Street Rodi -aihio? W136...

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Street Rodi -aihio? W136...

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Älkää nyt otsikkoa pelästykö.... :wink:
------------------------------------------------------
Tulipa tuossa joulunpyhinä haasteltua "sukulaismiehen" kanssa joka ottikin siinä puheeksi että kun hänen ladossaan on ollut vuosia säilössä yksi vanha Mersu ja Mini, niin eikös niitä sitten pitänyt käydä tuossa viikonloppuna katsomassa, kun ei luntakaan ollut esteeksi päässyt paljoa kertymään.

No, Mersuhan oli tuollainen 40-50-luvun härveli, kaiketi W136 (vai W191) koppainen kuljin. Projekti on ehkä lievä ilmaisu tuosta laitteesta, tai no, olihan lokasuojissa ja korissa vielä peltiäkin jäljellä, pohjaa en kurkkinut, astilaudoista oli rotat syöneet jonkunkokosia paloja.

Kuva

Pakkelia oli ainakin jossain vaiheessa leivottu koppaan, ja maalia aika paksulti, suuri osa niistäkin jo lohkeillut pois.

Kuva

Sisälläkin osia tallella kiitettävissä määrin...avaimesta käyntiin...? :D

Kuva

...no, ehkei sentään, "koneremontti" oli ilmeisesti aloitettu joskus, jäänyt tosin vähän kesken.

Kuva

Kansikin (ja kasa muita osia) oli tosin auton vieressä.

Entisöintiin tuosta ei taitaisi oikein olla, mutta tulipa tuollainen villi visio, että onkohan moni tehnyt Mersusta vielä Street Rodia, no, onpa näköjään, netin syövereistä löytyi tälläinen Saksalainen rakennelma, tuota mustaa maskia lukuunottamatta mielestäni todella hieno!

Kuva

Loppuprojektista tarinaa täällä.

Tulisikohan tuossa kuitenkin vastaan nuo teho ja kuutiotilavuus rajat, minkähän kokoisia ja tehoisia nuo tuonaikaset neloskoneet ovat olleet? Ei varmaan ihan riitä mitkään +25% rajat heittää jotain kapeakantista W124:n 6-konetta keulille.... :lol: Aihio ei varmaan tuossa kunnossa kovissa hinnoissa enää ole.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

EI sinäsnä kuulu mersuaiheeseen, mutta rod aiheeseen. Kaverilla on 1936 Ford B jossa 3,2 litranen 50hp neloskone alunperin. Nyt se on sinne vääntänyt Volvon 2.0 TIC ja auto on siis sillä rekisteröity. Siihen on otettu koko akselisto, alusta ja jarrujärjestelmä 244 TIC:istä ja ahtopaineita tiputettu miedoksi, 0,2 bar joka lukee rekisteriotteessa.

Miten se on saatu rekisteröityä, en ole ihan varma, koska tehoraja ylittyy selvästi sen 20%. Ilmeisesti auto on niin vanha että kaikki rajoittavat lait ei päde siihen? Jokatapauksessa, auto on kyllä muikea peli, vaikka en olekaan ajanut sillä vielä kori päällä :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

tuo näyttää olevan ds malli elikkäs diisseli. kovin on hyvän oloinen rodiksi tuo mersu, mulla oli vähän huonomman oloinen ja puuttelinen , mutta siitä on nyt tulossa museoauto, ei kylläkään minun toimesta.
teho rajat tulee vastaan jos 6- konetta sinne oot laittamassa. kuutiot on 1700 ja rapiat sekä tehot muistaakseni 58 hv.

jokainen laitaa autonsa haluamaan kuntoon 8)
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Aika hieno. Museoautoja piisaa. Eiköhän noita liikene modifioitavaksikin.
Miksi nuo täytyy paloitella tuommoiseksi lituskoiksi ikkunakorkeudelta?
Kauhea homma myöhemmin korottaa, ku muoti on ohi.
Perännostot 20 vuotta takaperin olivat just samanlainen tauti. Ne vain olivat helpommin puretavissa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

gipsy kirjoitti:Miksi nuo täytyy paloitella tuommoiseksi lituskoiksi ikkunakorkeudelta?
Kauhea homma myöhemmin korottaa, ku muoti on ohi.
Hmm... muoti ei ole vielä ajanut ohi lituskoista. Tuttua jo 40 luvulta ja sen jälkeen kautta aikojen madallettu kattoja. Eikä Korkeita autoja tarvita enää, ennen kuin silinterihattu tulee taas muotiin. Korkeita autojahan oli vain sen hatun takia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Eikä Korkeita autoja tarvita enää, ennen kuin silinterihattu tulee taas muotiin. Korkeita autojahan oli vain sen hatun takia.[/quote]

aha. :lol:

Vai olisko sahaajat sitten tavallista lattapäisempiä? :wink:
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Vau hienoa Juhis...Anna mennä vaan...
Ja jos et anna niin anna yhteystiedot nii mää ostattelen...
Tuosta sais hienon kuin ei tuo ole edes paha...Ja pistä nyt jo jemmaan noikin kuvat ennekuin ne pussihousupöpilistit kantaa taas miljuunia euroja myyjälle eikä niillä sitten edes ole varaa sitä entistää kunnolla...Tyyliin "triangle" vaan tekevät jonku sinne päin suhauksen ja taas sapettaa..
W903
V126
W203
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

paljollako myyt mulle varaosiksi soita 0405360542 vaihdossa vaikka hyvä w 115 220 D
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juho kirjoitti:paljollako myyt mulle varaosiksi soita 0405360542 vaihdossa vaikka hyvä w 115 220 D
Juuh, kuten ekassa postauksessa lukee, tuohan ei ole minun, olin vain katselemassa. Mutta pidetään tämä topicci ajantasalla jos jotain kehitystä johonkin suuntaan tapahtuu. :D

Ei toi nyt ehkä ihan niin "hyvä" ole, jos kuvista sellaisen käsityksen saa, kaikki kromiosat kupruilla ja alaspäin mennessä pellit vain hapertuvat. Moottorista ei jäljellä enää paljoakaan. Tuo oli hyvä havainto että dieselistä on kyse, taas oppi jotain. Vuosimallia ei tuosta taida pystyä expertitkään tunnistamaan?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ennen vanhaan kun autoja vielä korjattiin eikä vain osia vaihtamalla, no tiedätte tämän laulun :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

vuosimalli on 1949-1951 luultavasti 51 takakontin saranat ovat sisäpuoliset 52 mallissa ja tyyppi on 170 DS eli täys metalli kori eturipustus kolmio tukivarsilla ja kierre jousilla
170 s 56hv bensalla
220 80hv bensa kutonen ohc jarrut edessä kahdella sylinterillä ja isommat muuten runko lähes sama eli vaihtamalla 220 jarrut voit laittaa 100hv koneen ja 2.7 iskutilavuuden 25 prosentin teho säänön perusteella

esim. 220 menee lähes suoraan 280 yksinokkainen kone 60 luvun S mersusta kaasari koneena maallikko ei erota 220 koneesta ovathan ne samaa sukua ja tyyppiä esim 250 123 venttiili kopan tiiviste on sama kuin 220 vm52
ainoastaan joudut vaihtamaan lokarit maskin ja konepellin 220 osiin tai jatkamaan 170 niitä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Street Rodi -aihio? W136...

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Juhis. kirjoitti:Entisöintiin tuosta ei taitaisi oikein olla
Hmm... Et ilmeisesti ole nähnyt oikeasti huonoa entisöintiaihiota. :) Autohan on varsin hyväkuntoinen. Osat paikallaan ja silleen.

Mutta tuo Juhon ehdottama 220-juttu ei kyllä toimi. Ei se auto 170:stä mihinkään muutu, vaikka sen jarruilla ja muilla osilla 220:ksi naamioisikin. Paperistahan se katsastusmies moottoritehon katsoo, ja 170:ssä ja 220:ssa on eri tyyppinumero. Siksi 220:ä ei voi kayttää verrokkina.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Kannatusta kaavailulle projektille! Tämmösestä on puhuttu pitkään jos missäkin piirissä, oisko aika että joku Suomenmaallakin repäsis aiheesta? 8)

Tässä ois yks toteutus... Ja veekasissa oli vuosia sitten kuva siististä belgialaisesta tuotoksesta, oli 2-ovinen versio ja kuparinvärinen :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

raul kirjoitti: Tässä ois yks toteutus...
Tuohan onkin sama mitä Juhis linkitti :D .

Linkissä oli viittaus tällaiseen julkaisuun, eli varsinaiseen mersutuunaukseen :lol:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2811
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Voi kun on siistit tilat laitella noilla germaaneilla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Harmi vaan että tuossakin autossa on Alfan V6 :roll: EIkö sinne olisi voinut kietasta vaikka mersun konetta? Vaikka kompuralla tai jostai AMG:stä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin