Street Rodi -aihio? W136...
Street Rodi -aihio? W136...
Älkää nyt otsikkoa pelästykö....
------------------------------------------------------
Tulipa tuossa joulunpyhinä haasteltua "sukulaismiehen" kanssa joka ottikin siinä puheeksi että kun hänen ladossaan on ollut vuosia säilössä yksi vanha Mersu ja Mini, niin eikös niitä sitten pitänyt käydä tuossa viikonloppuna katsomassa, kun ei luntakaan ollut esteeksi päässyt paljoa kertymään.
No, Mersuhan oli tuollainen 40-50-luvun härveli, kaiketi W136 (vai W191) koppainen kuljin. Projekti on ehkä lievä ilmaisu tuosta laitteesta, tai no, olihan lokasuojissa ja korissa vielä peltiäkin jäljellä, pohjaa en kurkkinut, astilaudoista oli rotat syöneet jonkunkokosia paloja.
Pakkelia oli ainakin jossain vaiheessa leivottu koppaan, ja maalia aika paksulti, suuri osa niistäkin jo lohkeillut pois.
Sisälläkin osia tallella kiitettävissä määrin...avaimesta käyntiin...?
...no, ehkei sentään, "koneremontti" oli ilmeisesti aloitettu joskus, jäänyt tosin vähän kesken.
Kansikin (ja kasa muita osia) oli tosin auton vieressä.
Entisöintiin tuosta ei taitaisi oikein olla, mutta tulipa tuollainen villi visio, että onkohan moni tehnyt Mersusta vielä Street Rodia, no, onpa näköjään, netin syövereistä löytyi tälläinen Saksalainen rakennelma, tuota mustaa maskia lukuunottamatta mielestäni todella hieno!
Loppuprojektista tarinaa täällä.
Tulisikohan tuossa kuitenkin vastaan nuo teho ja kuutiotilavuus rajat, minkähän kokoisia ja tehoisia nuo tuonaikaset neloskoneet ovat olleet? Ei varmaan ihan riitä mitkään +25% rajat heittää jotain kapeakantista W124:n 6-konetta keulille.... Aihio ei varmaan tuossa kunnossa kovissa hinnoissa enää ole.
------------------------------------------------------
Tulipa tuossa joulunpyhinä haasteltua "sukulaismiehen" kanssa joka ottikin siinä puheeksi että kun hänen ladossaan on ollut vuosia säilössä yksi vanha Mersu ja Mini, niin eikös niitä sitten pitänyt käydä tuossa viikonloppuna katsomassa, kun ei luntakaan ollut esteeksi päässyt paljoa kertymään.
No, Mersuhan oli tuollainen 40-50-luvun härveli, kaiketi W136 (vai W191) koppainen kuljin. Projekti on ehkä lievä ilmaisu tuosta laitteesta, tai no, olihan lokasuojissa ja korissa vielä peltiäkin jäljellä, pohjaa en kurkkinut, astilaudoista oli rotat syöneet jonkunkokosia paloja.
Pakkelia oli ainakin jossain vaiheessa leivottu koppaan, ja maalia aika paksulti, suuri osa niistäkin jo lohkeillut pois.
Sisälläkin osia tallella kiitettävissä määrin...avaimesta käyntiin...?
...no, ehkei sentään, "koneremontti" oli ilmeisesti aloitettu joskus, jäänyt tosin vähän kesken.
Kansikin (ja kasa muita osia) oli tosin auton vieressä.
Entisöintiin tuosta ei taitaisi oikein olla, mutta tulipa tuollainen villi visio, että onkohan moni tehnyt Mersusta vielä Street Rodia, no, onpa näköjään, netin syövereistä löytyi tälläinen Saksalainen rakennelma, tuota mustaa maskia lukuunottamatta mielestäni todella hieno!
Loppuprojektista tarinaa täällä.
