m104 vihellys/ujellus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
m104 vihellys/ujellus
Eilen alkoi töistä kotiin tultaessa kuulua vihellystä konehuoneesta. Ääni lähtee apukuskin puolelta, taikka ainakin kuskin pallilla kuullostaa että tulee apukuskin puolelta konehuonetta. Vihellys kuuluu kierrosten mukaan, tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Automaatin öljyt tarkistin, mutta vika ilmeisesti on moniurahihnassa taikka jossakin apulaitteessa. Ilmastoinnin pois päältä laitto, eikä puhalluksen 0:aan laitto ei auttanut
Voiko kulunut moniurahihna pitää tuollaista vihellystä, vai onko jonkin apulaitteen laakeri joka ulisee?
Miten on helpointa tarkistaa missä laitteessa vika on? Myös miten tarkistaa onko moniurahihna kulunut?
Laturi tuossa apukuskin puolella lohkoa nyt ainakin on, mutta mikä laite sen päällä on? w201:sessä ei laturin päällä ollut mitään.
Onko tuo ujellus mielestänne mitenkä vaarallinen koneelle. Lähinnä mietin että kannattaako yhtään ajella ennen kuin vika selvennyt?
Kysymykset saattavat olla todella tyhmiä, mutta en ole ennen joutunut moniurahihnan taikka sen pyörittämien laitteiden kanssa painimaan. Tarkoitus olisi näin aluksi selvittää itse missä päin vika saattaisi olla ennen korjaamolle vientiä, mikäli helppo itse korjata
Kiitos vastauksista.
Ainiin, kyseinen auto on 300-24v CE
Voiko kulunut moniurahihna pitää tuollaista vihellystä, vai onko jonkin apulaitteen laakeri joka ulisee?
Miten on helpointa tarkistaa missä laitteessa vika on? Myös miten tarkistaa onko moniurahihna kulunut?
Laturi tuossa apukuskin puolella lohkoa nyt ainakin on, mutta mikä laite sen päällä on? w201:sessä ei laturin päällä ollut mitään.
Onko tuo ujellus mielestänne mitenkä vaarallinen koneelle. Lähinnä mietin että kannattaako yhtään ajella ennen kuin vika selvennyt?
Kysymykset saattavat olla todella tyhmiä, mutta en ole ennen joutunut moniurahihnan taikka sen pyörittämien laitteiden kanssa painimaan. Tarkoitus olisi näin aluksi selvittää itse missä päin vika saattaisi olla ennen korjaamolle vientiä, mikäli helppo itse korjata
Kiitos vastauksista.
Ainiin, kyseinen auto on 300-24v CE
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
Moro
Laturin päällä on ilmapumppu joka puskee ilmaa pakosarjaan silloin kun kone on kylmä. "päästörajoitus juttu"
Kai sen äänen tulolähteen kuulee kun aukaisee konepellin ja menee kuuntelemaan... Jos mahdollista niin moniurahihna pois ja käsin pyörittelemään rullia yksi kerrallaan...
Itse olen juuri omasta autosta ottanut moniurahihnan pois kun keulalta kuului ylimääräistä ääntä varsinkin kylmällä ilmalla. No siinä sitten huomasin että kiristäjän pyörä, välirulla ja tuon ilmapumpun rattaan laakeri rahisivat kun niitä kädellä pyöritteli...
Laturin päällä on ilmapumppu joka puskee ilmaa pakosarjaan silloin kun kone on kylmä. "päästörajoitus juttu"
Kai sen äänen tulolähteen kuulee kun aukaisee konepellin ja menee kuuntelemaan... Jos mahdollista niin moniurahihna pois ja käsin pyörittelemään rullia yksi kerrallaan...
Itse olen juuri omasta autosta ottanut moniurahihnan pois kun keulalta kuului ylimääräistä ääntä varsinkin kylmällä ilmalla. No siinä sitten huomasin että kiristäjän pyörä, välirulla ja tuon ilmapumpun rattaan laakeri rahisivat kun niitä kädellä pyöritteli...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Pitääkin viikonloppuna koittaa.
Onko tuo remmin pois otto pahakin homma? Jollakin kokemusta c124:stä m104 koneella? Aika ahtaalta kun tuo väli näyttää...
Toivotaan ettei vesipumppu pidä ääntä. On niin mukavassa paikkaa imusarjan alla ettei olekkaan ihan pikku homma.
Onko tuo remmin pois otto pahakin homma? Jollakin kokemusta c124:stä m104 koneella? Aika ahtaalta kun tuo väli näyttää...
Toivotaan ettei vesipumppu pidä ääntä. On niin mukavassa paikkaa imusarjan alla ettei olekkaan ihan pikku homma.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei ole vaikee homma ottaa pois mut kannattaa sit tarkkaan kattoo et miten se siellä OLIhippinakki kirjoitti:Pitääkin viikonloppuna koittaa.
Onko tuo remmin pois otto pahakin homma? Jollakin kokemusta c124:stä m104 koneella? Aika ahtaalta kun tuo väli näyttää...
Toivotaan ettei vesipumppu pidä ääntä. On niin mukavassa paikkaa imusarjan alla ettei olekkaan ihan pikku homma.
Joskus nimittäin palo tupakkia kun mietin ilman kuvia sitä takas.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sama kuva piti hakee sillon netistä et sain menee sen oikeelle urille.Sergey kirjoitti:[ http://www.detali.ru/cat/MB/B13135000003.0126.gif ]
Tuosta oli apua Itse jouduin vaihtamaan hihnan kiristimen. Kaikki uudet osat siihen oli hihnan lisäksi n. 150€, KL varaosat.
Itse otin syylärinkin irti (ja rikoin sen ) Helpottui tuo kiristimen vaihto ratkaisevasti.
(harmi kun en osaa noita kuvia laittaa tänne)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Saisikohan joku tuon sergeyn ruskivoorumilta linkittämän kuvan jostakin muualta näkyviinSergey kirjoitti:[ http://www.detali.ru/cat/MB/B13135000003.0126.gif ]
Tuosta oli apua Itse jouduin vaihtamaan hihnan kiristimen. Kaikki uudet osat siihen oli hihnan lisäksi n. 150€, KL varaosat.
Itse otin syylärinkin irti (ja rikoin sen ) Helpottui tuo kiristimen vaihto ratkaisevasti.
Aamulla pitäs saada hihna takaisin paikalleen että pääsisi suorittamaan kesän ensimmäiset ajot.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Olikohan se tämä kuva?kustomi kirjoitti:Saisikohan joku tuon sergeyn ruskivoorumilta linkittämän kuvan jostakin muualta näkyviin
Aamulla pitäs saada hihna takaisin paikalleen että pääsisi suorittamaan kesän ensimmäiset ajot.
Ihan noilla Sergeyn linkittämän kuvan numeroilla googletin
Edit:
Joistakin autoista saattaa puuttua tuo oikealla-alhaalla oleva rulla.
Ilmastoinnin kompuraa ei pyöritetä niissä yksilöissä joissa ei ole ilmastointia.
Viimeksi muokannut JeremyH, Ma 07.06.2010 01:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...