OM605:n vakioturbon korvaaminen?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

OM605:n vakioturbon korvaaminen?

Viesti Kirjoittaja JS »

Mikähän mahtaisi olla paras turbo korvaamaan Garretin GT20 ? Tarkoitus on säilyttää OM605:n vakiopakosarja ja tehotavoite asetetaan siihen 200 - 250 hevosen paikkeille... Syöttöpumppuun tarkoitus laittaa joko 6:n elementit, mitkä olisi jo tai sitten laitetaan nuo 7:n elementit.

Olisiko 606:n vakioturbo sopiva vai jokin muu??

:roll: :roll: :roll:
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Re: OM605:n vakioturbon korvaaminen?

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

JS kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla paras turbo korvaamaan Garretin GT20 ? Tarkoitus on säilyttää OM605:n vakiopakosarja ja tehotavoite asetetaan siihen 200 - 250 hevosen paikkeille... Syöttöpumppuun tarkoitus laittaa joko 6:n elementit, mitkä olisi jo tai sitten laitetaan nuo 7:n elementit.

Olisiko 606:n vakioturbo sopiva vai jokin muu??

:roll: :roll: :roll:
Onkos 124:n 605:ssä turbona gt20? Ainakin mulla on ceessä gt25.
No oli kuinka vain. 300dt väyrysen kkk (mallia en muista) käy siihen tilalle. Kaikki muut pitäisi käydä suoraan mutta pakoputken lähtö pitää mulkata sopivaksi. Tuolla turbolla varmaan pääsee 200 paremmalle puolen.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

No samanlainen c-sarjan paketti mullakin on keulalla, syöttöpumppu vaan vaihdettu OM602 turbon pumpuksi, mitä hieman piristettynä. Voi tuo turbo ollakin GT25, mutta hirveen pieni se on.



:roll: :roll: :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu se väykyn OM606sen fööni siihen käy. Muuta parempaa ei ole. :D
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Mika.T kirjoitti:Juu se väykyn OM606sen fööni siihen käy. Muuta parempaa ei ole. :D
Mikäs tuo on malliltaan? Josko sattuis tulemaan jossain kohdalle, niin vois ostaa pois.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

KKK k14
Avatar
rami v
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 08.01.2006 16:44
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Ahonen V kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Juu se väykyn OM606sen fööni siihen käy. Muuta parempaa ei ole. :D
Mikäs tuo on malliltaan? Josko sattuis tulemaan jossain kohdalle, niin vois ostaa pois.
mulla olis tuomonen käytetty (ei tietoa ajomäärästä)606:sen vakio turbo ylimääräsenä... maksoin vuosisitten tällä voorumilla siitä muistaakseni 350€ jos tuon halluaa joku ostaa niin minulta sen voisi lunastaa 300e + lähetys kulut.. :!:
mukaan tulee myös se ensimmäinen lähtö käyrä on heleppo soveltaa siitä eteenpäin omaan putkistoon sopivaksi :D
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Onko jollain tietoa mihin tehoihin asti tuo kkk k14 riittää tuolla c 250 TD vakio pumpulla? Eli eikös siinä nuo 6mm elementit ole.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

TommiS kirjoitti:Onko jollain tietoa mihin tehoihin asti tuo kkk k14 riittää tuolla c 250 TD vakio pumpulla? Eli eikös siinä nuo 6mm elementit ole.
Todennäkösesti siihen mihin pumppukin.
eli hieman yli 200hv.
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Eli 230-250hv:een tavoitteisiin tarvitaan 7mm elementit. Onko tuolla ahtimella noihin tehoihin mahdollista päästä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

TommiS kirjoitti:Eli 230-250hv:een tavoitteisiin tarvitaan 7mm elementit. Onko tuolla ahtimella noihin tehoihin mahdollista päästä.
Ei jos ajatellaan koneen hyvinvointia. :D
Pakopaineet kasvaa ja samalla pakolämmöt.
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Eli kkk k14 ahdin on liian pieni. Millainen ahdin noihin tehoihin olisi hyvä juuri tuon koneenkin kestävyyden suhteen? Vai onko tuo teho tavoite jo liian suuri jos ajattelee mukavaa ja suht luotettavaa käyttöautoa tuosta saada?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kahteleppa masterpowerin mallistosata
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

vakio pakosarjaan ei käy mikkään muu ilman muutoksia.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

juu joutuu tekee pienen adapterin 3 laipasta muistaakseni oli 65 mm kehällä noin pultit ja sen päähän hitsata sitten se ahtimen laippa mitäpä käyttääkin . omassa versiossa on vakiopakosarja josta 3 laipalla lähtee tuubikäppurä ylös ja siinä on sitten t3 laippa
Vastaa Viestiin