Mekaaninen rivipumppu bensalle on kyllä niin erikoinen laite että en alkanut sitä roudaamaan mihinkään dieselpajalle
. Kollerilta Saksasta vaihtopumpun saisi hintaan 4299,- EUR + alv + rahti
. Sai kummasti miettimään suunitelmaa B eli vaikka sähköruiskua...
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 110420.jpg
Ainakin etu- ja takaöljytilat on yhteydessä vaikka näin ei saisi olla, lisäksi öljyputken liitäntä taitaa olla tukossa. Lisäksi se mikä joskus on ollut öljyä oli muuttunut joksikin muuksi vihreäksi mössöksi jota huuhtelin ulos ATF:llä:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 120438.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 120440.jpg
Lisäksi käyttövipu jumittaa eikä palaa ihan nolla-asentoon itsestään, eli jotain mätää on. Sekä tuolta neliskanttisesta sivuluukusta mitattuna säätölaitteiston yksi mitta on ainakin pielessä.
Joka tapauksessa jäljitin korjaajan jenkeistä jonne pumppu lähti maanantaina. Minimi velotus on 950 USD mikä sisältää tiivisteiden vaihdon ja säädön. Osat ja lisätyöt siihen päälle.
Tässä kuvia sitten kun touhusin kumiletkujen kanssa:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160442.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160443.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160444.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160447.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160448.jpg
Bensansuodattimeen käsiksi pääsy vaati ilmasäiliön irroittamisen pyöränholvista:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 180450.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 180452.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190456.jpg
Syylari lähti myös irti; onneksi olin ostanut jo kiinnikekumisarjan - toiselta puolelta puuttui koko pitkä kumilista. Lisäksi kuulemma puuttuu joku pitkä sinkitty lista tai se on nimeltään clamp, tilasin tänään merkkiliikkeen kautta Saksasta hintaan 40,42. Samalla tulee "tuulitunnelin" puskinkumeja 5 kpl.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190454.jpg
Pitää irroittaa kompura/tehostinpaketti koska kompuran öljyn paluulinjan O-rengas alkoi tihuttamaan - tulee sekin Saksasta. Samalla se paineellinen letku pitää teetättää uusiksi vanhoilla päillään; mokomalle pikku pätkälle hintaa kertynyt 117,89. Moottoriöljynsuodatin maksaisi 47,25 - tarvikkeena ei saa
. Rockautosta saa 3 kpl rahteineen reilut 60 USD eikä tuosta mene tulleja eikä alveja
.
Termostaatin tilasin merkkiliikkeestä, hinta 26 ja risat. Ylä- ja alavesiletkut maksaisivat yhteensä 144,- EUR mutta ne on hiljattain vaihdettu (samalla kun syylarin kiinnitysosia on hukattu) kuten jäähdyttäjän korkkikin on uusittu. Korkki on muuten sama kuten w123:ssa ja Motonetistä saisi 4,20 EUR hintaan mutta tässä on MB:n oma joten se saa tietenkin jäädä paikoilleen.
Vesipumpun hinta on huimat 973 euroa joten se pitää yrittää korjata:
http://www.stjarna.is/fornbilar/wp63/wp63.htm
Tuossahan sitä on savottaa...laturikin pitää irroittaa kiinnikkeineen jotta pääsee kompuran öljyletkua irroittaan öljynsuodattimen jalasta:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190455.jpg