Alipaineesta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Alipaineesta

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kyseessä todellakin alipaine,ei alle 2bar turbo :)

Auto W210 320CDI,rullailtu vajaa 400tkm ja alipaineet hukassa. Pumpulta mitattuna tulee noin -1bar,mittari ei enempää näytä ja siihen lukemaan nousee terhakkaasti. Jarrukelloa edeltävästä Takaiskuventtiili/T-haarasta tulee painetta noin -0.8bar.
Nämä luvut saadaan kun kaikki muut linjat suljetaan. Valot ja katkaisija ei vuoda,samoin alipainelinjat vaikuttaa ehjiltä kun mitattu kaikinpäin ja monella lailla,paineet pysyy. Kuinka paljon järjestelmän alipaine auton käydessä ja mistä mitattuna?

Kuinka paljon turbon alipainekello/venttiili vuotaa alipainetta,paine laskee hiljalleen kun testaa. Pakokaasun kierrätyksen venttiili sitä vastoin vuotaa reilusti,ei meinaa saada käsipumpulla alipainetta lainkaan,normaalia?


Kuinka tuota pumpun tuottoa voi mitata muuten kuin painemittarilla, epäilyttää pumpun alipaineen tuottokin vaikka painetta saakin aikaan. Jarrut pelaa normaalisti,luulisi pumpun tehottomuuden vaikuttavan niihinkin? Valojen korkeussäätö ei toimi,valot alhaalla eikä vuotoja niissäkään.

Konetta on ihmetelty tosiammattilaisen kanssa ja kotivelhojen kanssa,pumpun tuotto sekä pskan kierrätyksen venttiilin toimivuus epäilyttää.

Auto toimii normaalisti mutta vedot uupuu,kompuralla tuotetulla lisäalipaineella saa turbon toimimaan normaalisti mutta koekäytössä menee vikatilaan kun kierroksia käyttää ylempänä,turbo siivet liikkuu jne. Pakokaasun kierrätyksen toimimattomuus syynä,venttiilin vuoto?

Ideoita mitä kannataa mitata,mitä arvoja? Ne mustat,muoviset "venttiilit" ennen turboa sekä pakokaasun kierrätystä, vuotaa mutta niin kai niiden kuulukin,kummankin ohittaminen testimielessä ei lisää alipainetta lainkaan.
Vastaa Viestiin