Mikä malli?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Mikä malli?

Viesti Kirjoittaja RommiK »

Kotkan Jylpyssä, erään huolintaliikkeen pihalla oli 24.3. illalla autonkuljetusauton kyydissä W211:n ja ML:n seurana 50-luvun 4-ovinen cabrio M-B. Väri harmaa, katto musta ja noin 10 metrin päästä väijyttynä näytti todella hyväkuntoiselta, siis entisöity yksilö. Venäjälle menossa. Keskisestä Euroopasta tulossa?

50-luvun malleista en juurikaan mitään tiedä, mutta "das ponton-Mercedes" -mallistoon perustuva yksilö... 300 Adenauer?
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Avokkaita

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Niin siis eihän Pontonilla ja Adenauerilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl. Mutta tod. näk. siis ei oikea Adenauer, joksi kutsutaan vain 300d-mallia. Saattoi olla myös 300b tai 300c, jotka ovat saman näköisiä kuin a, tai peräti se 300d Adenauer, joka on perästä erilainen. Näitä b, c ja d -malleja tehty 4d-avona kutakin noin 50-150 kpl.

Muita vaihtoehtoja ovat 50-l 220:n todella harvinainen 4-ovinen cabriolet, tai jos oli erillislamput, niin sitten 30-l 170 V:n johdannainen, mutta sekin on hyvin epätodennäköistä. Tai sitten 1937-41 W143 230 Cabriolet D, mutta se on vahvasti 30-lukulaisen näköinen.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Re: Avokkaita

Viesti Kirjoittaja RommiK »

[quote="Daaz"]Niin siis eihän Pontonilla ja Adenauerilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl.

Kiitos täsmennyksistä. Otaksun, että ao. auto oli tämä yllämainittu. Erikoinen kuitenkin. Ja hieno.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Mallista vielä

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Tässä linkissä kuva aiheesta. Tämä on siis 300a/b/c. Ja tässä pari lisää eri kulmista:

Kuva

Kuva

Kuva

Se 300d eli varsinainen Adenauer on sitten paljon linjakkaampi ja pidempi perästään, vaikka kyseessä on periaatteessa sama malli.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Joo kaippa se 220 neliovisena avona olisi ollut liian harvinainen, en usko että niitä on Suomessa ensimmäistäkään.

Mut hetkinen, eikös tuo 4D avo tullut vasta kun 300 muuttui muutenkin HT:ksi 50-luvun loppupuolella...
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Avoista vielä

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Ei, kyllä 4d cabriolet D on ollut jo vuodesta 1951 saatavana 300 "a" -malliin. Ja se on kyllä hard top.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vastaa Viestiin