mersun lukkoperä.....
mersun lukkoperä.....
Moro!
mitenkä on nuitten 124 perien kans että onko/saako siihen lukko perää? ois tarkotus ruveta tässä talven aikana pistään motti uusiksi ja ois mukava että kummatkin pyörät vetää!
Oisko teillä kokemuksia että missä kannattas kansi työstää ja pumppuun elementit vaihdattaa?
mitenkä on nuitten 124 perien kans että onko/saako siihen lukko perää? ois tarkotus ruveta tässä talven aikana pistään motti uusiksi ja ois mukava että kummatkin pyörät vetää!
Oisko teillä kokemuksia että missä kannattas kansi työstää ja pumppuun elementit vaihdattaa?
W124 300D-86
No jos autossa ei ole ABS:siä niin ei sinne kannata ASD:täkään laittaa, joutuu muuten ABS:tkin laittamaan jotta renkaiden pyörimisnopeuksia voi haistella.
Jotku on viritellyt ASD manuaalisesti kytkeytyväksi vaikka napilla ja mankkuventtiilillä, ei tarvi erinäistä ohjainyksikköä.
Pikkumersuissa eli W201:ssä on 2.3-16 mallissa ollut kitkalukkoperä, varmaan helpointa laittaa semmonen sinne, jos sattuu sopivasti löytämään.
-Risto
Jotku on viritellyt ASD manuaalisesti kytkeytyväksi vaikka napilla ja mankkuventtiilillä, ei tarvi erinäistä ohjainyksikköä.
Pikkumersuissa eli W201:ssä on 2.3-16 mallissa ollut kitkalukkoperä, varmaan helpointa laittaa semmonen sinne, jos sattuu sopivasti löytämään.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
ASD-perän ja vetoakselit voit saada Saksasta alle puoleen tuosta hinnasta kotiin tuotuna. Mallikohtainen sopivuus (mm. välityssuhde, akselien pituus, laipat) pitää varmistaa. Katso esim. http://www.ebay.de/ http://www.varaosahaku.fi/ ja http://www.bildelsbasen.se/ Tuolla hintatasolla kannattaa käyttää aikaa hakemiseen.romuroope kirjoitti:...vetopyörästö vetoakselineen 1500...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
C) Kanada
Ainahan osista voi pyytää, mutta eri asia mitä niistä maksetaan. Koska tämä ei ole myyntipalsta niin uskaltaa sanoa noista hinnoistakin. Reilusti alle tonniin saa vetareineen eikä tarvitse edes halvimpia etsiä.
"Malm" tuossa oikeastaan vaihtoehdot kertoikin. 190 16V perä, tai sitten ASD perä jonkunlaisella "jälkiasennus" ohjauksella.
Ainahan osista voi pyytää, mutta eri asia mitä niistä maksetaan. Koska tämä ei ole myyntipalsta niin uskaltaa sanoa noista hinnoistakin. Reilusti alle tonniin saa vetareineen eikä tarvitse edes halvimpia etsiä.
"Malm" tuossa oikeastaan vaihtoehdot kertoikin. 190 16V perä, tai sitten ASD perä jonkunlaisella "jälkiasennus" ohjauksella.
Joo kyllähän nuota halvemmallakin löytää...mitä päivänvaloa niitten pitäis kestää?Meinaakko automaattisesti että ne on jotain pöllittyjä...
Minkähänlainen homma olis sovittaa vaikka joku bemarin lukkoperä meseen.Niitä vois saada etuisestikkin,mutta vetarien laippojen kanssa sitten tulee kyllä kymysys merkkejä.Kuinkahan nätisti ne pystyys liittämään
Minkähänlainen homma olis sovittaa vaikka joku bemarin lukkoperä meseen.Niitä vois saada etuisestikkin,mutta vetarien laippojen kanssa sitten tulee kyllä kymysys merkkejä.Kuinkahan nätisti ne pystyys liittämään
600€ maksoin itse perästä, ihan iso purkaamo oli mistä ostin ja perällä oli tietty takuukin.Eikä siinä kyllä mitään vikaa ollutkaan. Vetareita saa kai ainakin 150€/kpl joten... Halvemmallakin tietty saa mutta tuollaisia purkaamoissa tuntuu olevan hinnat.
