Kotkan Jylpyssä, erään huolintaliikkeen pihalla oli 24.3. illalla autonkuljetusauton kyydissä W211:n ja ML:n seurana 50-luvun 4-ovinen cabrio M-B. Väri harmaa, katto musta ja noin 10 metrin päästä väijyttynä näytti todella hyväkuntoiselta, siis entisöity yksilö. Venäjälle menossa. Keskisestä Euroopasta tulossa?
50-luvun malleista en juurikaan mitään tiedä, mutta "das ponton-Mercedes" -mallistoon perustuva yksilö... 300 Adenauer?
Mikä malli?
Mikä malli?
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avokkaita
Niin siis eihän Pontonilla ja Adenauerilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl. Mutta tod. näk. siis ei oikea Adenauer, joksi kutsutaan vain 300d-mallia. Saattoi olla myös 300b tai 300c, jotka ovat saman näköisiä kuin a, tai peräti se 300d Adenauer, joka on perästä erilainen. Näitä b, c ja d -malleja tehty 4d-avona kutakin noin 50-150 kpl.
Muita vaihtoehtoja ovat 50-l 220:n todella harvinainen 4-ovinen cabriolet, tai jos oli erillislamput, niin sitten 30-l 170 V:n johdannainen, mutta sekin on hyvin epätodennäköistä. Tai sitten 1937-41 W143 230 Cabriolet D, mutta se on vahvasti 30-lukulaisen näköinen.
Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl. Mutta tod. näk. siis ei oikea Adenauer, joksi kutsutaan vain 300d-mallia. Saattoi olla myös 300b tai 300c, jotka ovat saman näköisiä kuin a, tai peräti se 300d Adenauer, joka on perästä erilainen. Näitä b, c ja d -malleja tehty 4d-avona kutakin noin 50-150 kpl.
Muita vaihtoehtoja ovat 50-l 220:n todella harvinainen 4-ovinen cabriolet, tai jos oli erillislamput, niin sitten 30-l 170 V:n johdannainen, mutta sekin on hyvin epätodennäköistä. Tai sitten 1937-41 W143 230 Cabriolet D, mutta se on vahvasti 30-lukulaisen näköinen.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Avokkaita
[quote="Daaz"]Niin siis eihän Pontonilla ja Adenauerilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl.
Kiitos täsmennyksistä. Otaksun, että ao. auto oli tämä yllämainittu. Erikoinen kuitenkin. Ja hieno.
Jos se oli 50-lukuinen, eli lamput oli upotettu lokasuojiin, se oli todennäköisimmin 300 Cabriolet D. Niitä on tehty 455 kpl.
Kiitos täsmennyksistä. Otaksun, että ao. auto oli tämä yllämainittu. Erikoinen kuitenkin. Ja hieno.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Mallista vielä
Tässä linkissä kuva aiheesta. Tämä on siis 300a/b/c. Ja tässä pari lisää eri kulmista:
Se 300d eli varsinainen Adenauer on sitten paljon linjakkaampi ja pidempi perästään, vaikka kyseessä on periaatteessa sama malli.
-Daaz
Se 300d eli varsinainen Adenauer on sitten paljon linjakkaampi ja pidempi perästään, vaikka kyseessä on periaatteessa sama malli.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avoista vielä
Ei, kyllä 4d cabriolet D on ollut jo vuodesta 1951 saatavana 300 "a" -malliin. Ja se on kyllä hard top.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)