Kumpi vai kampi ei vaan 500 vai 560 SEC
Kumpi vai kampi ei vaan 500 vai 560 SEC
SE OM MORO
Olisin aikeissa ostaa jonkinlainen SEC mese
mutta ei tiiä kumpi 500 vai 560
että mitähän eroja on muutkuin koneen koko
kyselee aivan noviisi mesemies
JONES Mansesta
Olisin aikeissa ostaa jonkinlainen SEC mese
mutta ei tiiä kumpi 500 vai 560
että mitähän eroja on muutkuin koneen koko
kyselee aivan noviisi mesemies
JONES Mansesta
Mercedes-Benz 312 D -98 Sprinter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
126-korinen SEC eli 1983-1991on siis kyseessä.
Näin vanhoja ja paljon kuluttavia autoja tuskin hankit
arkiajoon, joten käyttökuluilla ei liene paljon merkitystä.
Kumpikin vie varmasti paljon bensaa ja ovat kalliita pitää.
Se 560 on selvästi janoisempi kuin 500.
Kauniita ja hienoja autoja ovat ja olen ajanut molemmilla ja
harkinnut vakaasti ostaaksenikin.
Jos vaan mahdollista, niin valitse 560. Erona 500:en on
huippumallin parempi vakiovarustelu. 560:ssa oli lähes kaikki
mahdollinen vakiona ja tietysti myös isompi ja tehokkaampi
moottori. Hintaerokin oli melkoinen ja keräilyarvoa 560:lla
on varmasti enemmän.
Hyvää SEC:a alkaa olla vaikea löytää, ruoste ja kilometrit
ja huono kunto ovat yleisiä vaivoja tarjolla olevissa autoissa.
Keräilijät lienevät jo korjanneet hyvät talteen. Hyvien yksilöiden
hinnat alkavat kohta nousta. Hyviä on niin vähän tarjolla, että
valintaan vaikuttaa, mitä sattuu löytymään.
Jos taas ajattelet autolla ajaa ihan arkiajoakin, niin kyllä se 500
voisi olla hiukan mukavampi kustannettava ja sitä on varmasti
enemmän tarjolla. Noissa ihan vanhimmissa ei ole katalysaattoria
ja auto kulkee silloin rivakammin ja vähemmällä bensalla.
Ruoste kannattaa katsoa tarkasti ja ilmastointi ei
välttämättä toimi. Muitakin vikoja voi olla korjaamatta, sillä auto on
kallis korjata verrattuna esim. E-sarjaan. Ne turvavyön ojentimet
ovat yksi mahdollinen vikalähde, ja turvatyynyt voivat olla pelkkiä
kulisseja. Korinvaihtoja ei kannata ostaa, voi tulla ongelmia
prosenttien kanssa ja keräilyarvoa ei juuri ole.
Jos SEC:n ostat, niin laita tänne kuvia.
Näin vanhoja ja paljon kuluttavia autoja tuskin hankit
arkiajoon, joten käyttökuluilla ei liene paljon merkitystä.
Kumpikin vie varmasti paljon bensaa ja ovat kalliita pitää.
Se 560 on selvästi janoisempi kuin 500.
Kauniita ja hienoja autoja ovat ja olen ajanut molemmilla ja
harkinnut vakaasti ostaaksenikin.
Jos vaan mahdollista, niin valitse 560. Erona 500:en on
huippumallin parempi vakiovarustelu. 560:ssa oli lähes kaikki
mahdollinen vakiona ja tietysti myös isompi ja tehokkaampi
moottori. Hintaerokin oli melkoinen ja keräilyarvoa 560:lla
on varmasti enemmän.
Hyvää SEC:a alkaa olla vaikea löytää, ruoste ja kilometrit
ja huono kunto ovat yleisiä vaivoja tarjolla olevissa autoissa.
