w202 230k ja 200k eroista?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sturmovik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 25.02.2009 10:42

w202 230k ja 200k eroista?

Viesti Kirjoittaja sturmovik »

Terve! Olen uusi käyttäjä täällä enkä searchilla löytäny apua kysymkseeni eli:

Mitä eroa noilla malleilla käytännössä on? Molemmissa ilmeisesti se vähän reilut 190hv? Näyttäis moni myytävänä oleva 200k olevan Italian tuonti, onko sitten myyty uutena ainoostaan Italiaan vähän niinkuin aikanaan BMW 320is? Eli pienemmällä koneella tehty joku "veronkierto" tms.?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

SLK:n tiimoilta muistelen että 190heppainen 200K oli nimenomaan "veronkiertomalli" joihinkin maihin?!
Eli siis hiukan piristetty 200K jotta saatiin verotussyistä 230K-malli korvattua samantehoisella mallilla joissakin maissa.
Viimeksi muokannut jva, Ke 25.02.2009 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tulipa sitten selvyys tuonkin asiaan kun oon itsekkin ihmetellyt tuota 200K:n ja 230K:n hevosen-parin tehoeroa. Oma on myös Italiantuonti ja tuolla 190HP M111.944 koneella.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Portugaliin ja Kreikkaan noita on myös raijattu. C:n, SLK:n ja CLK:n lisäksi myös Pre facelift Väyrystäkin on saanut tuolla koneella, on tosin aika harvinainen. Uudemmissa malleissahan tuo 200 Kompressor on ihan "virallinen" malli, joissa tehoa 163hv ja vääntöä 230Nm.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
sturmovik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 25.02.2009 10:42

Viesti Kirjoittaja sturmovik »

Eli siis tommosen 200k- koneisen w202 siis varmaankin uskaltaa ostaa jos sopiva löytyy kohdalle. Tuskin sen käyttöikä paljoa sen lyhyempi on mitä 230k? Ja varmaankin osat on yhteensopivia näiden kahden moottorin kesken(tulpat, laturi yms.)?
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

230k:ssa (193Hv) on enemmän viritysvaraa kuin 200k:ssa (192Hv) se on jo tehtaan virittämä. uudemmassa 200k:ssa on pienempi ahdin ja reilusti vähemmän heppoja. +tohon pienempään ahtimeen (m45) ei pysty lisäämään/vaihtamaan öljyä.
jarkki kirjoitti:Tulipa sitten selvyys tuonkin asiaan kun oon itsekkin ihmetellyt tuota 200K:n ja 230K:n hevosen-parin tehoeroa. Oma on myös Italiantuonti ja tuolla 190HP M111.944 koneella.
onkos sulla ahtopainemittaria ja jos on niin paljonkos tossa on maksimi ahtopaineet?
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

jpvir kirjoitti: onkos sulla ahtopainemittaria ja jos on niin paljonkos tossa on maksimi ahtopaineet?
Ei ole ahtopainemittaria kun ei ole kehdannut alkaa rumentamaan tuota konttoria ylimääräisillä mittareilla. Sellainen lehmän hönkäyshän tuolla vaan käy siihen verrattuna mitä sinne pitäisi mennä :lol: :twisted:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Meillä on isän käytössä farkku väyrynen juurikin tuolla 200k moottorilla ja tuo auto on haetti juurikin Italiasta,jonne sitä pääasiassa on markkinoitu. Siinä on juurikin tuo tehokkaampi kone eli n.190heppaa...mielestäni ko.moottori on ainakin väyryseen aivan ihaanteellinen konevaihtoehto, sillä se on tosi vääntävä jo alakierroksilla,mutta tarvittaessa voimaa löytyy ihan mukavasti ainakin normaaleihin olosuhteisiin.
Väyrynen on myöskin melko taloudellinen tuolla koneella, meillä tarkan seurannan mukaan keskikulutus on ollut vain 8,5l/100km,joka on melko vähän tuon kokoiselle ja painoiselle autolle....tuo on todellakin melko harvinainen farkkuväyrynen tuolla moottorilla...
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Vastaa Viestiin