Parametriohjaus, kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Kuinka monella löytyy kyseinen varuste omasta kiesistä tai onko muiden autoista kokemusta?
Hyvä vai huono?
Onko vikaherkkä?

Jotenkin tuntuis olevan harvinaisempi varuste ainakin kotimaisissa peleissä mitä mitä olen ajanut.

Parkkiksella pistämätön laite, ja aijai kun kesä tulee ja renkaat sen kuin levenee niin aina paranee.

Itse olen ihastunut tuohon kun totuin siihen jo edellisessä pelissä(Ruotsin teräksestä tehdyssä)--->hairahdus.

Varustekoodi 213.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Hyvä on. Toimii.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Erittäin mukava varuste. Varsinkin kun tuollaisella tottunut ajamaan ja sitten testaa vastaavaa autoa normaaliohjauksella...ihan kuin olisi esim. pallonivelet jumissa :D

No ei nyt ehkä aivan ehdoton varuste seuraavaa autoa ajatellen, mutta todella iso plussa jos jostain yksilöstä sellainen löytyy.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Löytyy..
Hitaassa vauhdissa köykänen käännellä ja motarilla tehostus heikkenee sopivasti.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Onhan se hyvä peli. Minulla on ollut ilo omistaa jo muutamia E-sarjan Mersuja(W210 ja W211) ja oikeastaan ainoa asia mikä on kaupungissa kiusannut on ollut niitten jäykkä ohjaus. Maantiellä tuo jäykkyys on mielestäni vaan hyvä, vakautta tuova ominaisuus.
Nykyisessä autossani on Parametriohjaus ja se on todella miellyttävä kokonaisuus. Kaupungissa aivan yliveto, mutta ehkä nimenomaan maantieajossa tehostus voisi olla enemmän vanhaan vivahtava, jäykempi. No makuasioita.
Kestosta en tiedä, koska nykyisellä ei vielä ole tarpeeksi metrejä takana.
Ehdoton varuste myös seuraavaan autoon.
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

[quote="AM"]Erittäin mukava varuste. Varsinkin kun tuollaisella tottunut ajamaan ja sitten testaa vastaavaa autoa normaaliohjauksella...ihan kuin olisi esim. pallonivelet jumissa :D

Juurikin näin, tahmeaa on kun palataan taaksepäin..


Mitenkäs tuo tehostuksen taso säädetään?
Paineenkorotus pienillä vauhdeilla, mutta miten?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis ei tuo nyt harvinainen varuste ole, neljässä viimeisimmässä mesessä se on ollut vakiona.

Hinnaltaan kuitenkin asiallinen niihin malleihin joihin se on lisävaruste. Ehkä joku kääntelee rattia parkissa vähän liian ilkeästi vaikka renkaita ajatellen tuolla mutta ei kai siitä muuta "huonoa" ominaisuutta keksi. Tai tuo ohjausventtiili joissakin on vikaantuvaa tyyppiä mutta ei kallis eikä paha vaihtaa.

Kyllä tavallisellakin hyvin pärjää, mukavuudesta tuossa enemmän on kyse ja sen (mukavuuden) arvoa taas on vaikea yleistää.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Löytyy.

Vielä kun olisi ajajan parametrisoitavissa, niin avot. Olen nimittäin jäsen kole:n kanssa samaa mieltä, että joissain olosuhteissa saisi olla vähän enemmän vastetta.

Mutta parkkihalliveivauksessa mainio laitos.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

On tuossa omassa kulkuneuvossa ja vuotaa öljyä rattiakselin tiivisteestä ja ei oikein ole tietoa voiko suomessa korjata.
Veholla maksaa ainoastaan 2600´€ + asennus.
No onneksi saksasta saa n,400´€ ja kahden vuoden takuulla.
Kumma värkki kesällä ei vuoda ,heti kun tulee vähän viileämmät kelit niin rupee vuotamaan.
:cry:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti:On tuossa omassa kulkuneuvossa ja vuotaa öljyä rattiakselin tiivisteestä ja ei oikein ole tietoa voiko suomessa korjata.
Veholla maksaa ainoastaan 2600´€ + asennus.
No onneksi saksasta saa n,400´€ ja kahden vuoden takuulla.
Kumma värkki kesällä ei vuoda ,heti kun tulee vähän viileämmät kelit niin rupee vuotamaan.
:cry:
Kesällä korjaaminen olisi miellyttävämpää, sen takia se vuotaa talvella. :wink:

Mutta ei kai tuo ongelma koske erityisesti säätyvää tehostusta? Tietenkin korjaus voi tulla samalle vialle kalliimmaksi, harmi.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Oli äkkiseltään hiukan epäloogisen tuntuinen kun vei väykkää talvella luisussa eri nopeuksissa...otti aikansa tottua kun ratin "vastus" vaihtelee nopeuden mukaan.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Omituinen se kyllä on ajaa luisussa, ainakin lankkuun verrattuna. Mutta itse päätellyt että johtuu jotenkin etupään erilaisuudesta...

Tuo ohjaushan ennemmin pysyy samanlaisena eri nopeuksissa? Normaalissa jäykkyys vaihtelee nopeuden mukaan :roll:
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

AM kirjoitti:^Omituinen se kyllä on ajaa luisussa, ainakin lankkuun verrattuna. Mutta itse päätellyt että johtuu jotenkin etupään erilaisuudesta...

Tuo ohjaushan ennemmin pysyy samanlaisena eri nopeuksissa? Normaalissa jäykkyys vaihtelee nopeuden mukaan :roll:
Niin no en minä oo niin syvällisesti asiaa ajatellut mutta on tosiaan rehellisyyden nimissä aika pahainen tuohon luisuttelu touhuun..
Kyllähän näilläkin lumikelillä poikittaista ottaa vaikka kuinka isoista vauhdeista mutta jotenkin se ei tunnu niin turvalliselta väykällä :roll:
Tuntuu tosiaan välillä ettei se käyttäysy loogisesti...
Pitääpä varsin pelleillessä ruveta miettimään mitä se väykkä oikein tekeekään..... :?
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Joo, omituinen se vähän on, pikkuhiljaa alkanut kyllä jo tottumaan. Mutta ei sillä niin rento ole ajella kuin vanhemmalla jossa tiesi tarkkaan mitä auto tekee. Jotenkin väykky oikaisisi luisua mielellään, ei samalla tavalla pysy vakaana kuin esim. 124. Saa vähän olla varuillaan, varsinkin jos oikein kunnon kulmassa menee :roll: Palautus voi olla niin nopea että kohta on ohjaamo täynnä käsiä :D

Muuttaakos tuo parametrinen ohjaus ohjauksen välitystä? Vai pelkästään tehostuksen voimakkuutta?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ei se tykkää mennä kahva edellä, siitä pitää huolen nykyajan tekniikka,joka puuttuu peliin heti kun alkaa mennä kylki ryysyä
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei näissä vanhemmissa sellaisia ole enää isommassa vauhdissa..Tai lisävarusteena tietty, mutta nekin saa pois päältä, lukuunottamatta pienessä vauhdissa toimivaa ETS:ää.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

AM kirjoitti:Muuttaakos tuo parametrinen ohjaus ohjauksen välitystä? Vai pelkästään tehostuksen voimakkuutta?
Käsittääkseni juuri tuota tehostuksen voimakkuutta.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Mistäs sen tunnistaa onko autossa tollanen parametri-juttu?
Tuossa varaosa-autossa on selvästi herkempi ohjaus paikallaan pyöritellessä kuin ajossa olevassa. Molemmissa on ihan samannäköinen hammastanko ja se sähköliitin siellä. Mikä ero niissä on?
Haluaa tuon herkän ohjauksen ajoautoon !!!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

juhape kirjoitti:Mistäs sen tunnistaa onko autossa tollanen parametri-juttu?
Varustekoodi 213
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo! Sellanenkin autosta löytyy. Ihan kätevä kapistus parkkipaikkapyörityksessä, vaikka sitä aika vähän kuitennii tulee harjoitettua...
Muutaman kerran toi mun on tehnyt kyllä seuraavaa:
Kun tulee noin niinkun hiukan turhan vikkelästi kotipihalle ja vekslaa auton saman tien takaperin talliin, niin ei meinaa tehostin pysyä perässä, vaan nappaa ikäänkuin kiinni juntturaan ja sitten vasta antaa luvan kääntää pyöriä. Huutelee siinä vissiin, että pliis herraskaisempaa ajotyyliä, kiitos :wink:.
Tapahtuu tosin vain, jos on oikea käsi vaihdekepissä kiinni ja vasemmalla ripeä kääntö vasemmalle ja het kun auto toppaa pakki päälle ja rivakka kääntö(yritys) oikealle.
Sellasia kokemuksia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

juhape kirjoitti:Mistäs sen tunnistaa onko autossa tollanen parametri-juttu?
Tuossa varaosa-autossa on selvästi herkempi ohjaus paikallaan pyöritellessä kuin ajossa olevassa. Molemmissa on ihan samannäköinen hammastanko ja se sähköliitin siellä. Mikä ero niissä on?
Haluaa tuon herkän ohjauksen ajoautoon !!!
Siis oliko sinulla itse asiassa molemmissa autoissa parametriohjaus mutta tuossa toisessa se vaan ei toimi? Siinä venttiilissä on joissakin malleissa ollut vikoja.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

DBFI kirjoitti: Siis oliko sinulla itse asiassa molemmissa autoissa parametriohjaus mutta tuossa toisessa se vaan ei toimi? Siinä venttiilissä on joissakin malleissa ollut vikoja.
Kummassakaan ei varusteluettelon mukaan moista varustetta ole mutta molemmissa on hammastangossa se sähköpistoke siinä akselin juuressa. Toisessa vaan on paikallaan paljon herkempi käännellä rattia.
Onkos se venttiili siinä pistokkeen kohdalla ja onko sille mitään tehtävissä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tape »

Lainataanpas tätä topicia sen verran, että tuossa omassa kun tämä parametriohjaus on, niin mitä öljyä se tehostaja käyttää? Normi ATF vai joku omansa? Jos niitäkin joskus vaihtelisi...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tape kirjoitti:Lainataanpas tätä topicia sen verran, että tuossa omassa kun tämä parametriohjaus on, niin mitä öljyä se tehostaja käyttää? Normi ATF vai joku omansa? Jos niitäkin joskus vaihtelisi...
W210 on oma öljynsä, ohjaus on samassa linjassa takajousituksen kanssa.
Öljyt löytyy motonetin luettelosta, kahta väriä taitaa olla valikoimassa.

Tuo on yksi ominaisuus jota kaipaa moneen autoon väyrysestä.
Hieno kun voi pysäköidessä pyöritellä etusormella rattia....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tape »

Myöskin sedaneissa tuo erikoisöljynsä?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tape kirjoitti:Myöskin sedaneissa tuo erikoisöljynsä?
Ootas....vilkasen ikkunasta :shock: .......on se sedani tuolla pihalla. :D

Eli jos sedanissa on takajousituksen korkeuden automaattinen säätö....kyllä.

SUODATTIMET JA ÖLJYT / ÖLJYT/NESTEET / MUUT NESTEET/ÖLJYT
Tarkista öljy-/nestesuositus autosi ohje- tai huoltokirjasta!
MB-ohjausvaihdeöljy sininen 1l 59-0036 Ohjausvaihdeöljy/synt. MB-0019892403/345.0 1L (SININEN) [1995 - 2002] 13.90 €
MB-ohjausvaihdeöljy keltainen 1l 59-0008 Ohjausvaihdeöljy MB-0009898803 1L (KELTAINEN) [1995 - 2002] 8.80 €
MB-jousitusöljy keltainen 1l 59-0009 Jousitushydröljy MB-0009899103 1L (KELTAINEN) [1995 - 2002] 9.90 €



.
Opel, "weird lieben autos"....
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tape »

Kirjoitin huonosti. Onko korkeussäädöttömään sedaniin tuo sininen vai keltainen oikea?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tape kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Onko korkeussäädöttömään sedaniin tuo sininen vai keltainen oikea?

sinistä on tuossa jossa on korkeussäätö. MUTTA, ota pipettiin tai lääkeruiskuun sieltä säilöstä pikkaisen ja katso kumpaa se on.
taitaa olla niin että tuota on sekaisin siellä täällä eri vuosimalleissa jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Olis niin törkeen hieno tuollainen parametri omassakin pirssissä. Mitä kaikkea se vaatii jos sen asentaisi jälkikäteen?
Alkaa kaikkea osaa jo löytymään w211 malleihin käytettyinäkin. Saksasta saisi uusiakin kohtuu hintaa.
Mikä muuten on parametriohjaus Saksaksi?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Parametriohjaus, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Parametriohjaus = Parameterlenkung
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Vastaa Viestiin