Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
Moro. Olen katsellut Ruotsista käytettyjä diesel nelivetomersuja. Löysin tälläisen yhden aika edullisen:
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/m ... BPCgAoWgA_!
Autohan on Avantgarde, sillä on ajettu 71 000 km, 320 CDI-koneella, ilmeisesti ihan hyvät varusteetkin ja hintaa on 269 000 kruunua eli 24500 €. Tuohan on ilmeisesti sitä vanhempaa mallia eli ei ole facelift malli. Lukemani perusteella paljon muuta eroa siinä ei ole faceliftiin, kuin SBC-jarrut ja ajo-ominaisuudet. Onhan tuo V6-koneella eikä Rivikutosella? Onkos tuo muuten navigaattori, joka on tuossa kojelaudassa? Vai vaan soittimen näyttö?
Nämä 4-Matic mallithan ovat 5-vaihteisella laatikolla ja kiihtyvät siten takavetoisia hieman hitaammin. Tuo nelivetoinen kiihtyy 8.1s 0-100 km/h, eli about puoli sekunttia takavetoista hitaammin.
Paljonkohan nuo antavat tuollaisista alennusta? Veroja sitten varmaankin tulee about 15 000 €? ALVihan sisältyy tuohon hintaan jo eli sitä ei sitten enään Suomessa kai makseta? Ruotsissahan ALV on 25%, Suomessa vain 22%. Saako tuon 3% erotuksen takaisin palautuksena?
Mitä kannattaa ottaa huomioon tai tarkastaa autoa ostettaessa? Onko jotain, mikä menee helposti rikki näissä ei facelift-malleissa ja kannattaisi ostaessa tarkistaa?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi vastata
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/m ... BPCgAoWgA_!
Autohan on Avantgarde, sillä on ajettu 71 000 km, 320 CDI-koneella, ilmeisesti ihan hyvät varusteetkin ja hintaa on 269 000 kruunua eli 24500 €. Tuohan on ilmeisesti sitä vanhempaa mallia eli ei ole facelift malli. Lukemani perusteella paljon muuta eroa siinä ei ole faceliftiin, kuin SBC-jarrut ja ajo-ominaisuudet. Onhan tuo V6-koneella eikä Rivikutosella? Onkos tuo muuten navigaattori, joka on tuossa kojelaudassa? Vai vaan soittimen näyttö?
Nämä 4-Matic mallithan ovat 5-vaihteisella laatikolla ja kiihtyvät siten takavetoisia hieman hitaammin. Tuo nelivetoinen kiihtyy 8.1s 0-100 km/h, eli about puoli sekunttia takavetoista hitaammin.
Paljonkohan nuo antavat tuollaisista alennusta? Veroja sitten varmaankin tulee about 15 000 €? ALVihan sisältyy tuohon hintaan jo eli sitä ei sitten enään Suomessa kai makseta? Ruotsissahan ALV on 25%, Suomessa vain 22%. Saako tuon 3% erotuksen takaisin palautuksena?
Mitä kannattaa ottaa huomioon tai tarkastaa autoa ostettaessa? Onko jotain, mikä menee helposti rikki näissä ei facelift-malleissa ja kannattaisi ostaessa tarkistaa?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi vastata
Vastataan niihin mihin osataan eli kojelaudassa oleva näyttö vaikuttaisi olevan ihan vain radion. Neliveto kiihtyy hitaammin mm. siksi, että se painaa huomattavasti enemmän.
Miksi alv pitäisi maksaa vielä Suomessa? Alv maksetaan ostomaahan eli tässä tapauksessa Ruotsiin eikä siitä saa palautuksia. Hinnan päälle tulevat Suomen verot ja homma on sillä selvä. Co2 päästöt ovat 220g/km, joten veroprosentti on 29,28 -> veroja menee arviolta 13-14t€. Moottorissa on 165kw joten v6 tuo on.
Ota huomioon, että bmw:kin tekee mielenkiintoisia nelivetodieseleitä.
Miksi alv pitäisi maksaa vielä Suomessa? Alv maksetaan ostomaahan eli tässä tapauksessa Ruotsiin eikä siitä saa palautuksia. Hinnan päälle tulevat Suomen verot ja homma on sillä selvä. Co2 päästöt ovat 220g/km, joten veroprosentti on 29,28 -> veroja menee arviolta 13-14t€. Moottorissa on 165kw joten v6 tuo on.
Ota huomioon, että bmw:kin tekee mielenkiintoisia nelivetodieseleitä.
Ex. S202 cdi -99
Re: Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
Viisaammat tietää paremmin, onko tuon ikäisessä vielä mahdollisena ongelmapaikkana pakkasnesteiden joutuminen vaihdelaatikkoon. Tälläkin foorumilla vaan ihan viimeseltäänkin melkoisesti keskusteltu aihe.Lateksinen kirjoitti: Onko jotain, mikä menee helposti rikki näissä ei facelift-malleissa ja kannattaisi ostaessa tarkistaa?
