W115 240D turbo ic 5-v *Kuvia & penkitetty*

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

satakaskolmonen kirjoitti:Mites tuon katsastuksen kanssa tuliko vaihto prosentteja :?: ...
Kyllähän moottorinvaihdosta prosentteja tulee.

Vaihdetuksi kirjattuja osia olivat moottori, vaihdelaatikko ja tehostettu simpukka. Prosentteja otteeseen merkattiin 20%.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Mielenkiintoinen projekti on kyllä juu'u. On käynyt mielessä että josko turbottaisi vasta hankkimani W123 '77 220D:n. Kone ainakin vaikuttaa olevan täysin kunnossa, eikä sitä tarvisi alkaa remontoimaan. Nuita STT:n turbosarjoja ei taida olla kovin useasti tarjolla??
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: Katsastettu!

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Olli Lajunen kirjoitti:Tänä aamuna kävimme muutoskatsastamassa pystärin Suolahdessa. Muuten meni hyvin, mutta p***hana punnitsivat auton ja painoa tuli lisää otteeseen. Ei tuosta muuta haittaa ole kuin että dieselvero nousee. :x
Ei hätää. Ei se omapainon lisääminen vaikuta veroon, koska vero menee kokonaispainon mukaan, ja sitä kokonaispainoa ei voi muuttaa. Jos tuo omapaino vaikuttaisi veroon, niin luonnollisesti autoista kannattaisi riisua kaikki mahdollinen pois, ja käydä konttorilla muuttamassa omapaino otteeseen 200 kiloa pienemmäksi.....
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Katsastettu!

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

MikaH kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Tänä aamuna kävimme muutoskatsastamassa pystärin Suolahdessa. Muuten meni hyvin, mutta p***hana punnitsivat auton ja painoa tuli lisää otteeseen. Ei tuosta muuta haittaa ole kuin että dieselvero nousee. :x
Ei hätää. Ei se omapainon lisääminen vaikuta veroon, koska vero menee kokonaispainon mukaan, ja sitä kokonaispainoa ei voi muuttaa. Jos tuo omapaino vaikuttaisi veroon, niin luonnollisesti autoista kannattaisi riisua kaikki mahdollinen pois, ja käydä konttorilla muuttamassa omapaino otteeseen 200 kiloa pienemmäksi.....
Jep, juuri näin. Omapainon nousu vaikuttaa negatiivisesti ainoastaan kantavuuden heikkenemiseen.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Paitsi että ainakin mulla luki tyyppikilvessä suurempi kokonaismassa kuin rekisteriotteessa ja muutoskatsastuksen myötä muuttui otteeseen sama massa ja vero nousi...kuulemma mersuissa näin, sanoi konttorilla. Muuten oiski paikkalukua joudutu vähentään rankasti, nyt tuli 1+3.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

kerosiini kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti on kyllä juu'u. On käynyt mielessä että josko turbottaisi vasta hankkimani W123 '77 220D:n. Kone ainakin vaikuttaa olevan täysin kunnossa, eikä sitä tarvisi alkaa remontoimaan. Nuita STT:n turbosarjoja ei taida olla kovin useasti tarjolla??
itellä on kans käyny mielessä turbottaa oma 220d mutta ongelmana on vanhanmallin alipainetoiminen naftapumppu (nuppistartti) jonka kanssa ei ahdinta saa toimimaan? pitäis vaihtaa avainstarttimallin pumppu+virtalukko ja liian kova homma.ohjaustehostintakin on asennettu jo 8vuotta ja vieläkin se on tallin hyllyllä. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

sooppa kirjoitti:itellä on kans käyny mielessä turbottaa oma 220d mutta ongelmana on vanhanmallin alipainetoiminen naftapumppu (nuppistartti) jonka kanssa ei ahdinta saa toimimaan? pitäis vaihtaa avainstarttimallin pumppu+virtalukko ja liian kova homma.ohjaustehostintakin on asennettu jo 8vuotta ja vieläkin se on tallin hyllyllä. :wink:

Minulla on nuppistartti, ei se ole este turbon asennukselle. Pumppu on vaihdettu alipainetoimisesta uudempaan ja hyvin tuntuu pelittävän vaikkei pumppu optimisäädöissä olekaan (vielä ;) ).
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Olli Lajunen kirjoitti:
sooppa kirjoitti:itellä on kans käyny mielessä turbottaa oma 220d mutta ongelmana on vanhanmallin alipainetoiminen naftapumppu (nuppistartti) jonka kanssa ei ahdinta saa toimimaan? pitäis vaihtaa avainstarttimallin pumppu+virtalukko ja liian kova homma.ohjaustehostintakin on asennettu jo 8vuotta ja vieläkin se on tallin hyllyllä. :wink:

Minulla on nuppistartti, ei se ole este turbon asennukselle. Pumppu on vaihdettu alipainetoimisesta uudempaan ja hyvin tuntuu pelittävän vaikkei pumppu optimisäädöissä olekaan (vielä ;) ).
niin,niin mutta jos vaihtaa pois tuon vanhan alipainetoimisen niin silloin pitää olla avainstartti jolloin joutuu vaihtamaan virtalukon,hehkupiuhat+releet,eikös?
vai pystyykö avainstarttimallin pumpun (esim.240d-82) muuttamaan nuppistarttimalliseksi? mitä eroa on turbon ja vakion pumpulla? tarkotuksena olis laittaa viton ahdin ja cooleri jotka jo on ja pienillä ahdoilla vaan koska konetta en avaa,jos hajoo niin toista myllyä vaan tupaan. :roll:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

No on mullakin omas autos keskipakosäätimellä varustettu punppu ja siinä on erillisestä vintasta startti. Patentoin sen vaijjerin lykkäämään sitä käsin sammutus vipua.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

sooppa kirjoitti:niin,niin mutta jos vaihtaa pois tuon vanhan alipainetoimisen niin silloin pitää olla avainstartti jolloin joutuu vaihtamaan virtalukon,hehkupiuhat+releet,eikös?
vai pystyykö avainstarttimallin pumpun (esim.240d-82) muuttamaan nuppistarttimalliseksi? mitä eroa on turbon ja vakion pumpulla? tarkotuksena olis laittaa viton ahdin ja cooleri jotka jo on ja pienillä ahdoilla vaan koska konetta en avaa,jos hajoo niin toista myllyä vaan tupaan. :roll:
Kuten Heikki H. tuossa jo asiaa valaisi saa sitä (alipaineella toimivaa) sammutusvipua käännettyä ihan mekaanisestikin ja homma on keskivertomekaanikolle helppo toteuttaa. Tai vaihtoehtoisesti voi laittaa sen vaijerin ohjaamaan vaikka hanaa jolla ohjataan alipainepumpulta alipaine sammutuskelloon tms.

Jos cooleria et ole vielä hommannut, niin kannattaa ostaa kerralla kunnon kokoinen. Epäilen ettei sprinterin cooleri ole kovin iso. Näitä hukkapaloista tehtyjä coolereita saa ihan kohtuu hintaan ja W123:n keulille on tilaa niitä sovitella.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin