M104:n outo käyntivika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

M104:n outo käyntivika?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

En löytänyt vanhaa juttua tuolta niin on kirjotettava uusi.
Tätä vikaa oon kyselly aijemminkin mut ei ole vinkkiä löytynyt.

Oire on seuraava ja se tekee sen silloin tällöin ei kokoaikaa.

-Tyhjäkäynti hieman ontuu minkä huomaan vaan jos tarkkaan kuuntelee.
-vastaa vapaalla ollessa normaalisti kaasuun kun vika on päällä.
-mutta kun laittaa D:n päälle ja lähtee ajamaan niin ei vastaa kaasuun.

Vaan tuntuu ns. potkivan takaisin. Jotenkin yskii ja murisee. Vois sanoo että sama ilmiö kun bensa loppuis.

Mutta jos kaasun laittaa ihan pohjaan ajaessa niin toimii kun pitää.
Ja taas jos kierrokset on yli 2000rpm niin pelaa normaalisti siitä rajottajaan asti.

Vika tuskin on virranjakajassa, tulpanjohdoissa eikä tulpissa.(melko uusia kaikki)

Vihjeitä otetaan edelleen vastaan ilomielin :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Re: M104:n outo käyntivika?

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Oli samankuuloinen vika kerran omassani. Syy: lambda-anturi paskana. Vaihdon jälkeen toimi taas normaalisti.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: M104:n outo käyntivika?

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tompsoni kirjoitti:Oli samankuuloinen vika kerran omassani. Syy: lambda-anturi paskana. Vaihdon jälkeen toimi taas normaalisti.
Jaa et lambda kappaleina?
No tohon vaihdettiin kyllä lambda anturi n.1,5 vuotta sitten.
Oiskohan kerenny mennä sökös näin vähälle aikaa.

Mut toisaaltaan tuo vie bensaakin kyllä taas aika mukavasti että se vois olla kyllä lambdakin?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Irrota apparin maton alta lambdan johdot liittimestä, jos toimii johdot irroitettuna ni lambda on rikki.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

iteite kirjoitti:Irrota apparin maton alta lambdan johdot liittimestä, jos toimii johdot irroitettuna ni lambda on rikki.
Siis nyt en ihan ymmärtänyt?

Johot irti joo mut miten se sit toiminttaan (käyntiin) vaikuttaa kun pistokkeen nyppää irti?
Siis miten vaikuttaa käyntiin kun johto kiinni ja kun johto irti?

Viimeksi kun porahti toi lambda niin auto pelas kun pitikin, mutta bensan kulutus oli aivan kauheeta.
Muuta eroo normaaliin toimintaan en huomannut eikä tämä vika vielä sillon ollut.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Jos en nyt ihan väärin muista niin homma menee: nyt kun se vaikuttaa että olisi lambda sökö, niin otat irti sen lambdan johdon. Jos ei vaikuta mitään johdon irroitus ->lambda sökö.
Omassa en kyllä huomannut bensan kulutuksessa niin lyhyellä aikavälillä eroa, kun se oli rikki, ennen kuin korjasin. Mutta v-mäinen vika se oli: liikkeelle ei jaksanut lähteä kuin kaasupohjassa. Oli ihan ON-OFF tyypinen kaasupoljin, ei mitään välimaastoa. Paikallaan kyllä toimi, lähti hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä mutta ei jaksanut liikkua mihinkään jos ei ollut nilkka suorana
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tompsoni kirjoitti:Jos en nyt ihan väärin muista niin homma menee: nyt kun se vaikuttaa että olisi lambda sökö, niin otat irti sen lambdan johdon. Jos ei vaikuta mitään johdon irroitus ->lambda sökö.
Omassa en kyllä huomannut bensan kulutuksessa niin lyhyellä aikavälillä eroa, kun se oli rikki, ennen kuin korjasin. Mutta v-mäinen vika se oli: liikkeelle ei jaksanut lähteä kuin kaasupohjassa. Oli ihan ON-OFF tyypinen kaasupoljin, ei mitään välimaastoa. Paikallaan kyllä toimi, lähti hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä mutta ei jaksanut liikkua mihinkään jos ei ollut nilkka suorana
Jotakuinkin noin pelaa tuo kuuppakin, mutta ei kokoaikaa.
Riippuu aina millä päällä se aina on.
Eniten sitä vikaa ilmenee lämpösenä ei niinkään kylmänä.

Mutta kun viimeksi oli lambda p***na niin MATKA-AJOSSA imi n.28l/100km.
Kulutuksen kyllä huomasi, mutta ei muuta oiretta mihinkään suuntaan.

Matka-ajoo ei nyt oikeestaan tule yhtään mutta kylä pyörityksessä menee reilusti kakkua ehkä normaalia enemmän?

Vaikee sanoo kuinka paljon mut veikkaisin noin parikymmentä litraa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Se vois kyllä testatakin toimiiko se lambda, ihan mittaamalla. Jos löytyy yleismittari niin siitä moottoritilassa olevasta testiliittimestä. Samalla kun mittaa niitä niin kaveri polkee kaasua, pitäisi jännitteen heilua edestakaisin. Liittimen numeroa en muista ulkoa, mulla tais olla joku 6 tai 7 ja siitä maata vasten.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tompsoni kirjoitti:Se vois kyllä testatakin toimiiko se lambda, ihan mittaamalla. Jos löytyy yleismittari niin siitä moottoritilassa olevasta testiliittimestä. Samalla kun mittaa niitä niin kaveri polkee kaasua, pitäisi jännitteen heilua edestakaisin. Liittimen numeroa en muista ulkoa, mulla tais olla joku 6 tai 7 ja siitä maata vasten.
No sehän olis helppo testailla sit kun tietäs oikeen navan.(ssahan sen muuten siitä jalkotilan liittimestäkin)
Tää pistoke on tossa akun edessä?

Eikös se jännitteen pitäis pyöriä siinä 1 voltin kantturoissa lämpösenä?

(Ammatin puolesta on tullu opiskeltua autosähköö ja asennus hommia mut kun ei enää tee työkseen niin pukkaa unohtumaan :lol: )
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Joo, kyllä sen pystyy mittaamaan lambdan liittimestäkin jos ei halua arpoa sitä oikeaa liitintä moottoritilasta pyöreästä testiliittimestä. Oli jotain 1V pintaan ja heilui siinä ~0.8...1.2 voltin paikkeilla. Mulla oli lambdan liitin vänkärin puolella etupenkin etupuolella, meni siitä mahan alle.
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tota pitää rueta tutkimaan tuossa huomenna.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Mulla oli samanmoisia oireita omassa ajokissa (300TE-24). Oireili samalla tavalla, eli alakierroksilla kakoi ja yski vastaan kunnes saapui paivä jolloin ei lähtenyt käytiin. Syyksi selvisi bensapumppu joka oli mennyt rikki. Toinen pumppu toimi jotenkuten mutta piti hirveää jurinaa, eikä jaksanut tehdä oikeaa painetta. Epäilisin samaa vikaa.

Kirjottele mitä selviää. :(
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Dr Lessinger kirjoitti:Mulla oli samanmoisia oireita omassa ajokissa (300TE-24). Oireili samalla tavalla, eli alakierroksilla kakoi ja yski vastaan kunnes saapui paivä jolloin ei lähtenyt käytiin. Syyksi selvisi bensapumppu joka oli mennyt rikki. Toinen pumppu toimi jotenkuten mutta piti hirveää jurinaa, eikä jaksanut tehdä oikeaa painetta. Epäilisin samaa vikaa.

Kirjottele mitä selviää. :(
Kumma sinällään että se sit toimii yläkierroksilla missä kakkua pitää tulla että kone pyörii korkeilla kierroksilla.
Six sulkisin bensapumpun pois kuvioista, mut mahdollinen.

Pumppu pärähtää käyntiin niin kun pitääkin ja ei pidä ylimääräsiä ääniä.
Ja äänikin on sen mukainen että paineet nousee hyvin.
Ns. urahtaa kun menee päälle.
Mutta sekään ei vielä sano että se toimisi moitteetta.

Koneen liitoksista ei pitäisi minkään katkoo kun kävin kans rempan yhteydessä kaikki liittimet läpi kuparitahnan kanssa.
Ja välillä niitä joutessaan aina tarkistelen että ei ole hapettumia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Perkele ei kyllä uskoisi että lamda tuota tekee, mutta nyppäät tosiaan ne piuhat irti, niin jos käynti parenee kun tulee hätäoletus käyttöön, niin lamda vaihtoon. Jotenkin vaan todella epätodennäköistä.

Itse epäilen että tuo moottorisi saa jostain syystä aivan liikaa ilmaa ja tukehtuu heti kun painat kaasua.. Mikä tuossa nyt sitten säätelee sitä ilmanottoa.. hoitaaks tässä just toi kaasuläppähelvetti sen ilmamassamittarin tehtävän vai onko jossain sellainen? (Itselläni vastaava kokemus, mutta auto oli tuolloin opel ja vika oli ilmamäärämittarissa)

Tosin yksi vika lähde voi olla moottorin lämpötila-anturi mikä nyt voi sekottaa auton täysin epäkunnossa.. Tosiaan kun vikasi enemmän oireilee lämpimänä.

Pensapumppu tosiaan on yksi, mutta itselläni muinoin ex opelista hajosi tuo pensapumppu ja se ei pysynyt lämpösenä käynnissä kuin kierroksilla, kunnes sit leikkas lopullisesti kiinni. Eli kierroksilla se toimis normaalisti, paitsi välillä se nykäs kun katkes polttoaineen syöttö.. Jos autosi nykii ajossa niin pumppu vaihtoon..

Paha kyllä mennä sanomaan varmaksi kun ei itsellä ole ollut vastaava vikaa..

Itselläni aina on ollut viat mitä on esiintynyt, niin tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla on toiminut aina.
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kryptonite kirjoitti:Perkele ei kyllä uskoisi että lamda tuota tekee, mutta nyppäät tosiaan ne piuhat irti, niin jos käynti parenee kun tulee hätäoletus käyttöön, niin lamda vaihtoon. Jotenkin vaan todella epätodennäköistä.

Itse epäilen että tuo moottorisi saa jostain syystä aivan liikaa ilmaa ja tukehtuu heti kun painat kaasua.. Mikä tuossa nyt sitten säätelee sitä ilmanottoa.. hoitaaks tässä just toi kaasuläppähelvetti sen ilmamassamittarin tehtävän vai onko jossain sellainen? (Itselläni vastaava kokemus, mutta auto oli tuolloin opel ja vika oli ilmamäärämittarissa)

Tosin yksi vika lähde voi olla moottorin lämpötila-anturi mikä nyt voi sekottaa auton täysin epäkunnossa.. Tosiaan kun vikasi enemmän oireilee lämpimänä.

Pensapumppu tosiaan on yksi, mutta itselläni muinoin ex opelista hajosi tuo pensapumppu ja se ei pysynyt lämpösenä käynnissä kuin kierroksilla, kunnes sit leikkas lopullisesti kiinni. Eli kierroksilla se toimis normaalisti, paitsi välillä se nykäs kun katkes polttoaineen syöttö.. Jos autosi nykii ajossa niin pumppu vaihtoon..

Paha kyllä mennä sanomaan varmaksi kun ei itsellä ole ollut vastaava vikaa..

Itselläni aina on ollut viat mitä on esiintynyt, niin tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla on toiminut aina.
Itekkin olen sen kannalla että se ei ole lambda mutta mistä näistä tietää??

No tuota toi kaasuläppä(kotelo) hallitsee sitä imu-ilmanmäärää koneeseen ja ruiskun imuilmanmittarin läppä reagoi siihen painevaihteluun minkä tuo kaasuläppä saa aikaseksi.

Toisin sanoen kun kaasuläppä on kiinni niin imuillmaläppä on hiukan raollaan ja kun kaasuläppä on auki niin myös imuilmanläppä on sen verran auki kun alipaine sallii.(riippuen minkä kone kiertää)

Ja näitten kahden liikkeen mukaan säädetään seos.
Eli ilmamassamittarina toimii juuri tuo imuilmamäärän mittari(se messingin värinen).
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Kerroin vain omakohtaisesta kokemuksesta, eikä sulla välttämättä ole siis sama vika. Oireet tosin kuulostaa samalta. Kannattaa kuitenkin kuulostella bensapumpun ääntelyä sillä koventunut ääni viittaa kuluneisuuteen ja voi tehdä tiltin ihan yhtäkkiä. Yleensä saa sitten vaihtaa molemmat pumput, yksi kun ei jaksa koko järjestelmää pyörittää ja joutuu kovalle rasitukselle ja yleensä hajoaa. Tästä on kokemusta jo kahden auton kohdalla.

Mutta vikahan voi olla ihan mikä tahansa.
Toivottavasti tulee kuntoon.
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Millaisen lambdan laitoit tilalle? Alkuperäinen vai tarvike, jonka liitit jollain tavalla vanhoihin johtoihin? Jos tarvike, niin juotitko johdot?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

AkiVaa kirjoitti:Millaisen lambdan laitoit tilalle? Alkuperäinen vai tarvike, jonka liitit jollain tavalla vanhoihin johtoihin? Jos tarvike, niin juotitko johdot?
En muista mikä se oli tod.näk. tais olla tarvike.
KL:ltä se tuli.
Ei muistakseen juotettu tais tulla niillä liitos kappaleilla kiinni.

Tuttu kaverin sen laitto huoltamolla kiinni.
Meinaatko että kosketushäiriö?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Mulla oli hieman samanlaista vikaa ja lambdahan siinä oikutteli. Minun tapauksessani syyllisenä oli oma hölmöys. Juotin tarvikelambdan johdot, mutta eihän niitä saa juottaa! Ei pelannaa ja laitoin ärsyyntyneenä uuden boschilaisen tarvikkeen tilalle ja asiaankuuluvalla tavalla, eli juurikin mukana tulevilla puristusliittimillä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

AkiVaa kirjoitti:Mulla oli hieman samanlaista vikaa ja lambdahan siinä oikutteli. Minun tapauksessani syyllisenä oli oma hölmöys. Juotin tarvikelambdan johdot, mutta eihän niitä saa juottaa! Ei pelannaa ja laitoin ärsyyntyneenä uuden boschilaisen tarvikkeen tilalle ja asiaankuuluvalla tavalla, eli juurikin mukana tulevilla puristusliittimillä.
Kyllä nyt kovasti rupee vaikuttaa että se on tuossa lambdassa se vika?
Kun se esiintyy AIKA usein kosteilla kelillä eli nyt just kun on paska ilma.
Pakkanen ja kuiva kesä keli niin ei mitään oiretta.

Voisko olla niin että lambda on ehjä mutta sen yhteys boksiin pätkii nyt kosteilla kelillä :?:
Meinaan tuo liitos kohta nimenomaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Kuka ja missä sanoo että lambdan johtoja ei saa juottaa? Enpä oo ikinä kuullutkaan semmosesta. Omaan koslaani kun vaihdoin lambadan, niin pistin kyllä tinaamalla johdot kiinni ja kutisteliimasukkaa päälle. Liitos on ikuinen, kun liimasukkaa käyttää. Hyvin on kestänyt jo monta vuotta eikä mitään ongelmia. Kannattaa tehdä kerralla kunnolla vaikka menisikin aikaa, niitä vikoja on v-mäistä alkaa metsästää varsinkin jos vika on satunnainen. Nuo puristusliitokset on yleensä erittäin epävarmoja :arrow: kosteutta vähän ja hapettuu eikä kuso enää kulje mihinkään. Autovarashälyttimienkin asennusohjeissa sanotaan, että ns. ryöstöliittimet aiheuttavat vain harmaita hiuksia ja kaikki liitokset on paras tinata. Siinäkin asennuksessa kolvi oli paras kaveri :lol:
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Taisi olla alkuperäinen ongelma tinauksessa se, että tina ei kertakaikkiaan tartu johtimeen.
Ei siis kosketa ilmeisesti kaikkia anturityyppejä, koska on onnistuttutkin. :roll:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

No ei sitä vaan kuulemma saa tinata. En oikein ymmärrä itsekään miksei, mutta näin on minulle viisaammat sanoneet ja boschin liikkeessä myyjä tämän vahvisti. Juttu liittyy jotenkin anturin ottamaan vertailuhappeen.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

AkiVaa kirjoitti:No ei sitä vaan kuulemma saa tinata. En oikein ymmärrä itsekään miksei, mutta näin on minulle viisaammat sanoneet ja boschin liikkeessä myyjä tämän vahvisti.
tottakai he sanovat että ostaisit heidän firman tuotteita kalliimmalla..
Kyllä se vaan on fakta että kunnon juotoksessa on parempi kontakti kun yhdessäkään liittimessä..
220.128 Black Mirror
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Kryptonite kirjoitti:
AkiVaa kirjoitti:No ei sitä vaan kuulemma saa tinata. En oikein ymmärrä itsekään miksei, mutta näin on minulle viisaammat sanoneet ja boschin liikkeessä myyjä tämän vahvisti.
tottakai he sanovat että ostaisit heidän firman tuotteita kalliimmalla..
Kyllä se vaan on fakta että kunnon juotoksessa on parempi kontakti kun yhdessäkään liittimessä..
Paitsi, ettei kyseessä ole kontaktista vaan vertailuhapesta, jonka anturi ottaa. Kryptonitella on varmaan asiasta enemmän tietoa, kun tietää minkä hinnan minä olen anturista maksanut... Olisin voinut poistaa vanhasta liitoksesta juotokset ja tehdä sen liitoksen oikeaoppisesti puristusliitoksellakin! Ostin uuden kun vitutti ja ei ole pikkurahan puutetta.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Asiaa millään lailla tuntematta: Mitä tekemistä anturin liitoksilla on minkään anturin mittauskohteen kanssa? Vertailuhapen eli muunkaan?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hyvä juttu jos lopakko pullottaa..

Fenton olet asian ytimessä :wink:
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Manu300cea24 nyppää ne lamdan johdot irti niin pääset siitäkin epäilystä.
Auton toimivuuden pitäisi parantua huomattavasti kun nyppäät lamdan pois.
Sillä auto toimii hätäoletusarvoilla tuolloin. Olettaen että vika on siinä lamdassa..
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kryptonite kirjoitti:Manu300cea24 nyppää ne lamdan johdot irti niin pääset siitäkin epäilystä.
Auton toimivuuden pitäisi parantua huomattavasti kun nyppäät lamdan pois.
Sillä auto toimii hätäoletusarvoilla tuolloin. Olettaen että vika on siinä lamdassa..
Huomenna vois tota testailla jos se rupee taas ämpyilemään.
Illemmalla se taas alotti sen homman mut oli vähän kiire niin ei joutanu kokeilla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Lisätäänpä tuohon liitossoppaan vielä yksi pippuri.

Voisikohan olla niin, että suositellaan sitä puristusta siksi, että maassa on yhtä monenlaista tinaajaa kuin on kolvejakin....
Eli siis niinku (nuorisoslangia :wink: ): Juottamalla on vaara polttaa johdot/anturi niin sanotusti paskaksi, jos päästää liian kuumaksi..
Puristusliitosten kanssa ei pääse liian kuumaksi kuin asentaja. Vaan puolen kilon punttisalillahan niitä liikahöyryjä päästelee kummasti.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin