E320cdi W211 jarrulevyt
E320cdi W211 jarrulevyt
Terve! Mahtaako nuilla jarrulevyillä olla kauheita eroja? Motonetista saisi tilaamalla hintaan a54,90 egee ja Vehossa muistaakseni noin tuplat kalliimpi..
Jarrupalat maksaa Motonetissa 44,50 eteen (Brembo), lienee tarpeeksi laadukkaat. Vehon hinta taisi olla jotai 120 euroa.
Onkohan tuohon e320cdi:ssä eroja muuten noissa etujarrulevyissä? Motonetti siis tarjoaa tuohon vain noita 312mm halkaisijaltaan olevia levyjä..
Itsellä siis vm 2005 eikä ole enää noita SBC-jarruja.
Jarrupalat maksaa Motonetissa 44,50 eteen (Brembo), lienee tarpeeksi laadukkaat. Vehon hinta taisi olla jotai 120 euroa.
Onkohan tuohon e320cdi:ssä eroja muuten noissa etujarrulevyissä? Motonetti siis tarjoaa tuohon vain noita 312mm halkaisijaltaan olevia levyjä..
Itsellä siis vm 2005 eikä ole enää noita SBC-jarruja.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Jaa siis 2005 eikä SBC:tä. Itselläni on myös -05 ja kyllä siellä SBC:t löytyy... Oletko ihan varma ettei autosi ole -06 mallia? En mä kyllä näistä mitään tiedä.
Mutta jos kuitenkin on SBC:llä varustettu auto, niin mitenkähän tuo SBC-yksikön takuuvaihto tökkii jos itse on tehnyt jarruremppoja eli vaihtanut levyjä/paloja? Paikallisella korjaamolla vain sanottiin, että jos auto on säännöllisesti merkkihuollettu niin SBC-yksikön vaihto menee takuuseen. Eli täytyykö kaikki jarrurenpat teettää kalliilla merkkihuollossa tuon takuun säilymisen vuoksi?
Marko
Mutta jos kuitenkin on SBC:llä varustettu auto, niin mitenkähän tuo SBC-yksikön takuuvaihto tökkii jos itse on tehnyt jarruremppoja eli vaihtanut levyjä/paloja? Paikallisella korjaamolla vain sanottiin, että jos auto on säännöllisesti merkkihuollettu niin SBC-yksikön vaihto menee takuuseen. Eli täytyykö kaikki jarrurenpat teettää kalliilla merkkihuollossa tuon takuun säilymisen vuoksi?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Hold
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta kyllä HOLD toiminto on nykyisissäkin autoissa, vaikka ei ole sähköjarruja.arto79 kirjoitti:Joo vm. on tosiaan 2005 eikä ole SBC-jarruja. Olen koittanut noita SBC-holdia, yms. mutta ei toimi kun ei niitä olekaan.
Ainakin käyttöohjekirja tuntee toiminnon.
Nimitys, joka tulee näyttöön taitaa olla HOLD, eikä SBC HOLD kuten näissä sähköjarrullisissa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
kyllä ne yksiköt on menneet takuuseen vajailla huoltokirjoillakin ja muualla huolletuistakin..MarkoV kirjoitti:Jaa siis 2005 eikä SBC:tä. Itselläni on myös -05 ja kyllä siellä SBC:t löytyy... Oletko ihan varma ettei autosi ole -06 mallia? En mä kyllä näistä mitään tiedä.
Mutta jos kuitenkin on SBC:llä varustettu auto, niin mitenkähän tuo SBC-yksikön takuuvaihto tökkii jos itse on tehnyt jarruremppoja eli vaihtanut levyjä/paloja? Paikallisella korjaamolla vain sanottiin, että jos auto on säännöllisesti merkkihuollettu niin SBC-yksikön vaihto menee takuuseen. Eli täytyykö kaikki jarrurenpat teettää kalliilla merkkihuollossa tuon takuun säilymisen vuoksi?
Marko
Ahaa, tämä on lohdullinen tieto.shade_z kirjoitti:kyllä ne yksiköt on menneet takuuseen vajailla huoltokirjoillakin ja muualla huolletuistakin..MarkoV kirjoitti:Jaa siis 2005 eikä SBC:tä. Itselläni on myös -05 ja kyllä siellä SBC:t löytyy... Oletko ihan varma ettei autosi ole -06 mallia? En mä kyllä näistä mitään tiedä.
Mutta jos kuitenkin on SBC:llä varustettu auto, niin mitenkähän tuo SBC-yksikön takuuvaihto tökkii jos itse on tehnyt jarruremppoja eli vaihtanut levyjä/paloja? Paikallisella korjaamolla vain sanottiin, että jos auto on säännöllisesti merkkihuollettu niin SBC-yksikön vaihto menee takuuseen. Eli täytyykö kaikki jarrurenpat teettää kalliilla merkkihuollossa tuon takuun säilymisen vuoksi?
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Tänään aamulla ajattelin koittaa, kun lueskelin täällä foorumilla noista SBC-jarruista, tuota ruuhkajarrua. Eli 15kmh tai pienemmässä nopeudessa vedän vakinopeudensäätimestä itseäni päin ja näyttöön tulee vain teksti: kmh---, eikä tapahdu muuta. Eli ei ole noita SBC-jarruja omassani.
Mutta itse topicciin palaten. niin taitavat nuo jarruhilppeet, levyt, palat, yms. olla ihan samat kuitenkin, kuin esim. vm.-03:ssa tai -06:ssa?
Mutta itse topicciin palaten. niin taitavat nuo jarruhilppeet, levyt, palat, yms. olla ihan samat kuitenkin, kuin esim. vm.-03:ssa tai -06:ssa?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
SBC poistui FC:n myötä
Terve, toiminto jota olet yrittänyt on SBC-Stop. Ko toiminto poistui faceliftin yhteydessä 06/06, kun luovuttiin SBC jarruista, HOLD toiminto jäi.
No ei toimi HOLD eikä STOPPIkaan.. No sen verran alkoi kiinnostamaan toi SBC-asia, että miten muuten voisi tarkastaa onko tuossa noita SBC-jarruja? Jos ne on vaikka rikki tai jotain?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Minusta sitä vakionopeus viikseä pitää nostaa ylös kun on pysähdyksissä, silloin mulla kytkeytyy SBC-S päälle.
SBC-H en ole vielä onnistunut saamaan päälle poljinta painamalla, en tiedä onko tätä toimintoa autossani.
Kuulin että kun poljinta painaa terävästi pysähdyksissä nii kytkeytyy, pitää kokeilla ku kerkii.
SBC-H en ole vielä onnistunut saamaan päälle poljinta painamalla, en tiedä onko tätä toimintoa autossani.
Kuulin että kun poljinta painaa terävästi pysähdyksissä nii kytkeytyy, pitää kokeilla ku kerkii.
Jos jarrut ja kompura on täysin kunnossa, ei hurina kuulu läheskään joka kerralla kun avaa ovet. Ja SBC-hold myöskin on joistain malleista koodattu pois käytöstä, koska lyhentää järjestelmän käyttöikää.scherer kirjoitti:Kaukosäätimellä avaa ovet, niin kuuluu pieni hurina jarrujen aktivoinnista.
Jokatapauksessa vuoden 2005 puolella valmistetut W211:set pitaisi olla kaikki SBC-jarruilla varustettuja, ja vielä osa 2006 puolellakin. Omani on 2005 puolivälin autoja, ja SBC:t löytyvät, sekä jarrua polkaistaessa kytkeytyy SBC-hold päälle, joka ainakin omasta mielestäni on hyvä toiminto!
Jos ei itselläsi ole EPC-Netiä, niin laita autosi valmistenumero minulle vaikka privana, niin sieltä voi asian tarkistaa myös.
Kokeiltaa sitä SBC-H (HOLD) toimintoa niin, että, kun oletten normaali jarrutuksessa pysäyttäneet auton, jolloin jalka tietysti jää hieman painamaan jarrupoljinta niin polkaiskaa tuosta asennosta terävästi lisää sitä poljinta pohjaan. Hitaalla painaisulla se ei kytkeydy päälle.
Tuosta -05 mallisesta autosta laitan kyllä pääni pantiksi, että siitä SBC jarrut löytyy. SBC-S (STOP) toimintoa ei välttämättä löydy, kun se on jarrujärjestelmän ohjelmistopäivityksessä saattanut poistua, kuten omassani. Holdin pitäisi kuitenkin vielä löytyä.
Hurina noista jarruista pitäisi myös kuulua esim. startatessa ja sammuttaessa sekä silloin kun lähtee hiljaa liikkeelle startin jälkeen, jolloin jarrut testaavat toimintansa (oliko se nyt yli 12 km/h ajettaessa tmv??). Hurisee myös kesken ajon tietyin väliajoin.
Tuosta -05 mallisesta autosta laitan kyllä pääni pantiksi, että siitä SBC jarrut löytyy. SBC-S (STOP) toimintoa ei välttämättä löydy, kun se on jarrujärjestelmän ohjelmistopäivityksessä saattanut poistua, kuten omassani. Holdin pitäisi kuitenkin vielä löytyä.
Hurina noista jarruista pitäisi myös kuulua esim. startatessa ja sammuttaessa sekä silloin kun lähtee hiljaa liikkeelle startin jälkeen, jolloin jarrut testaavat toimintansa (oliko se nyt yli 12 km/h ajettaessa tmv??). Hurisee myös kesken ajon tietyin väliajoin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Se hurina on juuri se SBC-kompuran hurina. Jos hold-toiminto ei pelaa, niin sano seuraavassa huollossa että ohjelmoivat sen käyttöön. Tiedän vain, että liikenteessä on versioita, joissa ei tuo HOLD-toiminto ole käytössä.
Jarrupalojen vaihto ei ole sitten tässä autossa mikään Pärnäsen korjaamon normijuttu. Jos aihe kiinnostaa, niin tuolta löytyy hieman lisää infoa aiheesta:
http://www.saunalahti.fi/jkosun/Fileet/ ... Brakes.pdf
Jarrupalojen vaihto ei ole sitten tässä autossa mikään Pärnäsen korjaamon normijuttu. Jos aihe kiinnostaa, niin tuolta löytyy hieman lisää infoa aiheesta:
http://www.saunalahti.fi/jkosun/Fileet/ ... Brakes.pdf
Itse asiassa kävin Veikko Kilkenbladin asianajotoimistolla juttelemassa asiasta ja suosittelivat juuri tuota kyseistä korjaamoa.JKK kirjoitti:Se hurina on juuri se SBC-kompuran hurina. Jos hold-toiminto ei pelaa, niin sano seuraavassa huollossa että ohjelmoivat sen käyttöön. Tiedän vain, että liikenteessä on versioita, joissa ei tuo HOLD-toiminto ole käytössä.
Jarrupalojen vaihto ei ole sitten tässä autossa mikään Pärnäsen korjaamon normijuttu. Jos aihe kiinnostaa, niin tuolta löytyy hieman lisää infoa aiheesta:
http://www.saunalahti.fi/jkosun/Fileet/ ... Brakes.pdf
Joo, kyllä mä tuon asianmukaiseen paikkaan vien huoltoon, jossa samalla vaihtavat nuo jarruhilut.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Krhmm..
SBC-hold ainaki toimii. Mutta ei SBC-S eli se ruuhkajarru. Ehkä vähän noloa myöntää, että auto on ollu mulla jo vuoden ja nyt vasta tiedän että siinä on SBC-jarrut.
Elikä, pysähtyneenä ja D-vaihde päällä jarrua painaessa hieman kovempaa syttyy tuo SBC-hold-valo.
SBC-hold ainaki toimii. Mutta ei SBC-S eli se ruuhkajarru. Ehkä vähän noloa myöntää, että auto on ollu mulla jo vuoden ja nyt vasta tiedän että siinä on SBC-jarrut.
Elikä, pysähtyneenä ja D-vaihde päällä jarrua painaessa hieman kovempaa syttyy tuo SBC-hold-valo.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Näin sitä oppii uuttaarto79 kirjoitti:Krhmm..
SBC-hold ainaki toimii. Mutta ei SBC-S eli se ruuhkajarru. Ehkä vähän noloa myöntää, että auto on ollu mulla jo vuoden ja nyt vasta tiedän että siinä on SBC-jarrut.
Elikä, pysähtyneenä ja D-vaihde päällä jarrua painaessa hieman kovempaa syttyy tuo SBC-hold-valo.
Mullakin on sama eli Hold toimii mutta ei Stop, eli näissä -05:ssa on toinen koodattu pois.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Helpoin tapa selvittää onko autossa SBC-jarrut vai perinteiset, on avata konepelti ja raottaa tuulilasin edessä kuljettajan puolella olevaa muovisuojaa. Jos sieltä löytyy perinteinen pyöreä alipaineella toimiva jarrutehostin, autossa ei todennäköisesti ole SBC-jarruja.
Mitenkähän on teknisesti toteutettu tuo HOLD-toiminto näissä tuoreimmissa autoissa, joissa ei ole sähköä tekemässä jarrupainetta ?
Palaako jarruvalot, kun seisoo jonossa HOLD-päällä ?
Mitenkähän on teknisesti toteutettu tuo HOLD-toiminto näissä tuoreimmissa autoissa, joissa ei ole sähköä tekemässä jarrupainetta ?
Palaako jarruvalot, kun seisoo jonossa HOLD-päällä ?
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Konepellin kun avaa, niin siinä edessä on mötikkä, joka vanhoilta ammattiasentajilta jää tunnistamatta, kun ensin ovat paikantaneet kaikki muut asiaan kuuluvat osat - ja siinä lukee päällä sbc.
Mulla muuten noita hold ja stop toimintoja ei omassa 04-mallisessa autossa ole. Tästä on ollut ennenkin keskustelua. Niitä on ilmeisesti koodattu pois aika yleisestikin, ja syyksi arveltiin kai sitä, että ne edesauttaisivat tämän sbc-jarruyksikön hajoamista, joka on ollut pienimuotoinen murheenkryyni ja kohtalaisen kallis vaihdettava, jos sen joutuu maksamaan omasta pussista. Olikohan niin, että uuden yksikön hinta liikkuisi 1600 euron paikkeilla.
Mulla muuten noita hold ja stop toimintoja ei omassa 04-mallisessa autossa ole. Tästä on ollut ennenkin keskustelua. Niitä on ilmeisesti koodattu pois aika yleisestikin, ja syyksi arveltiin kai sitä, että ne edesauttaisivat tämän sbc-jarruyksikön hajoamista, joka on ollut pienimuotoinen murheenkryyni ja kohtalaisen kallis vaihdettava, jos sen joutuu maksamaan omasta pussista. Olikohan niin, että uuden yksikön hinta liikkuisi 1600 euron paikkeilla.
Jarruvalot
Palavat jarruvalot ainakin SBC -versioissa.Pekko kirjoitti: Palaako jarruvalot, kun seisoo jonossa HOLD-päällä ?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Itselleni vastaten
Autostani löytyy molemmat SBC-S ja -H. Eroa niissä on että -S menee vakionopeusviikseä nostamalla ja poistuu samasta vivusta tai ajamalla yli 60 km/h.
-H lähtee heti pois kun kaasua painaa, ja päälle meni tosiaan niinku neuvottiin että jarrutuksen jälkeen kun on pysähdyksissä ja vaihde päällä ja jarrua nopeasti polkasee nii päälle menee.
Aina sitä jotain oppii , kiitokset foorumille ja sen kättäjille
Autostani löytyy molemmat SBC-S ja -H. Eroa niissä on että -S menee vakionopeusviikseä nostamalla ja poistuu samasta vivusta tai ajamalla yli 60 km/h.
-H lähtee heti pois kun kaasua painaa, ja päälle meni tosiaan niinku neuvottiin että jarrutuksen jälkeen kun on pysähdyksissä ja vaihde päällä ja jarrua nopeasti polkasee nii päälle menee.
Aina sitä jotain oppii , kiitokset foorumille ja sen kättäjille
Ei kai vaihteen tarvitse olla päällä? En muista 211:stä mutta tuossa enemmän ajamassani olen kyllä laittanut holdin päälle vapaalla, sen perään vaihteen päälle jarrupolkimeen koskematta. Eri asia onko tuolla mitään merkitystä, joskus liikennevaloissa on tullut heitettyä vapaalle ja vasta perään hold päälle.nh1131 kirjoitti:Itselleni vastaten
Autostani löytyy molemmat SBC-S ja -H. Eroa niissä on että -S menee vakionopeusviikseä nostamalla ja poistuu samasta vivusta tai ajamalla yli 60 km/h.
-H lähtee heti pois kun kaasua painaa, ja päälle meni tosiaan niinku neuvottiin että jarrutuksen jälkeen kun on pysähdyksissä ja vaihde päällä ja jarrua nopeasti polkasee nii päälle menee.
Aina sitä jotain oppii , kiitokset foorumille ja sen kättäjille
Niissä "ei-SBC" jarruissahan holdilla liikkuu jarrupoljin ihan oikeasti sen verran että se saa jarruvalot syttymään ihan perinteisesti (tehostimessa olevasta anturista/kytkimestä tosin vanhemman jarrupolkimen kytkimen sijasta, tuohan taisi tulla BAS:in mukana). Mutta tosiaan kyllä SBC:lläkin palaa jarruvalot kuten pitääkin.