.
Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Eikös tuo muuten ole kaikissa tomaateissa (myös taivahan vanhoissa)?Mauri H. kirjoitti: Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Ei ole, juuri muutama viikko takaperin asiasta jutusteltiin, esim. -88 300 TE:ssäni ei tuota toiminnallisuutta ollut.Mr_Benz kirjoitti:Eikös tuo muuten ole kaikissa tomaateissa (myös taivahan vanhoissa)?Mauri H. kirjoitti: Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
w107 450SLC:ssä oli kätevä ominaisuus. Vaihdekeppiä ei mitenkään pystynyt liikuttamaan n-asennosta eteenpäin kun auto vähänkin liikkui. Todella hyvä ominaisuus, jos vaikka talvella joutui äkkiä pistämään vaihteen vapaalle. Haittaa siitä taas oli kun autoa yritti heijata irti kinoksesta.
Toinen mielenkiinoinen ominaisuus oli, jos kaasua painoi vaihdekeppiä liikuttaessa, ei mikään vaihde kytkeytynyt(siis jos vaihtoi P:ltä D:lle), vaan vasta kun kaasun nosti ylös.
Todella hyvä automaatti, vaihtoi muuten aina todella hyvin, edes yrittämällä ei saanut nykimisiä aikaan ja silti vaihtoi sopivan jämäkästi kaasupohjassa. Ei ole olleet mersun automaatit huonoja 70-luvulla, väitän että toimi jopa etevämmin kuin w124-automaatit.
Toinen mielenkiinoinen ominaisuus oli, jos kaasua painoi vaihdekeppiä liikuttaessa, ei mikään vaihde kytkeytynyt(siis jos vaihtoi P:ltä D:lle), vaan vasta kun kaasun nosti ylös.
Todella hyvä automaatti, vaihtoi muuten aina todella hyvin, edes yrittämällä ei saanut nykimisiä aikaan ja silti vaihtoi sopivan jämäkästi kaasupohjassa. Ei ole olleet mersun automaatit huonoja 70-luvulla, väitän että toimi jopa etevämmin kuin w124-automaatit.
Takapään polttimot
Tais nykyisen ässän myötä tulla järjestelmä, joka takavalon polttimon mennessä rikki sytyttää jarruvalot himmeempänä palamaan (siis toisenkin puolen takavalo sammuaa) ja jarrutettaessa sitten jarruvalot normaalilla teholla. Ominaisuus löytyy ainakin ässän lisäksi myös 203-korisista.
Ja uusissa Mersuissa jää valot palamaan hetkeksi aikaa, jotta voi turvallisesti hoiperrella kauheessa kankkusessa ovelleen. Ja peräluukun saa apposen auki kakella. Hyvä toiminto, jos on pari viinakaupan kassia följyssä ja koppa sylissä.
Vaikka samanlaisia virityksiä pystyy kyllä kehittelemään joillain Biil-Helvetin puoli-ilmaisilla rakennussarjoillakin...
Edit: Mutta nuo toiminnot ovat varmaan ilmoitettu ohjekirjassakin.
Vaikka samanlaisia virityksiä pystyy kyllä kehittelemään joillain Biil-Helvetin puoli-ilmaisilla rakennussarjoillakin...
Edit: Mutta nuo toiminnot ovat varmaan ilmoitettu ohjekirjassakin.
Viimeksi muokannut PM, Ti 03.02.2004 14:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat
epk kirjoitti: -kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.
Siis pitäisikö ton toimia W201:ssäkin noin? En saanut pelaamaan
230 C 1978
Eikös joku väittänyt sen lämpiävän oikein jäähdytysnesteellä.Perttu K kirjoitti:Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jepulis, väittivät että on jonkunlaiset pussakat jossa se jäähd. neste kiertää ...Pasi M. kirjoitti:Eikös joku väittänyt sen lämpiävän oikein jäähdytysnesteellä.Perttu K kirjoitti:Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa.