No nyt on W124 matala

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
VTR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.03.2004 13:35
Paikkakunta: Vihti

No nyt on W124 matala

Viesti Kirjoittaja VTR »

Laskin tuota juuri hankkimaani 300E mersuani jousilla 45mm ja muutos tuntui heti napakampana ajettavuutena. (no tulihan samalla myöskin nivelet/puslat keulasta uusiks) Iskarit on tilauksessa, joten varmaankin lisää hyviä muutoksia edessä.

Teknisesti siis tuntuu alustan päivittäminen onnistuvan, mutta ainoa ropleema on, kun auto aavistuksen "keulii". Äkkiseltään maallikko ei huomaa ongelmaa, mutta jos siitä haluis täydellisen, niin keulan pitäis olla about 5-10 mm alempana (tai perä ylempänä)

Jostakin luin kumeista yms. joilla tuo hienosäätö tehdään, mutta minulle melko tuntematon asia.

Eli. Onkos tietoa, millä tuollainen Erkkimersu saadaa särmästi suoraan?

Pajalla sanoivat jotta uudet iskaritkin saattavat auttaa auton suoristumiseen, mutta uskoo ken tahtoo.

Tyytyväinen uusi mersumies
-Tuomo-
kyllä nyt on niin että näin on...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Kuvia hamuaa yleisö! :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

joo niitä kumeja jousikupin yläpäähän vaihtamalla saadaan joko nostettua tai laskettua eli kumeja on eteen neljää kokoa ja taakse kolmea. vanhan kumin paksuuden näät hyvin kun kokeilet jousen yläpäästä jousikupin reunasta semmosia nykämiä
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ilmeisesti nyt oli kyse 124 mallista. Motonetista löytyi tuollainen lista.

JOUSIKOROKKEET/POHJAUSKUMIT MERCEDES W124 MALLI 85--95
W124 Takajousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . 18-1203 3.36 ???
W124 Takajousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1202 3.36 ???
W124 Takajousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1281 3.03 ???
W124 Etujousen korokekumi "4" 23mm. . . . . . . . . . . . . 18-1204 4.20 ???
W124 Etujousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . . 18-1309 4.37 ???
W124 Etujousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1308 3.36 ???
W124 Etujousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1307 3.03 ???

Noilla kumeilla voi hienosäätää maavaraa. Huomaa kuitenkin, että todellisuudessa esim 1-2 kumien välinen ero madalluksessa on enemmän kuin tuo 5mm.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12606
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitkäs jouset löit alle ?
Avatar
VTR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.03.2004 13:35
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja VTR »

Juu. Pitääpä lähteä Motonettiin gummiostoksille. Onneksi tuohon Espooseen aukes juuri uusi myymälä.

Tämmösistä gummeista minäkin huollossa mainitsin, mutta asentaja ei tuntenut koko asiaa, ja vara-osamyyjäkin sanoi, jotta ovat jopa laittomat????


Käyn hakemassa osat Motonetistä ja vien huoltoon. Saavat laittaa alle samalla, kun ruuvaavat uudet iskarit paikalleen. Luulen että paras tulos tulee, kun laitan eteen vakiot ja taakse pykälää paksummat.

Renkaiksi tulee "vaatimattomat" 205.55.16 gummit 7,5" vanteella, joten liian matala auto voi näyttää hassulta tuollaisilla papparenkailla. Valinnan syy löytyy tuosta paremmasta puoliskosta, joka pää-asiassa autolla ajelee. Ajettavuus on paremmin kohallaan maltillisella rengastuksella ja voisi tuo 18" sarja olla kovilla vihdin sorateillä ja mukulakaduilla, kun emäntä sompaa isohkoa mersua ruutuun kahden mukulan huutaessa takapenkillä :P

Pistän kuvaa tulemaan, kun auto ja kamera kohtaavat...

-Tuomo-
kyllä nyt on niin että näin on...
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Varmaan varaosamyyjä luulin sinun tarkoittavan noilla kumeilla niitä kierteiden väliin tulevia kumeja. Niiden laillisuudesta en mene minäkään takuuseen. Mutta nuo jousen ja jousilautasen väliin tulevat kumit taas ovat mersussa pakolliset. Taitaapa olla laitonta jättää noita laittamatta kun kuuluvat rakenteeseen. Ja pienenä etuna tietty, että noiden avulla voi vähän fiksata korkeutta..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Upea auto Jossi, mitä oot menny sille tekemään :wink:

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

VTR kirjoitti:kovilla vihdin sorateillä ja mukulakaduilla,
Missä täällä on muka mukulakivikatuja? :)
c203 180K -05
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Juhana kirjoitti:Upea auto Jossi, mitä oot menny sille tekemään :wink:

t. J
No, valitettavasti tuo kuva ei ole omasa autostani, vaikka niin kyllä toivoisinkin. Tuossa näyttäisi olevan 18 - 19" vanteet, mustat etu- ja sivuvilkut, etuvalojen sisuskalut maalattu mustaksi ja maski maalattu mustaksi. Lisäksi tähti on häippässyt nokalta ja peilit vaihdettu.

Omaani meinaan laittaa nuo mustat vilkut ja ja sisältä tummennetut ajovalot sekä maskin tuunata. Mataluus on jo lähes tuota luokkaa, mutta 17" vanteet eivät ole noin räyheet :roll:
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juhana kirjoitti:Upea auto Jossi, mitä oot menny sille tekemään :wink:
t. J
Mutta mitkäs kromi-inoxit olet itse Juhana mennyt löytämään? (vai mitäkäs tuossa avatarissa alla pyörii :? )
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Juhis2000 kirjoitti: Mutta mitkäs kromi-inoxit olet itse Juhana mennyt löytämään? (vai mitäkäs tuossa avatarissa alla pyörii :? )
Meinasinkin juuri Jossille mainita lohdutukseksi 17-tuumaisista vanteista että tuolta nekin sentään näyttää käytännössä. Tehtiin Henun kanssa tuossa forumilaisten kaupat ja vaihdoin tukun rahaa Inoxin Rostereihin, tuossa 225/45 Dunlopien alla. Tuli sellainen tuntu että 15-tuumaisten jälkeen vasta nyt on renkaat ekaa kertaa alla..

Mitä oot Juhis mieltä?

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juhana kirjoitti:Tuli sellainen tuntu että 15-tuumaisten jälkeen vasta nyt on renkaat ekaa kertaa alla..
Mitä oot Juhis mieltä?
Huomaa ainakin että on pyörät alla, eikä mennä ilmalaivalla. :wink:
Kiiltävät vanteethan ne pitäis jokapojalla olla. :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Ja tässä kaupassa kun halusi maksaa nimenomaan rosterista aikamoisen preemion; Inoxin samainen Silverhän on monta sataa euroa halvempi per sarja.. Vaan mustaan autoon mustaa sekoitusta myös vanteisiin, tulee hauska visuaalinen kokemus 8)

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

Jossi kirjoitti:
Juhana kirjoitti:Upea auto Jossi, mitä oot menny sille tekemään :wink:

t. J
No, valitettavasti tuo kuva ei ole omasa autostani, vaikka niin kyllä toivoisinkin. Tuossa näyttäisi olevan 18 - 19" vanteet, mustat etu- ja sivuvilkut, etuvalojen sisuskalut maalattu mustaksi ja maski maalattu mustaksi. Lisäksi tähti on häippässyt nokalta ja peilit vaihdettu.

Omaani meinaan laittaa nuo mustat vilkut ja ja sisältä tummennetut ajovalot sekä maskin tuunata. Mataluus on jo lähes tuota luokkaa, mutta 17" vanteet eivät ole noin räyheet :roll:

Hehe...just meinasin pistää viestiä, että mitkäs vanteet sulla on alla, ku näyttää hemmetin hyvältä 8) 8) ...Ton (avatar Jossilla siis...) tyyliset vanteet on täysin mun makuun. piste. :) :mrgreen:
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Noista avattaren vanteista ei tosiaan ole tietoa, mutta sopii tuohon autoon kuin nenä päähän!

Itsellä on Alutecin Javat 17" ja hitaassa liikkeessä näyttävät fiksuilta, mutta ovat vähän turhan lempeät paikalla ollessaan :cry:

Yllättävän paljon tuolla vilkkujen ja lamppujen tummennuksella saa aikaan tuohon autoon.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
VTR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 18.03.2004 13:35
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja VTR »

Joel S. kirjoitti:
VTR kirjoitti:kovilla vihdin sorateillä ja mukulakaduilla,
Missä täällä on muka mukulakivikatuja? :)
No on tuossa kirkolla muutama R-kioskin edessä;););) (Taitavat kylläkin olla pihalaattoja....)

Tuossa muuten kuva autosta. (avatar) Vieläkin perä alhaalla, sillä Sprintit odottaa saapumistaan. Pistetään sitten samalla gummitkin paikalleen iskareitten kanssa.
kyllä nyt on niin että näin on...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

VTR kirjoitti:Tuossa muuten kuva autosta. (avatar) Vieläkin perä alhaalla, sillä Sprintit odottaa saapumistaan. Pistetään sitten samalla gummitkin paikalleen iskareitten kanssa.
Mulla muuten nousi keula reilun sentin ja perä pysy samalla korkeudella, kun laitoin sprintit alle :roll:
Vaihdoin yläpään kiinnikekumit samalla, lieneekö sillä ollut vaikutusta.
Nyt täytyy laskea keulaa tai nostaa perää ettei keuli liikaa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

VTR kirjoitti: No on tuossa kirkolla muutama R-kioskin edessä;););) (Taitavat kylläkin olla pihalaattoja....)
Onhan se tietysti harmi, jos myöhästyy leffasta sen takia, että on jäykkä alustainen auto :D . Taisin muuten ajella sun perässä yks päivä nummelassa, komean näköinen w124 ei voi muuta sanoa :wink: .
c203 180K -05
Vastaa Viestiin