Pyyhkimen ongelmat/huolto
Pyyhkimen ongelmat/huolto
124 300TD -92, ja pyyhkijä rupeaa takeltelemaan keskiosalla, kuin se jumittaisi johonkin. Voisko joku kertoa huoltotoimia, ja miten se koppa saadaan auki, sekä mahdollisen vika.analyysin?
Nappaa se muovinen suoja pois siitä pyyhkimenvarresta. Sen alta löytyy varsinainen pyyhkimen "pumpun" varsi. Sit vaan virta-avaimella pyssäät pyyhkimen n. keskelle (pystyyn) tuulilasia ja puhdistat ja voitelet varren.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ja jos ei noilla edellisillä neuvoilla herkkene niin sitten muovit pois siitä tuulilasin etupuolelta. Ja sitten koko pyyhkijähässäkkä pois.
Sit alapuolelta se heilutinvipu irti ja tämän jälkeen saat koko työntökoneiston avattua. Nyt on helppo rasvata vivut ja ratas sekä puolikaarenmuotoinen hammastus.
Sit alapuolelta se heilutinvipu irti ja tämän jälkeen saat koko työntökoneiston avattua. Nyt on helppo rasvata vivut ja ratas sekä puolikaarenmuotoinen hammastus.
Purin eilen moottorin ja pyyhkimen mekanismin irti, muttajuhape kirjoitti:alapuolelta se heilutinvipu irti ja tämän jälkeen saat koko työntökoneiston avattua. Nyt on helppo rasvata vivut ja ratas sekä puolikaarenmuotoinen hammastus.
en päässyt käsiksi epäkeskoon. Purin epäkeskon alta(ollessaan paikoillaan) viisi ruuvia irti, mutta kannet eivät irronneet toisistaan. Miten kannet ovat vielä kiinni toisissaan?
Olis iso apu jos joku osaisi neuvoa miten saadaan auki ilman rälläkkää...
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Muutama W202 tullut vastaan jossa ollut oireena takertelu pyyhkäsyn keskivaiheella.
Syynä ollut moottorin sisällä oleva muovinen hammasratas joka kulunut siitä kohtaa missä pyyhkiä on keskiasennossa. Moottorin joutuu tuolloin uusimaan ja sen vivuston rasvaamaan, kun tuo kuluminen johtuu siitä rasvan puutteesta vivustossa.
Syynä ollut moottorin sisällä oleva muovinen hammasratas joka kulunut siitä kohtaa missä pyyhkiä on keskiasennossa. Moottorin joutuu tuolloin uusimaan ja sen vivuston rasvaamaan, kun tuo kuluminen johtuu siitä rasvan puutteesta vivustossa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tervetuloo voorumille!kualeppi2 kirjoitti:Purin eilen moottorin ja pyyhkimen mekanismin irti, muttajuhape kirjoitti:alapuolelta se heilutinvipu irti ja tämän jälkeen saat koko työntökoneiston avattua. Nyt on helppo rasvata vivut ja ratas sekä puolikaarenmuotoinen hammastus.
en päässyt käsiksi epäkeskoon. Purin epäkeskon alta(ollessaan paikoillaan) viisi ruuvia irti, mutta kannet eivät irronneet toisistaan. Miten kannet ovat vielä kiinni toisissaan?
Olis iso apu jos joku osaisi neuvoa miten saadaan auki ilman rälläkkää...
Itekkin olen miettinyt samoja juttuja.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Oisko apua:
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0760.pdf
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0765.pdf
Ps. Jos muoviratas on mennyt niin ...http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43315
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0760.pdf
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0765.pdf
Ps. Jos muoviratas on mennyt niin ...http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43315
autodidakti