Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen
Käytin syyläriä syylärikorjaamolla tänään ja sanoi ukko että ei ala korjaamaan, mikä lie seosmetalli jota hän ei pystynyt korjaamaan. Pika-avuksi paan kemiallista metallia ja kunhan romikselle ehtii, niin haen käytetyn. Muutakin osaa haen samalla jos ei mun ostoilmoitus tärppää!MatKa kirjoitti:Korjauta se "vanha" syyläri jos muuten hyvä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hälytin otti viimeisen voitelun ja kruunasi päivän asettamalla starttieston ikuisesti päälle. Ei tietenkää starttaa. Yrittää kyllä mutta ei...
Onkohan autossa itsessään joku ajonestolaite? Siis tehtaalta? Ihan vain varmistukseski ettei mene sormia enempää suuhun.
Onkohan autossa itsessään joku ajonestolaite? Siis tehtaalta? Ihan vain varmistukseski ettei mene sormia enempää suuhun.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Minulla on ainakin ajonesto cupeessa tehdasasennuksen jäljiltä.
Eli jos ajonesto on päällä, niin se ei päästä startille, jos sinulla pääsee startille, niin käynnistyksenestosta on turha hakea vikaa.
Riippuu vähän millanen ajonesto sinulla on ensinnäkin siinä? Eli miten tapahtuu ajoneston kuittaus? pistin yviä..
Eli jos ajonesto on päällä, niin se ei päästä startille, jos sinulla pääsee startille, niin käynnistyksenestosta on turha hakea vikaa.
Riippuu vähän millanen ajonesto sinulla on ensinnäkin siinä? Eli miten tapahtuu ajoneston kuittaus? pistin yviä..
220.128 Black Mirror
Tulipa laitettua uusi mankka kärryyn. Kuvia ei ole, mutta eipä kai ratiosta kuvia tarvikaan olla... No jokatapauksessa niitä jossain vaiheessa tulee (kunhan saan hommattua uuden kameran, kun vanha meni rikki). Ahdasata on ja joutu tekemään 5mm korokkeen että meni kivutta, jos olis jaksanut purkaa puoli autoa, ei sitäkään olisi tarvittu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nyt kun nuo vanteet on tässä pihassa... Myyn toki pois ne, mutta jos ei mee kaupaksi, Niin ensviikolla rengaskauppaan ja vääntämään niille kumet ja auton alle. Mulla olis yhdet 205/40/17 joilla yhden, kaksi kesää viel ajelee, mutta olisko se liian matala profiili? Vanteethan on 7.5x17ET37
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tulipa purettua apukuskin ovipahvi ja samalla otin pois tuon ikkunannostin mekanismin syyniin. Kuskn ovellehan tein jo aikaisemmin korjauksen mutta tässä ovessa olikin alkuperäistekniikka paikallaan (kuskin ovi oli jo purettu joskus aikaisemmin).
Koska kyseessä oli alkuperäinen asetus, niin on otettava yksi asia huomioon. Sitten ja kun ihmettelet millä sen oikein saa irti, niin... Mekanismi on niiteillä pysyvästi kiinni. Poraa vain 6mm poralla ne 3 niittiä pois ja laittaa niiden tilalle 2 kpl ~12mm ja 1kpl ~20mm M6 pultteja oven sisältä niin että mutterit on siis auton ohjaamossa. Oven äänieristepahvi oli irronnut yläpäästä ja piti ilkeää ääntä ikkunankehyksen ottaessa siihen kiinni. Mattopuukolla silpasin sitten eristeen yläpäästä joka oli irti sellaisen 4cm siivun pois. Putsasin saksisysteemin kovasta pikimäisestä ryönästä. Hitsasin myös pikkusen kuluneisiin hampaisiin lisää materiaalia. Ei ois ollu kyl pakko mutta auki kun oli... Näillä toimenpiteillä alkoi ikkuna taas kulkemaan lähes äänettömästi.
Koko hommaan meni reilu tunti ja sen näkee siitä ettei kuvia ehtinyt ottelemaan Samalla katselin auton ruostesuojauksia ja suht tuore vahatyyppinen mönjä siellä on.
Koska kyseessä oli alkuperäinen asetus, niin on otettava yksi asia huomioon. Sitten ja kun ihmettelet millä sen oikein saa irti, niin... Mekanismi on niiteillä pysyvästi kiinni. Poraa vain 6mm poralla ne 3 niittiä pois ja laittaa niiden tilalle 2 kpl ~12mm ja 1kpl ~20mm M6 pultteja oven sisältä niin että mutterit on siis auton ohjaamossa. Oven äänieristepahvi oli irronnut yläpäästä ja piti ilkeää ääntä ikkunankehyksen ottaessa siihen kiinni. Mattopuukolla silpasin sitten eristeen yläpäästä joka oli irti sellaisen 4cm siivun pois. Putsasin saksisysteemin kovasta pikimäisestä ryönästä. Hitsasin myös pikkusen kuluneisiin hampaisiin lisää materiaalia. Ei ois ollu kyl pakko mutta auki kun oli... Näillä toimenpiteillä alkoi ikkuna taas kulkemaan lähes äänettömästi.
Koko hommaan meni reilu tunti ja sen näkee siitä ettei kuvia ehtinyt ottelemaan Samalla katselin auton ruostesuojauksia ja suht tuore vahatyyppinen mönjä siellä on.
Viimeksi muokannut Sergey, La 18.10.2008 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Äst. Pakoputki katkes takapöntön edestä. Ajattelin tehdä 63mm putkesta ihan itte korvikkeen kun noita osia on jälel tosta ahtoprojektista. Muutama valmis mutka, iso Simonssin änkkäri sekä joku pätkä ulos, tekiskö loppupään perinteisesti tuplaputkesta vai laittasko suoraan yhdellä 2,5" loppuun asti?
Mukavat murinat kyl tulis jos ajelis ilman takaänkkäriä, vetäis vaan putken takalipalle.
Mukavat murinat kyl tulis jos ajelis ilman takaänkkäriä, vetäis vaan putken takalipalle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Omassa on muuten orkkis putki paitsi orkkis takavaimentimesta taaksepäin on 3" loppu pätkä ja viimesenä simonssin 3" pitkä ovaali vaimennin.
Kivat matalat äänet ei yhtään kovat.
Vaikka luulin et tulee teini korolla porinat
Kivat matalat äänet ei yhtään kovat.
Vaikka luulin et tulee teini korolla porinat
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
joo löysin sen verra osia tallista että se o selvästi yhdellä ulostulolla 2,5" putkea. Ja sama ovaali iso simonssi mut noilla 2,5" lähdöil.
Onneks toi katti ja keskiänkkäri vaimentaa jo auton sen verran että se o normaalitasolla. Kaverin Bemari 328 vieres vakioputkistol pörisee enemmän ku toi mersa kokonaan ilman takapönttöö.
Keskimäinen osa putkest ao selvästi vaihdettu koska oli sen verran hyvässä kuosissa ja lähti irti tuosta vaan nyppäsemällä kuha kolisteli kumivasaralla sauman massat pehmeeksi.
Onneks toi katti ja keskiänkkäri vaimentaa jo auton sen verran että se o normaalitasolla. Kaverin Bemari 328 vieres vakioputkistol pörisee enemmän ku toi mersa kokonaan ilman takapönttöö.
Keskimäinen osa putkest ao selvästi vaihdettu koska oli sen verran hyvässä kuosissa ja lähti irti tuosta vaan nyppäsemällä kuha kolisteli kumivasaralla sauman massat pehmeeksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Katti kyllä vaimentaa jo aika paljon ääniä.Sergey kirjoitti:joo löysin sen verra osia tallista että se o selvästi yhdellä ulostulolla 2,5" putkea. Ja sama ovaali iso simonssi mut noilla 2,5" lähdöil.
Onneks toi katti ja keskiänkkäri vaimentaa jo auton sen verran että se o normaalitasolla. Kaverin Bemari 328 vieres vakioputkistol pörisee enemmän ku toi mersa kokonaan ilman takapönttöö.
Keskimäinen osa putkest ao selvästi vaihdettu koska oli sen verran hyvässä kuosissa ja lähti irti tuosta vaan nyppäsemällä kuha kolisteli kumivasaralla sauman massat pehmeeksi.
On ollu suunnitelmissa et jos ottas omasta koko katin pois kun sen siitä saa ottaa kunhan vaan päästöt vielä menee läpi.
Niin ainakin katastusukko ties sanoo.(ei ole vähäpäästönen)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tulipahan vaiheltua toi loppupää. Saldo on seuraava:
1kpl 64mm 320mm äänenvaimennin, muhvi molemmissa päissä
3kpl 64mm 30 asteen mutkia
1kpl 64mm 45 asteen mutka
1kpl klemmarikannatin kumilenkille (modifioitu lyhyemmäksi)
1kpl kumilenkki
5kpl 67mm klemmareita
asennustahnaa
Kiiltävää mustaa kuumankestomaalia vielä päälle ettei putkisto loista kauheesti auton alta. Putken pään alin kohta kulkee 1cm alempana kuin vakiona, tämä on kompromissi valmiiden mutkien kanssa pelatessa. Viiste on samassa kulmassa kuin helma.
Ei kilkata eikä kalkata vaikka kävin ajelemassa tuota mutkaista ja monttusta tietä pari talvirengasta takakontissa ja se "teini" murinakin lähti pois, hiljanen on.
1kpl 64mm 320mm äänenvaimennin, muhvi molemmissa päissä
3kpl 64mm 30 asteen mutkia
1kpl 64mm 45 asteen mutka
1kpl klemmarikannatin kumilenkille (modifioitu lyhyemmäksi)
1kpl kumilenkki
5kpl 67mm klemmareita
asennustahnaa
Kiiltävää mustaa kuumankestomaalia vielä päälle ettei putkisto loista kauheesti auton alta. Putken pään alin kohta kulkee 1cm alempana kuin vakiona, tämä on kompromissi valmiiden mutkien kanssa pelatessa. Viiste on samassa kulmassa kuin helma.
Ei kilkata eikä kalkata vaikka kävin ajelemassa tuota mutkaista ja monttusta tietä pari talvirengasta takakontissa ja se "teini" murinakin lähti pois, hiljanen on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
joo coupeen kattoteline ku näyttäs olevan ruuvattava malli, klipsujen allahan on kierteet. EN vaa sellast o ikin nähny.
Nää renkaat oli ennenkaikkea halvat. Olivat monta kymppiä halvemmat kuin 215/50-17 ja sen takia laitoin leveemmät. Halkasija on tässä 225 renkaassa teoriassa 6mm pienempi.
Nää renkaat oli ennenkaikkea halvat. Olivat monta kymppiä halvemmat kuin 215/50-17 ja sen takia laitoin leveemmät. Halkasija on tässä 225 renkaassa teoriassa 6mm pienempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eiku satunnaiskuskaukseen olis hyvä jois reissunpäällä sais jotai pitempääki mukaan. Mä kun en ole nyt kotona ja autot jossa on tilaa kuskata, ei ole mukana ja reissunpäältä bongattu kamaa joka pitäs kotiin raahata! Täl kuupal kun o nii mukava reissata.
Mut tänää ajelin tädin miehen kummin kaiman entisen koiran emon isännän 300TE:llä ja mukava peli sekin oli, ei paljoa poikennut coupest. harkinnassa kakkospirssiksi sellainen mielellään tällä samalla koneella. 300TE joka tuli koeajettuakin, mutta nitinää ja natinaa sekä kolinaa oli tuossa, ei isoja mutta kuitenkin. Ei niin hyväs kunnossa ku mun coupe... hinta on kuitenkin vieläpä... korkeampi.
Mut tänää ajelin tädin miehen kummin kaiman entisen koiran emon isännän 300TE:llä ja mukava peli sekin oli, ei paljoa poikennut coupest. harkinnassa kakkospirssiksi sellainen mielellään tällä samalla koneella. 300TE joka tuli koeajettuakin, mutta nitinää ja natinaa sekä kolinaa oli tuossa, ei isoja mutta kuitenkin. Ei niin hyväs kunnossa ku mun coupe... hinta on kuitenkin vieläpä... korkeampi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nonni kotona taas. Kapellskär-Turku reissu... tein just päinvastoin, eli ajettiin Kapellskäristä Turkuun maitse. 3 päivää ja 3000km takana. Tuloksena pari koeajettua 300TE24 autoa, mummon hautajaiset ja Pystärin puskurit mukaan. Hyvin mahtu puskurit takakonttiin, taino jäihän ne 25cm ulkopuolelle.
Mitä enemmän tuli kilometrejä niin sitä enemmän olin tyytyväinen autoon. Ruottinpuolella sellasta 120kmh matkavauhtia suurin osa. Perjantaina yhdellä istumalla 1300km 13 tunnissa, siis toki pysäytimme 3 tunnin välein kahville jne.. Koko reissulla ruotsin puolella bensaa kului 3 henkilön kanssa ja sekalainen määrä roinaa mukana 10,48l/100km ja keskinopeus oli siis navigaattorin mukaan 99,9kmh (ei sisällä taukoja).
Suomen puolella samalla kuormalla bensaa meni 11,22l/100km keskinopeuden ollessa 87,5kmh (ei sisällä taukoja). Ainoa syy mitä erolle keksin on tarpeeksi pitkien ohituskaistojen puute, kapeiden ja mutkaisten teiden aiheuttama epätasainen ajorytmi.
EDIT: Ruottinpuolella vielä ilmastointi paahtoi täysillä kylmää kun oli melko lämmin sää, suomessa se taas puhalsi lämpöä kun oltiin lapissa melkein pakkaslukemissa.
Mitä enemmän tuli kilometrejä niin sitä enemmän olin tyytyväinen autoon. Ruottinpuolella sellasta 120kmh matkavauhtia suurin osa. Perjantaina yhdellä istumalla 1300km 13 tunnissa, siis toki pysäytimme 3 tunnin välein kahville jne.. Koko reissulla ruotsin puolella bensaa kului 3 henkilön kanssa ja sekalainen määrä roinaa mukana 10,48l/100km ja keskinopeus oli siis navigaattorin mukaan 99,9kmh (ei sisällä taukoja).
Suomen puolella samalla kuormalla bensaa meni 11,22l/100km keskinopeuden ollessa 87,5kmh (ei sisällä taukoja). Ainoa syy mitä erolle keksin on tarpeeksi pitkien ohituskaistojen puute, kapeiden ja mutkaisten teiden aiheuttama epätasainen ajorytmi.
EDIT: Ruottinpuolella vielä ilmastointi paahtoi täysillä kylmää kun oli melko lämmin sää, suomessa se taas puhalsi lämpöä kun oltiin lapissa melkein pakkaslukemissa.
Kiitos tiedosta!Wikke kirjoitti:Altograu 7700.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 300 ce 24 käyttöauto
Tänään kilahti tasan 20tonnia mun omistuksessa mittariin. Eikä isompaa häikkää. Hyvin toiminut rakennushommissakin. Moneen kertaan kiitellyt ylempiä tahoja nahkasisustasta ja ilmastoinnistaSergey kirjoitti:Mittarilukema auton hankintahetkellä oli 283tkm. Auto on nyt siis hankittu ja mukavalta tuntuu näin 150km ajon jälkeen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021