Tulisikohan tuossa kuitenkin vastaan nuo teho ja kuutiotilavuus rajat, minkähän kokoisia ja tehoisia nuo tuonaikaset neloskoneet ovat olleet? Ei varmaan ihan riitä mitkään +25% rajat heittää jotain kapeakantista W124:n 6-konetta keulille.... Aihio ei varmaan tuossa kunnossa kovissa hinnoissa enää ole.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
EI sinäsnä kuulu mersuaiheeseen, mutta rod aiheeseen. Kaverilla on 1936 Ford B jossa 3,2 litranen 50hp neloskone alunperin. Nyt se on sinne vääntänyt Volvon 2.0 TIC ja auto on siis sillä rekisteröity. Siihen on otettu koko akselisto, alusta ja jarrujärjestelmä 244 TIC:istä ja ahtopaineita tiputettu miedoksi, 0,2 bar joka lukee rekisteriotteessa.
Miten se on saatu rekisteröityä, en ole ihan varma, koska tehoraja ylittyy selvästi sen 20%. Ilmeisesti auto on niin vanha että kaikki rajoittavat lait ei päde siihen? Jokatapauksessa, auto on kyllä muikea peli, vaikka en olekaan ajanut sillä vielä kori päällä
Miten se on saatu rekisteröityä, en ole ihan varma, koska tehoraja ylittyy selvästi sen 20%. Ilmeisesti auto on niin vanha että kaikki rajoittavat lait ei päde siihen? Jokatapauksessa, auto on kyllä muikea peli, vaikka en olekaan ajanut sillä vielä kori päällä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
tuo näyttää olevan ds malli elikkäs diisseli. kovin on hyvän oloinen rodiksi tuo mersu, mulla oli vähän huonomman oloinen ja puuttelinen , mutta siitä on nyt tulossa museoauto, ei kylläkään minun toimesta.
teho rajat tulee vastaan jos 6- konetta sinne oot laittamassa. kuutiot on 1700 ja rapiat sekä tehot muistaakseni 58 hv.
jokainen laitaa autonsa haluamaan kuntoon
teho rajat tulee vastaan jos 6- konetta sinne oot laittamassa. kuutiot on 1700 ja rapiat sekä tehot muistaakseni 58 hv.
jokainen laitaa autonsa haluamaan kuntoon
Hmm... muoti ei ole vielä ajanut ohi lituskoista. Tuttua jo 40 luvulta ja sen jälkeen kautta aikojen madallettu kattoja. Eikä Korkeita autoja tarvita enää, ennen kuin silinterihattu tulee taas muotiin. Korkeita autojahan oli vain sen hatun takia.gipsy kirjoitti:Miksi nuo täytyy paloitella tuommoiseksi lituskoiksi ikkunakorkeudelta?
Kauhea homma myöhemmin korottaa, ku muoti on ohi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vau hienoa Juhis...Anna mennä vaan...
Ja jos et anna niin anna yhteystiedot nii mää ostattelen...
Tuosta sais hienon kuin ei tuo ole edes paha...Ja pistä nyt jo jemmaan noikin kuvat ennekuin ne pussihousupöpilistit kantaa taas miljuunia euroja myyjälle eikä niillä sitten edes ole varaa sitä entistää kunnolla...Tyyliin "triangle" vaan tekevät jonku sinne päin suhauksen ja taas sapettaa..
Ja jos et anna niin anna yhteystiedot nii mää ostattelen...
Tuosta sais hienon kuin ei tuo ole edes paha...Ja pistä nyt jo jemmaan noikin kuvat ennekuin ne pussihousupöpilistit kantaa taas miljuunia euroja myyjälle eikä niillä sitten edes ole varaa sitä entistää kunnolla...Tyyliin "triangle" vaan tekevät jonku sinne päin suhauksen ja taas sapettaa..