Harvalla välityksellähän noita periä voi olla hankalampi löytää, tuo tenava mersunkin perä taitaa olla hieman turhan tiuha jos vaihteistona automaatti? ASD periä kyllä on harvojakin, mutta ei ihan joka puussa kasva niitäkään
Harvalla välityksellähän noita periä voi olla hankalampi löytää, tuo tenava mersunkin perä taitaa olla hieman turhan tiuha jos vaihteistona automaatti? ASD periä kyllä on harvojakin, mutta ei ihan joka puussa kasva niitäkään
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Coupeen ostin 2003 kesällä ison ASD/ABS murikan tunnetusta mersupurkaamosta hintaan 670e. Ei vuotoja, ei ulinaa, 1,5v ajoin sillä kunnes mersu siirtyi seuraavalle omistajalle.
Välitystä en muista, mahto olla jotain kolmen pintaan.
Välitystä en muista, mahto olla jotain kolmen pintaan.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
ei kai romuroope nyt oo mihinkään poistumassa? kyllä sua täällä tarvitaan. muuten onko nuo AMG T halvempia saksassa? kannattaako tilata?romuroope kirjoitti:Tekniikan tohtori on vihkiytynyt Mersuihin vuodesta 1965 alkaen.
Tuon Suomeen ulkomaanmatkoilta tullessani aina silloin tällöin jonkin Mersun...vaikka purkumielessä jollekin tarvitsijalle. Se että on kaksoisammatti alalla, jos se kuulostaa oudolta, mielestäni vahvistaa
vastapainoa tekniikan pohjattoman tiedon opiskelulle.
Jos se sinua kirjoittajaa vaivaa, voin kyllä hyvässä hengessä poistuakin iloksesi tältä foorumilta.
TD = Touring Dieseliä (2,88 ) ja TDT = Touring Diesel Turbo (2,65)
Ns. DT = Diesel Turbo (2,65) välitykset noin muistaakseni muistaakseni
Edit:provosoinnit poistettu......... ei sais liian väsyneenä lukee ja kirjoitella mitään
Ns. DT = Diesel Turbo (2,65) välitykset noin muistaakseni muistaakseni
Edit:provosoinnit poistettu......... ei sais liian väsyneenä lukee ja kirjoitella mitään
Viimeksi muokannut Eicca_, Su 18.11.2007 17:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
mä rupeen olemaan nicnacin kans samoilla linjoilla... eli bemarin perää vain kiinni, niihin saa sentään torseniakin tarvittaessa, jos ei levylukollinen riitä...
tuskin tuollaiseen 124 koppaiseen kannattaa useampaa tonnia uhrata pelkkään perään... samalla rahalla kun saa sitten jo sellaisen auton missä se lukko on jo vakiona...(tai vaikka sitten mersun, jos niin haluaa...)
tuskin tuollaiseen 124 koppaiseen kannattaa useampaa tonnia uhrata pelkkään perään... samalla rahalla kun saa sitten jo sellaisen auton missä se lukko on jo vakiona...(tai vaikka sitten mersun, jos niin haluaa...)
mulla oli yhellä kaverilla 327 e30 bemari ja siinä oli joku titanium lukkoperä säädettävällä lukolla!
en tiedä sitten että minkä lainen se on soveltaa tuonne mesen alle mutta ei varmaan yli voimainen rojekti!!!!
pitää ruveta selvittämään että missä se auto nykyään liikkuu ja ruveta ostattelemaan se perä!
en tiedä sitten että minkä lainen se on soveltaa tuonne mesen alle mutta ei varmaan yli voimainen rojekti!!!!
pitää ruveta selvittämään että missä se auto nykyään liikkuu ja ruveta ostattelemaan se perä!
W124 300D-86