vetokoukun sähköt c 200cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja harry267 »

kaivelin vanhoja juttuja noista sähköistyksistä,mutta ei oikein auennut vielä,joten.200cdi farkku mitä tekee,jos laittaa vanhan aikaisen ja yksinkertaisen johtosarjan koukulle? tekeekö mitään muuta kun,että häiriövalo syttyy.sehän ei aikuista miestä voi häiritä voi olla vaan hyväksi ,voi jopa muistaa,että on kärry perässä.kuinkas käy ?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

harry267 kirjoitti:kaivelin vanhoja juttuja noista sähköistyksistä,mutta ei oikein auennut vielä,joten.200cdi farkku mitä tekee,jos laittaa vanhan aikaisen ja yksinkertaisen johtosarjan koukulle? tekeekö mitään muuta kun,että häiriövalo syttyy.sehän ei aikuista miestä voi häiritä voi olla vaan hyväksi ,voi jopa muistaa,että on kärry perässä.kuinkas käy ?


Olikohan näin että vaatii myös ohjelmoinniin että koukku asennettu. Luulen kyllä että jos vanhanaikasen johtosarjan ottaa valoille niin ei ehkä pala sitten enää mitään valoja takana. Korjatkaa kellä faktaa..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tiitseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.05.2009 22:46
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Tiitseri »

Riippuen tietysti hiukka vuosimallista mutta ei hirveesti nois väylävehkeissä ainakaan kannata ruveta "säästämään", kun samaa karvaa pitkin menee monta tietoa ja ohjainlaite ketrtoo milloin mikäkin lamppu pitäis syttyä...noin karrikoiden.. :D

Vetokoukun johtosarjalle pitää näissä olla oma ohjainlaite(jotka molemmat löytyy ihan tarvikeliikkeestä, ei välttämättä kannata hakea samaa osaa marmoritiskiltä), asennus on helpompi kuin "perinteisen" johtosarjan...mutta se koodaus tulee sitten lisäkuluna.
Alkuillasta ruvetaan lasketaan rimaa... ja loppu illasta jo kaadetaan telineet..
dude76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 30.09.2008 15:01

Viesti Kirjoittaja dude76 »

Ostin tarvikesähkösarjan joka maksoi 200, alkuperäinen olisi ollut 600. Koko ajan on ollut ongelmia, häiriövalo palaa heti kun on edes hipaissut jarrupoljinta. On yritetty koodata kahdesti mutta varsinaista vikaa ei löydy. Katsastukseen tuo ei vaikuta mutta jurppii. Epäilivät että "keskustietokone" on vain liian herkka eli kun painaa jarrua niin tulee joku pieni jännitepiikki josta tulee tuo vikailmoitus. Hieman ontuva selitys kun tuon relesarjan tehtävänä on käsittääkseni juuri se ettei oteta perävaunulle menevää sähköä takavaloilta vaan erillisen sarjan kautta. Eli vikailmoitus tulee kun painaa jarrua vaikka kärry ei olisikaan perässä.

Olen kyllä todella kypsynyt näihin uusiin hienoihin sähköhimmeleihin, ennen kun koukulle otettiin sähköt maksoi sähkösarja kympin ja toimi, nyt 200 eikä toimi.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dude76 kirjoitti:Ostin tarvikesähkösarjan joka maksoi 200, alkuperäinen olisi ollut 600. Koko ajan on ollut ongelmia...
:roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla w202 cdi:ssä tuntuu olevan herkkää, minkä kärryn laittaa perään. Jos pistoke on huono tai valot sekaisin, niin vaikuttaa moottorin ja automaatin toimintaan. Vikavaloja ei syty, näkyy olevan alkuperäinen asennus tuo koukku.
Käyttäjätunnustus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 02.03.2017 16:12

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjätunnustus »

Pitäisi koukulle saada sähköjä, millään ei tunnu löytyvän haluamaani tietoa... :(

Mitä tapahtuu jos takavaloilta nyysii ohjausvirtoja pienille ohjausreleille? Tonnin hintainen auto, cl203, niin ei viitsi varsin investointeja tehdä... :shock:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17264
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile, eihän tuossa voi tulla tonnia kalliimpaa vahinkoa. En tiedä miten käy.
wiimax.fi
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 550
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja jusi »

Käyttäjätunnustus kirjoitti:Pitäisi koukulle saada sähköjä, millään ei tunnu löytyvän haluamaani tietoa... :(

Mitä tapahtuu jos takavaloilta nyysii ohjausvirtoja pienille ohjausreleille? Tonnin hintainen auto, cl203, niin ei viitsi varsin investointeja tehdä... :shock:
Miten halvalla ne sähköt pitää saada? Taka-SAMiin kytkettävä automallikohtainen tarvikesähkösarja maksaa Saksasta tilaamalla tuohon reilun satasen. Kyllä tämä hinta kannattaa maksaa, jos vaihtoehtona on ryöstää sähköt takavaloilta. Minulla pelaa W220:ssa mallikohtainen sarja moitteettomasti. Auto kertoo sitten myös, jos kärrystä on lamppuja pimeänä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mulla odottaa tuossa vieressä Westfalian koukku ja autokohtainen johtosarja asennus oluita. Josko sitä jo ens viikonloppuna. Tuli vaan mieleen tuosta koodauksesta, että vaikka valot voivat toimia koodaamatta niin ainakin mulla johtosarjan asennusohjeissa käsketään koodata ja vieressä on vaihteiston kuva.
Pitääkö peruutuskameralle kertoa koukusta vai tuleeko koukkukuva kaupanpäälle koodauksen yhteydessä? Ainiin tämään oli Germaanien auto eli ei tule.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3099
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja jysi »

Jussiboy kirjoitti: Pitääkö peruutuskameralle kertoa koukusta vai tuleeko koukkukuva kaupanpäälle koodauksen yhteydessä? Ainiin tämään oli Germaanien auto eli ei tule.
Taitaa riippua enemmän koodaajasta kun auton valmistusmaasta. Pitää kameralle kertoa ja pitäisi tulla kerrotuksikin jos oikein koodataan.
PS. Olethan tarkastanut suurimman sallitun perävaunupainon?
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: vetokoukun sähköt c 200cdi

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Oho. Mulla on jäänyt vanha auto allekirjoitukseen. Oli muuten aika järkytys kun kattelin tuon Hybridin papereita Finnlinesilla, koska mulla kuomukärry ilman kuomua 250 kg :D . Tuli otettua 3litraa punaista keittoa vit..kseen. Hybridin vetokyky oli 300kg.
Mulla on nykyään C-sarjalainen.
Vastaa Viestiin