"superturbo" kysymyksiä
"superturbo" kysymyksiä
Tuollainen superturbo on tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt ja kysymyksiä olisi sellainen liuta ettei kaikkea edes muista tähän kirjoittaa..
Elikkä mikä kone tuollaisen oikeasti tehokkaan diiselin rakentamiseen olisi paras? Autona olisi 124 koppanen sedani ja mielellään facelift malli jos vain sellainen oikealla koneella jostain sattuisi löytymään.. Mitä tuo superturbo sana sinällään edes tarkoittaa? Tai siis ideana olisi saada sellainen 400 heppainen kone tehtyä. Miten tuo 4-maticci kestäisi tuollaisilla tehoilla? Miten muuten kone kestää? Mitä kaikkea täytyisi tehdä jotta tuolllainen olisi mahdollinen?
Kuinka kallis tuollaisen rakentaminen olisi? Ja mitä muutoksia pitää tehdä? Minkä hintaisia nuo valmiit rakennelmat sitten ovat? Luulen että valmiin ostaminen tulisi niin vaikeaksi koska mitä olen katsonu niin vaikeaa tuntuu olevan löytää ulkomailtakaan juuri sellaista kuin haluaisin.. Mielessä olisi sedani mustana ja faceliftina ja mustilla sportline nahoilla, ilmastoinnilla ja vakkarilla ja jos vielä olisi neliveto jos se vain kestäisi.. Näyttää vain tuollainen olevan kohtuu harvinaisuus.. Jos sopiva löytyisi ja kaikki tässä selviäisi olisi auto tarkoitus täysin käydä läpi ja rakentaa auto pitkäksi aikaa..
Mitä tuohon facelift malliin tulee muutoksia muuta kuin ainakin etusäleikkö muuttuu ja onhan se aina uusin malli tuosta korimallista? Mitä tuollaiset superturbot sitten kuluttavat?
Tässäpä ainakin aluksi liuta kysymyksiä, toivottavasti edes osaan saataisiin vastaus tätä kautta.. En tiedä että onko tämä edes oikea osio laittaa tälläisiä kysymyksiä mutta toivottavasti jos olen väärässä niin modet siirtävät tämän oikeaan osioon..
Ja jos jostain löytyy linkkejä ja tietoa asiasta niin ottaisin niitä mielellään vastaan..
Elikkä mikä kone tuollaisen oikeasti tehokkaan diiselin rakentamiseen olisi paras? Autona olisi 124 koppanen sedani ja mielellään facelift malli jos vain sellainen oikealla koneella jostain sattuisi löytymään.. Mitä tuo superturbo sana sinällään edes tarkoittaa? Tai siis ideana olisi saada sellainen 400 heppainen kone tehtyä. Miten tuo 4-maticci kestäisi tuollaisilla tehoilla? Miten muuten kone kestää? Mitä kaikkea täytyisi tehdä jotta tuolllainen olisi mahdollinen?
Kuinka kallis tuollaisen rakentaminen olisi? Ja mitä muutoksia pitää tehdä? Minkä hintaisia nuo valmiit rakennelmat sitten ovat? Luulen että valmiin ostaminen tulisi niin vaikeaksi koska mitä olen katsonu niin vaikeaa tuntuu olevan löytää ulkomailtakaan juuri sellaista kuin haluaisin.. Mielessä olisi sedani mustana ja faceliftina ja mustilla sportline nahoilla, ilmastoinnilla ja vakkarilla ja jos vielä olisi neliveto jos se vain kestäisi.. Näyttää vain tuollainen olevan kohtuu harvinaisuus.. Jos sopiva löytyisi ja kaikki tässä selviäisi olisi auto tarkoitus täysin käydä läpi ja rakentaa auto pitkäksi aikaa..
Mitä tuohon facelift malliin tulee muutoksia muuta kuin ainakin etusäleikkö muuttuu ja onhan se aina uusin malli tuosta korimallista? Mitä tuollaiset superturbot sitten kuluttavat?
Tässäpä ainakin aluksi liuta kysymyksiä, toivottavasti edes osaan saataisiin vastaus tätä kautta.. En tiedä että onko tämä edes oikea osio laittaa tälläisiä kysymyksiä mutta toivottavasti jos olen väärässä niin modet siirtävät tämän oikeaan osioon..
Ja jos jostain löytyy linkkejä ja tietoa asiasta niin ottaisin niitä mielellään vastaan..
Ainakin osaan noista löytyy tietoa hakutoiminnolla. Kokeile eri hakusanoja, esim. superturbo tai turbotus, ja tutki saalista.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: "superturbo" kysymyksiä
ST koneena käy 124:sen 300 turbo dieselin oma kone, 400 heppaa jos tavoittelet on OM606, väyrysen 24 venttiilinen koneen hankkiminen edessä.JoMa kirjoitti:Elikkä mikä kone tuollaisen oikeasti tehokkaan diiselin rakentamiseen olisi paras? Autona olisi 124 koppanen sedani ja mielellään facelift malli jos vain sellainen oikealla koneella jostain sattuisi löytymään.. Mitä tuo superturbo sana sinällään edes tarkoittaa? Tai siis ideana olisi saada sellainen 400 heppainen kone tehtyä. Miten tuo 4-maticci kestäisi tuollaisilla tehoilla? Miten muuten kone kestää?
Laatikko vaatii vahvistamisen. 4 matic ei käsittääkseni kestä ST käyttöä.
ST = 100hp/litra.
Rakentamiseen kannattaa varata 10k€. Hyvänä apuna on autonrakentelu tausta. ST mersun löytäminen ulkomailta on vaikeaa, ST on ns. Suomalainen "keksintö". Helpointa on kytätä nettiautoa ja dieseleiden virittämiseen keskittyneiden forumeiden myydään palstoja.JoMa kirjoitti: Mitä kaikkea täytyisi tehdä jotta tuolllainen olisi mahdollinen? Kuinka kallis tuollaisen rakentaminen olisi? Ja mitä muutoksia pitää tehdä? Minkä hintaisia nuo valmiit rakennelmat sitten ovat? Luulen että valmiin ostaminen tulisi niin vaikeaksi koska mitä olen katsonu niin vaikeaa tuntuu olevan löytää ulkomailtakaan juuri sellaista kuin haluaisin.. Mielessä olisi sedani mustana ja faceliftina ja mustilla sportline nahoilla, ilmastoinnilla ja vakkarilla ja jos vielä olisi neliveto jos se vain kestäisi.. Näyttää vain tuollainen olevan kohtuu harvinaisuus.. Jos sopiva löytyisi ja kaikki tässä selviäisi olisi auto tarkoitus täysin käydä läpi ja rakentaa auto pitkäksi aikaa..
Haku on ystäväsi..JoMa kirjoitti:Tässäpä ainakin aluksi liuta kysymyksiä, toivottavasti edes osaan saataisiin vastaus tätä kautta..
Re: "superturbo" kysymyksiä
Kyllähän siitä vanhemmasta kapeakantisesta OM603sta saa tuon 400hv ihan kohtuudella ulos. Paras tulos ko. koneesta on lähempänä 500hv. Jos ei jopa ylikin.SamuliS kirjoitti:
ST koneena käy 124:sen 300 turbo dieselin oma kone, 400 heppaa jos tavoittelet on OM606, väyrysen 24 venttiilinen koneen hankkiminen edessä.
Laatikko vaatii vahvistamisen. 4 matic ei käsittääkseni kestä ST käyttöä.
ST = 100hp/litra.
ST-raja on 100kw/litra
ST:n katsastusta helpottaa huomattavasti kun hommaat EI-vähäpäästöisen auton. Eli vanhemman kuin -92 Toki sitä ei saa alunperin facelift mallina mutta kyllähän sen voi itse päivittää.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: "superturbo" kysymyksiä
Kova on raja. Vielä on viton kanssa puuhaa jos tuohon meinaan päästäMika.T kirjoitti:ST-raja on 100kw/litra
Re: "superturbo" kysymyksiä
Sen takia mä aloinkin pienentämään Viton iskutilavuutta, on edes jotain mahkuja Tuo raja tarkoittaa 57.5 kW/sylinteri eli 77 hp. Alunperin Vitossa on 24,5 hp eli alkuperäinen teho pitäisi pystyä kertomaan piillä (3,14).vito500tkm kirjoitti:Kova on raja. Vielä on viton kanssa puuhaa jos tuohon meinaan päästäMika.T kirjoitti:ST-raja on 100kw/litra
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kävin äsken citymarketissa siinä jossain tuunikilehdessä on juttu ST mersusta
Lisää tietoa: www.skg.fi
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57222
Ostaisin tuon,mutta vaimo pisti ehdoksi ,että pitäis offroad auto myydä ensin ,siihen ei pysty venymään niin täytyy unohtaa koko juttu
Ostaisin tuon,mutta vaimo pisti ehdoksi ,että pitäis offroad auto myydä ensin ,siihen ei pysty venymään niin täytyy unohtaa koko juttu
Tre. Oisko jollain kokemusta holset hx35 tai hy35 ahtimista.
Tavoitteena ois 250-300 hepoa ja ripeä käyttöauto. Kone on om603 (300tdt)
Ja mahtuuko tommonen ahdin vakio pakosarjaan ja kannattako sitä siihen ylipäänsä laittaa vaikka sopisikin.
Konttorilla kävin kyselemässä siitä katsastuspuolesta jo etukäteen. Teholappu sekä
meinas, että tarvitaan vastaavuustodistus kyseisen mallisarjan tehoikkaamman auton alustatiedoista. Siis mitä ihmettä! täytyykö siihen laittaa jonku amg:n jarrut yms. Meinas, että täytyy, vaikka tehot nousis yhen kilovatin verran.
Tietääkseni noita on tehty ihan laillisiksi 124 300tdt:n omilla jarruilla...?
Tavoitteena ois 250-300 hepoa ja ripeä käyttöauto. Kone on om603 (300tdt)
Ja mahtuuko tommonen ahdin vakio pakosarjaan ja kannattako sitä siihen ylipäänsä laittaa vaikka sopisikin.
Konttorilla kävin kyselemässä siitä katsastuspuolesta jo etukäteen. Teholappu sekä
meinas, että tarvitaan vastaavuustodistus kyseisen mallisarjan tehoikkaamman auton alustatiedoista. Siis mitä ihmettä! täytyykö siihen laittaa jonku amg:n jarrut yms. Meinas, että täytyy, vaikka tehot nousis yhen kilovatin verran.
Tietääkseni noita on tehty ihan laillisiksi 124 300tdt:n omilla jarruilla...?
Jos haluat muutoskatsastaa mallin W124 300 hv tehoille, tarvitset säädösten mukaan 500E alustan. Muutoin kannattaa harkita esim. 300E alustaa (teho max 188 hv) tai 300E-24 alustaa (teho max 231 hv) tai muuta bensamallin moottoria vertailumoottoriksi. Mallin 300TD Turbo alusta riittää 143 hevosvoiman tehoille. Jos mallin 300TD Turbo alusta vastaa jonkun tehokkaamman bensamallin alustaa, voi tehoa nostaa muutoskatsastuksessa tuohon bensamallin tehoon asti ilman alustamuutoksia.jokkis kirjoitti:Tre. Oisko jollain kokemusta holset hx35 tai hy35 ahtimista.
Tavoitteena ois 250-300 hepoa ja ripeä käyttöauto. Kone on om603 (300tdt)
Ja mahtuuko tommonen ahdin vakio pakosarjaan ja kannattako sitä siihen ylipäänsä laittaa vaikka sopisikin.
Konttorilla kävin kyselemässä siitä katsastuspuolesta jo etukäteen. Teholappu sekä
meinas, että tarvitaan vastaavuustodistus kyseisen mallisarjan tehoikkaamman auton alustatiedoista. Siis mitä ihmettä! täytyykö siihen laittaa jonku amg:n jarrut yms. Meinas, että täytyy, vaikka tehot nousis yhen kilovatin verran.
Tietääkseni noita on tehty ihan laillisiksi 124 300tdt:n omilla jarruilla...?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
mulla oli entisessä hy35, mynäpumppu kooleri ym härpättimet, ~350/600 tehot, oli mukava käyttää ja alhaalta vetämään.. jos ny tuollasiaki tehoja haet laita ihmeessä se pakosarjakin vaihtoon, itte tekemällä tai teettämällä, ei pitääs iso lisä olla kustannuksiin muun roppauksen ohella.jokkis kirjoitti:Tre. Oisko jollain kokemusta holset hx35 tai hy35 ahtimista.
Tavoitteena ois 250-300 hepoa ja ripeä käyttöauto. Kone on om603 (300tdt)
Ja mahtuuko tommonen ahdin vakio pakosarjaan ja kannattako sitä siihen ylipäänsä laittaa vaikka sopisikin.
c36
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st
No mites ne ton väitteen perusteli? Tahtoo nuot orig sarjat olla hyvinpitälti ennemmän tai vielä enemmän pskoja.jokkis kirjoitti:Kiitos vain vinkeistä. Juttelin pro-turbon myyjän kanssa ja hän meinas, että dieselissä toimii parhaiten vakio pakosarja. Eivät jouda tekemään pakosarjaa ja heittivät tommosen jutun kehiin. Ite oon kyllä toista mieltä.
Onhan niitäki hyvällä menestyksellä käytetty, mutta paljon paremmanki saa pienelllä vaivalla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
kkd tekee siihen jeemulle paaljoon paremman hetkessäjeemu kirjoitti:No mites ne ton väitteen perusteli? Tahtoo nuot orig sarjat olla hyvinpitälti ennemmän tai vielä enemmän pskoja.jokkis kirjoitti:Kiitos vain vinkeistä. Juttelin pro-turbon myyjän kanssa ja hän meinas, että dieselissä toimii parhaiten vakio pakosarja. Eivät jouda tekemään pakosarjaa ja heittivät tommosen jutun kehiin. Ite oon kyllä toista mieltä.
Onhan niitäki hyvällä menestyksellä käytetty, mutta paljon paremmanki saa pienelllä vaivalla.
http://kkdmotorsport.kuvat.fi/kuvat/pakosarjoja/
käyttis 657hv 870nm 0.9bar 810009 masterpower
holset ja mp ahtimet. pakosarjan laipat yms..
www.kkdmotorsport.com
holset ja mp ahtimet. pakosarjan laipat yms..
www.kkdmotorsport.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: "superturbo" kysymyksiä
http://www.tarvikemotti.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: "superturbo" kysymyksiä
Kuorma-autoihin varaosia myyvässä liikkeessä noita on.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: "superturbo" kysymyksiä
saakohan tohon holley 150 siirtopumppuun mitään varaosii
kun alko eilen pitää vähän korvaan pistävää ääntä ,mistä lie johtuu?
kun alko eilen pitää vähän korvaan pistävää ääntä ,mistä lie johtuu?