w201 kesäkiesi >Tekniikka vaihtoon<
w201 kesäkiesi >Tekniikka vaihtoon<
laitetaan uutena forumilaisena tänne projekteihin toi oma pikkumersu.
hieno yksilö 2.0 kaasari koneella ja mittarissakin vasta 176tkm.
ensimmäinen autoprojekti vuosiin johon ei tarvinnut hitsauskonetta. ei löytynyt mätää ensinkään.
kuvia ei ostohetkeltä ole ja ehkä ihan hyvä niin. auto oli maalattu ainakin 4 kertaa yli ja ainakin pintakerros paukkupullolla. oli tosi komee postiauton oranssi.
kovan hionta/tasoittelu urakan jälkeen maalaus mattamustaksi. tässä vaiheessa täytyy sanoa että tästä ei tule mitään viper-raita amisautoa.
kirkkaat vilkut tuli laitettua paikalleen ja valojen sähköhäiriöt sain korjattua. nyt kun konekin alkoi toimia kunnolla voi karauttaa konttorille.
9x16 brockit hommattu odottelemaan madallusta. ja sitä kyllä joutuu tekemään oikeen isän kädestä. maavaraa tuntuu olevan enemmän kuin useissa city-maastureissa.
hieno yksilö 2.0 kaasari koneella ja mittarissakin vasta 176tkm.
ensimmäinen autoprojekti vuosiin johon ei tarvinnut hitsauskonetta. ei löytynyt mätää ensinkään.
kuvia ei ostohetkeltä ole ja ehkä ihan hyvä niin. auto oli maalattu ainakin 4 kertaa yli ja ainakin pintakerros paukkupullolla. oli tosi komee postiauton oranssi.
kovan hionta/tasoittelu urakan jälkeen maalaus mattamustaksi. tässä vaiheessa täytyy sanoa että tästä ei tule mitään viper-raita amisautoa.
kirkkaat vilkut tuli laitettua paikalleen ja valojen sähköhäiriöt sain korjattua. nyt kun konekin alkoi toimia kunnolla voi karauttaa konttorille.
9x16 brockit hommattu odottelemaan madallusta. ja sitä kyllä joutuu tekemään oikeen isän kädestä. maavaraa tuntuu olevan enemmän kuin useissa city-maastureissa.
Viimeksi muokannut pierburg, Ti 08.03.2011 23:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ryhdikkään näköinen auto, älä tee siitä ihan sellaista matalaa linttaa. Puskurin lisääminen parantaisi jo ulkonäköä melkoisesti.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
kyllä sitä ruiskumaalinakin esiintyy
tästä tulee matala. ihan jo noiden vanteidenkin takia. niissä on et 15 ja ne tulee kaarista ulos aivan prkleesti....
auto on tosiaan maalauksen jäljiltä niin ei ole vielä ehditty kasata.
ja jos jollain on myynnissä mustaa sisustaa niin olen kiinnostunut. kaikki muu paitsi lattiamatto ja etupenkit hakusessa.
tästä tulee matala. ihan jo noiden vanteidenkin takia. niissä on et 15 ja ne tulee kaarista ulos aivan prkleesti....
auto on tosiaan maalauksen jäljiltä niin ei ole vielä ehditty kasata.
ja jos jollain on myynnissä mustaa sisustaa niin olen kiinnostunut. kaikki muu paitsi lattiamatto ja etupenkit hakusessa.
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
mä mietinki missä mä olin nähny tollaset vanteet w201 alla
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
noniin... nyt päästiin sen verran etenemään että sain melkein koko sisutan hommattua. pitäisi saada viikonlopuksi perille. etuovien pahveja vielä kaipaan.
täytyy laittaa kuva autosta vanteiden kera myöhemmin. on todella koomisen näköinen. renkaasta kaareen mitattuna väliä on 175mm.
eli tämä ei varmaankaan korjaannu ihan -60mm jousilla. jos jollain on hyviä ideoita niin otetaan vastaan.
täytyy laittaa kuva autosta vanteiden kera myöhemmin. on todella koomisen näköinen. renkaasta kaareen mitattuna väliä on 175mm.
eli tämä ei varmaankaan korjaannu ihan -60mm jousilla. jos jollain on hyviä ideoita niin otetaan vastaan.
noniin. hieman päivitystä...
sisusta tuli ja kojelauta tuli vaihdettua
tein uuden hattuhyllyn vanhan reikäjuuston tilalle
sekä sipaisin mustaa nahkaa A-pilareihin
hieman tusattu muutakin mutta ei vielä tapeesi valmista kuviin.
Ja nyt on etuoviin pahvit!
sisusta tuli ja kojelauta tuli vaihdettua
tein uuden hattuhyllyn vanhan reikäjuuston tilalle
sekä sipaisin mustaa nahkaa A-pilareihin
hieman tusattu muutakin mutta ei vielä tapeesi valmista kuviin.
Ja nyt on etuoviin pahvit!
Viimeksi muokannut pierburg, Ti 08.03.2011 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
projekti on sellaisessa vaiheessa että katsastettu on, ja auto on ajossa mutta armeijan takia madallus on laittamatta, samoin vanteet.
etupuskuri on myös hakusessa että jos jollain on edullisesti vakiopuskuri niin ostetaan pois.
yritin ottaa noita etujousia pois mutta ei siihen löytynyt mitään konstia.
kun ei ole sitä alkuperäistä puristinta. paikallisessa korjaamolla eivät lainanneet koska on kuulema omatekoinen ja joku oli sillä sormensa katkonut.
etupuskuri on myös hakusessa että jos jollain on edullisesti vakiopuskuri niin ostetaan pois.
yritin ottaa noita etujousia pois mutta ei siihen löytynyt mitään konstia.
kun ei ole sitä alkuperäistä puristinta. paikallisessa korjaamolla eivät lainanneet koska on kuulema omatekoinen ja joku oli sillä sormensa katkonut.
noniin...
madallus on suoritettu. ilman mitään puristimia onnistui hienosti.
nostin auton pukeille, sidoin jouset kiinni autoon yläpäästä liinalla ja laskin koko tukivarren tunkilla alas. en mielestäni aiheuttanut vaaratilanteita.
mielestäni auto asettui aika hyvään asentoon. kuvia täytyy yrittää ottaa huomenna.
madallus on suoritettu. ilman mitään puristimia onnistui hienosti.
nostin auton pukeille, sidoin jouset kiinni autoon yläpäästä liinalla ja laskin koko tukivarren tunkilla alas. en mielestäni aiheuttanut vaaratilanteita.
mielestäni auto asettui aika hyvään asentoon. kuvia täytyy yrittää ottaa huomenna.
Oioi... Helkkarin nätit vanteet. Madalluskin juuri oikeanlainen.
Etulokasuojat saat varmaan maalata vielä uudestaan. Näyttäis, että repiä saa vielä reilusti. Ei paha homma, mutta maalipinta huononee helposti... Eli reilut levityspalat vaan lokasuojan kiinnityspisteiden väliin ja kantit kokonaan irti/rullaus kaksinkerroin. Sitten pitäisi pyöriä jo raapimatta.
Puskuria asentaessa kannattaa myös suosiolla laittaa reunakiinnitysten ja korin väliin levityspalat. Voi olla, että saa myös leikata puskurin "kanttia" hiukan. Itse jouduin pelkääjän puolelta.
Etulokasuojat saat varmaan maalata vielä uudestaan. Näyttäis, että repiä saa vielä reilusti. Ei paha homma, mutta maalipinta huononee helposti... Eli reilut levityspalat vaan lokasuojan kiinnityspisteiden väliin ja kantit kokonaan irti/rullaus kaksinkerroin. Sitten pitäisi pyöriä jo raapimatta.
Puskuria asentaessa kannattaa myös suosiolla laittaa reunakiinnitysten ja korin väliin levityspalat. Voi olla, että saa myös leikata puskurin "kanttia" hiukan. Itse jouduin pelkääjän puolelta.
Re: w201 kesäkiesi >uudet kuvat<
nyt pitäisi saada taas mersu kesäksi ajoon. nykyisessä moottorissa on varmaan öljyrengas poikki tai jotain mutta sitä öljyä menee ihan tolkuttomasti. no ei hätää, elintenluovuttaja hommattu pihaan jo. w201 190 2,6 odottaa purkua.
onko jollain katsastukseen tarvittavaa listaa vaihdettavista osista 2.0->2.6?
ja sitten jos joku on tällaista vaihtoa tehnyt niin kaikki neuvot on tervetulleita...
onko jollain katsastukseen tarvittavaa listaa vaihdettavista osista 2.0->2.6?
ja sitten jos joku on tällaista vaihtoa tehnyt niin kaikki neuvot on tervetulleita...
Re: w201 kesäkiesi >Tekniikka vaihtoon<
Hommaa tuollaisessa muutoksessa on melkoisesti, itse olen tehnyt tuollaisen 2.0 kaasari + manuaali yhdistelmän vaihdon 2.6 automaattiin.
Vaihtoon nyt yhtäkkiä muistellen menee moottori apulaitteineen, vaihdelaatikko, kardaani, perä, vetarit, etujarrut, etuvakaaja, jouset, syyläri, ohjaustehostimen letkut, käytännössä koko auton johtosarja, polttoainelinjat, tankki (kaasarin tankki toimii mutta imee tyhjää tyhjällä tankilla mutkissa), kaikki jarruputket (absien lisäys), polkimet, vaihdevivustot. Sitten itse auton etupää vaatii hiukan muutoksia kun on 4syl. kori lähtökohtana eli syylärin alapalkin lisäys, vanha lukkopelti pisteistä irti ja 2.6 pultattava malli tilalle sekä runkoaisojen välisesta putkesta vanhat syylärin kiinnikkeet pois sekä avata putken hitsaukset ja siirtää sitä hiukan eteenpäin.
Se että tarvitaanko absit riippuu siittä minkä ikäinen tuo autosi on, en kyllä itsekkään nyt muista missä vuosimallissa ne tulivat 2.6 vakiovarusteeksi, itse laitoin ne ihan vain varmuuden vuoksi kun lisäys oli varsin helppo kun ne tekniikan luovuttajassa oli. Automaattiin liittyvät muutokset jäävät myös tietenkin pois jos auto pysyy manuaalina.
Noin kun on kokonainen varaosa-auto mistä saa osat niin ei tuo swappi nyt mikään mahdottoman vaikea ole mutta työtä tuollaiseen meneekin sitten ihan riittävä määrä, järkevyydestä taas moni voi olla montaakin mieltä mutta harvemmin näitä autoprojekteja nyt muutenkaan voi järjellä perustella.
Vaihtoon nyt yhtäkkiä muistellen menee moottori apulaitteineen, vaihdelaatikko, kardaani, perä, vetarit, etujarrut, etuvakaaja, jouset, syyläri, ohjaustehostimen letkut, käytännössä koko auton johtosarja, polttoainelinjat, tankki (kaasarin tankki toimii mutta imee tyhjää tyhjällä tankilla mutkissa), kaikki jarruputket (absien lisäys), polkimet, vaihdevivustot. Sitten itse auton etupää vaatii hiukan muutoksia kun on 4syl. kori lähtökohtana eli syylärin alapalkin lisäys, vanha lukkopelti pisteistä irti ja 2.6 pultattava malli tilalle sekä runkoaisojen välisesta putkesta vanhat syylärin kiinnikkeet pois sekä avata putken hitsaukset ja siirtää sitä hiukan eteenpäin.
Se että tarvitaanko absit riippuu siittä minkä ikäinen tuo autosi on, en kyllä itsekkään nyt muista missä vuosimallissa ne tulivat 2.6 vakiovarusteeksi, itse laitoin ne ihan vain varmuuden vuoksi kun lisäys oli varsin helppo kun ne tekniikan luovuttajassa oli. Automaattiin liittyvät muutokset jäävät myös tietenkin pois jos auto pysyy manuaalina.
Noin kun on kokonainen varaosa-auto mistä saa osat niin ei tuo swappi nyt mikään mahdottoman vaikea ole mutta työtä tuollaiseen meneekin sitten ihan riittävä määrä, järkevyydestä taas moni voi olla montaakin mieltä mutta harvemmin näitä autoprojekteja nyt muutenkaan voi järjellä perustella.