Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja epk »

Kerätäämpäs tähän eri mersu mallien saloja, siis niitä jippoja ja toimintoja joita ei ole käsikirjassa 8) .

lisään näitä sitä mukaa kun tulee teiltä vastauksia :wink:



yleisesti mersuissa:

-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle, tai itsestään , riippuu mallista.

-kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.

-aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa. w201 vaatii konepellin kaasujousen klipsin vapauttamisen / ihan normaalisti.

-Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.


w124:

-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu

w201:

-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu

w123:

w202:

-tuulilasin pyyhkijän katkaisijassa pieni mukavuus toiminto, jos tarvitsee lasia pyyhkäistä vain, ei tarvitse laittaa kytkintä I-asentoon ja takas, vaan pieni painallus kytkimen päästä -> pyyhkijä pyyhkäisee kerran. (siis pienellä voimalla , ettei tule pesunesteet mukaan)


w210:


w126:

-Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta


w168:

-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
Kytkin on takaluukussa, vasemmassa alareunassa.
Viimeksi muokannut epk, La 07.02.2004 09:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

No ainakin 124sessa kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa.

Mainio toiminto, ei tarvi könytä sisälle jos jäi luukku tai ikkuna auki :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

missä malleissa oli tämä jippo:

takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

Jep.

Olikos se nyt niin, että luukku ja ikkunat meni kiinni vain Comfortboxilla.
Eli W124 face-liftin jälkeen.


Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.

Takasähköikkunoiden ohjaimista (takaa) katoaa valot lapsilukkotoiminnassa (siis kun kääntää konsolissa olevasta kytkimestä)

Sähköjen ylikuormittuessa järjestelmä alkaa pudottelemaan turhemmasta päästä vehkeitä pois pelistä--> Eli penkinlämppärien valot alkaa vilkkumaan, takalasin lämppäri putoo pois päältä ym.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
Hoenen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 25.09.2003 22:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Hoenen »

enska kirjoitti:No ainakin 124sessa kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa.

Mainio toiminto, ei tarvi könytä sisälle jos jäi luukku tai ikkuna auki :D
Toimii vain jos autossa on ns. "Comfort" toiminta, joka on lisävaruste.
-es@-W126-W109-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:

takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
Ainakin Aasta löytyy...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

-O- kirjoitti:Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Niin paitsi kansan malli 500E.. Nää on näit karvalakki mallin kiroja..

Saaks tähän laittaa vähän ohi asian? Kiitos. Tuota ainakin osasi arvostaa, että löytyy valmiit kumitallat alustasta nosturille, kiitos insinöörit.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Hyvä ja hyädyllinen topicci tämä. Tässä jotain pikkulisää, kaikki vastaantullut ei nyt heti tule mieleen, mutta josko jollakulla muulla on takataskussa lisää.


Ulosvedettävä takaluukun valokatkaisin löytyy myös W126:sta, kannen vasemmasta laidasta.

Peilit lämpiävät aina kun virran laittaa päälle ja kylmyyttä on riittävästi. Takalasin katkaisijan ei tarvitse olla päällä.

Kaksitehoiset penkinlämppärit - jos ovat isommalla - tipauttavat lämmöt "ykköselle" tietyn asteluvun saavutettuaan ja lopulta pois kokonaan.
Takalasin lämmitys samaten poistuu äänettömästi kolahtaen takavasemmalle omia aikojaan, kun lasi on sula. Näistä taisi tosin olla kirjassakin maininta.

ABS-valo alkaa palaa, kun sähköjärjestelmän jännite laskee alle 10,5 voltin. Tuolloin on jo kiire etsiä "virtavuotoa", tai taival katkeaa. Tämä ei tosin ole varsinainen hienous, vaan tuollainen oire...... :shock:

Keskelle ts. vaaka-asentoon kiertokytkimestä ohjattu lämmittimen ilmavirta lämmittää myös etuovet sisäpuolelta. Mukavaa, lämmin ovipahvi kättä vasten ja kondenssikosteus ajautuu samalla oven sisältä pois.

Btw, aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa.

Samaten on usealta jäänyt huomaamatta trippimittarin nollausnuppiin yhdistetty mittarivalaistuksen kirkkauden säätö.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eipä lisättävää noihin :roll: Tuli vaan mieleeni että peilien lämmitys toimii minullakin riippumatta takalasin lämmittimestä, tuli joskus todettua kun alkoi höyry nousta peilistä kun laitoin auton käymään.
Mutta pissapojan suuttimien lämmitys taitaa olla takalasinlämppärin kanssa kimpassa?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Boss kirjoitti: Mutta pissapojan suuttimien lämmitys taitaa olla takalasinlämppärin kanssa kimpassa?
Tästä en tosiaan ole löytänyt mainintaa mistään, mutta aivan mukava olisi asian laita tietää "virallisesti". Saahan tuon toki selville kokeilemalla. Takalasin grilliä vaan ei tule juuri koskaan pidettyä päällä, auto kun on tallissa tai katoksessa, jolloin hehkutustarvetta ei ole. Pitääpä kokeilla vallan vasiten, meinaan mielestäni suuttimet eivät kyllä lämpiä peilien kanssa samaa toukuria :shock:
Mutta josko sulaisivat sitten takalasilämppärin tahtiin.....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja koskis »

epk kirjoitti: yleisesti mersuissa:

-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle.
Mulla sivupeilit lämpiää "ihan itestään". En oo ikinä pitänyt takalasin lämppäriä päällä, mut silti vaan peileistä höyry nouskee kun ne sulaa =).
En tiiä liekkö sitten yhteydessä jotenkin webaston päällä oloon? Kun on niin hyvin toiminu niin ei oo tarvinnu ottaa selvää, et millon on päällä ja millon ei

Siis aameli mersussa =)

- Koskis -
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
penax
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Su 06.07.2003 21:10
Paikkakunta: Kyrönmaa

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja penax »

koskis kirjoitti:
epk kirjoitti: yleisesti mersuissa:

-lämmitettävät sivupeilit kytkeytyy takalasin lämmitysnapista päälle.
Mulla sivupeilit lämpiää "ihan itestään". En oo ikinä pitänyt takalasin lämppäriä päällä, mut silti vaan peileistä höyry nouskee kun ne sulaa =)...

- Koskis -
Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.

124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
penax

Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71

Tilanne päivitetty 12/2021
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja jpk »


Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.

124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
*****Saman pirun tempun tekee vitokin,ei mikään hyvä ominaisuus mun mielestä :?

Tulee tilanteita joissa ois parempi ettei pyyhkäise lainkaan,esim. jäässä,luminen,todella kurainen/pölyinen jne. Menee joko lasi pilalle tai sulka/pyyhkijän mekanismi.
Eilen tota ihmeteltiin kaverin kaa,miten ton "automaatin" sais pois päältä?? Voihan sitä pyyhkijää käyttää silloin kun tarvetta,eikä silloin kun autosta tuntuu tarpeelliselta.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mr_Benz kirjoitti:
epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:

takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
Ainakin Aasta löytyy...

mikäs w malli aakkonen olikaan, entä mistä löytyy kys. katkaisija?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

epk kirjoitti:
Mr_Benz kirjoitti:
epk kirjoitti:missä malleissa oli tämä jippo:

takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu, ja missä kohtaa tää katkaisija oli ?
Ainakin Aasta löytyy...

mikäs w malli aakkonen olikaan, entä mistä löytyy kys. katkaisija?
W168. Kytkin on takaluukussa, vasemmassa alareunassa.

Mainittava on tietysti myös "automaattistartista" tai miksi sitä sanotaankaan. Avainta ei tartte kuin käyttää starttiasennossa ja auto sitten starttaa itekseen kunnes lähtee tulille...

Miten mahtaa mersuissa olla, että meneekö pyyhkijät pykälää pienemmälle pysähdyttäessä?

Onko tiedossa että jos esim. akun irroittaa jää ABS ja EPC valo palamaan ja sen voi nollata kun rullaa ratin reunasta toiseen...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Piiloja

Viesti Kirjoittaja markku »

140-mallissa, jossa on digitaalinen matka/trikkimittari niin painelemalla mittaritaulussa olevaa oikeanpuolimmaista ( kellon asetus ) nappulaa keskeltä esim. klemmarilla saa näkyviin koneen tarkat paineet ja lämpötilat nopeusnäyttöön.

Voi purra muihinkin malleihin.
S320L -97
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

R170:ssä menee ovet itestään lukkoon jonkin ajan kuluttua jos jättää ovet lukitsematta..

Ihan "muutama" kerta tuli ihmeteltyä että "mitä helv..." kun kotipihassa/ mökillä jätin ovet lukitsematta..ja kuitenkin ne olivat lukossa kun palasin autolle..

Lopulta sitten huomasin homman autoa pestessä kun näin ovien lukkiutuvan itekseen..

