202: Seisontajarrun etuvaijeri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

202: Seisontajarrun etuvaijeri

Viesti Kirjoittaja PM »

Onko joku joskus vaihtanut moisen härpäkkeen? Vaikuttaa aikas isotöiseltä hommalta, näyttäis meinaan vaijerin kiinnikkeet olevan ruuvattu sisältäpäin kiinni eikä niitä saane altapäin auki? Vai saako vaijerin ängettyä kiinnikkeisiin ilman niiden irrotusta? Vanha vaijeri on aivan hapertunut, sulanut, ruostunut ja venynyt eikä jarru pidä paskaakaan vaikka takana on uudet kengät sälppeineen ja muutkin osat on kunnossa/säädöissään. Petaali painuu lähes pohjaan asti ja palautuu suht tahmasesti jalalla avittaen. Entinen omistaja onkin lisännyt toisen jämäkämmän palautusjousen automaattisäätöhässäkkään, ilmeisestä syystä. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Sujuipa taas mukavasti automaatin öljynvaihto. Autolla on ajettu ~220th ja öljyjä ei ole koskaan vaihdettu, ainakin jos väristä voi jotain päätellä. Sitämyöten oli öljypohjan pultit suht tiukkaan ruostunu ja hapettunu kiinni, kolme meni tietysti poikki. Rälläköittin ja dremelöittin pohjan kiinnikkeet palasiks ja sainkin kaks katkennutta pulttia väännettyä pois. Kolmas katkes tietysti vielä vaihteiston laippaan ja sen joutu poraan poies. Uudet kiinnikkeet joutu yllättäen tilaan Saksasta asti, tulee joskus viikon päästä. Että näin tällä kerralla. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin