Terve! Olen uusi käyttäjä täällä enkä searchilla löytäny apua kysymkseeni eli:
Mitä eroa noilla malleilla käytännössä on? Molemmissa ilmeisesti se vähän reilut 190hv? Näyttäis moni myytävänä oleva 200k olevan Italian tuonti, onko sitten myyty uutena ainoostaan Italiaan vähän niinkuin aikanaan BMW 320is? Eli pienemmällä koneella tehty joku "veronkierto" tms.?
w202 230k ja 200k eroista?
SLK:n tiimoilta muistelen että 190heppainen 200K oli nimenomaan "veronkiertomalli" joihinkin maihin?!
Eli siis hiukan piristetty 200K jotta saatiin verotussyistä 230K-malli korvattua samantehoisella mallilla joissakin maissa.
Eli siis hiukan piristetty 200K jotta saatiin verotussyistä 230K-malli korvattua samantehoisella mallilla joissakin maissa.
Viimeksi muokannut jva, Ke 25.02.2009 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Portugaliin ja Kreikkaan noita on myös raijattu. C:n, SLK:n ja CLK:n lisäksi myös Pre facelift Väyrystäkin on saanut tuolla koneella, on tosin aika harvinainen. Uudemmissa malleissahan tuo 200 Kompressor on ihan "virallinen" malli, joissa tehoa 163hv ja vääntöä 230Nm.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
230k:ssa (193Hv) on enemmän viritysvaraa kuin 200k:ssa (192Hv) se on jo tehtaan virittämä. uudemmassa 200k:ssa on pienempi ahdin ja reilusti vähemmän heppoja. +tohon pienempään ahtimeen (m45) ei pysty lisäämään/vaihtamaan öljyä.
onkos sulla ahtopainemittaria ja jos on niin paljonkos tossa on maksimi ahtopaineet?jarkki kirjoitti:Tulipa sitten selvyys tuonkin asiaan kun oon itsekkin ihmetellyt tuota 200K:n ja 230K:n hevosen-parin tehoeroa. Oma on myös Italiantuonti ja tuolla 190HP M111.944 koneella.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Ei ole ahtopainemittaria kun ei ole kehdannut alkaa rumentamaan tuota konttoria ylimääräisillä mittareilla. Sellainen lehmän hönkäyshän tuolla vaan käy siihen verrattuna mitä sinne pitäisi mennäjpvir kirjoitti: onkos sulla ahtopainemittaria ja jos on niin paljonkos tossa on maksimi ahtopaineet?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Meillä on isän käytössä farkku väyrynen juurikin tuolla 200k moottorilla ja tuo auto on haetti juurikin Italiasta,jonne sitä pääasiassa on markkinoitu. Siinä on juurikin tuo tehokkaampi kone eli n.190heppaa...mielestäni ko.moottori on ainakin väyryseen aivan ihaanteellinen konevaihtoehto, sillä se on tosi vääntävä jo alakierroksilla,mutta tarvittaessa voimaa löytyy ihan mukavasti ainakin normaaleihin olosuhteisiin.
Väyrynen on myöskin melko taloudellinen tuolla koneella, meillä tarkan seurannan mukaan keskikulutus on ollut vain 8,5l/100km,joka on melko vähän tuon kokoiselle ja painoiselle autolle....tuo on todellakin melko harvinainen farkkuväyrynen tuolla moottorilla...
Väyrynen on myöskin melko taloudellinen tuolla koneella, meillä tarkan seurannan mukaan keskikulutus on ollut vain 8,5l/100km,joka on melko vähän tuon kokoiselle ja painoiselle autolle....tuo on todellakin melko harvinainen farkkuväyrynen tuolla moottorilla...
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88