Vito

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Loyal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 11.03.2004 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Vito

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...

Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Mites muute pakettiautot ja isot vanteet sopii yhteen? Kun kert niihinhän ei voi laittaa tavallisen autojen renkaita koska ne pitää olla jotkut erikoisrenkaat (tarkotettu pakettiautoon) että kestää auton painon + kuorman.
Katsos Demecin sivuilta galleriast, siellä on muutama aika näppärän näköinen Vito, www.demec.fi
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
Loyal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 11.03.2004 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

En tiedä noista painoluokista sen enempää, et jos joku viisas tietää,
olisin niistäkin tiedoista kiitollinen. Nyt on tulossa ihan normaali renkaat alle.
Noi on ollu jossain isossa mersussa, et ei kai se sen enempää paina...
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Vitossa pitää olla vahvistetut renkaat " C " . Ei se vaikuta ajettavuuteen,mutta virkavalta saattaa puuttua? Ja jos tulee kolari tilanne ja alla on tavalliset henkilöauto vanteet niin jokainen tietää miten vakuutusyhtiö käsittelee tapausta!

Kyllä pakettiautoihinkin saa näyttäviä pyöriä ja ihan laillisia.
Meillä on "Perheessä" Vitossa alla fondmetal merkkiset vanteet ja on vahvistetut ja saahan niillä näköä,mutta pitäisi laittaa jonkinlaiset lokasuojanlevikkeet kun tuovat sopivasti ulos. Katsastusmies mainitsee kyllä aina asiasta!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja jorma »

Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...

Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.
Billett
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tarkoitat varmaankin sitä vanhempaa 110 turbodieseliä,ei siis mitään cdi vekotinta?!Minkäslainen pumppu noissa sitten on,normaali rivipumppu?,bosh vai lucas?Itselläkin ois hieman tarkoituksena ostaa jossain vaiheessa Vito,kiva tietää että tuollainen vanhempi,ja samalla halvempi,onkin parempi... 8)
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja jpk »

jorma kirjoitti:
Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...

Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.
Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jpk kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...

Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.
Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee 8)
Se vito taitaa olla........ hieman voimakas :oops:

Eikä myöskään mitenkään mahottoman ruma..
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Katsokaapas Viton mallia tuolta.www.autokari.fi.Siellähän se olisi jo valmiiksi varusteltuna :D
Arppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.01.2004 17:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arppa »

Kimmo L kirjoitti:Vitossa pitää olla vahvistetut renkaat " C " . Ei se vaikuta ajettavuuteen,mutta virkavalta saattaa puuttua? Ja jos tulee kolari tilanne ja alla on tavalliset henkilöauto vanteet niin jokainen tietää miten vakuutusyhtiö käsittelee tapausta!

Kyllä pakettiautoihinkin saa näyttäviä pyöriä ja ihan laillisia.
Meillä on "Perheessä" Vitossa alla fondmetal merkkiset vanteet ja on vahvistetut ja saahan niillä näköä,mutta pitäisi laittaa jonkinlaiset lokasuojanlevikkeet kun tuovat sopivasti ulos. Katsastusmies mainitsee kyllä aina asiasta!
Ei tarvi olla välttämättä C-renkaat, vaan ainoastaan kantavuuden pitää riittää (merkintä renkaan kyljessä). Rengasliikkeissä on taulukot, josta näkyy renkaan suurin sallittu kuorma ja tätä verrataan rekisteriotteen akselimassoihin. Vanteet on sitte asia erikseen.
Avatar
Loyal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 11.03.2004 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja Loyal »

jorma kirjoitti:
Loyal kirjoitti:Elikkä olen lähdössä ostamaan saksasta 97-98 110 tai 112 Mallin Vitoa...

Nyt tarttis ehdotuksia sen laittamiseksi. Ajattelin nuo xenon valot laittaa ainakin, mutta korisarjasta ei ole vielä mitään suunnitelmia?
Miltä sivuilöta löytys Vitoon lisävarusteita??
Kaiken näköstä osaa tarvitaan.
Vanteet tulee jo kaverilta 19" oz-racing... ja olihan Viton jako muuten tuo 5x112??
Osta 110 siitä saa huomattavasti paremmat tehot jos sille on tarvetta.
Hei kerro vähän lisää?? Miten 110 saa paremmin tehoa kun 112:sta?
Luulis et esim lastulla toi 112 hevoset/vääntö nousis isommaksi kun 110...?
Mulla ei ole oikeen mitään perus tietoakaan viton virityksestä, että
jos joku viitsisi ystävällisesti kertoa, mitä kannattaa hommata...? "Viri palikkaa" ´tekisi mieli ja pirusti..

Eli onko tolla CDI merkinnällä mitä eroa tavalliseen TDI Vitoon... ?
Haitat ja plussat? ja tehon lisäyksen kannalta?
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja JK »

jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee 8)
Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.

Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja veskola »

JK kirjoitti:
jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee 8)
Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.

Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan
Millä koneella se vito on, siis cdi vai tavallinen ? Juu tuosta Jorman vitosta saisi kertoa lisää...onkohan se punainen...jos on niin sit taisin nähdä sen :D
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JK kirjoitti:
jpk kirjoitti:Porukka ei oo nähny jorman vitoa... Tai paremminkin kuullu,siinä aika muikeat sävelet kun polkaisee 8)
Selasin vanhoja viestejä vito hakusanalla ja sitten alkoi kiinnostamaan... Eli löytyisikö kuvaa kyseisestä vitosta ja voisiko vaikka jorma kertoa lisää vitostaan.

Vitot kiinnostaa koska itsellä on vähän laitettu vito ja tehoa pitäisi alkaa hakemaan vielä hieman lisää ja muutenkin ulkonäköä uudistamaan
Onhan siitä kuvaa mutta en viitsi alkaa lataamaan nettiin.

Se Jorman Vitohan ei ole CDi, vaan rivipumppudiesel, n. 200 hv. Ei kuulemma viritetä pahemmin, Jorman omien sanojen mukaan se taidetaan pitää vähän niin kuin vakiona :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti: Se Jorman Vitohan ei ole CDi, vaan rivipumppudiesel, n. 200 hv. Ei kuulemma viritetä pahemmin, Jorman omien sanojen mukaan se taidetaan pitää vähän niin kuin vakiona :lol:
Juu niin kertoi, ettei paljonkaan tarvii tehdä tuollaisen tehon ulosottamiseksi. Mitenkahan se alkuperäinen cooler jaksaa jaahdyttaa. Tuota JK:n moottoria kanssa utelin, mulla itsella lienee se sama rivipumppukone V:ssä...onneksi. Palataan tuohon sitten kun alkaa se projekti, ei se originaali 100hv oikein riitä tuolla massalla mihinkään.
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja JK »

Eli täältä löytyy cdi kone pienillä hengityksen parannuksilla. (avarampi pakoputkisto ja twister putsari jonka ilmanotto maskin takaalta)

Eli siitä pitäisi alkaa jatkamaan... Yli uuden transportterin tehojen. :lol:
Avatar
Joni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 25.03.2004 18:50
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni »

Mites vaihdelaatikko kestää lisätehon?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JK kirjoitti:Eli täältä löytyy cdi kone pienillä hengityksen parannuksilla. (avarampi pakoputkisto ja twister putsari jonka ilmanotto maskin takaalta)

Eli siitä pitäisi alkaa jatkamaan... Yli uuden transportterin tehojen. :lol:
Kenen putkisto sulla on, ja paljos siinä transportterissa taas olikaan...kai sentään lastutat sen ja cooleri taitaa olla jo vakiona ?
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja JK »

Putkistosta en ole aivan varma kenen tekemä se on vai onko tehty osista, oli kiinni jo ostettaessa. Luulen että se on tuolta keskisuomesta mersuihin erikoistuneelta pajalta. Lastutettu on jo ja cooleri vakiona. Pitää vaan tehdä muutoksia kestävyyden parantamiseksi... ehkä isompaa cooleria, suuttimia ja isompi turbo harkintaan. Saisihan lastullakin jo yli ton transportterin tehojen, mutta täytyy tehdä kerralla hyvä.

Jos muistan oikein niin 174hv taisi olla transportterissa... eli ei se niin hirveän kaukana ole.

Oma vito on automaatti, ainakin mun tietojen mukaan ne kestää ongelmitta yli 200hv, tietysti kaiken saa rikki.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JK kirjoitti:Putkistosta en ole aivan varma kenen tekemä se on vai onko tehty osista, oli kiinni jo ostettaessa. Luulen että se on tuolta keskisuomesta mersuihin erikoistuneelta pajalta. Lastutettu on jo ja cooleri vakiona. Pitää vaan tehdä muutoksia kestävyyden parantamiseksi... ehkä isompaa cooleria, suuttimia ja isompi turbo harkintaan. Saisihan lastullakin jo yli ton transportterin tehojen, mutta täytyy tehdä kerralla hyvä.

Jos muistan oikein niin 174hv taisi olla transportterissa... eli ei se niin hirveän kaukana ole.

Oma vito on automaatti, ainakin mun tietojen mukaan ne kestää ongelmitta yli 200hv, tietysti kaiken saa rikki.
Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida. :oops:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Plaa plaa plaa.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 22.06.2004 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Omistajan luvalla, tässä on kuva Jorman Vitosta:

Erittäin nätti peli, -40 mm alustasarja, 17 " vanteet ja kolmituumaiset tuplaputket, taitavat olla omaa valmistetta.
Juu eli arvaus meni oikeaan...näin tuon Piikkiössä ja katsoin :shock: putkia...

Mites siellä takana lukee kompressori...kai se turbo sentään on...tai no kompressorihan se turbo on. Eihän kai compressor merkintää ole käytetty kuin mekaanisista ahtimista ?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:Mites siellä takana lukee kompressori...kai se turbo sentään on...tai no kompressorihan se turbo on. Eihän kai compressor merkintää ole käytetty kuin mekaanisista ahtimista ?
Villi arvaus on että Rouva Jorman kauppakassista on Kompressorimerkintä riisuttu parempaan käyttöön :twisted:
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja JK »

veskola kirjoitti:Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida. :oops:
Paineet noin 1,6bar ja Karalan tekosia. Onko joku vaihtanut isompaa cooleria vitoon?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JK kirjoitti:
veskola kirjoitti:Jep jep, tiedätkö yhtään paljonko painetta on tällä hetkellä ja kenen lastu siinä on. Varmaan se ahdin on se seuraava pullonkaula, ja ehkä samalla cooler niin saa sitten reippaasti antaa paineita...tai no ehkä annetaan noiden asiantuntijoiden kommentoida. :oops:
Paineet noin 1,6bar ja Karalan tekosia. Onko joku vaihtanut isompaa cooleria vitoon?

Minkäs värinen sulla se vito on ?

Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".

Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.

Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:
Minkäs värinen sulla se vito on ?

Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".

Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.

Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
Muistaako kukaan mitä se demecin 180hv sarja piti sisällään (cdi moottoriin). Näyttävät poistanee sivuiltaan nuo power kilke esittelyt...ne tosin taisi ostaa nuo palikat suoraan muualta.

Eikös tuolla paineella (JK) mene jo 180 hv rikki ? vai onko se sellainen vääntökone.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
Minkäs värinen sulla se vito on ?

Karalalla oli tässä joku vuosi sitten hopeinen, jonka se osti uutena.
Siinä oli muistaakseni n. 145 hv, ja taisipa sanoa silloin, että vielä ainakin parikymmentä heppaa olisi "tulollaan".

Soittelehhan ensin sille Karalalle ja kysy, mitä kannatta tehdä, kyllä se ainakin ennen on neuvonutkin.

Ei kannata mitään vaihtaa ihan vaihtamisen vuoksi.
.
Muistaako kukaan mitä se demecin 180hv sarja piti sisällään (cdi moottoriin). Näyttävät poistanee sivuiltaan nuo power kilke esittelyt...ne tosin taisi ostaa nuo palikat suoraan muualta.

Eikös tuolla paineella (JK) mene jo 180 hv rikki ? vai onko se sellainen vääntökone.
.
Juu
Samaa paineiden ja tehon välistä epäsuhtaa kattelin minäkin, mutta jos Karala on koneen lastuttanut, niin luulenpa että hänen jälkeensä on kaikki kunnossa.

Eikös vitossa ollut alkuaikoina sellainen ongelma, että turbo hajosi herkästi, jos rasituksesta heti sammutti koneen ?
Niitä peruja vois olla, että jospa JK,n autoon olisi vaihdettu suurempi ahdin, koska 1,6 kiloo vakioahtimesta tuntuu aika paljolta.

Jos paineet pitää paikkaansa, niin toinen syy tehojen vähyyteen voisi olla, että kone ei saa riittävästi polttoainetta. Viton moottori on eri tyyppiä, kuin henkilöautoissa (en tiedä,miten), ja siihen on kyllä saatavissa suurempia suuttimiakin.

1,6 kilon ahdoilla pitäisi tosiaan päästä jo aika lähelle 200hv, mikäli kone kiertää n. 4000 rpm, ja saa polttoainetta riittävästi. Suunnilleen tämä tehotaso pitäisi kyllä kaikilla uusillakin diiseleillä pystyä aika kivuttomasti saavuttamaan.

Mikäli moottorissa on tosiaan vakioahdin ja 1,6 kg paine, niin huonoimmassa vaihtoehdossa, kun moottorin pitäisi kehittää about 190hv ja ulos saadaan vaikkapa 150hv, niin puuttuva 40hv teho menee siihen, että moottori puskee pakokaasuja liian pienen turbon läpi. Sitähän ei voi moottori kauaa kestää.

Mutta kuten sanoin, että jos se kone on Karalan jäljiltä, niin luulempa kyllä, että kaikki on kunnossa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:.
Juu
Samaa paineiden ja tehon välistä epäsuhtaa kattelin minäkin, mutta jos Karala on koneen lastuttanut, niin luulenpa että hänen jälkeensä on kaikki kunnossa.

Eikös vitossa ollut alkuaikoina sellainen ongelma, että turbo hajosi herkästi, jos rasituksesta heti sammutti koneen ?
Niitä peruja vois olla, että jospa JK,n autoon olisi vaihdettu suurempi ahdin, koska 1,6 kiloo vakioahtimesta tuntuu aika paljolta.

Jos paineet pitää paikkaansa, niin toinen syy tehojen vähyyteen voisi olla, että kone ei saa riittävästi polttoainetta. Viton moottori on eri tyyppiä, kuin henkilöautoissa (en tiedä,miten), ja siihen on kyllä saatavissa suurempia suuttimiakin.

1,6 kilon ahdoilla pitäisi tosiaan päästä jo aika lähelle 200hv, mikäli kone kiertää n. 4000 rpm, ja saa polttoainetta riittävästi. Suunnilleen tämä tehotaso pitäisi kyllä kaikilla uusillakin diiseleillä pystyä aika kivuttomasti saavuttamaan.

Mikäli moottorissa on tosiaan vakioahdin ja 1,6 kg paine, niin huonoimmassa vaihtoehdossa, kun moottorin pitäisi kehittää about 190hv ja ulos saadaan vaikkapa 150hv, niin puuttuva 40hv teho menee siihen, että moottori puskee pakokaasuja liian pienen turbon läpi. Sitähän ei voi moottori kauaa kestää.

Mutta kuten sanoin, että jos se kone on Karalan jäljiltä, niin luulempa kyllä, että kaikki on kunnossa.
.
heh...tai sitten ne tehot ovat takapyörätehoja ja moottorin teho on huomattavasti suurempi, esim automaatissa :lol:

Onkos kellään vitossa öljyn jäähdytystä, ja onko muuten tuossa coolerin jäähdyttämisessä sähköropellilla mitään järkeä. Ahtoahan tarvitaan kun auto liikkuu, jolloin ilmavirtaa pitäisi olla saatavilla aivan riittävästi.

Miten lämmöt käyttäytyvät siinä JK:n autossa ?
Avatar
Nisse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 07.02.2004 16:38
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Mauri H. kirjoitti:Omistajan luvalla, tässä on kuva Jorman Vitosta:



Erittäin nätti peli, -40 mm alustasarja, 17 " vanteet ja kolmituumaiset tuplaputket, taitavat olla omaa valmistetta.

Onkos sulla lisää kuvia tost Piikkiö-Pullinkista? Olis kivaa nähä ku ittekin kävin siellä

huhujen mukaan niin tossa Peräahon Volvo 2654 olis jotain 400+ hv tapissa... oli jottain menny rikkit silloin kuin se kävi "penkissä", kuin ei voimaanotto enempää voimaa kestänyt :shock:
T. Nisse

- W211 320cdi Avantgarde '03

"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
JK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.05.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja JK »

Täältä löytyy vihreä vito. Paineet tosiaan noin 1,6bar tosin parilla ensimmäisellä vaihteella ei ihan noin korkeat. Vääntöä kohtuu mukavasti, paineita "matalemmat" tehot johtuu käsittääkseni kohtuu alas rajatuista kierroksista. Turbo on ihan alkuperäinen ja lämmöt pysyy kuumana kesäpäivänäkin tasaisina.

Coolerin vaihto kiinnostaa osittain ulkonäöllisistä syistä, eli harkinnassa olisi uusi cooleri puskurin taakse alaosaan. Täytyy varmaan soitella Karalalle kun kiireet tästä vähän hellittää.
Vastaa Viestiin