Nortin W123 entisöinti projekti.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Nortin W123 entisöinti projekti.

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Tervehdys kaikille foorumilaisille. :)

Tuli tänään ostettua seuraavaksi entisöinti projektiksi mb w123 230 sedan mallin mersu. Vuosi mallia 1976

Kuva

Kori kohtuullisessa kunnossa,että tuosta vielä kannattaa auto tehdä :)
Tekniikasta en osaa vielä muuta sanoa,että sain jotenkuten auton käyntiin tänään ekaa kertaa 7vuoteen :D

Kolmella pytyllä hötkötti ja nelosen tulppa ei ainakaan pelitä. saattaa olla myös tulpanjohto vika,kun tuossa oli jotku aatamanin aikaiset johtot.

Mutta jospa huomenna sais käymään kaikilla,niin sais ajettua auton talliin ja ruveta purkamaan.

Autolla tais olla 3edelleistä omistajaa,että ei mikään kiertopalkinto ole ollut.

Tarkoitus nyt aluksi purkaa koko auto täysin ja hiekkapuhaltaa pohja yms.

Molemmat kynnykset taitaa mennä vaihtoon ainakin nopeasti kattottuna.

Peltiosiahan tuohon näytti vielä saavan hyvin.

Sitten kysymys tuosta strömperkin kaasarista.

siinä näytti olevan sellainen punainen kierrekorkki päällä,joka on ilmeisesti jonkin moinen öljy säiliö? ainakin saabissa ja volvoissa on tuollainen.. Kuinkas paljon öljyä tuonne pitää laittaa?

Sitten vielä,että mitä teknisiä/muita eroja on noissa vuosimalleissa.? tuohan taitaa olla ensinmäisiä koska on -76. onko näissä ns. facelift mallia yms.

Kuvia tulee huomenna kun homma alkaa....

Niin ja eikös täälä foorumilla ollut linkki onlinen korjaus manuaaliin (w123) ? en vaan jostain syystä löydä sitä enää...
Viimeksi muokannut nortti85, Pe 23.01.2009 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kaasarissa on automaattiöljyä ATF (punaista). Määrällä ei sinänsä ole merkitystä, vaan pääasia että sitä on, eli öljytoimii kiihdytyspummpuna ts. hidastaa männän liikettä. VINKKI: jos öljy katoaa, niin kaasarin kalvo vuotaa, ja matka on vaarassa katketa piakkoin.

Huonoon käyntiin voi olla montakin syytä, kun on ollut käyttämättä.
Syyllinen #1 on yleensä näissä katkojan kärjet, tai muu jakajaan liittyvä,
koska tässä on kärjellinen systeemi.

Onnittelut hyvästä valinnasta, ja tuntuu olevan pelastamisen arvoinen yksilö (....mikä Mersu ei olisi :wink: ). Malliin saa todellakin hyvin varaosia, sekä uutena, että käytettynä.
Viimeksi muokannut Henry V., To 22.01.2009 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

MB:llä on ollut tyyli, että autoja muutellaan ja kehitellään kun tarvetta ilmenee, eli yleensä ei ole laajoja vuosimalli uudistuksia. Tuossa mallissa
mielestäni merkittävin muutos tuli '80 syksyllä, jolloin tuli läpihengittävät M102-moottorit ("mustakantiset"), ja samalla myös kärjetön sytytys.

Itse en kylläkään lähtisi tuota autoa "face-liftaamaan", mutta jos rakennella haluaa, niin voisi haalia siihen kuuluvia lisävarusteita (kuten sävylasit, ohjaustehostin, etukyynärnoja...)

PS: kyllä sillä kiiltävälläkin moottorilla pärjää :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Henry V. kirjoitti:MB:llä on ollut tyyli, että autoja muutellaan ja kehitellään kun tarvetta ilmenee, eli yleensä ei ole laajoja vuosimalli uudistuksia. Tuossa mallissa
mielestäni merkittävin muutos tuli '80 syksyllä, jolloin tuli läpihengittävät M102-moottorit ("mustakantiset"), ja samalla myös kärjetön sytytys.

Itse en kylläkään lähtisi tuota autoa "face-liftaamaan", mutta jos rakennella haluaa, niin voisi haalia siihen kuuluvia lisävarusteita (kuten sävylasit, ohjaustehostin, etukyynärnoja...)

PS: kyllä sillä kiiltävälläkin moottorilla pärjää :wink:
Joo eipä tuota tarvi tuunaamaan ruveta. Orkkis on kuitenkin aina loppujen lopuksi parempi :)

sävylasit tuossa muistaakseni oli.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

kuvia olisi hienoa saada?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkaapa sarjanumero lukkopellistä. WDB123023...... Noita alkupään malleja ei todellakaan ole liikaa liikkeellä.

Onko kellotaulussa skaalausta (pieniä viivoja nroiden välissä) ja onko valokytkimessä kuviot ylä- vai alapuolella?

Pääasiassa W123:n elinkaari voidaan jakaa neljään päävaiheeseen
0,5-sarja (esisarja-1976)
1. sarja (-9/79)
2. sarja (9/79-9/82)
3. sarja (9/82-1/86)

Suurempia ja pienempiä uudistuksia tehtiin myös noiden ajankohtien välillä. Foorumilla W123 on tuttu auto, monta tietäjää.

Linkkejä aiheesta:
www.vfw123.de/html/modellpflege.html
www.vfw123.de
www.astralsilber.de
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Timo L. kirjoitti:Tsekkaapa sarjanumero lukkopellistä. WDB123023...... Noita alkupään malleja ei todellakaan ole liikaa liikkeellä.

Onko kellotaulussa skaalausta (pieniä viivoja nroiden välissä) ja onko valokytkimessä kuviot ylä- vai alapuolella?

Pääasiassa W123:n elinkaari voidaan jakaa neljään päävaiheeseen
0,5-sarja (esisarja-1976)
1. sarja (-9/79)
2. sarja (9/79-9/82)
3. sarja (9/82-1/86)

Suurempia ja pienempiä uudistuksia tehtiin myös noiden ajankohtien välillä. Foorumilla W123 on tuttu auto, monta tietäjää.

Linkkejä aiheesta:
www.vfw123.de/html/modellpflege.html
www.vfw123.de
www.astralsilber.de
Joo pitääpä kattella huomenna noita juttuja.

Mistä noihin kannattaa kysellä pelti osia. motonet myy ainakin jonkin verran EIOOTA. ebaystä kattellin,niin on ainakin jonkinverran osia siellä..

Edit. Rekkari ottees on numero 123023-10-002227
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

nortti85 kirjoitti: Joo pitääpä kattella huomenna noita juttuja.

Mistä noihin kannattaa kysellä pelti osia. motonet myy ainakin jonkin verran EIOOTA. ebaystä kattellin,niin on ainakin jonkinverran osia siellä..

Edit. Rekkari ottees on numero 123023-10-002227
Joo, kyllä se aika varhainen kampe on. Motonetin ja KL:n etulokareissa on ainakin jonkun verran asentelemista. Jos niitä ei kunnolla mokuttele paikalleen tai ei ole silmää asennustyössä, vaihdetun tarvikelokarin huomaa ensiksi siitä, että koristelista menee lokasuojassa eri kulmassa kuin muualla autossa. Näin on mm. omassa autossani. Melkein suosittelisin hyväkuntoista käytettyä alkuperäistä jos rahkeet ei riitä uuteen. Kokeile Venetmäen Mersupurkaamoa, 03-5889166.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

onkos tämä lähellä ?:

Etelä-Pohjanmaan Kolariosat Oy
Yhdystie 4, 60100 SEINÄJOKI
Puhelin: 06 4299000
Fax: 06 4299014

Lisäksi KL-varaosat, Tampere

Tarvikepeltien saatavuutta voit tutkia kuvineen:
http://www.klokkerholm.com/

esim. ylllämainitut välittävät niitä
Viimeksi muokannut Henry V., To 22.01.2009 23:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Onko jotain sivustoa netissä mistä näkee tuolla runkonumerolla kaikki tiedot? toyotiin ainakin löytyy tuo VIN CODES haku sivusto.

Joo eipä tuo kolari osat firma ole kaukana,ja pitää käydä paikallisessa varaosa liikkessä kysymässä myös.

toki hyväkuntoinen alkuperäis osa on varmasti paras vaihtoehto..

velipoijalle ettittiin saksasta w108 koriin pelti osia,mutta en enää muista mikä sen sivun nimi oli.. siellä kuitenkin oli paljon mb peltiosia myynnissä, ja kuvien kera,niin näki vähän,että millaisia ne on.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

nortti85 kirjoitti:Onko jotain sivustoa netissä mistä näkee tuolla runkonumerolla kaikki tiedot? toyotiin ainakin löytyy tuo VIN CODES haku sivusto.
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Tuolta saa, mutta pääasiassa 1980 ja nuorempiin malleihin. Onko auto tuotu uutena Suomeen? Merkkiliikkeestä voisi siinä tapauksessa kysyä alkuperäisen kantakortin kopiota, jos se ei ole tallella. Itse sain vm. 1977 Ässään moisen. Siitä löytyy varustekoodit ym. tiedot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Eka purkupäivä takana.

Tänään sain päällisin puolin purettua kaikki muut pois,paitsi tuulilasin.

Ovet purkasin myös ja näyttää olevan noissa takaovissa tyyppi vika tuo ikkuna nurkan mätäneminen. monessa muussa mersussa nähnyt saman jutun

Kromi osat ihan kohtuullisessa kunnossa.
Ovien alareunatkin oli melko hyvässä kunnossa. kiitos sille joka on joskus viitsinyt kotelo suojaa pistää reilusti oviin. :)

Ovien tiivisteet menee uusin puihin. oli sen verran haperoa jo 33vuotta vanha kumi :D



Tuolla kuvia kiinnostuneille.


http://smg.photobucket.com/albums/v230/ ... /?start=20
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Timo L. kirjoitti:
nortti85 kirjoitti:Onko jotain sivustoa netissä mistä näkee tuolla runkonumerolla kaikki tiedot? toyotiin ainakin löytyy tuo VIN CODES haku sivusto.
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Tuolta saa, mutta pääasiassa 1980 ja nuorempiin malleihin. Onko auto tuotu uutena Suomeen? Merkkiliikkeestä voisi siinä tapauksessa kysyä alkuperäisen kantakortin kopiota, jos se ei ole tallella. Itse sain vm. 1977 Ässään moisen. Siitä löytyy varustekoodit ym. tiedot.
Joo en ainakaan tuolla mersun tyyppi numerolla saanut tuolta mitään tietoa.. taitaa sitten olla liika vanha
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Tuleeko alkuperäinen keltainen sävy vai jääkö kullaksi?
Hivenen ot: pienin runkonumero jonka olen nähnyt 123:ssa oli 17x. Oli rekisteröity -75 puolella johonkin lähetystöön; 300d automaatti metallivärillä, ilmastoinnilla,nahkasisustuksella,kattoluukulla yms. Joitui sekin luopumaan koristaan korinvaihto buumin melskeissä. w126 sec:ssä olen pongannut korinumero 77 sekä w123 farmarin jonka numero oli alle kahdensadan taisi olla 230t vuodelta -77
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

kekka kirjoitti:Tuleeko alkuperäinen keltainen sävy vai jääkö kullaksi?
Hivenen ot: pienin runkonumero jonka olen nähnyt 123:ssa oli 17x. Oli rekisteröity -75 puolella johonkin lähetystöön; 300d automaatti metallivärillä, ilmastoinnilla,nahkasisustuksella,kattoluukulla yms. Joitui sekin luopumaan koristaan korinvaihto buumin melskeissä. w126 sec:ssä olen pongannut korinumero 77 sekä w123 farmarin jonka numero oli alle kahdensadan taisi olla 230t vuodelta -77
Väristä en osaa sanoa,mutta ei ainakaan kullattu tule. varmaankin tuo alkuperäinen keltainen,jos tuon nyt ihan orkinelliksi laittaa :)

mitä tarkoitat noilla numeroilla?
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

kekka kirjoitti: Hivenen ot: pienin runkonumero jonka olen nähnyt 123:ssa oli 17x. Oli rekisteröity -75 puolella johonkin lähetystöön; 300d automaatti metallivärillä, ilmastoinnilla,nahkasisustuksella,kattoluukulla yms. Joitui sekin luopumaan koristaan korinvaihto buumin melskeissä. w126 sec:ssä olen pongannut korinumero 77 sekä w123 farmarin jonka numero oli alle kahdensadan taisi olla 230t vuodelta -77
Kun aiheeseen päästiin, ni jatketaan ooteellä. Nokitan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Tänään taas tallissa aherrettu.

Sisusta purettu pois. (Koelauta ja katto verhoilu vielä kiinni)
Jarrut otin kans irti,niin helpompi siirrellä työntämällä koska oli jumittuneet auton seistessä.

Kuskin puolen takalattia menee uusiinpuihin.
muut lattiat melko ehjiä.

Paikallisessa varaosassa kävin tänään ja tietokone näytti,että saa vielä oikeestaan kaikki peltiosat.
Tilasinkin kokeeksi molemmat helmapellit,niin näkee,vähän,että millaista laatua on.

Jospa ens viikolla sais auton pyöritys telineeseen kiinni,niin pääsis tuota pohjaa ropaamaan. :)

Tietääkö kukaan onko tässä etelä pohjanmaalla tehokkaita vesipuhallus laitteita kellään?

Vedellä tulis vaan mukavempaa jälkiä,jos puhaltais koko auton.

ittellä niin tehottomat hiekkapuhallus laitteet.että menee aikaa ihan helkkaristi tuohon puhallukseen.. :?

Uusimmat kuvat.
http://smg.photobucket.com/albums/v230/nortti/mersu2/
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Mielenkiinnolla täytyy siun projektia seurata. Miun silmiin tuo kori vaikuttas jo niin läpeensä ruostuneelta, että en kehtais alkaa laittamaan. Hyvä että joku jaksaa :wink: Saas nähä mitä vielä löytyy, ku kaavit sisäpuolelta kaikki äänieristeet pois :roll:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

jackie kirjoitti:Mielenkiinnolla täytyy siun projektia seurata. Miun silmiin tuo kori vaikuttas jo niin läpeensä ruostuneelta, että en kehtais alkaa laittamaan. Hyvä että joku jaksaa :wink: Saas nähä mitä vielä löytyy, ku kaavit sisäpuolelta kaikki äänieristeet pois :roll:
Joo kyllähän sitä monesti miettii näissä auto projekteissa,että ONKO tässä mitään järkeä,mutta kun on näitä aikansa tehtyt ja muitten projektia seurannut,niin tajuaa että tätä just se harrastus on :D kohteella ei mitään väliä kun vaan saa tekemisen ilosta tehdä :D

toiset kuluttaa vapaa aikansa muuta tekemällä. tai toisille pikku homma on iso homma :D
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

se kaikki aika on pois TV:n katselusta :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Onko järkeä

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Ei näissä mitään järkeä ole ja jos sitten olisikin ei näitä kukaan tekisi.
Vaan istuisi Ohrapirtelön seurana telkkarin ääressä

Mutta järkeä tai ei niin kyllä se vaan on hieno tunne kun saa jonkin paikan kuntoon ja saatikka silloin kun tämä kokonaisuus on kunnossa.

Silloin voi olla aika ylpeä itsestään sanoa joskin hiljaa MINÄ tein sen.
Ja siitä saatu hyvänolon tunne on sitä parasta. vai onko hyvä nainen parempi
En vaan tiedä j.s.lehti
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kerkesin vasta nyt katsomaan nuo kuvat. Mielestäni näyttäisi siltä, että
lattioiden tuhoksi on tullut vesivuoto sisälle (tuulilasi tms.), nimittäin nuo takalattiat on alempana, ja sinne se vesi kertyy.

Kun olen näitä muutamia laitellut, niin olen tehnyt eräänlaisen piilokanavan (tuplapelti ), sinne etupenkin takimmaisen jalan alle. Sitten vedet pääsee pois.

Helmoissa on se ongelma, että vedenpoisto kumitulpat eivät ole alimmassa kohdassa, eli näin sinne kertyy kosteutta ja hiekkaa. Suojaus auttaisi, mutta valitettavan usein se siirtyy hamaan tulevaisuuteen, ja sitten tarvitaankin jo hitsaria.

Mutta uskon että onnistut, kun sinulla on ollut "virtaa" purkaa autoa jo näinkin tehokkaasti. Pari isompaa w123-projektia olen tehnyt, toista hitsasin 40-tuntia, ja toista 60-tuntia - ja aivan täyttä vauhtia kunnon välineillä. Mutta ne oli sukulaispappojen pelejä, eikä siinä mietitty, että mikä kannattaa, ja mikä ei.... :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Onko järkeä

Viesti Kirjoittaja karra »

j.s.lehti. kirjoitti:Ja siitä saatu hyvänolon tunne on sitä parasta. vai onko hyvä nainen parempi
En vaan tiedä j.s.lehti
En minäkään tiedä vielä 8) . Sitten kun pääsen ajamaan 6.3lla päätän kumpi on parempi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

nortti85 kirjoitti: Joo kyllähän sitä monesti miettii näissä auto projekteissa,että ONKO tässä mitään järkeä,mutta kun on näitä aikansa tehtyt ja muitten projektia seurannut,niin tajuaa että tätä just se harrastus on :D kohteella ei mitään väliä kun vaan saa tekemisen ilosta tehdä :D

toiset kuluttaa vapaa aikansa muuta tekemällä. tai toisille pikku homma on iso homma :D
Nimenomaan näin! Ja on pois muusta pahan teosta.. :wink:

Menestystä projektille.

