Onko liian suuri turbo?
Onko liian suuri turbo?
On ollut ajatuksissa turbottaa oma 250d. Nyt olen etsinyt turboa ja olis tiedossa holset 4LH,pakopesä noin 80mm ja imu 54mm ar luvuista ei tietoa vielä.
kun auto on vielä muuten ihan orkkis 2.5d.Eikä oo mikään moniventtiili..
kun auto on vielä muuten ihan orkkis 2.5d.Eikä oo mikään moniventtiili..
taitaa olla joku tosi vanha kuorma-auton turbo kyseessä... eiköhän nuo ole parasta unohtaa
jatkan samaan topikkiin, kun on vähän samaa asiaa, eli olis tiedossa joku "300 turbodieselin" ahdin tai siis vastaava, mikä 300 on... turbo on ollut 2,9 koneen kyljessä kiinni ja nyt olis tarkoitus heittää se tuon oman 200 D koneen kylkeen ja mietityttää vähän, että herääkö se ollenkaan alle 3000 rpm tarkoitus ei ole rakentaa mitään superturboa, vaan sellainen mukava käyttöpeli, jossa olis hieman enemmän potkua, kuin se 75 heppaa autossa on myös automaatti laatikko ja tehot olis tarkoitus nostaa n. 120 hepan paikkeille (kestäis vielä loota ja kone...)
jatkan samaan topikkiin, kun on vähän samaa asiaa, eli olis tiedossa joku "300 turbodieselin" ahdin tai siis vastaava, mikä 300 on... turbo on ollut 2,9 koneen kyljessä kiinni ja nyt olis tarkoitus heittää se tuon oman 200 D koneen kylkeen ja mietityttää vähän, että herääkö se ollenkaan alle 3000 rpm tarkoitus ei ole rakentaa mitään superturboa, vaan sellainen mukava käyttöpeli, jossa olis hieman enemmän potkua, kuin se 75 heppaa autossa on myös automaatti laatikko ja tehot olis tarkoitus nostaa n. 120 hepan paikkeille (kestäis vielä loota ja kone...)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Onko liian suuri turbo?
Täytyy suoraan sanoa, että unohda nuo museovehkeetveikko_m_ kirjoitti:On ollut ajatuksissa turbottaa oma 250d. Nyt olen etsinyt turboa ja olis tiedossa holset 4LH,pakopesä noin 80mm ja imu 54mm ar luvuista ei tietoa vielä.
kun auto on vielä muuten ihan orkkis 2.5d.Eikä oo mikään moniventtiili..
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
OM606sen vakio kkk k14 pelaa varmasti hienosti tuossa kakssatasessa.napa kirjoitti:
jatkan samaan topikkiin, kun on vähän samaa asiaa, eli olis tiedossa joku "300 turbodieselin" ahdin tai siis vastaava, mikä 300 on... turbo on ollut 2,9 koneen kyljessä kiinni ja nyt olis tarkoitus heittää se tuon oman 200 D koneen kylkeen ja mietityttää vähän, että herääkö se ollenkaan alle 3000 rpm tarkoitus ei ole rakentaa mitään superturboa, vaan sellainen mukava käyttöpeli, jossa olis hieman enemmän potkua, kuin se 75 heppaa autossa on myös automaatti laatikko ja tehot olis tarkoitus nostaa n. 120 hepan paikkeille (kestäis vielä loota ja kone...)
Tosin siihen joutuu vaihtamaan painetoimisen hukkaportin kellon kun väykyssä se toimii alipaineella.
tuo on muistaakseni garrett (tai en minä ole varma, kun siinä oli niitä turboja enemmänkin pöydällä, että mistä sitä kauppaa tehtiin ...) niin ja käsittääkseni hukkaportti toimii tuossa ihan normaalisti imusarjan paineen perusteella... tuo ei siis ole alkuperäinen 300 ahdin, vaan vastaavaa kokoluokkaa...Mika.T kirjoitti:
OM606sen vakio kkk k14 pelaa varmasti hienosti tuossa kakssatasessa.
Tosin siihen joutuu vaihtamaan painetoimisen hukkaportin kellon kun väykyssä se toimii alipaineella.
mutta tuo "300:sen" kokoluokka olis ihan hyvä, eli ei ainakaan pakopaineiden kanssa olis ongelmia vaikka nyt hieman heräämisen kanssa oliskin "viivettä"...
ei ole ehtinyt tuohon asiaan vielä oikein perehtyä, kyllähän sen kartan jostain löytäis ja sais hieman teoriassa selvitettyä sopivuutta
ei uusissa turboissa ole sähköä, ellei ihan uusimpiin vnt ahtimiin sekaannutaveikko_m_ kirjoitti:No niin vähän ajattelinki.Joo se on kuorma-auton vanha. Mutta uudempiin en sekaannu.. paljon sähköä--->liikaa ongelmia ..Ei herneitä..
Itelle meinaan kans ihan käyttö autoks tätä tehdä,jolla pääsis edes ohi rekasta
tuo "kuorma-auton" pakopesä mikä tuossa sun suunittelemassa turbossa oli on ihan liian suuri jopa 6-8 litraisiin dieseleihin tai ehkä niihin jo soveltuva juuri ja juuri... karkeasti sanottuna...
saishan tuosta tietysti tehdyksi, mutta uusi/sopivampi pakopesä maksaa, niin helpommalla pääset, kun hankit heti kerralla sopivan kokoisen.
120 hp tehoon pääset jopa Viton alkuperäisellä ahtimella, joka takuuvarmasti herää neloskoneessa. Tuo garret on jo pykälää isompi mutta ei liian iso neloseen. Onko se garret gt20 tai 25 ?napa kirjoitti:mutta tuo "300:sen" kokoluokka olis ihan hyvä, eli ei
Lisää tietoa: www.skg.fi
kun en muista, nyt aloin jo epäilemään, että se oli sittenkin KKKveskola kirjoitti:120 hp tehoon pääset jopa Viton alkuperäisellä ahtimella, joka takuuvarmasti herää neloskoneessa. Tuo garret on jo pykälää isompi mutta ei liian iso neloseen. Onko se garret gt20 tai 25 ?napa kirjoitti:mutta tuo "300:sen" kokoluokka olis ihan hyvä, eli ei
mutta sovitaan, että se on sopiva kuitenkin
vanhaa tekniikkaahan se KKK on, mutta itse turbo on "uusi" kuitenkin (ajettu alle 5000 km), turbon pakosarja, imusarja, öljyputket ja itse turbo hintaan 300 €, niin ei voi vastustaa tarjoustaveskola kirjoitti:Mun mielestä toi garret gt olisi parempi kuin aatamin aikainen kkk
pitää vain nostaa kone pois vielä nokalta, niin saa tehtyä sen öljyn paluun, ei tuonne autoon päin sitä viitsi alkaa räpeltämään... ja nyt kun on laatikko jo muutenkin irti, niin ei tuo koneen irrottaminen pitäis olla suuri suoritus enää..
olis mulla kyllä se holsetin HX40 superi, mutta se ei oikein tunnu järkevältä tuohon 200 D koneen kylkeen
Ei muuta kuin KKK kiinni sinne.
120 hp menee hienosti GT20:n läpi. Jos pitää valita huollattaako KKK:n vai GT:n niin varmasti hinta on ainoa joka ratkaisee, jollei sitten pakosarja määrää valintaa.
120 hp menee hienosti GT20:n läpi. Jos pitää valita huollattaako KKK:n vai GT:n niin varmasti hinta on ainoa joka ratkaisee, jollei sitten pakosarja määrää valintaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mitäs expertit sanoo, kumpi on parempi vaihtoehto(tehokkaampi syöttömuutoksen jälkeen) mun 110Vitoon, Garrett gt20 vai alkuperäinen kkk ? Huollatan varmuuden vuoksi, mutta kumman ?
Muistan vaan aikaisemmista, että ahtimen koko halkaisijamittojen perusteella eri merkkien välillä ei ole suoraan verrattavissa..
Esim. saman "tehoinen" IHI on huomattavasti pienempi kuin vastaava Garrett. (Olisiko sitten siipien mallilla tms. jotain tekemistä)
Muistan vaan aikaisemmista, että ahtimen koko halkaisijamittojen perusteella eri merkkien välillä ei ole suoraan verrattavissa..
Esim. saman "tehoinen" IHI on huomattavasti pienempi kuin vastaava Garrett. (Olisiko sitten siipien mallilla tms. jotain tekemistä)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Jos verrokkina on Viton KKK03 ja GT20 niin garretti aivan ehdottomasti. Ei siitä Viton ahtimesta saa mitään tehoa läpi.
GT20 pellin alle, ja pumppu täysille Mynä Dieselissä niin sinua alkaa naurattaa Vitolla ajelu nykyisen itkemisen sijaan
GT20 pellin alle, ja pumppu täysille Mynä Dieselissä niin sinua alkaa naurattaa Vitolla ajelu nykyisen itkemisen sijaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tää Vito on niin tuore tuttavuus, että se että itkettääkö vai naurattaa on suoraan verrannollinen asennusoluen määrään. (Ostin konevikaisena)On meinaan menny paripäivää konetta purkaessa ja osia pestessä, niinku Veskola tiedät..
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..