mikä vaihdelaatikko kestää??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

mikä vaihdelaatikko kestää??

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eli listailin tämmöstä
300B 24v ce 717 450 (getragin kaavio)
2,6 201 717,435 (tuntuu kestävän 400hv)pitkä akselinen kai
2,3 16v 717,404 (getrag)
300d 124 717,433/430 (kesti testin ajan 400hv)
2,5d 201-90v717.413 (kesti testissä yllättävän hyvin (lyhyt akselinen)
200dee 717.410/411/412 (410ei kestäny yhtää mitää)
2,5dt 201 717,437 (uskoa löytyy että loota on vahva mutta testi kesken)

mitä mahtaa tuo loppunumero tarkoittaa??
pitää nyt seuraavaksi selvittää vielä mitä numeroita pajalta löytyy ja missä on reikä kyljessä

tuntuu ain tosissaan että mitä suurempi nro lopussa niin sitä kestävempi aski on
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Taitaa olla 717404 kestävin, jos on ylimääräsiä voisin ostaakin.
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Jälkimmäisen numeron merkitys kiinnostaa minuakin kovasti. W126:ssa on laatikko tyypiltään 717.402. Olen etsiskellyt varalle samanlaista, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Vaan kun tietäisi, käykö joku muu 717-malli myös. Onko tietäjiä?
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

onko muuten sport-getragissa pitkä kytkinakseli?Eikö se laatikon num.sarjan alku kerro missä on ollu, eli jos 126-alkuinen niin 260e-300e tai 300d ainakin näissä.Minulla on piristetyn om603 perässä tuo 300e laatikko(kestänyt toistaiseksi hyvin).
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikös tuo 126 alku oo lähes kaikissa loodissa.. mulla ainakin.. siis nuossa jotka olen jo kerennyt pienistämään :roll: .. tuntuu siltä että mitä isompi loppunumero niin sen kestävämpi.. no getraggia ei tarvi ottaa laskuihin mukaan.. se tiedetään jo kestvän melkoisen hyvin :roll: väsyvän tuntuu nuo kaikki laatikot ajanmittaan
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

onko räjähtäneistä laatikoista jokin tietty osa joka hajoaa. onko ollut ensioireita vai laakistako paukkuu . muilla merkeillä on tullut revittyä lootia turbo saabit porsii perävälityksestä tai 5 rattaan akseli hakkautuu väljääksi tai kerran meni akseli poikki laakerin leikattua kiinni. myrkkyä on laatikolle annetut iskut suoraa vetoa kestää laatikot aimo haipakkaa . vääntö alakierroksilla ei tee hyvää tarkoitan että saabeissa ala vääntöä tulee rajusti. omassa mersussa vääntö 5 pyttysessa tuon 550 nm mutta takana ei ole montaa tkm että ei kannata kehuskella voi revetä joku kaunis päivä
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Joo itellä tuo 717404 om606 perässä ja tuntuu kestävän. Tosin ei ole hiljasimmasta päästä eli kaikenmoisiin kahinoihin tulee tottuminen ja se laakeroiminen ei ole halpaa. Ite en tykkää mersun vaihdeväleistä , eli turhan pitkät ja epämääräset. Kellään kokemuksia välien lyhentämisestä.
ps. Terho onko sun laatikko myynnissä
Vastaa Viestiin