Ja peltiosathan eivät ole ongelma. Jos ei valmiina saa niin ainahan voi tehdä itse.. Kestää vaan vähän kauemmin. :D
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Joo tuulilasin tiiviste oli ainakin aika hapero,että varmaan vuotanut sieltä.
Tänään purkasin sisustan loppuun ja irrotin kaikki bitumit lattioista.

Etulokarit nappasin kans pois. ei pahempia yllätyksiä niiden alla.

Saa nähdä saako ensviikolla paljoa aikaan,kun työt taas sotkee harrastuksen :D
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Dodiin tänään tilattu lisää peltiosia..
-täydelliset lattiapellit molemmin puolin.
-etulokarit löyty netistä,orkkis mb uudet :D
-takakyljet listaan asti. näitä ei välttämättä tarvi edes vaihtaa,mutta otin varalle...
-takapelti hiekkapellistä lukkopeltiin asti. tämäkään ei pakollinen,mutta jos innostuu vaihtamaan..
-ja vielä ne helmat jotka aiemmin tilasin.

Eikähän noilla alkuun pääse :D

ja halpaa oli kuin saippua :)
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Mistäs löysit orkkis etulokarit ja paljo makso? Ostitko lattiapellit kahdessa vai neljässä osassa? Ite suunnittelin ostaa merteililtä nuo lattiapellit kahdessa osassa.
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Avatar
nortti85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 01.08.2005 22:02
Paikkakunta: Alahärmä

Viesti Kirjoittaja nortti85 »

Meihemi kirjoitti:Mistäs löysit orkkis etulokarit ja paljo makso? Ostitko lattiapellit kahdessa vai neljässä osassa? Ite suunnittelin ostaa merteililtä nuo lattiapellit kahdessa osassa.
Lokarit löyty saksasta ebaysta. hintaa n.130€ kuluineen :D

lattiat ostin kahdessa osassa. hintaa 65€ kpl

Tänään tuli leikittyä vähän kemistiä ja kokeeksi putsailin pikku osia ruosteesta. sitruuna hapolla. sitten sähkövirta,natriumkarbonaattiliuos ja
teräselektrodi

ja vielä kolmantena fosforihappo.

hyvin lähtee ruoste veks. :)

tarkotus upottaa ovet muurahais happoon jolla lähtee kaikki maalit pois. sen jälkeen todennäköisesti elektrodikylvyssä ruosteet pois.

hyvä konsti on. ruoste lähtee joka ikisestä kolosta veks. :)

http://smg.photobucket.com/albums/v230/ ... %20poisto/ tuolla vähän kuvia.
Mb w123 230 -76
Mb vito -06
Toyota corolla -07
Toyota Timangi -77
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

nortti85 kirjoitti:[Tänään tuli leikittyä vähän kemistiä ja kokeeksi putsailin pikku osia ruosteesta. sitruuna hapolla. sitten sähkövirta,natriumkarbonaattiliuos ja
teräselektrodi

ja vielä kolmantena fosforihappo.

hyvin lähtee ruoste veks. :)

tarkotus upottaa ovet muurahais happoon jolla lähtee kaikki maalit pois. sen jälkeen todennäköisesti elektrodikylvyssä ruosteet pois.

hyvä konsti on. ruoste lähtee joka ikisestä kolosta veks. :)
Nää hommat vaikutta mielenkiintosilta. Laittasitko listaa aineista, sekoitussuhteista ja mistä noita mömmöjä voi ostaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

nortti85 kirjoitti: Tietääkö kukaan onko tässä etelä pohjanmaalla tehokkaita vesipuhallus laitteita kellään?

Vedellä tulis vaan mukavempaa jälkiä,jos puhaltais koko auton.
Kannattaa tuota vesipesua kysyä joltain viemärihuolto firmalta.

Sitruunahappo on hyvää ainetta. Agrimarketista saa ostettua halvalla isompia määriä. Itse olen 4% liuoksella puhdistanut ja kyllä lähtee ruosteet.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Vastaa Viestiin