Keräilijät lienevät jo korjanneet hyvät talteen. Hyvien yksilöiden
hinnat alkavat kohta nousta. Hyviä on niin vähän tarjolla, että
valintaan vaikuttaa, mitä sattuu löytymään.
Jos taas ajattelet autolla ajaa ihan arkiajoakin, niin kyllä se 500
voisi olla hiukan mukavampi kustannettava ja sitä on varmasti
enemmän tarjolla. Noissa ihan vanhimmissa ei ole katalysaattoria
ja auto kulkee silloin rivakammin ja vähemmällä bensalla.
Ruoste kannattaa katsoa tarkasti ja ilmastointi ei
välttämättä toimi. Muitakin vikoja voi olla korjaamatta, sillä auto on
kallis korjata verrattuna esim. E-sarjaan. Ne turvavyön ojentimet
ovat yksi mahdollinen vikalähde, ja turvatyynyt voivat olla pelkkiä
kulisseja. Korinvaihtoja ei kannata ostaa, voi tulla ongelmia
prosenttien kanssa ja keräilyarvoa ei juuri ole.
Jos SEC:n ostat, niin laita tänne kuvia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Onko 500 ja 560 alustoissa eroja?
Olen ostamassa iskareita omaan 560:een.
Bilstein sprintiä (B8 ) tuntuu olevan tarjolla 500sec mutta ei 560.
Olettaisin, että käyvät 560:een?
560:ssä on kai tasonsäätö vakiona.
Mun autoon on vaihdettu jossain vaiheessa normaalit iskarit taakse.
Ajattelin tilata saksasta bilsteinit.
Olen ostamassa iskareita omaan 560:een.
Bilstein sprintiä (B8 ) tuntuu olevan tarjolla 500sec mutta ei 560.
Olettaisin, että käyvät 560:een?
560:ssä on kai tasonsäätö vakiona.
Mun autoon on vaihdettu jossain vaiheessa normaalit iskarit taakse.
Ajattelin tilata saksasta bilsteinit.
S211 200cdi -09
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Oikeasti jos SEC:ä etsii, niin kannattaa tutustua kyseisen firman laitteisiin. Löytyy nimittäin todella vähän ajettuja yksilöitä japanista
http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=332
tai
http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=460
http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=332
tai
http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=460
220.128 Black Mirror
Jos paikallaan on vielä tasonsäätöiskarit ja haluaa käyttää vakioiskareita, niin tulee myös jouset vaihtaa. Tasonsäädön yhteydessä käytetään löysempiä takajousia....niin ja tukkia tietysti tasonsäädön nestekierto.Sama alusta molmmissa. 560:sessa on alunperin tasonsäätö, eli 500:sen iskarit käy.
Hankintalistasta on unohtunut loppusarjan 420 SEC joka on tehokkaampi, kuin välisarjan 500 SEC (231 HP)...vääntöä hieman uupuu, mutta 420:llä voi oikeasti matkailla, polttoaineen kulutus pysyy alle 11 l/100 helposti ja jopa alle 10l/100 päsee, missä 560 SEC vie noin 13-15 l/100. Kaupunkipyörityksessä kulutus on ihan sama, mutta jos haluaa käyttää autoa siihen tarkoitukseen johon se on tehty, siis pitkien matkojen näyttävään, nopeean, siirtymiseen, alkaa polttoaineenkulutuskin näillä hinnoilla jo merkitä ehkä jotain. Lisäksi 420:ssä ei ole moinimutkaista jarrutusnyökkäyksenestosysteemiä taka-akselissa...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Viimeksi muokannut Jukka L., Ke 25.11.2009 16:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Juu, kyllä tuo germaani look alkaa hahmottumaan edessä on 9" leveät (huuli 2,25") ja takana 11" (huuli 4,25") Huvittavinta on kun ajaessa kattoo sivupeilistä niin huuli törröttää ulos pyöränaukosta
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Re: Kumpi vai kampi ei vaan 500 vai 560 SEC
Et sit kovin pitkää pärjänny ilman ässääJones kirjoitti:SE OM MORO
Olisin aikeissa ostaa jonkinlainen SEC mese
mutta ei tiiä kumpi 500 vai 560
että mitähän eroja on muutkuin koneen koko
kyselee aivan noviisi mesemies
JONES Mansesta
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
560 SEC 1990, 224 tkm, alle 5000 euroa (Tukholma):
http://www.blocket.se/stockholm/MB_560_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/MB_560_ ... ?ca=11&w=3
Virossa pienempi koneinen, mutta lisäkuvien mukaan oikein siistin oloinen:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
lisäkuvat:
http://picasaweb.google.com/daljajev/Se ... 5HWlfn55AE#
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
lisäkuvat:
http://picasaweb.google.com/daljajev/Se ... 5HWlfn55AE#
420:ssa on sitten suppeampi vakiovarustus kuin 560:ssa,
kannattaa tarkistaa huolellisesti esim. ilmastointi ja muut
halutut varusteet.
