Juben w124 230E -85 jäärataprojekti
Hulluutta on monenlaistaaadolf kirjoitti:Just
Hinkkaamiseen ja maalaamiseen meni monta tuntia, mutta kyllä nyt silmä lepää ja on hyvä mieli koska tuli jopa omasta mielestä siisti
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niin minäkin muuten mutta eipä kestä musta versio ko. maalista kuin 400 asteeseen astij4ki kirjoitti:No joo ite olisin maalannu mustakas, mutta eipä tuo paljoa näy.
Tuo Tikkurila Termal alumiini/silikonimaali kestää hopeana punahehkuun asti, siksi maalsin sillä muut paitsi takapöntön!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
sunbeam kirjoitti:Omassa jäärata lintassa lyhensin kääntövarsia 20mm ja samalla suoristin niitä,kaartoharitus pienenee.joop79 kirjoitti:Miten toteutit tuon nopean ohjauksen????
Poikki ja migillä kiinni ne on valuterästä ei valurautaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tuommonen oli:
Ja tuommonen tuli:
Ei ole punnittu paljonko lähti, mutta paljon ja kaikki ulkokehältä
E: Vauhtishan on käytetty myös tasapainoituskoneessa, mutta ei ollu grammaakaan heittoa
Ja tuommonen tuli:
Ei ole punnittu paljonko lähti, mutta paljon ja kaikki ulkokehältä
E: Vauhtishan on käytetty myös tasapainoituskoneessa, mutta ei ollu grammaakaan heittoa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kyllä lankussa pyörät kääntyy ihan riittävästi ei mulla ainakaan ole tarvetta saada niitä enempää poikittain... tais olla myös yksi niistä ominaisuuksista, jotka sai mun vaihtamaan koriksi 124 koppaisen, sen 600 fiatin tilalle... aloin jossain vaiheessa suunnittelemaan 124 etupään asentamista siihen 600 koriin, niin totesin, että on helpompiakin tapoja tehdä sama homma taka-akselihan mulla oli jo mersusta muutenkin...Petehri kirjoitti:Mersussa on rajoitettu navan kääntyminen, eli nopea ohjaus ei vaikuta siihen. Toki toppareita muokkaamalla saa kääntyvyyttä lisää.
mulle ei yhtäkkiä tule mitään muuta merkkiä vastaan, joka tarjoaa samat "kääntökulmat" etupyörille, kuin mersu
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu kyllähän mersussa pyörät kääntyy. Huonona puolena oikeastaan on renkaiden asento ääriasentoon käännettynä. Siis jos ajetaan kovaa poikittain renkaat linkussa pyörät ei enään otakkaan maahan kiinni ihan "niinkuin pitäisi". Tämä enemmänkin ongelma drifting touhuissa asfaltilla eikä niinkään jos koitetaan ajaa KOVAA jääradalla.napa kirjoitti:mulle ei yhtäkkiä tule mitään muuta merkkiä vastaan, joka tarjoaa samat "kääntökulmat" etupyörille, kuin mersu
Rivipyörää, rivipyörää!!! opasti mullekkin joskus yksi kokenut ratin vääntäjä, kun jääradalla vedin poikittain sen edessä.
jäällä se on tosiaan vain etu, kun on mersun etupää... ainakin siinä vaiheessa, kun meinaa karata rasasta
asfaltilla on myös kumit jo niin leveitä, että menetetään pitoa liian suurella casterilla (eikös se ollut se takakallistuma)
vaikka mulla oli siinä 600 korissa kyllä vielä rajummat camberit ja casterit edessä, kuin mersussa vakiona ja silti pidin sitä yllättävän hyvänä ajaa myös asfaltilla (loppui luonto ennen, kuin etupäästä pito mikä on suuri ihme 600 fiatilla...) en kyllä päässyt kovin montaa kertaa vetämään sillä asfaltilla, kun se kone räjähti mutta ei kylmiltään järki antanut vetää ihan täyzii, joka kierroksella tietysti aina vähän nopeutta lisää, kunnes meni se kone oli eka kerta asfaltilla, niin sekin vähän rajoitti, ja kun talvella olin saanut jo 3 norraa poikki jäällä, niin vähän hirvitti mitä asfaltilla tapahtuu...
vaikka jälkeen päin olen tullut siihen tulokseen, että joku muu paikka sieltä olis pettänyt, kuin se 8 mm paksu norra, jonka sinne viimeksi asensin
asfaltilla on myös kumit jo niin leveitä, että menetetään pitoa liian suurella casterilla (eikös se ollut se takakallistuma)
vaikka mulla oli siinä 600 korissa kyllä vielä rajummat camberit ja casterit edessä, kuin mersussa vakiona ja silti pidin sitä yllättävän hyvänä ajaa myös asfaltilla (loppui luonto ennen, kuin etupäästä pito mikä on suuri ihme 600 fiatilla...) en kyllä päässyt kovin montaa kertaa vetämään sillä asfaltilla, kun se kone räjähti mutta ei kylmiltään järki antanut vetää ihan täyzii, joka kierroksella tietysti aina vähän nopeutta lisää, kunnes meni se kone oli eka kerta asfaltilla, niin sekin vähän rajoitti, ja kun talvella olin saanut jo 3 norraa poikki jäällä, niin vähän hirvitti mitä asfaltilla tapahtuu...
vaikka jälkeen päin olen tullut siihen tulokseen, että joku muu paikka sieltä olis pettänyt, kuin se 8 mm paksu norra, jonka sinne viimeksi asensin
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tämän illan remontti kusi heti alkuun kun ei saatu laatikon takamutteria irti, tuossa kotitallissa kun ei ole kompressoria.
Laitettiin vauhtipyörä ja kytkin paikoilleen ja vaihdettiin silmälaakeri, jonka "ulosvetäjään" tarvittiin seuraavanlaisia osia:
Laitettiin vauhtipyörä ja kytkin paikoilleen ja vaihdettiin silmälaakeri, jonka "ulosvetäjään" tarvittiin seuraavanlaisia osia:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Volvo 240/740 antaa aika kovan vastuksen tässä suhteessa, sen verran tullut lainailtua aikoinaan äitin autoanapa kirjoitti:
mulle ei yhtäkkiä tule mitään muuta merkkiä vastaan, joka tarjoaa samat "kääntökulmat" etupyörille, kuin mersu
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
viime talvena oikein testailin, että millaisessa "tappisladissa" tuota 124 pystyy viemään, kaveri jolla on itsellä 240 volvo, totesi vain kateellisena, että voi kun volvossakin olis kääntyvät etupyörät
w124 200D vakiokoneella ja automaatilla ei ehkä ole se nopein auto jäällä, mutta hauskaa silläkin pystyi pitämään varsinkin nastattomilla talvirenkailla...
ei päässy muut vastaaviin luistokulmiin pyöräyttämättä autoa
w124 200D vakiokoneella ja automaatilla ei ehkä ole se nopein auto jäällä, mutta hauskaa silläkin pystyi pitämään varsinkin nastattomilla talvirenkailla...
ei päässy muut vastaaviin luistokulmiin pyöräyttämättä autoa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu minun mielestä myös Mersun renkaat kääntyy riittävästi. Nopealla ohjauksella auto on kyllä ohjauksen puolesta loistava, koskaan ei tarvi veivata toiselle kierrokselle
Aikamoiseen kulmaan uskaltaa paiskata ilman spinnaamisen pelkoa
Mutta topic is now:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Aikamoiseen kulmaan uskaltaa paiskata ilman spinnaamisen pelkoa
Mutta topic is now:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Varret tulivat minulle valmiina sellaiselta taholta mitä ilman tässä koko projektissa oltaisiin vielä alkutekijöissä!Sami T kirjoitti:Lyhensit siis kääntövarsia 20mm?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Meinaatko tehdä kannelle mitään muutoksia? Voisi tuoda kivasti lisää tehoa kannen madallus, jyrkkä nokka ja kanavien siistiminen. Eikös noissa koneissa ole puristukset vakiona todella matalat?
Huomasiko laatikon vaihdolla mitään eroa, eli oliko huomattavasti tiheempi? Onkohan myös w201:sessä dieselissä tiheämpi laatikko?
Eihän olisi kuvaa noista valmiista kääntövarsista?
Huomasiko laatikon vaihdolla mitään eroa, eli oliko huomattavasti tiheempi? Onkohan myös w201:sessä dieselissä tiheämpi laatikko?
Eihän olisi kuvaa noista valmiista kääntövarsista?
Viimeksi muokannut japex, To 11.02.2010 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, eihän se hauskinta ole mutta ylivoimaisesti parhaat ajat tulee rivipyörin Nimim."saksankitkat rules vajaatehoisessa tärpätissä"Petehri kirjoitti:Rivipyörää, rivipyörää!!! opasti mullekkin joskus yksi kokenut ratin vääntäjä, kun jääradalla vedin poikittain sen edessä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ääninäyte on surkea koska on liian läheltä digikameralla otettu, mutta aika pikaseen tulee rajoitin vastaan, verkkasemmin vinkasee tehtaan jäljiltä oleva M102
Ratti vaihtui samalla uuteen "kumipintaiseen" luisiin ja startti diesel malliseen!
Ratti vaihtui samalla uuteen "kumipintaiseen" luisiin ja startti diesel malliseen!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Putki on kuvissa runkoa vasten, eli ylemmäksi ei saa muuten kuin pirraamalla peltiäPetehri kirjoitti:Kolositko takapuskuria putken kohdalta, että sait sen tarpeeksi ylös?? Näyttäisi vaan kuvassa jotenkin roikkuvan!?
Pitää tänään tiputtaa muutama milli alaspäin ettei vastaa runkoon jo myöhemmin käyttää puskuri pois ja pirrata peltiin kolo...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90