Kromi rinkuloiden asennus mittaristoon..

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
marko69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 07.03.2005 22:23

Kromi rinkuloiden asennus mittaristoon..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

eli kuinka vaikea irroittaa se lasi että pääsee liimaamaan ne kromirinkulat mittareiden ympärille? Kuinka tulee toimia, kellään kokemuksia ja autonihan on 1990 2.6E Sportline ( jos sillä on mitään merkitystä)?

Marko
Viimeksi muokannut marko69, Ti 08.01.2008 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marko
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No ainakin 124:ssa lasi ei lähde irti mun mielestä jos sitä ei särje.
Vaihdoin niin että mittaristo pöydälle ja purin ite mittarit irti koko mittariston rungosta.

Sit pujottelin ne rinkulat sitä kautta paikoilleen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Juurikin näin kun manu selosti. Koko mittaristo irti, sitten varsinaiset mittarit irti kehyksistä ja rinkuloiden pujotus takakautta paikalleen. Ei paha homma.

Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Avatar
JKL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 04.08.2005 13:12
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JKL »

Joo, koukut mittarin ja kojelaudan välistä sisään ja nykäsy. Piuhat ja mittarin vaijerit irt ja pöydälle. Sitten mittarit irti kotelosta ja takakautta rinkulat paikalleen. 8)

Katso sitten että kierroslukumittarin neula mahtuu edelleen liikkumaan. Minulla meinaan joutui neulaa lyhentämään koska raapi rinkulaan yläasennossa ja jäi joskus jumiin:oops: .
MB 300CE 24V
MB ML320
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

JKL kirjoitti:Joo, koukut mittarin ja kojelaudan välistä sisään ja nykäsy. Piuhat ja mittarin vaijerit irt ja pöydälle. Sitten mittarit irti kotelosta ja takakautta rinkulat paikalleen. 8)

Katso sitten että kierroslukumittarin neula mahtuu edelleen liikkumaan. Minulla meinaan joutui neulaa lyhentämään koska raapi rinkulaan yläasennossa ja jäi joskus jumiin:oops: .
Mistä kyseisiä koukkuja saa ostettua???...pitäs itelläkin rinkulat asentaa ihan lähiaikoina!
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

vinkkinä vielä että laittaa paperia mittariston sisälle "lasia" vasten niin saa asennettua rinkulat ilman ikäviä naarmuja lasissa :idea:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

epk kirjoitti:vinkkinä vielä että laittaa paperia mittariston sisälle "lasia" vasten niin saa asennettua rinkulat ilman ikäviä naarmuja lasissa :idea:
Tuon allekirjoitan :!:

(pikku naarmu tuli nimittäin)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

gbc kirjoitti:
JKL kirjoitti:Joo, koukut mittarin ja kojelaudan välistä sisään ja nykäsy. Piuhat ja mittarin vaijerit irt ja pöydälle. Sitten mittarit irti kotelosta ja takakautta rinkulat paikalleen. 8)

Katso sitten että kierroslukumittarin neula mahtuu edelleen liikkumaan. Minulla meinaan joutui neulaa lyhentämään koska raapi rinkulaan yläasennossa ja jäi joskus jumiin:oops: .
Mistä kyseisiä koukkuja saa ostettua???...pitäs itelläkin rinkulat asentaa ihan lähiaikoina!
Merkkiliikkestä varaosanumerolla W140589023300, käy kaikkiin malleihin, missä irtivedettävä mittaristo. Tosin c-mallin kanssa saa olla varovainen.

Tai sitten tekee näillä mitoilla itse:
Esko R kirjoitti:Orginaali irroituskoukut ovat 2mm paksut, koukku käännetty n 95 astetta
väkäsenpituus n. 5mm , varren pituus 160 mm.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

Esa H. kirjoitti:
gbc kirjoitti:
JKL kirjoitti:Joo, koukut mittarin ja kojelaudan välistä sisään ja nykäsy. Piuhat ja mittarin vaijerit irt ja pöydälle. Sitten mittarit irti kotelosta ja takakautta rinkulat paikalleen. 8)

Katso sitten että kierroslukumittarin neula mahtuu edelleen liikkumaan. Minulla meinaan joutui neulaa lyhentämään koska raapi rinkulaan yläasennossa ja jäi joskus jumiin:oops: .
Mistä kyseisiä koukkuja saa ostettua???...pitäs itelläkin rinkulat asentaa ihan lähiaikoina!
Merkkiliikkestä varaosanumerolla W140589023300, käy kaikkiin malleihin, missä irtivedettävä mittaristo. Tosin c-mallin kanssa saa olla varovainen.

Tai sitten tekee näillä mitoilla itse:
Esko R kirjoitti:Orginaali irroituskoukut ovat 2mm paksut, koukku käännetty n 95 astetta
väkäsenpituus n. 5mm , varren pituus 160 mm.
Kiitoksia :) mistä muuten saatte esille nuo kyseiset varaosa numerot??
Ovatkohan samoilla numeroilla myöskin täällä Ruotsin puolella..?
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Ostat kaksi polkupyörän pinnaa,ja taivutat niistä,helppo homma,ja kestää etää.
Ja ei maksa paljoa :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Rantsi-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 17.05.2007 20:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rantsi- »

Itselläni ainakin lasi lähti irti vähän kopauttamalla :D

Sit liimalla vaan takas ja eroa ei huomaa alkuperäseen :)

Onhan siinä omat riskinsä et meneekö lasi rikki :wink:
[url=http://imageshack.us][img]http://img257.imageshack.us/img257/5448/sl380119hn8.jpg[/img][/url]
MB 190E 2.0 -86
Nishiki Bushwhacker

MB 300 CE -88 ex
Mazda 626 Sport Saloon -90 ex
Vastaa Viestiin