Jousipuristin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Jousipuristin

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Onko kenelläkään Tampereen suunnalla mahdollisesti jousipuristimia joita voisi lainata tahi vuokrata??

Pitäisi omaan jousia vaihtaa enkä ala kyllö bilteman puristimilla itseäni tappamaan :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

sori ot, mutta bilteman jousipuristimet on todella asiansa ajavat.
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1263_l.jpg eli tämä sarja on todella hyvä,kokemusta on :D
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

minkä hintainen toi sarja on?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

bilteman sivulta lainattu:

"JOUSENPURISTIN

Mercedeksen jousien asennukseen/irrotukseen. Sopii MB: W116, W123, W124, W126, W129,
W140, W170, W201, W202, W210. 19 mm kuusikulmakiinnitys. CrV-terästä. HUOM! Vain
käsinkäyttöön (EI saa käyttää mutterinvääntimellä).

Tuotenro
191263


219,00 €"
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

"VAIN" 219€
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sorsso kirjoitti:"VAIN" 219€
Nii, aito on jotain 900e tietämillä :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Äkkiä tuon hinnan säästää jos vaikkapa haluaa brassailla ja vaihtaa isommat jousenkumit aina talveksi ja matalemmat kesäksi :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

No tämähän kuulostaa hyvältä, en tiennytkään että biltemasta saa tällaisia. Joskus jotain katselin niin ne olivat niin heppoisen näköisiä etten uskaltanut ostaa.

Pitää yrittää kaveri puhua ympäri et ostais kimppaan tuosta :)


Kiitoksia!
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Itelläki tuli hommattua nuo Bilteman puristimet, todella kätevät kyllä! Kolme minuuttia ni jousi on lattialla ja toiset kolme ni takasi paikallaan 8)
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

hui ompa melko edullinen :shock: pitääpä käydä kattomassa millanen on ihan livenä, toihan on ihan saman mallinen kuin ns.alkuperäinen ja 1200€ halvempi kuin veholta :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Itse en ainakaan saanut w201:stä takajousia pois. lieneekö itsessä vikaa vai mitä, tuntu et se puristin oli liian pitkä. Jousen sain komeasti kasaan, mutta paketti ei hievahtanutkaan. Puristimen kierretanko otti pahasti kiinni korotekumiin??!! Autossa valmiina -40mm jouset!
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

johtuu siitä ettei ole suunniteltu takajousille. takajouset lähtee kun ottaa alatukivarren sisemmän pultin irti kun tunkki on alla, pultti pois ja laskee tunkin->jousi kädessä.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jarkki kirjoitti:Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa 8)

hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Avatar
AnselmiPanda
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AnselmiPanda »

Ei ainakaan W124 takajousiin mitään puristinta tarvitse. Mutta etujouset onkin sitten sellanen ruutitynnyri että ei mitään asiaa ilman asianmukaisia puristimia :D
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

epk kirjoitti:
jarkki kirjoitti:Kyllä lähtee ainakin Klannin puristimilla takajousetkin tenavasta ilman mitään spedeilyä kun vähän funtsii miten ne puristimet sinne laittaa 8)

hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Joo, ilman puristimia onnistuu nopeammin takapää 201/124. Kun laittaa kasaanpäin, niin kannattaa kiristää tukivarren pultti ajoasentoon. Muuten pusla repeää, kun jää pahasti jänkäykseen.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oikein, koskee myös kaikkia koiranluita, etutukivartta myös.
Avatar
AnselmiPanda
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AnselmiPanda »

Mä oon ottanut vain iskarin pois ja vähän tunkilla painanu koko takaripustusta alaspäin. En tiedä onnistuuko vakiojousilla mutta madallusjousilla toimii nätisti :lol:
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

miksi sitä iskaria pitää ottaa pois ? etkö kuitenkin pultinkin ota pois alatukivarresta, pelkkä pultti riittää...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:hmmm, voipi olla että menee sit noillakin , en tosin ole ees koittanut, väitän että helpommolla pääsee pultin irroituksella ??
Hieman tuossa kyllä valehtelin kun muistinkin että kyllähän siinä piti iskari irrottaa yläpäästä että tuli mutta eipä tuo ole homma eikä mikään. Vielä jos kaveri painaa alatukivartta alaspäin nii tulee ihan kivuttomasti ja orkkisjouset siis ronkin sieltä sillon pois.
En ole noita Bilteman puristimia nähnyt mutta mun käsittääkseni ne on aika tarkat replicat noista Klanneista eli kait ne niilläkin lähtee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös se siinä sitten ole , tarvitaan jo kaksi äijää puristimilla vaihteleen takajousta, takaluukusta kun purkaa muoveja niin sillä välin on sen tukivarren pultti pois ja jousi jo kädessä :lol:
Avatar
AnselmiPanda
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja AnselmiPanda »

epk kirjoitti:miksi sitä iskaria pitää ottaa pois ? etkö kuitenkin pultinkin ota pois alatukivarresta, pelkkä pultti riittää...
Kun se iskari on sen pullotunkin tiellä! :lol: En ole ottanut pulttia pois. Ehkä on noloteltu taas, mutta pointti on kuitenkin että takajousissa ei tarvita puristimia. :)
W124 300E -86 kesälelu
Vectra B2 -00 käyttökiesi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

epk kirjoitti:eikös se siinä sitten ole , tarvitaan jo kaksi äijää puristimilla vaihteleen takajousta, takaluukusta kun purkaa muoveja niin sillä välin on sen tukivarren pultti pois ja jousi jo kädessä :lol:
Siinä vaiheessa kun paksinverhoukset ja iskarin yläpää on irti niin tuolla tavalla etsitään vielä sitä räikkää ja hylsyä metsästä mitkä sorvasi alatukivarren pultinkannan pyöreäksi, sitten jos ne löytyy sieltä metsästä niin haetaan MIG millä hitsataan uusi pultinkanta ja sen jälkeen haetaan vielä kaasupillit millä annetaan lämpöä sille pultille että se liikkuu johonkin :twisted: :D :lol:
No ei kait... ite en oo ikinä irrottanu jousta tuolleen että irrottaa sen alatukivarren nii en osaa sanoa kumpi sitten on nopeampi tapa mutta ihan joutuisasti ne tuolleenkin lähtee :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helpoin ja nopein tapa on irrottaa alatukivarren sisemmän pään pultti, ainakin kun auto on nosturilla ja voi vaihdelaatikkonostimella tukea alatukivartta.
Muutama minuutti per jousi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Ei minulla ainakaan ihan viiteen minuuttiin mennyt per puoli. Toinen puoli aukesin kuin itsestään, mutta toisella puolella pultti oli niin maan kireällä, että oli pakko rälläkällä halkaista.

Mukavasti kyllä jousi tippuu sen jälkeen käteen kunhan nuo pultit saa irti :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

No ei kai ny kukaan ala sitä ulommaista tukivarren pulttia irroittelemaan jousen vaihtoa varten??? Sisäpäästä vaan pultti veke ja tunkilla vähä avittaen tukivarsi alas niin jousi lähtee sieltä välistä poies!!
Etujouset kyllä mielellään tarttee sen oikean puristimen nii vaihtuu kivuttomasti.
Sori jos tuli jotasin soopaa mutaa loma edessä ja muutama kalja sisässä :))
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Pikkaraine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 28.08.2008 15:51
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pikkaraine »

Itellä oli viikonloppuna jousien vaihto, perjantaina kävin biltemasta nämä merssun jousipuristimet.. ajavat asiansa erinomaisesti.. ei oo paha hinta miten helpolla sitten pääsee..
MB C200 -94
Mk2 Escort -77 rojekti
Suzuki pv -97
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja SoFro »

epk kirjoitti:johtuu siitä ettei ole suunniteltu takajousille. takajouset lähtee kun ottaa alatukivarren sisemmän pultin irti kun tunkki on alla, pultti pois ja laskee tunkin->jousi kädessä.
Kiitoksia!
Kävin viime viikolla hakemassa jousenpuristimen mersuihin. Edestä lähti helposti iskarit ja jouset vaihtoon.
Takana sitten tuli ihmeteltyä tovi, että miten helvetissä ne jouset saa pois, kun noissa puristimissa ei riitä kiristysvara ja tavalliset jousenpuristimet mahtuneet. Mutta tuolla ohjeellaha ne lähti ilman puristimia, eli eivät ne takajouset mahdottomat ole vaihtaa.

Nyt ei sitten 185/65-15 renkaat mahdu edessä pyörimään, W201 kyseessä. :lol:
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

http://www.youtube.com/watch?v=kBFZ7u3m ... re=related


Siinä on takajousille erinomainen opetuspätkä :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Vastaa Viestiin