Re: Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
Tuossa ei ole enää sitä Valeon mallia joka vuosi suurella todennäköisyydellä mutta foorumilla kertovat kokemuksista kun uusi syylärikin on alkanut vuotaa. Raporteista voi päätellä että vuoto on paljon harvinaisempaa mutta ei tunnu jäävän pelkästään yhteen tapaukseen. Olisi kyllä mukava tietää että varmasti on laitettu se uudenmallinen Valeon syyläri, todennäköisesti kuitenkin.RH kirjoitti: Viisaammat tietää paremmin, onko tuon ikäisessä vielä mahdollisena ongelmapaikkana pakkasnesteiden joutuminen vaihdelaatikkoon. Tälläkin foorumilla vaan ihan viimeseltäänkin melkoisesti keskusteltu aihe.
Tuosta Ruotsin autosta vaan että eikö tuon hinnalla likimain saa Ruotsista jo uuden W212 sedanin?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Re: Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
Ookkei. Mites kun moottoritkin vissiin uudistu kaikki vähäsen, niin mitäköhän tossa -06 mallin moottorissa on eroa -07 moottoriin?DBFI kirjoitti:Tuossa ei ole enää sitä Valeon mallia joka vuosi suurella todennäköisyydellä mutta foorumilla kertovat kokemuksista kun uusi syylärikin on alkanut vuotaa. Raporteista voi päätellä että vuoto on paljon harvinaisempaa mutta ei tunnu jäävän pelkästään yhteen tapaukseen. Olisi kyllä mukava tietää että varmasti on laitettu se uudenmallinen Valeon syyläri, todennäköisesti kuitenkin.RH kirjoitti: Viisaammat tietää paremmin, onko tuon ikäisessä vielä mahdollisena ongelmapaikkana pakkasnesteiden joutuminen vaihdelaatikkoon. Tälläkin foorumilla vaan ihan viimeseltäänkin melkoisesti keskusteltu aihe.
Tuosta Ruotsin autosta vaan että eikö tuon hinnalla likimain saa Ruotsista jo uuden W212 sedanin?
W212 Sedanin hinnoista en kyllä tiedä. 429000 kruunua maksoi 30tkm ajettuna vastaavat, melko runsaasti varusteltuna.
Moi!
Alla linkissä kilpaileva vaihtoehto Saksasta .
Kyllä on vähän kalliimpi,mutta saisko rahalle enemmän vastinetta?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Alla linkissä kilpaileva vaihtoehto Saksasta .
Kyllä on vähän kalliimpi,mutta saisko rahalle enemmän vastinetta?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Käytettyä 320 CDI 4-Matic E-mersua (W211) Ruotsista?
Tarkoititko vastaavaa W211-mallia? Minä tarkoitin uutta autoa kaupan hyllyltä, W212 mallia.Lateksinen kirjoitti: W212 Sedanin hinnoista en kyllä tiedä. 429000 kruunua maksoi 30tkm ajettuna vastaavat, melko runsaasti varusteltuna.
Ei kyllä saa 270 000kr:llä uus korista 320cdi:tä,
uuden 211 220cdi farkun sport-paketilla sais kyllä.
320cdi V6 tuli 2006 ja silloin luultavasti pitäsi olla 7G-laatikko,
ainakin tuon ikäisiä E500 4-maticceja kun kattelin niin ilmoituksien mukaan olisi ollut tuo 7G.
Ainakin takavetoisena V6 tai V8 koneen kanssa 2006 eteenpäin
pitäs olla 7G .
uuden 211 220cdi farkun sport-paketilla sais kyllä.
320cdi V6 tuli 2006 ja silloin luultavasti pitäsi olla 7G-laatikko,
ainakin tuon ikäisiä E500 4-maticceja kun kattelin niin ilmoituksien mukaan olisi ollut tuo 7G.
Ainakin takavetoisena V6 tai V8 koneen kanssa 2006 eteenpäin
pitäs olla 7G .
W219 320CDI
Ex
W164 350
W211 350
Ex
W164 350
W211 350
Uusikorista 320 CDI:tä ei saa millään rahalla kun niitä ei tehdäkään, vain 250 CDI ja 350 CDI (ja Bluetec) löytyy.Jaksi kirjoitti:Ei kyllä saa 270 000kr:llä uus korista 320cdi:tä,
uuden 211 220cdi farkun sport-paketilla sais kyllä.
Tietenkin uusi samanlainen malli on kalliimpi kuin vanha, Ruotsissakin mutta uudet näyttäisivät olevan sen verran edullisia että heitin tuon referenssiksi, jos ei pienempi moottori kelpaa niin ainakin tuota voi käyttää vertailussa kun tinkaa vanhasta 211:stä.
