Automaattilaatikko probleemaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Automaattilaatikko probleemaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.


:roll:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Siekkiselle Maaningalle, niin tulee arpomatta kuntoon kerrasta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Automaattilaatikko probleemaa

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

ekamese kirjoitti:Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.


:roll:
Paineita voi säätää vaikka sopivan kokoisella naulalla. Se t-tappi on siinä sitä varten, että sillä lukitaan säätö paikalleen.
Tuskin tuo paineen säätö poistaa ongelmaa tuossa 2-3 välissä. Siihen löytyy Veholta korjaussarja, joka maksaa 8 euroa. Asennusohjeet kuvineen löytyy haulla. Varaosanumero on A1262704477.

Yksi sarja oottaa tuossa hyllyllä öljynvaihtoa, jossa yhteydessä helppo vaihtaa. Joku viikko sitten vaihdoin toiseen autoon ja ongelma korjaantui siinä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ja se korjaussarja on todella helppo vaihtaa jos vaan avaimet pysyy kourassa ja on jotain tehny autoille. :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Automaattilaatikko probleemaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

juhaoh kirjoitti:
ekamese kirjoitti:Autossa on 4-vaihteinen automaatti 722.4. Laatikko luistaa 3-4 vaihtaessa. Entinen omistaja "oli vähän kokeillut" laatikon säätämistä ja kun alipainesäätöä tutkailtiin niin ei löydy sitä T-tappia millä säätö tulisi tehdä. Millähän säätöä voisi yrittää vai meneekö säätimen vaihdoksi. Mistä saisi edellisesti uuden säätimen? Muita keinoja miten vaihtaminen tulisi mukavemmaksi. ED. omistaja oli säätänyt myös vipuja itselleen mieluisaksi ja on vaikea lähteä summittaisesti hakemaan sitä oikeaa kohtaa.


:roll:
Paineita voi säätää vaikka sopivan kokoisella naulalla. Se t-tappi on siinä sitä varten, että sillä lukitaan säätö paikalleen.
Tuskin tuo paineen säätö poistaa ongelmaa tuossa 2-3 välissä. Siihen löytyy Veholta korjaussarja, joka maksaa 8 euroa. Asennusohjeet kuvineen löytyy haulla. Varaosanumero on A1262704477.

Yksi sarja oottaa tuossa hyllyllä öljynvaihtoa, jossa yhteydessä helppo vaihtaa. Joku viikko sitten vaihdoin toiseen autoon ja ongelma korjaantui siinä.
Jos sillä T-tapilla luikitaan säätö paikalleen, niin kuinka säätö pysyy paikallaan jos sitä esim. naulalla säätää ja kuinka naulalla säätö tapahtuu?? Tänään olen menossa ostamaan tai tilaamaan korjaussarjaa, mikä pitää sisällään ilmeisesti ne jouset ym. Eilen tuli vaihettua öljyt ja suodatin, siis öljyt talteen ja öljypohja pois ja korjaussarja paikalleen.
Kiitos vinkeistä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no tuossahan se on :D

Kuva

tais olla vielä turbiinin puolella :wink:

ja tuossahan tuo modulaattorin t-avain näkkyy :D

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Kiitos erinomaisista kuvista. Osat laitettu tänään tilaukseen, joten eiköhän ensiviikolla vaihtaminen ala sujua. Siis osien ja vaihteiden :D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Automaattilaatikko probleemaa

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

ekamese kirjoitti: Jos sillä T-tapilla luikitaan säätö paikalleen, niin kuinka säätö pysyy paikallaan jos sitä esim. naulalla säätää ja kuinka naulalla säätö tapahtuu??
Kyllähän tuollaisen t-avaimen tekee vaikka lattaraudasta, jos ei saa Veholta.
Säätöhän tapahtuu pyörittämällä sitä "naulaa".
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä multa tollanen ylimääränen avvain löytyy :D missäspäin asustelet jos tulisit hakkeen :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

touhottaja kirjoitti:kyllä multa tollanen ylimääränen avvain löytyy :D missäspäin asustelet jos tulisit hakkeen :roll:
Sain eräältä mersuasentajalta tuollaisen avaimen, mutta tilasin myös uuden paineensäätäjän veholta kun hinta oli vaan noin 40 egee ja omasta säätäjästä on kaikki hampaat poikki. Olen vaan pohtinut, että mikäli T-tapilla säädetään paine ja sitten lukitaan painamalla T-tappi hampaisiin, niin kuinka lukitus tapahtuisi jos painetta säätää esim. naulalla????

PS. olenko tyhmä vai enkö vain ymmärrä :lol:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no ei sitten mitenkään :wink:
otikko saman värisen mötikän :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

touhottaja kirjoitti:no ei sitten mitenkään :wink:
otikko saman värisen mötikän :roll:
Joo, varaosa myyjä sanoi puhelimessa että varaosaa on saatavana kahdelta eri valmistajalta, toinen Braun ja toinen Schwarz. Ajattelin kuitenkin että kyseessä oli mitä todennäköisemmin kuitenkin osien väri ja valitsin saman värisen kuin aiempi osa on. :)
janneja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 21.05.2009 18:17

Viesti Kirjoittaja janneja »

Potilas on -91 300 TDT. Laatikon mallia en tiedä vielä, kun en ole
sitä tarkistanut.
Ongelmana on, että usein liikennevaloissa tms. meinaa auto tahtoa eteenpäin, eli täristää.
Lisäksi 1:ltä 2:lle nykäisee terävästi.
2:lta 3:lle luistaa.
3:lta 4:lle vaihtaa nätisti.
Öljyt + suodatin vaihdettu, eikä ollut juuri merkitystä.

Auttaisiko, jos nuo 8 €:n osat vaihtaisi?
Onko niitä 3 kpl vai kuinka monta?

Ja sitten, jos ei auta niin pitäisikö painetta laskea, että tuo kakkonen
kytkeytyisi jouhevammin?
Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

Potilas on -91 300 TDT. Laatikon mallia en tiedä vielä, kun en ole
sitä tarkistanut.
Ongelmana on, että usein liikennevaloissa tms. meinaa auto tahtoa eteenpäin, eli täristää.
Lisäksi 1:ltä 2:lle nykäisee terävästi.
2:lta 3:lle luistaa.
3:lta 4:lle vaihtaa nätisti.
Öljyt + suodatin vaihdettu, eikä ollut juuri merkitystä.

Auttaisiko, jos nuo 8 €:n osat vaihtaisi?
Onko niitä 3 kpl vai kuinka monta?

Ja sitten, jos ei auta niin pitäisikö painetta laskea, että tuo kakkonen
kytkeytyisi jouhevammin?
Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?


juu eli varmaan kun 2-->3 alkanu luistamaan niin paineet säädetty kovemmille ja nyt nykäsee muilla vaihteilla, korjaussarja veholta ja sit pystyy laskemaan paineitaki ko ei enää luista.

oli itellä ihan samanlainen mut pistin tänään tuon jousipaketin ja laskin paineita laatikosta niin nyt vaihtaa kaikki vaihteet hienosti.
W124 E250D
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

Minkälainen tehokkuus tuolla paineensäädöllä on?
Eli pitääkö sitä vääntää puoli kierrosta vai kaksi, ennenkuin on jotain
vaikutusta?
niin tuosta paineensäädöstä vielä että puoltakiertosta ei edes oikeen huomaa, ite ruuvasin kierroksen auki päin niin vaihtaa pehmeemmin ja vielä sais ruuvata. kokeilemalla se selviää.
W124 E250D
Juha A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 02.01.2005 15:14
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Juha A »

Minulla auttoi tuohon tärinään ja eteenpäin menoon liikennevaloissa moottorin kumityynyjen vaihto. 300 tdt -91 ,kylläkin kaikkea muuta laiteltiin myös ennemmin mutta ei auttanut.Vaihdot parani huomattavasti ei kylläkään auttanut luistoon mutta painetta lisäämällä sai jotain pientä parannusta aikaiseksi.
300 tdt -91
Vastaa Viestiin