124 takaikkunat huurtuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

124 takaikkunat huurtuu

Viesti Kirjoittaja scherer »

Onko jossain ilmankierrossa tukos?Kiitos
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Raitisilmasuodatin?

Vikana voi olla myös märkä lattia/lattiamatot.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Viesti Kirjoittaja scherer »

ei ole raitisilmasuodatinta ja matot ja lattia on kuivat.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eihän sulla ole peräkontissa ne poistoläpät jumissa tai sit paljon tavaraa niitten edessä?

Senkin olen huomannu et jos lasit on sisäpuolelta kovinkin paskaset niin huurtuu melko helposti ja myös jäätyy samaten pakkasilla helposti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14023
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ja ne takaikkunat huurtuu kostealla/pakkasella jos on enempi kuin kaksi ihmistä autossa/raamikasta väkeä edessä. Ilma ei pääse kiertämään niin hyvin paksujen pilarien takia. Ilmastoinnin kuivaustoiminto auttaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: 124 takaikkunat huurtuu

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

scherer kirjoitti:Onko jossain ilmankierrossa tukos?Kiitos
Onko suuttimet koelaudan päissä auki? :lol: Noo, kai ne on mutta tutkia että myös tulee ilmaa kunnolla. Meillä ainakin näillä keleillä vielä puhaltimen kakkonen riittää pitämään auki kahden hengen höyryt :)
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
OPH200D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.04.2006 23:16
Paikkakunta: Uurainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OPH200D »

onhan höyrysulkumuovit verhoilun alla
tallella ja kunnolla kiinni sekä ehjät?
niissä oleva vuoto aiheuttaa myös
helposti huurtumista.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89

Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
k.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 10.12.2003 10:42

Viesti Kirjoittaja k.k »

Jotkut sanovat, että kosteilla keleillä ja pikku pakkasella ne takapuskurin alla olevat poistoilman läpät jäätyisivät kiinni. Ne läpät on sivulle päin ja ne ovat niin keveät, että niiden tarkoitus on aueta sisältä tulevan ilman voimalla.

Ja jos talvella myös takana on usein matkustajia, jotka tuovat lunta lattialle eikä lyhkäisillä matkoilla se sulamisvesi ehdi kuivua, niin auton lämmetessä se kyllä aiheuttaa huurtumista. Mersussahan on puhallus myös takajalka tilaan, mikä tekee huurtumista jos lattiamatolla on vähänkin vettä.

T:K.K
scherer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 23.08.2005 11:45

Viesti Kirjoittaja scherer »

Apparin puolella oli mattojen alla vettä,jota on valunut ilmeisesti etuosasta tuulilasin liimauksista tai jostain muualta.
Onko etuosassa muita mahdollisia vuotokohtia kuin tuulilasi?
Kokeilin laittaa sisätilaan puhallusta vuotokohdan paikallistamiseksi,mutta en saanut saippuavaahtoa kuplimaan tuulilasinreunoilta(olisi ehkä pitänyt tukkia ilmanottoaukot).
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

scherer kirjoitti:Apparin puolella oli mattojen alla vettä,jota on valunut ilmeisesti etuosasta tuulilasin liimauksista tai jostain muualta.
Onko etuosassa muita mahdollisia vuotokohtia kuin tuulilasi?
Kokeilin laittaa sisätilaan puhallusta vuotokohdan paikallistamiseksi,mutta en saanut saippuavaahtoa kuplimaan tuulilasinreunoilta(olisi ehkä pitänyt tukkia ilmanottoaukot).
Onko neste puhdasta vettä vai jäähdytysnestettä? Lämmittimen vuotaessa tuleva pakkasneste saattaa haihtuessaan tarttua takalasiin kiinni muodostaen vaikeasti pyyhittävän kalvon. Pakkasnesteen tunnistaa yleensä myös tuoksusta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
isovaalee300 td
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja isovaalee300 td »

Omassa autossamme "taistelimme" juuri saman vesiongelman kanssa, mutta kuljettajan puolella (todennnäköisesti sama rakenne apparin puolella). Tapauksessamme vesi tulvi jalkatilaan kynnyskotelosta, jonka kaksi ulos johtavaa poistoaukkoa (mustat läpivientikumit varustettuna kolmella reiällä) olivat vuosien saatossa tukkeutuneet. Kynnyskotelosta on kaksi aukkoa myös ohjaamon puolelle, joista etummainen sijaitsee n. a-pilarin kohdalla (raota jalkatilan sivuverhoilua ja koita sormella onko kynnyskotelossa "akvaario"). Mikäli kynnyksessä seisoo jatkuvasti vesi, se pääsee hölskymään ohjaamoon johtavista aukoista mattojen alle.
Takimmainen aukko ohjaamon puolelle on hieman b-pilarin takapuolella.

Asiaa ei selvitetty aivan loppuun asti, mutta kynnyskoteloiden kautta poistettava vesi on ilmeisesti sitä sadevettä, joka menee ilmanottoaukoista tuulilasin keskivaiheilla sisään. Joka tapauksessa ulos johtavien läpivientikumien irrotus, puhdistus ja kynnyskotelon huuhtelu lopetti tulvaongelman. Tässä tapauksessa auto on siis t-malli 124 vm:-95.
Vastaa Viestiin