Onneksi tätä ei kuitenkaan tapahdu silloin kun avain on virtalukossa.. :lol: :lol: :lol:

En tosin ole varma onko tästä mainintaa ohjekirjassa/ yhteyttä siihen valinnaiseen toimintoon joka lukitsee ovet aina kun auto liikkuu..no, joka tapauksessa näin kuitenkin tapahtuu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä ainakin minulla lämpiää pissapojan suuttimet ihan automaattisesti, aina aamulla läikät konepellillä, vaikken ikinä takalasin lämppäriä käytäkään... :?:

Farkussa fiksua on takaniskatukien pidikkeet kaadetun istuinosan takapäässä, siis siinä joka jää pystyyn etupenkkien selkänojaa vasten.

Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mauri H. kirjoitti: Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
Eikös tuo muuten ole kaikissa tomaateissa (myös taivahan vanhoissa)?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mr_Benz kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: Ja Faceliftin jälkeisessä tavallaan se ettei automaatissa saa keppiä liikuteltua P:stä jollei rattilukko ole käännetty pois (penskat autossa tekee pahojaan), samoin avainta ei saa pois lukosta jollei N tai P ole valittuna.
Eikös tuo muuten ole kaikissa tomaateissa (myös taivahan vanhoissa)?
Ei ole, juuri muutama viikko takaperin asiasta jutusteltiin, esim. -88 300 TE:ssäni ei tuota toiminnallisuutta ollut.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

w107 450SLC:ssä oli kätevä ominaisuus. Vaihdekeppiä ei mitenkään pystynyt liikuttamaan n-asennosta eteenpäin kun auto vähänkin liikkui. Todella hyvä ominaisuus, jos vaikka talvella joutui äkkiä pistämään vaihteen vapaalle. Haittaa siitä taas oli kun autoa yritti heijata irti kinoksesta.
Toinen mielenkiinoinen ominaisuus oli, jos kaasua painoi vaihdekeppiä liikuttaessa, ei mikään vaihde kytkeytynyt(siis jos vaihtoi P:ltä D:lle), vaan vasta kun kaasun nosti ylös.

Todella hyvä automaatti, vaihtoi muuten aina todella hyvin, edes yrittämällä ei saanut nykimisiä aikaan ja silti vaihtoi sopivan jämäkästi kaasupohjassa. Ei ole olleet mersun automaatit huonoja 70-luvulla, väitän että toimi jopa etevämmin kuin w124-automaatit.
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Tuo peilinlämmitys jutska on kyllä aika metka, kun ainakin mulla se on automaattinen. Huomasin yhtenä aamuna, kun peilit höyrysivät :) Ei uskois näin vanhasta autosta... :o
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Peilit lämpiävät aina kun virran laittaa päälle ja kylmyyttä on riittävästi. Takalasin katkaisijan ei tarvitse olla päällä.

Kyllä mullakin peilit lämpiää ilman takagrilliä.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Tmä on hyvä topic! Ei tule nyt mieleen mitään lisättävää, mutta pari uutta juttua tästä jo oppi. :)
Avatar
Janne M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 01.04.2003 13:06
Paikkakunta: Tampere

Takapään polttimot

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tais nykyisen ässän myötä tulla järjestelmä, joka takavalon polttimon mennessä rikki sytyttää jarruvalot himmeempänä palamaan (siis toisenkin puolen takavalo sammuaa) ja jarrutettaessa sitten jarruvalot normaalilla teholla. Ominaisuus löytyy ainakin ässän lisäksi myös 203-korisista.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ja uusissa Mersuissa jää valot palamaan hetkeksi aikaa, jotta voi turvallisesti hoiperrella kauheessa kankkusessa ovelleen. Ja peräluukun saa apposen auki kakella. Hyvä toiminto, jos on pari viinakaupan kassia följyssä ja koppa sylissä. :lol:
Vaikka samanlaisia virityksiä pystyy kyllä kehittelemään joillain Biil-Helvetin puoli-ilmaisilla rakennussarjoillakin... :wink:

Edit: Mutta nuo toiminnot ovat varmaan ilmoitettu ohjekirjassakin. :P
Viimeksi muokannut PM, Ti 03.02.2004 14:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja Marko M »

epk kirjoitti: -kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.

Siis pitäisikö ton toimia W201:ssäkin noin? En saanut pelaamaan :oops:
230 C 1978
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa. Ajon jälkeen lasi tuntuu käteen noin 30 asteiselta 10 asteen pakkasella. Ei jäädy siis millään kiinni lasiin, sulkien jäätymiseen ominaisuus ei auta.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Perttu K kirjoitti:Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa.
Eikös joku väittänyt sen lämpiävän oikein jäähdytysnesteellä. :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pasi M. kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa.
Eikös joku väittänyt sen lämpiävän oikein jäähdytysnesteellä. :shock:
jepulis, väittivät että on jonkunlaiset pussakat jossa se jäähd. neste kiertää ...
Vastaa Viestiin