ässässä akku tyhjä, APUA!
ässässä akku tyhjä, APUA!
akku tyhjä, takaluukun lukko ei toimi avaimella. miten saan takaluukun auki, jotta sais ladattua akun? neuvoja otetaan vastaan, kiitos! auto on
w140.
w140.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: ässässä akku tyhjä, APUA!
Rolf kirjoitti:akku tyhjä, takaluukun lukko ei toimi avaimella. miten saan takaluukun auki, jotta sais ladattua akun? neuvoja otetaan vastaan, kiitos! auto on
w140.
Voihan sen akun ladata vaikka tupakan sytkärin kautta,kytket pienitehoisen laturin tupakan sytyttimeen yöksi ja virtaavain 1-asentoon, aamulla auto lähtee käyntiin.
Olen ladannut moottoripyörän monesti sytkärin kautta,kun akun irroituksessa pitäisi purkaa puoli pyörää!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: ässässä akku tyhjä, APUA!
Tupakinsytkäri motskarissajussilampi kirjoitti:Olen ladannut moottoripyörän monesti sytkärin kautta,kun akun irroituksessa pitäisi purkaa puoli pyörää!


- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Koneesta riippuen laturi on hankalassa paikassa.
Ei tuossa pitäs olla vaaraa minkään boxin tuhoutumiselle. Joku ylläpito laturi pienellä virralla lataamaan sytkärin kautta.
Tai sit takalukuvalo irti ja laturin piuha sinne ja ovi auki.
Ei tuossa pitäs olla vaaraa minkään boxin tuhoutumiselle. Joku ylläpito laturi pienellä virralla lataamaan sytkärin kautta.
Tai sit takalukuvalo irti ja laturin piuha sinne ja ovi auki.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: ässässä akku tyhjä, APUA!
Skraba kirjoitti:Tupakinsytkäri motskarissajussilampi kirjoitti:Olen ladannut moottoripyörän monesti sytkärin kautta,kun akun irroituksessa pitäisi purkaa puoli pyörää!![]()
Joo BMW R1100RT:ssä on kaksi virran ulostulo pistoketta,joissa jatkuva virta,joista voi ottaa virtaa ulos tai ladata akun,toinen mittaristossa jonka olen suurentanut normaaliksi tupakan sytkärin ulostuloksi,josta voi ladata puhelimen tai ottaa navikaattoriin virran.Joskus unohtuu radio tai soitin päälle ja tyhjentää akkua,ja polttelee heti ABS-häiriövaloa jos jännite alhaalla!
Ettei kovin ihmeellistä,vaikka joillekkin näyttää olevan.
Viimeksi muokannut jussilampi, To 19.03.2009 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Rolf kirjoitti:epäilen tuota tupakansytkärihommaa vahvasti, kumminkin menee joku parin tuhannen boksi rikki tai auto palaa.
Ainahan saa epäillä,muttei siellä mikään pala jos sytkäriin laitetaan joku pienitehoinen ylläpitolaturi ja antaa jonkun päivän roikkua siinä,maksaa halvimmillaan 9 euroa (esim.Biltemasta),Järkevämpää mitä vääntää takakonttia sorkkaraudalla auki,tai kytkee siihen toisen akun muutamaksi tunniksi,niin kyllä virrat tasaantuu molemmissa akuissa,ei tietenkään saa mennä starttaamaan,ennenkuin kaapelit on irroitettu!
Samallailla kannattaa kytkeä,toinen akku sytkärin kautta esim. 211 jos vaihtaa akun,niin ei katkea virrat missään vaiheessa,eikä rupea poltteleen häiriövaloja!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ässässä akku tyhjä, APUA!
Samoista syistä myös laitoin vuoden86 1340cc akusta sytkärin ryöstön jo yli 10vuotta sitten, ollut kätevä reissatessa,tulispa kesä pääsis taas eroon näistä 4pyöräsistä sää suojista ja nautimaan 3alkavasta vauhidistajussilampi kirjoitti:Skraba kirjoitti:Tupakinsytkäri motskarissajussilampi kirjoitti:Olen ladannut moottoripyörän monesti sytkärin kautta,kun akun irroituksessa pitäisi purkaa puoli pyörää!![]()
Joo BMW R1100RT:ssä on kaksi virran ulostulo pistoketta,joissa jatkuva virta,joista voi ottaa virtaa ulos tai ladata akun,toinen mittaristossa jonka olen suurentanut normaaliksi tupakan sytkärin ulostuloksi,josta voi ladata puhelimen tai ottaa navikaattoriin virran.
Ettei kovin ihmeellistä,vaikka joillekkin näyttää olevan.

W140:ssä ei ole.CDI203 kirjoitti:Aika monista malleissta löytyy mootori tilasta paikka mikä on tarkoitettu apu virran antmiseen/ottamiseen, usein pieni muovinen boxsi(aika usin punainen kansi)
Vänkärin jalkatilasta kun purkaa etureunasta matot pois niin alta löytyy akulta tuleva kaapeliliitos johon voi antaa virtaa vaikka toisesta autosta ja startata käyntiin.
Startin napa
Terve
Vastaus tulee varmaa liian myöhään mutta itse annoin virtaa startin napaan, niin kekuslukitus sai riittävästi virtaa toimiakseen.
Vastaus tulee varmaa liian myöhään mutta itse annoin virtaa startin napaan, niin kekuslukitus sai riittävästi virtaa toimiakseen.