
Automaattilaatikko probleemaa
Automaattilaatikko probleemaa
Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.


- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siekkiselle Maaningalle, niin tulee arpomatta kuntoon kerrasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Automaattilaatikko probleemaa
Paineita voi säätää vaikka sopivan kokoisella naulalla. Se t-tappi on siinä sitä varten, että sillä lukitaan säätö paikalleen.ekamese kirjoitti:Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.
Tuskin tuo paineen säätö poistaa ongelmaa tuossa 2-3 välissä. Siihen löytyy Veholta korjaussarja, joka maksaa 8 euroa. Asennusohjeet kuvineen löytyy haulla. Varaosanumero on A1262704477.
Yksi sarja oottaa tuossa hyllyllä öljynvaihtoa, jossa yhteydessä helppo vaihtaa. Joku viikko sitten vaihdoin toiseen autoon ja ongelma korjaantui siinä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Automaattilaatikko probleemaa
Jos sillä T-tapilla luikitaan säätö paikalleen, niin kuinka säätö pysyy paikallaan jos sitä esim. naulalla säätää ja kuinka naulalla säätö tapahtuu?? Tänään olen menossa ostamaan tai tilaamaan korjaussarjaa, mikä pitää sisällään ilmeisesti ne jouset ym. Eilen tuli vaihettua öljyt ja suodatin, siis öljyt talteen ja öljypohja pois ja korjaussarja paikalleen.juhaoh kirjoitti:Paineita voi säätää vaikka sopivan kokoisella naulalla. Se t-tappi on siinä sitä varten, että sillä lukitaan säätö paikalleen.ekamese kirjoitti:Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.
Tuskin tuo paineen säätö poistaa ongelmaa tuossa 2-3 välissä. Siihen löytyy Veholta korjaussarja, joka maksaa 8 euroa. Asennusohjeet kuvineen löytyy haulla. Varaosanumero on A1262704477.
Yksi sarja oottaa tuossa hyllyllä öljynvaihtoa, jossa yhteydessä helppo vaihtaa. Joku viikko sitten vaihdoin toiseen autoon ja ongelma korjaantui siinä.
Kiitos vinkeistä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Automaattilaatikko probleemaa
Kyllähän tuollaisen t-avaimen tekee vaikka lattaraudasta, jos ei saa Veholta.ekamese kirjoitti: Jos sillä T-tapilla luikitaan säätö paikalleen, niin kuinka säätö pysyy paikallaan jos sitä esim. naulalla säätää ja kuinka naulalla säätö tapahtuu??
Säätöhän tapahtuu pyörittämällä sitä "naulaa".
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Sain eräältä mersuasentajalta tuollaisen avaimen, mutta tilasin myös uuden paineensäätäjän veholta kun hinta oli vaan noin 40 egee ja omasta säätäjästä on kaikki hampaat poikki. Olen vaan pohtinut, että mikäli T-tapilla säädetään paine ja sitten lukitaan painamalla T-tappi hampaisiin, niin kuinka lukitus tapahtuisi jos painetta säätää esim. naulalla????touhottaja kirjoitti:kyllä multa tollanen ylimääränen avvain löytyymissäspäin asustelet jos tulisit hakkeen
PS. olenko tyhmä vai enkö vain ymmärrä

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Joo, varaosa myyjä sanoi puhelimessa että varaosaa on saatavana kahdelta eri valmistajalta, toinen Braun ja toinen Schwarz. Ajattelin kuitenkin että kyseessä oli mitä todennäköisemmin kuitenkin osien väri ja valitsin saman värisen kuin aiempi osa on.touhottaja kirjoitti:no ei sitten mitenkään![]()
otikko saman värisen mötikän

Potilas on -91 300 TDT. Laatikon mallia en tiedä vielä, kun en ole
sitä tarkistanut.
Ongelmana on, että usein liikennevaloissa tms. meinaa auto tahtoa eteenpäin, eli täristää.
Lisäksi 1:ltä 2:lle nykäisee terävästi.
2:lta 3:lle luistaa.
3:lta 4:lle vaihtaa nätisti.
Öljyt + suodatin vaihdettu, eikä ollut juuri merkitystä.
Auttaisiko, jos nuo 8 €:n osat vaihtaisi?
Onko niitä 3 kpl vai kuinka monta?
Ja sitten, jos ei auta niin pitäisikö painetta laskea, että tuo kakkonen
kytkeytyisi jouhevammin?
Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
sitä tarkistanut.
Ongelmana on, että usein liikennevaloissa tms. meinaa auto tahtoa eteenpäin, eli täristää.
Lisäksi 1:ltä 2:lle nykäisee terävästi.
2:lta 3:lle luistaa.
3:lta 4:lle vaihtaa nätisti.
Öljyt + suodatin vaihdettu, eikä ollut juuri merkitystä.
Auttaisiko, jos nuo 8 €:n osat vaihtaisi?
Onko niitä 3 kpl vai kuinka monta?
Ja sitten, jos ei auta niin pitäisikö painetta laskea, että tuo kakkonen
kytkeytyisi jouhevammin?
Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
Potilas on -91 300 TDT. Laatikon mallia en tiedä vielä, kun en ole
sitä tarkistanut.
Ongelmana on, että usein liikennevaloissa tms. meinaa auto tahtoa eteenpäin, eli täristää.
Lisäksi 1:ltä 2:lle nykäisee terävästi.
2:lta 3:lle luistaa.
3:lta 4:lle vaihtaa nätisti.
Öljyt + suodatin vaihdettu, eikä ollut juuri merkitystä.
Auttaisiko, jos nuo 8 €:n osat vaihtaisi?
Onko niitä 3 kpl vai kuinka monta?
Ja sitten, jos ei auta niin pitäisikö painetta laskea, että tuo kakkonen
kytkeytyisi jouhevammin?
Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
juu eli varmaan kun 2-->3 alkanu luistamaan niin paineet säädetty kovemmille ja nyt nykäsee muilla vaihteilla, korjaussarja veholta ja sit pystyy laskemaan paineitaki ko ei enää luista.
oli itellä ihan samanlainen mut pistin tänään tuon jousipaketin ja laskin paineita laatikosta niin nyt vaihtaa kaikki vaihteet hienosti.
W124 E250D
niin tuosta paineensäädöstä vielä että puoltakiertosta ei edes oikeen huomaa, ite ruuvasin kierroksen auki päin niin vaihtaa pehmeemmin ja vielä sais ruuvata. kokeilemalla se selviää.Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
W124 E250D
Minulla auttoi tuohon tärinään ja eteenpäin menoon liikennevaloissa moottorin kumityynyjen vaihto. 300 tdt -91 ,kylläkin kaikkea muuta laiteltiin myös ennemmin mutta ei auttanut.Vaihdot parani huomattavasti ei kylläkään auttanut luistoon mutta painetta lisäämällä sai jotain pientä parannusta aikaiseksi.
300 tdt -91