Sprinter 412 pakuksi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
Sprinter 412 pakuksi?
Terve,
Minulla olisi mahdollisuus ostaa todella sopivaan hintaan Ruotsista MB Sprinter 412D paripyöräpaku, maxi.
Se on nyt rekisteröity kuorma-autoksi, mutta onko kenelläkään tietoa saako siitä Suomessa tehtyä pakettiauton? Äkkiseltään en löytänyt 412 pakettiautoksi rekisteröitynä eli onko jollain Suomessa tällainen pakuna.
Minulla olisi mahdollisuus ostaa todella sopivaan hintaan Ruotsista MB Sprinter 412D paripyöräpaku, maxi.
Se on nyt rekisteröity kuorma-autoksi, mutta onko kenelläkään tietoa saako siitä Suomessa tehtyä pakettiauton? Äkkiseltään en löytänyt 412 pakettiautoksi rekisteröitynä eli onko jollain Suomessa tällainen pakuna.
Kait tuon rekisteröinti pakuksi perjaatteessa onnistuu kokonaismassaa ja kantavuutta tiputtamalla? Kuorma-autohan tuo on 4,6 tonnin kokonaismassaltaan. Sitä en sitte tiedä, kun tuo on paripyörämalli, että eroaako se miten ykköspyörästä, koska ykköspyöriä (esim 312D) hän on sekä 3,5 tonnisena (paku) että 3,55 tonnisena (k-a), niissä kait ei oo mitään eroa oikeasti, paitsi massat.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
Nii tuo on vielä se pisin korimalli? Ajattelinkin että ompas tuo painava, kun keskipitkä 208D painaa LASEILLA vaan 1890kg...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
Ei olekkaan, ihmettelin vaan tuota painoa.
Perjaatteessahan 400-sarjan sprinttereitä ei ole pakuina, ei ainakaan suoraan rekisteröitynä. Oisko paha mennä konttuurilta kyselee, onnistuuko mitenkä?
Perjaatteessahan 400-sarjan sprinttereitä ei ole pakuina, ei ainakaan suoraan rekisteröitynä. Oisko paha mennä konttuurilta kyselee, onnistuuko mitenkä?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
Njaaha, perus konttorimeininkiä. Minkähän ketjun konttori oli?
Se pitää vissiin mennä sinne tiukkana, mutta ei missään nimessä pidä hermostua ja tivata että kertokaa/ettikää tietoa, onko mahdollista painoa pudottamalla (kuski?/auto? ) saada se pakuksi vai pitäiskö jotain muutaki tehdä. Mun mielestä ei, koska Sprintterit on mielestäni täysin samoja keskenään noin muuten, kantavuudesta johtuvia "vahvistuksia" tms korkeintaan painavemmissa lisänä. Jolloin kevyemmäksi ainakin pitäis olla mahdollista saada.
Veroja tietysti joutuu maksamaan, mutta ite en näe siinä mitään järkevää estettä. Suurin kulmakivi lienee se, että 4-satasia ei varmasti ole luokiteltu pakuksi, sitä en sitte tiedä haittaako tuo mitään, kun Sprinttereitä on noin muuten pakuina, tuossahan ei eroa muuten kuin rengaskoko ja paripyörät noin päällisin puolin, muihin sprinttereihin...
Se pitää vissiin mennä sinne tiukkana, mutta ei missään nimessä pidä hermostua ja tivata että kertokaa/ettikää tietoa, onko mahdollista painoa pudottamalla (kuski?/auto? ) saada se pakuksi vai pitäiskö jotain muutaki tehdä. Mun mielestä ei, koska Sprintterit on mielestäni täysin samoja keskenään noin muuten, kantavuudesta johtuvia "vahvistuksia" tms korkeintaan painavemmissa lisänä. Jolloin kevyemmäksi ainakin pitäis olla mahdollista saada.
Veroja tietysti joutuu maksamaan, mutta ite en näe siinä mitään järkevää estettä. Suurin kulmakivi lienee se, että 4-satasia ei varmasti ole luokiteltu pakuksi, sitä en sitte tiedä haittaako tuo mitään, kun Sprinttereitä on noin muuten pakuina, tuossahan ei eroa muuten kuin rengaskoko ja paripyörät noin päällisin puolin, muihin sprinttereihin...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
sehän oikeastaan onkin suurin ongelma että onko 412 luokiteltu lainkaan pakuksi Suomessa? Ruotsissa ja Saksassa noita on pakuina 3500kg:n kokonaismassalla.
Siksi epäilenkin että voi tulla ongelmia jos yrittää tuollaista pakuksi niin saa kuulla sen saman minkä olen joskus ennenkin kuullut että tätä ei ole tyypitetty Suomeen tällaiseksi (kävi joskus erään toisen auton yhteydessä, ei kylläkään pakun.)
Siksi epäilenkin että voi tulla ongelmia jos yrittää tuollaista pakuksi niin saa kuulla sen saman minkä olen joskus ennenkin kuullut että tätä ei ole tyypitetty Suomeen tällaiseksi (kävi joskus erään toisen auton yhteydessä, ei kylläkään pakun.)
Jokainen yksittäistuotu pitää "tyypittää"!
ELi ei mitään väliä miksi virallinen maahantuoja on tyypittänyt, sillä
nuo maahantuojan dokumentit eivät ole yksittäisen tuojan käytössä vaan
on esitettävä omat. Joko saksan rekisteriotteessa on merkintä E1 ja pitkä sarja numeroita tai sitten esim TUV:n todistus siitä että ajoneuvo täyttää
Eu:n vaatimukset tai sitten valmistajan dokumentti samasta asiasta.
Ei siis mitään väliä miksi auto on rekisteröity aiemmin muualla Eu:ssa
meillä ake vielä määrää mikä auto oikeasti on.
Eikös pakettiautoksi käy jos kokonaispaino jää max 3500 kiloa?
Käy sellaisessa katsastuskonttorissa missä tuontiautot ovat tuttuja.
ELi ei mitään väliä miksi virallinen maahantuoja on tyypittänyt, sillä
nuo maahantuojan dokumentit eivät ole yksittäisen tuojan käytössä vaan
on esitettävä omat. Joko saksan rekisteriotteessa on merkintä E1 ja pitkä sarja numeroita tai sitten esim TUV:n todistus siitä että ajoneuvo täyttää
Eu:n vaatimukset tai sitten valmistajan dokumentti samasta asiasta.
Ei siis mitään väliä miksi auto on rekisteröity aiemmin muualla Eu:ssa
meillä ake vielä määrää mikä auto oikeasti on.
Eikös pakettiautoksi käy jos kokonaispaino jää max 3500 kiloa?
Käy sellaisessa katsastuskonttorissa missä tuontiautot ovat tuttuja.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Näin mun mielestä...sportsman kirjoitti:Eikös pakettiautoksi käy jos kokonaispaino jää max 3500 kiloa?
Tällä on oikeasti varmasti todella paljon vaikutusta! Konttorilla on kummallisen paljon merkitystä suomessa!sportsman kirjoitti: Käy sellaisessa katsastuskonttorissa missä tuontiautot ovat tuttuja.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Pakettiauton määritelmä AKE:n sivulta:Vensku_ kirjoitti:Näin mun mielestä...sportsman kirjoitti:Eikös pakettiautoksi käy jos kokonaispaino jää max 3500 kiloa?
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Paketti-auto (N1)
Tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia