Mulla olis nuo listat uudet ja samasta paikasta tilattuna...Olis vielä ylimääräiset ja voisin myydäkkin...karra kirjoitti:
Siinä tapauksessa pitää investoida takapäässä oleviin kromilistoihin jos sellaisia vielä saa - kaksiosainen lista on vähän kuhmuinen.
EDIT: MB Classicsilta löytyy listoja; 29 euroa per puoli .
[ http://www.mbclassics.de/images/product_images/popup_images/1394_0.JPG ]
"Zierleiste Mittelsicke , passend für alle W114 / W115 Limousinen & Coupe
sitzt am Heck , rechts unterhalb der Kofferraumklappe
Originalware "
250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.
W903
V126
W203
V126
W203
Pistäs nyt sitä hintaa... .tyko h kirjoitti: Mulla olis nuo listat uudet ja samasta paikasta tilattuna...Olis vielä ylimääräiset ja voisin myydäkkin...
Päätin että auto maalataan kunnolla. Maalari jota siihen suunnittelin osoittautui täydeksi ammattilaiseksi vaikka matalalla profiililla homia hoitelee. Kittaamani kohdat puhalletaan ja tarvittaessa avataan kertaalleen, ja kylkiä siloitellaan vaikka mielestäni menisi tuollainkin. Pitäisi hänen jäljiltään kestää tarkemmakin syynäyksen. Mutta katto ja C-pilarit jätetään koska ne on todella hyvässä maalissa (kokeiltiin myllytyksellä että hyvä tulee).
Hinta-arvio 1500,- . Meinasin ensin pudota persiilleni mutta soitto pariin toiseen paikkaan sai minut taas rauhoittumaan. Elämä on... etenkin nykyään (8 vuotta takaisia hintoja ei voi enää vertailla).
Miten sivupeilit saa näppärimmin irti? Mutterit on todella ahtaassa paikassa ja niihin ei ole suoraa yhteyttä sisäpellin läpi, eikä muutenkaan sinne sovi ainakaan lyhyt hylsy koska pultinkannat on aika pitkät.
Apparin kahva teetti vähän töitä mutta lähti kun pyöräytti 180 astetta (kuski puoli irtosi suoraan ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Sain toisen mutterin jo alulle sellaisella lyhyellä mutkalenkillä missä 10/11 mm koot. Pikku hiljaa vissiin se sieltä lähtee. Etummainen on hankalampi ja sitten varsinkin se takaisin laitto. Muttereihin siis näkee, sisäpellissä on 2 reikää mutta linja ei ole suora eli nivelen vaatii.Aapo.T kirjoitti:Meneekö sinne lenkkiavainta oven sisälle? Tai jos nivelellä saat räikän tms?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tuohan toimii sellaisena isona aluslevynä varmaan. Olen just menossa takas talliin, tuli vähän syötyä välillä . Miepä katson onko siellä tuollaista.Petteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, en ole omassa peilinvaihtoprojektissani vielä päässyt edes alkuun saakka kun tilasin tommost, mitens noi tulee sinne väliin?
Nostin auton taas ylös mutta pyörät on paikoillaan. Pukit siirsin eri paikaan jotta saan käytyä läpi niiden alle jääneet kohdat. Akun alusta on maalattu jo pohjamaalilla ruosteenmuuntoainekäsittelyn jäljiltä ja suhautan sinne kohta orkkis vihreää väriä. Sitten ennen saunaan menoa aion hioa ruosteet konepellin sisäpuolelta - pitää kysyä maalataanko se samalla vaiko suihkutan paukkupullosta.
Aasinsilta maalaukseen - kynnyskotelon maalaus kuulluu tuohon samaan pakettin. Maalari sanoi että turhaan siloittelit helmoihin hitsatut saumat sikafleksillä; aikoo avata ne ja tasoitella kitillä. Hänen mielestä Sikaflex on huono koska jos sen alle pääsee kosteutta niin ruostuu nopeammin. Mielestäni jos on hyvin possukitti kiinni niin ei sinnä väliin kosteus pääse. Noh, tehköön niin kuin haluaa - itse ajattelin vaan käyttää Sikaa koska sitä oli tuossa kaapissa ja sinne massan alle se jää joka tapauksessa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ja sieltä hiukkasen kunnostusmotivaatiota, huomaa maailman hienoimmat jalkatilamatot!
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-250-C- ... otohosting
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-250-C- ... otohosting
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Tuollaiset raudat siellä oli. Ihmisen käsi ne on sinne asentanut joten kaipa ne irtikin sitten saa .karra kirjoitti:Tuohan toimii sellaisena isona aluslevynä varmaan. Olen just menossa takas talliin, tuli vähän syötyä välillä . Miepä katson onko siellä tuollaista.Petteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, en ole omassa peilinvaihtoprojektissani vielä päässyt edes alkuun saakka kun tilasin tommost, mitens noi tulee sinne väliin?
Jaa taas siistejä pystäricoupeja vaan linkitetään, ja kaiken kukkuraksi vihreitä . Tuollaisia mattoja näkee aina silloin tällöin saksanmaalla. Vaikka ei ole edes karvakäsi auton omistajana niin tuollainen tuhannen ja yhden yön lentävä matto on siellä jalkatilassa .Petteri Kivimäki kirjoitti:Ja sieltä hiukkasen kunnostusmotivaatiota, huomaa maailman hienoimmat jalkatilamatot!
Kiitän nyt julkisesti Petteriä kun lähetti minulle autooni soveltuvan omistajan käsikirjan. Todella reilua mersufoorumihenkeä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
sikaflexit, sun muut paskat vain ruostuttavat pellin. laita lasinkiinnitysliimaa, se on suunnitelti peltiä vasten. ei kylpyhuonesilikonit jne. ovat auton tuhoja kuulemma näin ammattipiireissä
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Jotenkin tuli tyhjä olo kun ei ole pystäri tallissa . Vietiin maalaamoon tiistaina; maalari sanoi että irroittaa peilit sekä en ajatellut että sivulasien alareunassa olevat listatkin on syytä irroittaa (kiire). Hoitavat siellä.
Ostin keskikonsoliin verhoilumateriaalia (maksoi kybän); samantapaista kuin uudet matot. Pääsee askaroimaan sen kanssa viikonloppuna. Lisäksi voisin alkaa jynssäämään penkkejä puhtaaksi (kuskin penkki on tosin autossa kiinni nyt).
Takapuskuri pitäisi niputtaa.
Ostin keskikonsoliin verhoilumateriaalia (maksoi kybän); samantapaista kuin uudet matot. Pääsee askaroimaan sen kanssa viikonloppuna. Lisäksi voisin alkaa jynssäämään penkkejä puhtaaksi (kuskin penkki on tosin autossa kiinni nyt).
Takapuskuri pitäisi niputtaa.
Tässä jaetussa puskurissa tuon kumin sisempi pääty on muotoiltu pyöreäksi ja siihen on vulkanoitu pultti joka pitää sen sisäpään paikoillaan. Tietysti se pultti jonka onnistuin katkaisemaan oli juuri tuo vulkanoitu . Muut otetiin lämmittämällä auki - olisi saattanut kylläkin lämmitettäessä pilata sen kumilistan. Muuten tuo lista on siinä kiskossa kiinni ja ulkopää painettu puskurin sisään. Sisäpää pitää laittaa liimalla kiinnin, tai liimata siihen vanhan pultin paikalle uusi pultti .karra kirjoitti:Kiitos tiedosta, nyt uskaltaa alkaa kiskoa sitä irti. On vaan iso rohjake tuo puskuri vaikea yksinään pyöritellä, naarmuuntuu kromit helposti ja saattaa kolhia autoakin siellä ahtaassa tallissa. Pitää jättää varmaan keväämmälle tuo projekti kun talli on tyhjä tai pääsee ulos töihin.Aapo.T kirjoitti:Kumihan kulkee vaan siinä kiskossa ja päät painettuna koloihinsa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Oli kaveri kylässä viikonloppuna, hänellä on ns. käden taito olemassa. Maskissa ollut loiva klommo oikaistiin, ei sitä enää edes huomaa . Takapuskuri kun on nyt osittain osina saimme vasemmassa palassa olevan klommonkin jonkin verran oikenemaan - tosin kromipinnassa on naamuja ja teräviä painaumia joille ei voi tehdä kotikonstein mitään.
Keskikonsolia on nyt vahvistettu koska siihen tehdyt kaiutinreiät olivat muuttaneet sen aika löperöksi; reiät on tilkittu jäykällä huovalla ja sika-kitillä liimaamalla. Nyt sen voisi vuorata uudella verhoilumateriaalilla.
Penkit (paitsi kuskin) on jynssätty harjalla ja mäntysuopaliuoksella. Muutama tahra vaati lakkabensiinillä ja rätillä käsittelyn. Aika mukavan näköiset tuli .
Keskikonsolia on nyt vahvistettu koska siihen tehdyt kaiutinreiät olivat muuttaneet sen aika löperöksi; reiät on tilkittu jäykällä huovalla ja sika-kitillä liimaamalla. Nyt sen voisi vuorata uudella verhoilumateriaalilla.
Penkit (paitsi kuskin) on jynssätty harjalla ja mäntysuopaliuoksella. Muutama tahra vaati lakkabensiinillä ja rätillä käsittelyn. Aika mukavan näköiset tuli .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kyllä niitä saa - tilaamalla (nettiluetelo : www.klokkerholm.com).jari_w123 kirjoitti:Katoin huvikseen motonetistä pystärin peltiosia ja kyllä on kato käynyt,ei saa enään etusisälokasuojia,ei -73 etulokasuojia,ei ovipeltejä,ei lattia peltejä.Suurin osa pelleistä mitä omaan pystäriin hitsasin ei saa enään ainakaan tarvikkeena .Ei sillä että karra valmiita peltejä välttämättä tarvis mutta huomasinpa vaan.
Kannattaa kysyä paikallisesta tarvikeliikkeestä, joka välittää Klokkerin peltejä.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Juu - näin se on. Kun Twincamit tulivat, niin samalla syntyi nämä 250 2.8-versiot. Mutta sitä 2.8 tekstiä ei ollut missään näkyvillä (esim. takaluukussa). Vain rekisteriote kertoi tyyppimerkistä poikkeavan tilavuuden.karra kirjoitti:wikipedia väittti että kaikki pystärikupeet olisivat olleet M130 moottorilla mutta saksan pystärisivuilta löysin taulukon jossa kerrotaankin että M130 moottoria eli 2.8 litraista olisi käytetty tyypitettynä 250 C 2.8:ksi, siis kaasarilla kuten ne viimeiset sedanitkin.
http://www.strichachtclub.de/c_infos/c_infos_daten.php
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Motonetti on vissiin vain lopettanut tarjonnan vähäisen kysynnän takia?Henry V. kirjoitti:Kyllä niitä saa - tilaamalla (nettiluetelo : www.klokkerholm.com).jari_w123 kirjoitti:Katoin huvikseen motonetistä pystärin peltiosia ja kyllä on kato käynyt,ei saa enään etusisälokasuojia,ei -73 etulokasuojia,ei ovipeltejä,ei lattia peltejä.Suurin osa pelleistä mitä omaan pystäriin hitsasin ei saa enään ainakaan tarvikkeena .Ei sillä että karra valmiita peltejä välttämättä tarvis mutta huomasinpa vaan.
Kannattaa kysyä paikallisesta tarvikeliikkeestä, joka välittää Klokkerin peltejä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Sain taas tänään vähän aikaiseksi; kasasin takapuskurin lattialla jotta kalikat olisi vaaterissa. Esikiristelin pultteja ja huomasin että vähän vääntää vielä länkälleen...sitten vähän taivuttelua ja kiertämistä. Vaati lopuksi sen että puupalikoilla pingoitin ja jalalla painaen keskeltä kiristin pultit niin asettui melko suoraksi. Olin tuossa vaiheessa irto-osat maalannut taustoiltaan ja kumin alusen maalannut myös. Lopuksi viritin kumin paikoilleen ja liimasin keskipäädyn sikafleksillä kiinni. Kaivoin siitä irti vanhan vulkanoidun pultin ja uuden pultin kanta lopsahti sinne koloon.
Ei ole länkällään enää ei: http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150052.jpg
Tässä oli klommo jota hieman suoristettiin viikonloppuna (krapuloissa ): http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150053.jpg
Keskikonsolin verhoilussa kävi taas perinteisesti: oletin että se on symmetrinen ja piirsin tussilla vasemman puolen palan oikean sapluunan peilikuvana (helpompi piirtää huovan taustapuolelle) ja leikkasin irti. Tulos: ei sovi vaan 4 cm jäi vajaaksi. Materiaalia ei riittänyt uuteen palaan joten kaasupolkimen taakse jäi pieni irtopaikka joka näkyy kuvissa hieman eri sävyisenä. Ei varmaan paikoillaan tuota erota. Jos erottaa niin prkl teen uusiksi.
Oikea puoli jää huomiseksi, annan Bostik-kontaktin kuivua hyvin vaikka heti kiinni tarrasikin. Alareunan viimeistelin Sikafleksillä...tuo harmaantuu kun saa pölyä pintaan. Yläreunaa en liimannut ollenkaan vaan työnsin tuonne vanhan verhoilun ja muovin väliin avattuani sitä hieman ensin mattoveitsellä. Sen verran oli tahmeaa liimaa siellä että pysyy uusi huopa paikoillaan hyvin.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150054.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150055.jpg
Ei ole länkällään enää ei: http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150052.jpg
Tässä oli klommo jota hieman suoristettiin viikonloppuna (krapuloissa ): http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150053.jpg
Keskikonsolin verhoilussa kävi taas perinteisesti: oletin että se on symmetrinen ja piirsin tussilla vasemman puolen palan oikean sapluunan peilikuvana (helpompi piirtää huovan taustapuolelle) ja leikkasin irti. Tulos: ei sovi vaan 4 cm jäi vajaaksi. Materiaalia ei riittänyt uuteen palaan joten kaasupolkimen taakse jäi pieni irtopaikka joka näkyy kuvissa hieman eri sävyisenä. Ei varmaan paikoillaan tuota erota. Jos erottaa niin prkl teen uusiksi.
Oikea puoli jää huomiseksi, annan Bostik-kontaktin kuivua hyvin vaikka heti kiinni tarrasikin. Alareunan viimeistelin Sikafleksillä...tuo harmaantuu kun saa pölyä pintaan. Yläreunaa en liimannut ollenkaan vaan työnsin tuonne vanhan verhoilun ja muovin väliin avattuani sitä hieman ensin mattoveitsellä. Sen verran oli tahmeaa liimaa siellä että pysyy uusi huopa paikoillaan hyvin.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150054.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150055.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Listojen ja niiden muovitiivisteiden putsausta on ollut ohjelmassa. Keksikonsoli on valmis nyt. Oikean oven lukkosylinteri on lionnut tärpätissä jo pari päivää mutta ei ala liikkumaan. Pitää vissiin sahata halki ja ottaa varaosakahvasta sylkyn runko (siis se painonappi). Avain mene siis ja tuntee kun haitat rapisee mutta koko zydeemi on jumittunut yhdeksi puuksi.
Katsoin tänään Jimiltä Kaarakaksikon ja oli taas niin helppoa se Porschen maalaus, joo. Olisipa vaan tuollainen Edd joka tekis hommat (veloituksetta ). Pystärin osat on hujan hajan hyllyissä ja laatikoissa, saa nähdä miten kasaus onnistuu... tuo skandinaavisessa suolakylvyssä olleen auton osien putsaus on ihan oma lukunsa sinänsä . Muuten maksaa se maalaus Saarivaltakunnassakin .
Katsoin tänään Jimiltä Kaarakaksikon ja oli taas niin helppoa se Porschen maalaus, joo. Olisipa vaan tuollainen Edd joka tekis hommat (veloituksetta ). Pystärin osat on hujan hajan hyllyissä ja laatikoissa, saa nähdä miten kasaus onnistuu... tuo skandinaavisessa suolakylvyssä olleen auton osien putsaus on ihan oma lukunsa sinänsä . Muuten maksaa se maalaus Saarivaltakunnassakin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Pistäpä löpöön likoomaan, vois irrottaa ruosteen paremmi ku tärpätti.karra kirjoitti:Oikean oven lukkosylinteri on lionnut tärpätissä jo pari päivää mutta ei ala liikkumaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Aivan, mutta mistä mie sitä löpöä olisin torstaina illalla saanut, inspiraatio kun tuli . Luulen että itse lukkosylinteriä on murjottu koska kuskin puolikin oli tärvelty; luulisi tuonkin jo irroittavan hapettumat...jackie kirjoitti:Pistäpä löpöön likoomaan, vois irrottaa ruosteen paremmi ku tärpätti.karra kirjoitti:Oikean oven lukkosylinteri on lionnut tärpätissä jo pari päivää mutta ei ala liikkumaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Eiku nii joo; näin korvenkyläläisenä ei aina voi muistaa sitä, että kaikilla ei oo bäksteriä varten farmisäiliötä omassa pihassakarra kirjoitti: Aivan, mutta mistä mie sitä löpöä olisin torstaina illalla saanut, inspiraatio kun tuli
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Eilen kävin katsomassa maalarilla; on nätti kuin karamelli. Muutama irto-osa vielä oli tekemättä ja konepellin sisäpuoli. Siitä hän soittikin tänään ja sanoi että näissä kuuluisi olla mattamustaa se sisäpuoli. Tuossa oli vaan joku kerennyt maalaamaan sen jo vihreäksi aiemmin. Nyt siitä tulee mattamusta.
Liotin tänään töissä asentajan kanssa apparin puolen lukkopesää pari tuntia CRC MoS2 ruosteenirroittajalla. Se aine tulikin patruunan läpi hiipimällä, ja kevyesti naputtamalla saimme patruunan irti. Se oli täynnä mustaa moskaa eli suolan ja alumiinin ym scheissen sekoitusta. Pitää ottaa nyt varaosakahvasta parempi painonappi ja herkistellä lukko hyvin toimivaksi ennen kasausta. Sitten kaikki lukot pelaakin ja ihan jopa yksiavainjärjestelmällä .
Liotin tänään töissä asentajan kanssa apparin puolen lukkopesää pari tuntia CRC MoS2 ruosteenirroittajalla. Se aine tulikin patruunan läpi hiipimällä, ja kevyesti naputtamalla saimme patruunan irti. Se oli täynnä mustaa moskaa eli suolan ja alumiinin ym scheissen sekoitusta. Pitää ottaa nyt varaosakahvasta parempi painonappi ja herkistellä lukko hyvin toimivaksi ennen kasausta. Sitten kaikki lukot pelaakin ja ihan jopa yksiavainjärjestelmällä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
C:stä en tiiä mutta sedanissa on takaluukun sisäpuoli musta ja konepellin sisus auton väreissä paitsi ne tukilistat mustat. Ainkin tällainen muistikuva on.karra kirjoitti:ja konepellin sisäpuoli. Siitä hän soittikin tänään ja sanoi että näissä kuuluisi olla mattamustaa se sisäpuoli. Tuossa oli vaan joku kerennyt maalaamaan sen jo vihreäksi aiemmin. Nyt siitä tulee mattamusta. .
Muistelisin samaa, sedanista kyllä muistikuvat kellastuneet mullakin.juhaoh kirjoitti:C:stä en tiiä mutta sedanissa on takaluukun sisäpuoli musta ja konepellin sisus auton väreissä paitsi ne tukilistat mustat. Ainkin tällainen muistikuva on.karra kirjoitti:ja konepellin sisäpuoli. Siitä hän soittikin tänään ja sanoi että näissä kuuluisi olla mattamustaa se sisäpuoli. Tuossa oli vaan joku kerennyt maalaamaan sen jo vihreäksi aiemmin. Nyt siitä tulee mattamusta. .
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No perskules . Olisihan tuon voinut vihreäksi maalata samalla kertaa. Olkoon nyt tuollainen mattamusta sitten.
Oikea ovenkahva kasattu alkuperäisellä lukkopatruunalla ja painonapilla. Vaati vaan putsauksen ja rasvauksen. Varaosakahvan painonappi ja oikea patruuna eivät sovi jostain syystä yhteen. Pieni pituusero patruunan ulkopään leveässä osassa; siinä missä on se krominen hattu josta avain menee läpi.
Sain eilen oikaistua vasemman helman rosterilistan klommon vähän suoremmaksi; ei tullut virheetön mutta siistimpi toki. Oikea on aika hyvä.
Huomenna pitäisi saada auto kotiin .
Oikea ovenkahva kasattu alkuperäisellä lukkopatruunalla ja painonapilla. Vaati vaan putsauksen ja rasvauksen. Varaosakahvan painonappi ja oikea patruuna eivät sovi jostain syystä yhteen. Pieni pituusero patruunan ulkopään leveässä osassa; siinä missä on se krominen hattu josta avain menee läpi.
Sain eilen oikaistua vasemman helman rosterilistan klommon vähän suoremmaksi; ei tullut virheetön mutta siistimpi toki. Oikea on aika hyvä.
Huomenna pitäisi saada auto kotiin .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Taakse saapui listat Vantaalta, en vielä tosin avannut pakettia .
Kävin merkkiliikkeessä tilaamassa listojen kiinnikkeitä ja kyselin samalla pisteosien hintoja:
Maskin pystylista A115 888 98 85 maksaa 27,30 Saksasta saa
Maskin vaakalista A116 888 01 85 maksaa 5,04 Helsingistä saa
Maskin aluskumi A115 888 00 97 maksaa 11,76 Saksasta saa
Takakontin kuminen matto (Coupé) A115 684 02 05 maksaa 126,- Saksasta saa
Tiedoksi vaan pystärin rakentajille .
Kävin merkkiliikkeessä tilaamassa listojen kiinnikkeitä ja kyselin samalla pisteosien hintoja:
Maskin pystylista A115 888 98 85 maksaa 27,30 Saksasta saa
Maskin vaakalista A116 888 01 85 maksaa 5,04 Helsingistä saa
Maskin aluskumi A115 888 00 97 maksaa 11,76 Saksasta saa
Takakontin kuminen matto (Coupé) A115 684 02 05 maksaa 126,- Saksasta saa
Tiedoksi vaan pystärin rakentajille .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tarvikelista 3e kpl, motonetin tarvikekiinnikkeet 5e pussikarra kirjoitti:Taakse saapui listat Vantaalta, en vielä tosin avannut pakettia .
Kävin merkkiliikkeessä tilaamassa listojen kiinnikkeitä ja kyselin samalla pisteosien hintoja:
Maskin pystylista A115 888 98 85 maksaa 27,30 Saksasta saa
Maskin vaakalista A116 888 01 85 maksaa 5,04 Helsingistä saa
Maskin aluskumi A115 888 00 97 maksaa 11,76 Saksasta saa
Takakontin kuminen matto (Coupé) A115 684 02 05 maksaa 126,- Saksasta saa
Tiedoksi vaan pystärin rakentajille .
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aivan . Mutta, Motonetin tarvikelista ei käy; se on profiililtaan T-mallinen kun taas orkkis on C-mallinen. Eikä siinä ollut niitä"sokkia" jolla sen saa kiinni. W111 maskissa on muuten samanlaiset mitä ykkössarjan pystärissä.Aapo.T kirjoitti: Tarvikelista 3e kpl, motonetin tarvikekiinnikkeet 5e pussi
Kiinnikepussit (eli kiinnikkeiden vastakappaleet) on jo ostettu Motonetistä. Tilasin Sunilta helmarosterilistan T-mallisia kiinnikkeitä joista 4 kpl oli rikki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Auto saapui eilen kotiin. Hieman ristiriitaisia ajatuksia koska maalauksessa oli pientä sanomista, osa yhdestä inhimillisestä syystä. Lisäksi sen opin että jos itse ajattelee jonkin asian tehtävän automaattisesti jollain tapaa niin toinen saattaa tehdä sen toisella lailla. Vissiin yksi kohta korjataan, pitää nyt katsoa että missä vaiheessa.
Vähän kuvia; auto palaamassa kotiin:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240060.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240061.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240062.jpg
Tallissa nokka ja sivuja kuvattuna:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250063.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250070.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250069.jpg
Maalasin eilen illalla lattiat pintavärillä ja tänään pääsin sovittelemaan uusia mattoja paikalleen. Aika hyvin sopivat; nyt tajusin että sarjassa tuli ne keskikonsolin sivutkin mutta miten tuollaisia reunastaan kantattuja siististi paikoilleen saa . Lisäksi mukaan tuli etujalkatilojen sivupaloihin sopivat verhoilut (en laita koska omat orkkikset mustat pahvit on hyvät).
Yöimääräiseksi jää ihmeelliset L-malliset palaset, näkyy noissa kuvissakin. Ei tarvi liimailla mitään; kynnyskoteloiden verhoilut ruuvataan listan avulla paikoilleen - muut jäävät irralleen.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250064.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250065.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250066.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250067.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250068.jpg
Vähän kuvia; auto palaamassa kotiin:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240060.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240061.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240062.jpg
Tallissa nokka ja sivuja kuvattuna:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250063.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250070.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250069.jpg
Maalasin eilen illalla lattiat pintavärillä ja tänään pääsin sovittelemaan uusia mattoja paikalleen. Aika hyvin sopivat; nyt tajusin että sarjassa tuli ne keskikonsolin sivutkin mutta miten tuollaisia reunastaan kantattuja siististi paikoilleen saa . Lisäksi mukaan tuli etujalkatilojen sivupaloihin sopivat verhoilut (en laita koska omat orkkikset mustat pahvit on hyvät).
Yöimääräiseksi jää ihmeelliset L-malliset palaset, näkyy noissa kuvissakin. Ei tarvi liimailla mitään; kynnyskoteloiden verhoilut ruuvataan listan avulla paikoilleen - muut jäävät irralleen.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250064.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250065.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250066.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250067.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250068.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224