Jousipuristin
Jousipuristin
Onko kenelläkään Tampereen suunnalla mahdollisesti jousipuristimia joita voisi lainata tahi vuokrata??
Pitäisi omaan jousia vaihtaa enkä ala kyllö bilteman puristimilla itseäni tappamaan
Pitäisi omaan jousia vaihtaa enkä ala kyllö bilteman puristimilla itseäni tappamaan
W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
sori ot, mutta bilteman jousipuristimet on todella asiansa ajavat.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1263_l.jpg eli tämä sarja on todella hyvä,kokemusta on
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1263_l.jpg eli tämä sarja on todella hyvä,kokemusta on
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
bilteman sivulta lainattu:
"JOUSENPURISTIN
Mercedeksen jousien asennukseen/irrotukseen. Sopii MB: W116, W123, W124, W126, W129,
W140, W170, W201, W202, W210. 19 mm kuusikulmakiinnitys. CrV-terästä. HUOM! Vain
käsinkäyttöön (EI saa käyttää mutterinvääntimellä).
Tuotenro
191263
219,00 €"
"JOUSENPURISTIN
Mercedeksen jousien asennukseen/irrotukseen. Sopii MB: W116, W123, W124, W126, W129,
W140, W170, W201, W202, W210. 19 mm kuusikulmakiinnitys. CrV-terästä. HUOM! Vain
käsinkäyttöön (EI saa käyttää mutterinvääntimellä).
Tuotenro
191263
219,00 €"
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
hui ompa melko edullinen pitääpä käydä kattomassa millanen on ihan livenä, toihan on ihan saman mallinen kuin ns.alkuperäinen ja 1200€ halvempi kuin veholta
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Itse en ainakaan saanut w201:stä takajousia pois. lieneekö itsessä vikaa vai mitä, tuntu et se puristin oli liian pitkä. Jousen sain komeasti kasaan, mutta paketti ei hievahtanutkaan. Puristimen kierretanko otti pahasti kiinni korotekumiin??!! Autossa valmiina -40mm jouset!
W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Joo, ilman puristimia onnistuu nopeammin takapää 201/124. Kun laittaa kasaanpäin, niin kannattaa kiristää tukivarren pultti ajoasentoon. Muuten pusla repeää, kun jää pahasti jänkäykseen.epk kirjoitti:jarkki kirjoitti:Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa
hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Hieman tuossa kyllä valehtelin kun muistinkin että kyllähän siinä piti iskari irrottaa yläpäästä että tuli mutta eipä tuo ole homma eikä mikään. Vielä jos kaveri painaa alatukivartta alaspäin nii tulee ihan kivuttomasti ja orkkisjouset siis ronkin sieltä sillon pois.epk kirjoitti:hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
En ole noita Bilteman puristimia nähnyt mutta mun käsittääkseni ne on aika tarkat replicat noista Klanneista eli kait ne niilläkin lähtee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Kun se iskari on sen pullotunkin tiellä! En ole ottanut pulttia pois. Ehkä on noloteltu taas, mutta pointti on kuitenkin että takajousissa ei tarvita puristimia.epk kirjoitti:miksi sitä iskaria pitää ottaa pois ? etkö kuitenkin pultinkin ota pois alatukivarresta, pelkkä pultti riittää...
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Siinä vaiheessa kun paksinverhoukset ja iskarin yläpää on irti niin tuolla tavalla etsitään vielä sitä räikkää ja hylsyä metsästä mitkä sorvasi alatukivarren pultinkannan pyöreäksi, sitten jos ne löytyy sieltä metsästä niin haetaan MIG millä hitsataan uusi pultinkanta ja sen jälkeen haetaan vielä kaasupillit millä annetaan lämpöä sille pultille että se liikkuu johonkinepk kirjoitti:eikös se siinä sitten ole , tarvitaan jo kaksi äijää puristimilla vaihteleen takajousta, takaluukusta kun purkaa muoveja niin sillä välin on sen tukivarren pultti pois ja jousi jo kädessä
No ei kait... ite en oo ikinä irrottanu jousta tuolleen että irrottaa sen alatukivarren nii en osaa sanoa kumpi sitten on nopeampi tapa mutta ihan joutuisasti ne tuolleenkin lähtee
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ei minulla ainakaan ihan viiteen minuuttiin mennyt per puoli. Toinen puoli aukesin kuin itsestään, mutta toisella puolella pultti oli niin maan kireällä, että oli pakko rälläkällä halkaista.
Mukavasti kyllä jousi tippuu sen jälkeen käteen kunhan nuo pultit saa irti
Mukavasti kyllä jousi tippuu sen jälkeen käteen kunhan nuo pultit saa irti
W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
No ei kai ny kukaan ala sitä ulommaista tukivarren pulttia irroittelemaan jousen vaihtoa varten??? Sisäpäästä vaan pultti veke ja tunkilla vähä avittaen tukivarsi alas niin jousi lähtee sieltä välistä poies!!
Etujouset kyllä mielellään tarttee sen oikean puristimen nii vaihtuu kivuttomasti.
Sori jos tuli jotasin soopaa mutaa loma edessä ja muutama kalja sisässä )
Etujouset kyllä mielellään tarttee sen oikean puristimen nii vaihtuu kivuttomasti.
Sori jos tuli jotasin soopaa mutaa loma edessä ja muutama kalja sisässä )
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Pikkaraine
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: To 28.08.2008 15:51
- Paikkakunta: Porvoo
Kiitoksia!epk kirjoitti:johtuu siitä ettei ole suunniteltu takajousille. takajouset lähtee kun ottaa alatukivarren sisemmän pultin irti kun tunkki on alla, pultti pois ja laskee tunkin->jousi kädessä.
Kävin viime viikolla hakemassa jousenpuristimen mersuihin. Edestä lähti helposti iskarit ja jouset vaihtoon.
Takana sitten tuli ihmeteltyä tovi, että miten helvetissä ne jouset saa pois, kun noissa puristimissa ei riitä kiristysvara ja tavalliset jousenpuristimet mahtuneet. Mutta tuolla ohjeellaha ne lähti ilman puristimia, eli eivät ne takajouset mahdottomat ole vaihtaa.
Nyt ei sitten 185/65-15 renkaat mahdu edessä pyörimään, W201 kyseessä.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
http://www.youtube.com/watch?v=kBFZ7u3m ... re=related
Siinä on takajousille erinomainen opetuspätkä
Siinä on takajousille erinomainen opetuspätkä
W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0