Tosiaan kaikki 211-korin 4-Maticit on 5-vaihteisella laatikolla, sillä joka teettää lattiaankin pienen lommon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Onkos tuo 5-vaihteinen laatikko paljonkin huonompi kui n 7-vaihteinen? Yleensähän automaattia ajaessa tulee sellainen tunne, niin kuin kytkin luistaisi. Eli ne on vähän laiskoja yleensä, mutta kun tuollaisella 7-vaihteisella ajoin, se tuntui erittäin napakalta ja kiinteältä sekä vaihtoi nopeasti, toisin kuin automaatit yleensä ovat. Mutta miten on sen 5-vaihteisen laita?DBFI kirjoitti:Uusikorista 320 CDI:tä ei saa millään rahalla kun niitä ei tehdäkään, vain 250 CDI ja 350 CDI (ja Bluetec) löytyy.Jaksi kirjoitti:Ei kyllä saa 270 000kr:llä uus korista 320cdi:tä,
uuden 211 220cdi farkun sport-paketilla sais kyllä.
Tietenkin uusi samanlainen malli on kalliimpi kuin vanha, Ruotsissakin mutta uudet näyttäisivät olevan sen verran edullisia että heitin tuon referenssiksi, jos ei pienempi moottori kelpaa niin ainakin tuota voi käyttää vertailussa kun tinkaa vanhasta 211:stä.
Tosiaan kaikki 211-korin 4-Maticit on 5-vaihteisella laatikolla, sillä joka teettää lattiaankin pienen lommon.
429 000 kr maksaa 25tkm ajettu -07 neliveto 320 cdi E-mersu tosi hyvillä varusteilla, oli Avantgardea ja navigaattoria, webasto ym. Sitten 70tkm ajettu -06 vuoden samanlainen, hieman huonommilla varusteilla, mutta avantgarde kuitenkin, maksoi 269 000 kr. Lupasivat kyllä 250 000 kr tukholmaan kuljetettuna myydä tuon. Tuosta kalliimmasta eli 429 000 kr mersusta lupasivat vain 9000kr alennusta. Aika iso hintaero noilla silti on. Mitä olette mieltä tuosta -06 mallista? Ei tuo 70tkm taida paljon olla mersulle...
Kyllä nuo minusta molemmat ovat tosi hyviä laatikoita. 7-vaihteisella saadaan laajempi alue välityssuhteille, auttaa kiihtyvyyteen ja kulutukseen mutta hyvä se 5-vaihteinenkin on.Lateksinen kirjoitti: Onkos tuo 5-vaihteinen laatikko paljonkin huonompi kui n 7-vaihteinen? Yleensähän automaattia ajaessa tulee sellainen tunne, niin kuin kytkin luistaisi. Eli ne on vähän laiskoja yleensä, mutta kun tuollaisella 7-vaihteisella ajoin, se tuntui erittäin napakalta ja kiinteältä sekä vaihtoi nopeasti, toisin kuin automaatit yleensä ovat. Mutta miten on sen 5-vaihteisen laita?
Oletko muodostanut kuvan automaatista jostain vanhasta amerikanraudasta tai muuten vaan vanhasta autosta? Ei näissä nykyisissä juuri momentinmuunninta käytetä kuin liikkeelle lähdettäessä ja ihan pienillä kierroksilla kiihdytyksissä. Muuntimen lukkoa käytetään aika lailla tehokkaasti myös pienillä vaihteilla.
Tuo automaattivaihteisen vietärimäinen veto, tai sen tunne, tulee varmaan siitä että momentinmuunnin kelaa muuntosuhteen jostain 2:1:stä 1:1:een kiihdytyksessä alimmilta kierroksilta noustessa ja dieselillä taitaa olla 1:1 jo jossain parin tonnin jälkeen käytössä. Siinä moottorin kierrokset nousevat tonnista pariin kun samalla vaihteella vielä kardaani nostaa kierrokset suhteessa 1:4 (miten päin nuo suhteet nyt sitten pitäisikin kertoa).
Moottorin kierrosluku kun ei nousekaan suoraan vauhdin suhteessa ennen kuin momentinmuunnin saavuttaa 1:1 välityksen (likimain) niin tottumaton kuski tuntee että tässä kiihtyy vain kuski.
Kannattaa katsoa noita tehtaan kiihtyvyyslukemia ja vertailla automaattia ja käsivalintaista. Joskus automaatti saa merkittävän edun siksi että käsivalintaista ei ole tehty kestämään dieselin isoa vääntöä ja vääntöä on rajoitettu käsivalintaisessa pikkuvaihteilla tai kaikilla. Tuolle 320:lle tuota vertailua vaan ei pääse tekemään.
On siinä 2007:ssa kai pari tuhatta muutosta 2006:en verrattuna.
Erityisesti sähkövioista on pyritty eroon.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W211
Erityisesti sähkövioista on pyritty eroon.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W211