kannattaa tarkistaa huolellisesti esim. ilmastointi ja muut
halutut varusteet.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 17.11.2009 12:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos Ruotsista haet, niin ehkä Sergey tai joku muuJones kirjoitti:SE OM MORO
No nyt alkoi kiinnostaa
tahtoo lisää
ja kohta tahtoo coupen
pahasti kuume nousee
auttaisikon possulääkkeet
JONES Mansesta
monta autoa Ruotsista hakenut suostuisi auttamaan. Kun saat auton
haettua, niin tuo se Tampereen Mese-miittiin nähtäväksi.
unski kirjoitti:Hankintalistasta on unohtunut loppusarjan 420 SEC joka on tehokkaampi, kuin välisarjan 500 SEC (231 HP)...vääntöä hieman uupuu, mutta 420:llä voi oikeasti matkailla, polttoaineen kulutus pysyy alle 11 l/100 helposti ja jopa alle 10l/100 päsee, missä 560 SEC vie noin 13-15 l/100.
560:lläkin pääsee maantiellä n.10:llä litralla kunhan ei ajele yli 130km/h. Omalla testattu kesäkelillä, cruisen kanssa, vauhti n.125km/h.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
SE OM MORO
Kun en mistään löydä ja
kiinnostaa pirusti tommonen 560 sec
mutta kun ei tommoisen veropäätöksestä ole tietoakaan
niin paljonko sulla oli jos saa udella
kun en tiiä kuinka oma pudjetti oikein riittää
kun rahaa ei oikein ole eikä toi puukaan ole vielä tehnyt satoakaan
vaikka kuinka olen sitä kastellut
kun huijasivat pientä ostaan jonkun rahapuun
ja sanoivat että tekee sisätiloissa ainakin kaksi satoa vuodessa
JONES Mansesta
Kun en mistään löydä ja
kiinnostaa pirusti tommonen 560 sec
mutta kun ei tommoisen veropäätöksestä ole tietoakaan
niin paljonko sulla oli jos saa udella
kun en tiiä kuinka oma pudjetti oikein riittää
kun rahaa ei oikein ole eikä toi puukaan ole vielä tehnyt satoakaan
vaikka kuinka olen sitä kastellut
kun huijasivat pientä ostaan jonkun rahapuun
ja sanoivat että tekee sisätiloissa ainakin kaksi satoa vuodessa
JONES Mansesta
Mercedes-Benz 312 D -98 Sprinter
No moromoro! Josko tarkotit multa kysyä, niin täsmennäkkö pikkasen tilannetta, jotta osaan vastata ja hän mitä tahtoo tietää? En ihan pääse jyvälle... Mutta itte en ole tuonu tuota secciä tänne -88 vaan sen ensimmäinen omistaja toi sen, ei Veho.
Samanalaisen köyhän miehen rahapuun oon tainnu itekki saada nurkkiin.
Samanalaisen köyhän miehen rahapuun oon tainnu itekki saada nurkkiin.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)