W203 (vm2001) vaihteisto ongelmaa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kompman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 23.02.2009 09:05

W203 (vm2001) vaihteisto ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Kompman »

Eli autossa on 6v manuaali. 1 ja 2 vaihteen kytkeytyminen on melko huonoa. Öljyt on vaihdettu ja sillä ei ollut suurta merkitystä asiaan. Öljyjä vaihtaessa huomasin, että tyhjennyspropun magneettiin oli keräytynyt pelottavan suuri määrä metallijauhoa. Joten olisikohan niin, että 1 ja 2 vaihteen synkrot ovat kuluneet. Kaikki muut vaihteet toimivat aivan täydellisesti. Öljyä ei ole laatikossa liikaa, eli ei ole tarkastus proppuun asti.. Ja autollahan ei ole ajettu kuin 200tkm!!

Onko mersun vaihteistot siis niin paskoja, että ne eivät kestä kuin 200tkm! Kaikilla muilla merkeillä pääsee vähintään puolet pitemmälle ilman suuria remontteja!
Taitaa olla merkin vaihto taas edessä!!
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Kunhan ei olisi joku vaihtanut vääränlaisia öljyjä joskus laatikkoon!

Kokeile RVS-T5 Transmission Treatment lisäainetta TAI Micro X3 . Vaihda vanhat öljyt pois ja uuden sekaan lisäaine. Kyllä liukastuu. Ja käytä sitten sitä valmistajan suosittelemaa öljylaatua.

Micro X3:sesta jo aiemmin kokemusta ja liukastaa paikat. RVS nyt testissä 600 tuhatta ajetussa MB laatikossa.
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Olen itsekin kurvaillut parilla alkupään bensa-w203:lla, joissa etenkin ykkösen kanssa on melko kovaakin takkuamista. Ei tahdo mennä päälle millään. Kakkonen hieman parempi mutta aavistuksen rusahtaa sekin. Muut pykälät vaihtuvat hienosti. Toisissa taas keppi soljuu pykälään kuin itsestään...

Vaikka muilla merkeillä on aika paljon sivistyneempiä manuaalilaatikoita, niin eiköhän tuo loota silti pienestä sivistymättömyydestään huolimatta kestä ajelua siinä missä muutkin.

Oikeastihan mersussa kuuluu olla automaattivaihteisto. :lol:
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
velieinari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33

Viesti Kirjoittaja velieinari »

mul ei pysynyt aikoinaaan kolmonen päällä (w203 6vaiht. cdi, 2001 vm.) vaan saattoi pompata vaihtaessa pois, vedin myyjäliikkeen vastuuseen, kilsat tuolloin 136 tkm ja heitä ei lasku naurattanut taisi olla vuonna 2004 noin 2500 euroa kun osia läheteltiin saksan ja suomen väliä, maksoivat kuitenkin laskut.
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
kompurat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 13.04.2009 20:51
Paikkakunta: Rovaniemi

samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja kompurat »

eli ensin takkus noi vaihteet ja öljyjen vaihdon yhteydessä oli hiluja pohja ropussa..

Nyt sit 20tkm myöhemmin katos kakkonen kokonaan.. ei ota kakkosta silmään ollenkaan vaan yskäsee sen samantien pois..

Onkos muilla kokemusta..? onko ollut minkä hintasia remontteja..

Ja kilometrejä just 200tkm mittarissa..
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

liikkuuko se keppi niinkun pidemmälle kun laitat 1 ja 2 vaihteen jos vertaat muihin vaihteisiin. vaihdevisuton tankojen kumiholkit voi olla kuluneet.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
kompurat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 13.04.2009 20:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kompurat »

Ykkönen menee kyllä päälle mut kakkonen ei mee/pysy ees piettämällä vaan yskäsee sen pois.. tuntus niin kuin kakkonen ei menis kokonaan päälle..

Onkos noissa vipujen puslissa ollut muillakin ongelmia..?/helppo vaihtaa..?
kompurat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 13.04.2009 20:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kompurat »

kellään apuja ongelmaan..? esim hyviä sivuja mist vois saada laatikon.. Tai rovaniemen suunnalla pätevää nikkaroijaa..?
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
kompurat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 13.04.2009 20:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja kompurat »

Täytyy kaikille vinkiksi heittää,että elkää korjatko mersusta mitään vikaa ennen kuin jotain todella särkyy ja auto ei enään liiku ollenkaan..
Ite ajelin puolivuotta ilman kakkos vaihdetta ja kun käytin auton katsastuksessa ni alkoi pelaamaan..

Eli ilmeisesti vika ei ole mekaaninen laatikon sisällä vaan joku vipu laatikon kyljessä..

Tais it vaan laatikko on nuissa niin viisas et jos katsastus on 2vuotta myöhäs ni vauihteetkaan ei pelaa ennen kuin on auton katsastettu..
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Re: W203 (vm2001) vaihteisto ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Onko kukaan vielä keksinyt mikä noita 1ja2 vaihteita riivaa? nyt itse tuskailen samaa ja mietin öljynvaihtoa askiin. 1.2litraa ja 36€litra veholta.
C 240 T -02
Vastaa Viestiin