W903
V126
W203
V126
W203
paljollako myyt mulle varaosiksi soita 0405360542 vaihdossa vaikka hyvä w 115 220 D
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Juuh, kuten ekassa postauksessa lukee, tuohan ei ole minun, olin vain katselemassa. Mutta pidetään tämä topicci ajantasalla jos jotain kehitystä johonkin suuntaan tapahtuu.Juho kirjoitti:paljollako myyt mulle varaosiksi soita 0405360542 vaihdossa vaikka hyvä w 115 220 D
Ei toi nyt ehkä ihan niin "hyvä" ole, jos kuvista sellaisen käsityksen saa, kaikki kromiosat kupruilla ja alaspäin mennessä pellit vain hapertuvat. Moottorista ei jäljellä enää paljoakaan. Tuo oli hyvä havainto että dieselistä on kyse, taas oppi jotain. Vuosimallia ei tuosta taida pystyä expertitkään tunnistamaan?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
vuosimalli on 1949-1951 luultavasti 51 takakontin saranat ovat sisäpuoliset 52 mallissa ja tyyppi on 170 DS eli täys metalli kori eturipustus kolmio tukivarsilla ja kierre jousilla
170 s 56hv bensalla
220 80hv bensa kutonen ohc jarrut edessä kahdella sylinterillä ja isommat muuten runko lähes sama eli vaihtamalla 220 jarrut voit laittaa 100hv koneen ja 2.7 iskutilavuuden 25 prosentin teho säänön perusteella
esim. 220 menee lähes suoraan 280 yksinokkainen kone 60 luvun S mersusta kaasari koneena maallikko ei erota 220 koneesta ovathan ne samaa sukua ja tyyppiä esim 250 123 venttiili kopan tiiviste on sama kuin 220 vm52
ainoastaan joudut vaihtamaan lokarit maskin ja konepellin 220 osiin tai jatkamaan 170 niitä
170 s 56hv bensalla
220 80hv bensa kutonen ohc jarrut edessä kahdella sylinterillä ja isommat muuten runko lähes sama eli vaihtamalla 220 jarrut voit laittaa 100hv koneen ja 2.7 iskutilavuuden 25 prosentin teho säänön perusteella
esim. 220 menee lähes suoraan 280 yksinokkainen kone 60 luvun S mersusta kaasari koneena maallikko ei erota 220 koneesta ovathan ne samaa sukua ja tyyppiä esim 250 123 venttiili kopan tiiviste on sama kuin 220 vm52
ainoastaan joudut vaihtamaan lokarit maskin ja konepellin 220 osiin tai jatkamaan 170 niitä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: Street Rodi -aihio? W136...
Hmm... Et ilmeisesti ole nähnyt oikeasti huonoa entisöintiaihiota. Autohan on varsin hyväkuntoinen. Osat paikallaan ja silleen.Juhis. kirjoitti:Entisöintiin tuosta ei taitaisi oikein olla
Mutta tuo Juhon ehdottama 220-juttu ei kyllä toimi. Ei se auto 170:stä mihinkään muutu, vaikka sen jarruilla ja muilla osilla 220:ksi naamioisikin. Paperistahan se katsastusmies moottoritehon katsoo, ja 170:ssä ja 220:ssa on eri tyyppinumero. Siksi 220:ä ei voi kayttää verrokkina.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Kannatusta kaavailulle projektille! Tämmösestä on puhuttu pitkään jos missäkin piirissä, oisko aika että joku Suomenmaallakin repäsis aiheesta?
Tässä ois yks toteutus... Ja veekasissa oli vuosia sitten kuva siististä belgialaisesta tuotoksesta, oli 2-ovinen versio ja kuparinvärinen
Tässä ois yks toteutus... Ja veekasissa oli vuosia sitten kuva siististä belgialaisesta tuotoksesta, oli 2-ovinen versio ja kuparinvärinen
Tuohan onkin sama mitä Juhis linkitti .raul kirjoitti: Tässä ois yks toteutus...
Linkissä oli viittaus tällaiseen julkaisuun, eli varsinaiseen mersutuunaukseen
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2811
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: