Superturboprojekti Ameriikas.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Superturboprojekti Ameriikas.

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Morjesta kaikki heimollaaset :D !Tarkotus olis aloittaa superturboprojekti taal ameriikas.Rupes tympiin,kun naa paikalliset turbottelee kaikenmaailman bemareit ja nait omia saksattimiaan!Aihiona on 87 300 Td syysta et ainyt vuosi kun tanne on tuotu 300 td 6 pyttysena.Uudemmat ovat 250td tai s koris 350 td.ta.Vayryrsia ois toki saanu 300d 24v koneel,mut taitaa kainuun pojan tieto/taito kayda vahiin moisen paris puuhastelles :shock: .Kaikkenmoiseen avunpyyntoihin ja neuvoihin tas varmasti joutuu jatkos turvautuun,taal kun joutuu polkeen yksin suot eteenpain tan projektin kaa!Oon puhunu muutamille moisest projektist,niin puolel pyorii silmat paas ku hedelmapelis ja lopuilt tulee mita villimpia ehotuksia!!!Laatikon ja pumpun laitan suomeen ens viikol.AMERIIKKA TARVITSEE ESIKUVIA :D !
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Minkälaista teho/vääntö lukemia haetaan? Onko ahdin jo hankittu? :?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Tämähän kuullostaa enemmän, kuin hyvältä. Onnee projektiin ja laitahan kuvia ja tietoo projektin etenemisestä.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

No nyt tehään OIKEIN!
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Morjeta jalleen taalt ameriiiiikast!

Projekti nytkahti tanaan sen verta etiapain,et purettiin loota ja pumppu pois paikoiltaan suomeen lahetyst varten.Keula tuli kans purettua coolerin asennust varten.Turboks olen hankkimas Holset Hx40.sta.Onks suurt eroo superin ja perus HX40. valil.Entas cooleri....Mist moinen?Oisko kellaan suoraan antaa mittoja?Alusta ois tarkotus naulata kokonaan lapi ja Bilsteinin sport iskarit jo tilasinki.Mitka jouset kay,kun ebays H&R jouset 300 24 v 239 taalaa Bensaan,mut kayko samat painavakeulaisempaan riisseliin???Teholukemist en oo uskaltanu naha viel edes markia unia...tarkotus ois kuitenki,et koneest ei tulis heti kakikelloa :D !Mihin vois paasta kahtuuden rajois?Laitan kuvia heti ku kopeudun.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Morjeta jalleen taalt ameriiiiikast!

Projekti nytkahti tanaan sen verta etiapain,et purettiin loota ja pumppu pois paikoiltaan suomeen lahetyst varten.Keula tuli kans purettua coolerin asennust varten.Turboks olen hankkimas Holset Hx40.sta.Onks suurt eroo superin ja perus HX40. valil.Entas cooleri....Mist moinen?Oisko kellaan suoraan antaa mittoja?Alusta ois tarkotus naulata kokonaan lapi ja Bilsteinin sport iskarit jo tilasinki.Mitka jouset kay,kun ebays H&R jouset 300 24 v 239 taalaa Bensaan,mut kayko samat painavakeulaisempaan riisseliin???Teholukemist en oo uskaltanu naha viel edes markia unia...tarkotus ois kuitenki,et koneest ei tulis heti kakikelloa :D !Mihin vois paasta kahtuuden rajois?Laitan kuvia heti ku kopeudun.

Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.

Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.


Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Mikas sit vois olla jarkevampi ahdin?Mahdollisimman hyvaahan tas koetetaan het alkuunsa teha :) !
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Garretin gt37vnt on melko passeli tuohon kokoonpanoon. Ainoaksi ongelmaksi muodostuu lähinnä ahtimen sähköinen ohjaus. Tai lähinnä sähköisen ohauksen hinta. Ohjausha tuollaiselle on jo ratkaistu ja toimii erittäin hienosti. Vetoa löytyy jo pikkukierroksilla ja riittää ylösasti.

Tuollaisia vnt ahtimiahan pitäisi löytä sieltä lätäkön toiselta puolelta melko helposti ja sopivalla hinnalla.
Avatar
Motormafia
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 26.11.2007 08:58
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja Motormafia »

helepoimmallahan tuota pääsis sillä hx40:sellä,mutt ei varmasti huono ajatus se sähkö-ohojattu :roll:
300d
2.3 16v coswortti<--om606
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Petehri kirjoitti:Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.

Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.


Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
Mielestäni ei voi puhua suuresta erosta heräämisesä tuon normi ja superin välillä. Tuottuahan superisa on kyllä jonku verran enemmän.

Molempia oon kokeillu, ja samoilla pakopesillä.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

konjamiini kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Melko suuri ero on superin ja tavallisen välillä nimenomaan heräämisen kannalta. Jos et ole mitään järkevämpää ahdinta laittamassa niin sitten ehdottomasti tuo superi.

Bilsteinin sprint iskarit on lyhyemmällä varrella kuin sportit, muuten vastaavat. Sprintit olisi paremmat jos meinaat reilusti madaltaa.


Kannattaa ottaa sovinnolla ne 300 turbodieselin jouset kun ovat kaikista jäykimmät mitä H&R:ltä on saatavilla.
Mielestäni ei voi puhua suuresta erosta heräämisesä tuon normi ja superin välillä. Tuottuahan superisa on kyllä jonku verran enemmän.

Molempia oon kokeillu, ja samoilla pakopesillä.
Taitaa olla ne superin hehkutukset enimmäkseen myyntipuheita, kukaan joka on verrannu normia ja superia keskenään ei ole huomannut kovin suurta eroa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

superihan hengittää 18 pakopesällä sen mitä norm. 16... jne. eli pitäis olla myös vertailukohtaa astetta pienemmällä pakopesällä olevien käytöksestä :roll:

heräähän se superi silloin paremmin, jos pystyy samaan samalla pakopesällä :wink:

ja muistetaan vielä sekin, että taitaa olla perus 40 hx holsettejakin ainakin 5 erilaista... (mullakin on 3 erilaisen 40 hx:n kartat + superin kartta...) kaikki ne herää eritavalla ja omaavat eri tuotot...

toki voi myös olla, että joillekin on myity tuollaista "high flow" normaali 40 hx superina... ne on aika lähellä toisiaan heräämisessä ja tuotossa n. 1.5 bar asti, sitten alkaa superi mennä menojaan... virtalan mukaan ainakin superi vastaa tuotoltaan samaa kuin hx 50... tiedä sitten, kun ei ole tullut verrattua käytännössä... (heräämisessä ainakin superilla on etu verrattuna 50:seen)

http://jysal.pp.fi/hx%20kartat/
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Taitaapi ukkeli paatya tohon perus HX.aan Saapihan ton sit myohemmin vaihettua sit jos jostain syyst miellyta/vauhti riita!Mist sais tilattua noit H&R jousia turboriisseliin,taal kun nayttais ebays olevan vain bensoihin.kaveri vois tuoda ne vaik suomesta T paitaan kaarittyna :D .
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

D.R. Wheelgoods eli partium trading helsingissä niitä ainaki myy :wink:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Taal ois kone palmun juurel 8) ja kans ois tarkotus vieda koneistamoon huomen.Kieusus ku meinas remontinteko joulukuus taivasalla hikoiluttaa! :D Hoonauksel meinasin kans samal vaival kayttaa.Mita mannanrenkaita ootte kayttany?Alkuperaisia hoonauksen jalkeen?Mites ton ilmanmaaramittarin kans toimitaan sit jatkos jahka uus komia turbo kyljes???Vahan meinaa noi lampo ongelmat holettaa jo etukateen,taal sektoril kun pakkaa vahempi oleen noit raikkaan hapekkaita aamuja :cry:
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Kyllä ihmettelen positiivisessa mielessä miten siellä ameriikassakin näitä laitellaan, varmaan jos itse siellä olisin niin joku "kotimainen" auto isolohkolla olisi alla, kun siellä se bensiinikin vähän halvempaa, kun meillä.
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Sita samaa tos moni muukin on ihmetelly,mut monesti tulee aina haettua jotain vahan erikoisempaa autoa.Tollanen superturbo nyt ainakin taal on tosi erikoinen!Ittel on suomeski monenmoista jenkkiautoa tallissa/on ollut, joten kiva ois kokeilla tollastakin.On mul tos C5 vette taalki,mut se nyt ei kaytto autona kaikkein mukavimpia.Joku uuden karhea diesel pick up toki taal kaikkein jarkevin,mut jos fundeeraa joskus tuoda moisen suomeen muuttoautona,niin se 90kmh nopeuden rajoitin ei suuremmalti kiihota!Oon varmasti yks pesun kestavimpia jenkkimiehia,mut silti pidan KOVASTI 124 mersusta.Vanhan klassikkojenkin laittaminen tanne tohon kampan pihalle auringon paisteeseen saan armoille olis aika armotonta.Jenkil kun ei taas toisekseen mun mielest oo juurikaan konna ja koukku mallin trans amin jalkeen juuri mitaan varteen otettavaa sitten ennen 2000 luvun kalustoa,paitsi nyt ehka joku GTS Viper... :) Tas Palm Beachin alueel,kun on muutenki ongelmana,et mikaan auto ei nayta olevan nyt sen kummemmin erikoinen.Lamboil,fefeil ja kaiken maailman erikoisuuksil kun taal ajellee opiskelija pojasta elakelais pappaan!Tollanen kovasti sauhuava meesu taas vois herattaa kummastelua jossain moroson kiihdytys radal,jos sil paasis edes lahelle hurjapaat tyylisten hondien aikoja.Ne kun suihkii ilokaasujaan ilmoille lahdos naytosluonteisesti ja juuri kun innostut,et nyt nahaan kiukkuinen lahto,niin vieres oleva 3000kg painava diesel pick up hapaisee ilokaasuhirvion :D !Talleen ma tan rahanu potuksen vanhaan kakkonelos mersuun oon perustellu :wink:
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Tollanen kovasti sauhuava meesu taas vois herattaa kummastelua jossain moroson kiihdytys radal,jos sil paasis edes lahelle hurjapaat tyylisten hondien aikoja.Ne kun suihkii ilokaasujaan ilmoille lahdos naytosluonteisesti ja juuri kun innostut,et nyt nahaan kiukkuinen lahto,niin vieres oleva 3000kg painava diesel pick up hapaisee ilokaasuhirvion :D !Talleen ma tan rahanu potuksen vanhaan kakkonelos mersuun oon perustellu :wink:
Oikein :!: :!: :D Rupee honda poikia ihmetyttään "miten on mahollista et tommonen vanha diesel rönttä ajelee ~12s aikoja" :shock: :lol:

Laitahan kuvia tuosta sun projektista :idea:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Tyytyvainen oisin,jos toi vanhus kulkis edes 15 sekunnin aikoja.Silhan hatyyttelee jo tollasia vakio C5 vetteja,jotka kaiketi kulkee n 14 sek aikoja.Tieda hanta mihin ois realiteettiset odotukset varttimailil,mut katotaan nyt jahka saadaan toi paketti joskus kasaan!
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Kukas tietaa,paljoko noi H&R jouset pudottaa td mersua.Taal kun myydaan 300 24v bensaan arjoja joka tipauttaa edes 1.5 ja takana 1.3 tuumaa.Mut sit kysasin jousia turbodieseliin ja sanoivat niiden pudottavan edes ja takana 1.3 tuumaa.Tuleeko autosta vanhan kaupparatsun nakonen?Meinaan takakeno :( !
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

nuo mitkä mulla on pudottaa 50/50 mm, mutta sitähän voi "hienosäätää" vaihtamalla eteen matalammat tai vastaavasti taakse korkeammat säätökumet!
säätökumia löytyy esim. kl-varaosista, muistaakseni 11€ pari :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Kukas tietaa,paljoko noi H&R jouset pudottaa td mersua.Taal kun myydaan 300 24v bensaan arjoja joka tipauttaa edes 1.5 ja takana 1.3 tuumaa.Mut sit kysasin jousia turbodieseliin ja sanoivat niiden pudottavan edes ja takana 1.3 tuumaa.Tuleeko autosta vanhan kaupparatsun nakonen?Meinaan takakeno :( !

oonnee projektille ilike turbo
tossa ois mun tupla turbo nimellä ttmb
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit...... :roll:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit...... :roll:
Alkuperäistä osaa ja kasataan tehtaan arvoihin.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: Mannanrenkaat hoonauksen jalkeen?

Viesti Kirjoittaja j.a »

nokileka kirjoitti:
Ameriikan ukkeli. kirjoitti:Moro taas!Mita mannanrenkaita ootte kayttany hoonauksen jalkeen?Alkuperaisia,vai esim total seal?Oisko muita koneen kasaukseen liityvia vinkkeja,esim laakerit...... :roll:
Alkuperäistä osaa ja kasataan tehtaan arvoihin.
taitaa alkuperäiset männänrenkaat maksaa senverran et lähtee lompakosta vuoretkin!!!!! 100€ per pytty?????
Diesel on puhtaampi
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

taitaa alkuperäiset männänrenkaat maksaa senverran et lähtee lompakosta vuoretkin!!!!! 100€ per pytty?????
ihan totta puhut...ei taida tuo 100e edes riittää.158e alkuperäisille renkaille mulle kerrottiin hintaa kun kävin kysäsee. :?
124 300d st
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

törkyturpa kirjoitti:
taitaa alkuperäiset männänrenkaat maksaa senverran et lähtee lompakosta vuoretkin!!!!! 100€ per pytty?????
ihan totta puhut...ei taida tuo 100e edes riittää.158e alkuperäisille renkaille mulle kerrottiin hintaa kun kävin kysäsee. :?
Ei niitä männänrenkaita ainakaan Mersu ole tehnyt. Oma arvaus OE renkaille on Goetze, koska sama Federal Mogul kioski tekee Nüralin mäntiä ja niitä on ainakin ollut turbokoneissa.

Goetze products are recognized throughout the world as prime examples of German OE technology.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Ameriikan ukkeli.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.11.2007 03:44
Paikkakunta: Lantana,FL

Viesti Kirjoittaja Ameriikan ukkeli. »

Voisko joku viisata mika on nokka ja kampiakselin kiristysmomentit?Eipa sanoneet mersul taal...liekko tienneetkaan!!!???
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Alfamerissä oli nokka-akselin ketjupyörälle 45Nm ja nokka-akselin laakerikansille 25Nm.
Kampiakselista ei Alfameri ilmota mitään...
Niin ja nuo on sit newtoneita, onkos siellä millasella asteikolla nuo momenttiavaimet..??

~KOS~

p.s. tunnetko "Ameriikan ukkeli" "loritan eeroa" kun samoilla kulmilla näköjään asustelet??
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Core
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 01.05.2005 11:45
Paikkakunta: Iisalmi

tunnetko "Ameriikan ukkeli" "loritan eeroa&qu

Viesti Kirjoittaja Core »

-Tarkoitatko automyyjää ?
Vastaa Viestiin