W 203 hankinta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

W 203 hankinta

Viesti Kirjoittaja miksei »

Mitäs mieltä on käyttäjät 2002 mallin 200CDI koneella olevasta automaatista? Olis tarjolla hankkia kivaan hintaan kyseinen kapistus vähäisin kilometrein. Kokemukset kiinnostaa...
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Reilu puoli vuotta ois takana tommosella farkku c:llä ja oikein tyytyväinen ollu.
Eikös toi oo nimenomaan automaattina sama peli ku 220 toisin kuin manuaalina, joten päivitys vaan koneeseen ja kunnon väännöt peliin.
Muuten kyllä sopii kuin hanska käteen, eikä kaverin E:tä koeajettuani jääny yhtään mietityttämään, vaan kyllä C on mun peli. :wink:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Reilun vuoden ollut tollanen manuaalina. Ajanut n. 50thkm. Tykkään autosta kaikin puolin. Mielyttää silmää ja on hyvä ajaa. Voin suositella lämpimästi. :)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei kai siinä muuta ongelmaa oli kuin ruoste ?
Takaluukussa sekä taka/etu-ovien alareunassa sekä kynnyskoteloissa
Ja tietysti CDI koneen suuttimien vuotamattomuus kannattaa tarkastaa.

Mikä on sitten mielenkiintoinen hinta ?

Nettiautossa on samat autot olleet myynnissä jo yli puolivuotta,mutta
eipä näytä kauppa käyvän.

Tullin mukaan (mahtihintajärjestelmä )W203 2220 cdi automaatti farkun hinta on vm 2002 aj 200 tkm 14000 euroa.

Saksan saa noita jo 7000 eurolla ja veroa tulee 3200 euroa .
Eli eipä juuri yli 10 000 euron enää kannata classimallista maksaa ??
Niin tietysti joutuuhan ostamaan talvirenkaat mutta sittenhän
ne on uudet !

Alla linnki mersunmerkkiliikkeessä olevaan elegancemalliin.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

sportsman kirjoitti:Ei kai siinä muuta ongelmaa oli kuin ruoste ?
Takaluukussa sekä taka/etu-ovien alareunassa sekä kynnyskoteloissa
Ja tietysti CDI koneen suuttimien vuotamattomuus kannattaa tarkastaa.

Mikä on sitten mielenkiintoinen hinta ?

Nettiautossa on samat autot olleet myynnissä jo yli puolivuotta,mutta
eipä näytä kauppa käyvän.

Tullin mukaan (mahtihintajärjestelmä )W203 2220 cdi automaatti farkun hinta on vm 2002 aj 200 tkm 14000 euroa.

Saksan saa noita jo 7000 eurolla ja veroa tulee 3200 euroa .
Eli eipä juuri yli 10 000 euron enää kannata classimallista maksaa ??
Niin tietysti joutuuhan ostamaan talvirenkaat mutta sittenhän
ne on uudet !

Alla linnki mersunmerkkiliikkeessä olevaan elegancemalliin.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Tuo kyseinen auto ei varmaankaan parhaimmasta päästä ole. Miten lie sitten huollettu jne. Ei mielestäni merkitystä vaikka mersun liikkeessä onkin kun näkee tuon yleiskunnon. Väitän kyllä että noita et saa ihan 10k€ hommattua kovinkaan helposti. Pitää huomioida varmaan 1k€ verran kuluja kun auto saksasta suomen rekisteriin. Ja tosiaan ne talvirenkaat + lohkolämmitin siihen päälle.

Onhan noi hinnat alas tulleet kokoajan. Itselleni joku tarjos 15k€ käteen tuosta omastani mutta empä ihan siihen taida raskia myydä. Ruoste on varmaan enempi ongelma ns. Suomi autoissa.

EDIT:
ei kananta ruotsiakaan sulkea pois tuontimaista. Kruunuhan on alhaalla nyt:
http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes ... ca=1_5&w=3
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin kyllä käytetyssä autossa on käytön jälkiä.
Kyllä se, että myyjänä on virallinen mersuliike antaa kuitenkin
hieman levollisemman mielen. Eikä tuo ole edes mikään Saksan halvin

Saksan virallinen käytetyn auton hintajärjestelmä antaa hinnaksi

6800 euroa !

http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?ac ... 7214&view=

Kyseessähän on jo 7 vuotta vanha auto!
Huomio, että eletään jo vuotta 2009!

Ei kukaan täysijärkinen enää maksa juuri yli 10 000 euroa tuollaisesta autosta jos kyseessä on suora osto.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3090
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

"Technische und optische Mängel vorhanden" = teknistä ja näkövikaa on käsillä ihan tarpeeksi asti.

Veikkaan että on "händlerauto" eli tarkoitettu jobbareille (mutta jäänyt ilmoituksesta pois) ja yksityisenä et saa tuota ostaa. Muutenhan kaikki viat olisi jo pistetty kuntoon jos autolle joudutaan antamaan 1 v kuluttajansuoja.

EDIT: minä sain DAT:ista arvoksi 8.175,00 EUR
Ja tuohan on sitten liikkeen sisäänostohinta, eli sillä ei saa autoa liikkeestä ulos.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin ei tuollainen enää kelpaa saksalaiselle .

Dat hintajärjestelmä on aika tarkka.
Eli malleja on paljon .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

sportsman kirjoitti: Ei kukaan täysijärkinen enää maksa juuri yli 10 000 euroa tuollaisesta autosta jos kyseessä on suora osto.
Mä taas voisin jopa väittää että kukaan täysjärkinen ei luovu vähän ajetusta c-sarjalaisestaan 10 000 eurolla, jos siis meinaat w203 korisessa pysyä. Kyseessä on kuitenkin huomatavan halutttu korimalli...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Olen itse myös suunnitellut C220 CDI stw vm 2002- hankintaa
ja katsellut tarjontaa jo puolivuotta. Yllättäen samat autot
ovat nettiautossa myynnissä edelleen.
Ehkä kysyttyjä mutta ei näytä myynti onnistuvan ?

Saksasta itse hakien saat auton hankittua hyvin lähelle 10 000 euroa.
Kyllä kyllä ne talvirenkaat pitää ostaa,mutta voihan ne joutua ostamaan
(uusimaan )myös Suomessa myynnissä olevaan autoon.
Ja kun näistä Suomessa myynnissä olevista suurin osa on karvalakkimalleja (lue classic) jonka arvo on minusta alempi kun avangarde tai elegansen .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Suomiauto olis kyseessä ja alle 200 tkm ajettu. Pari kertaa nähnyt sinne konepellin alle ja aikas lailla enemmän tavaraa kun luotettavassa 124 mallissa. Pikseleitä puuttuu radionäytöstä ja kaikin puolin siisti vekotin. Hintaansa on tainnut pudottaa aikas paljon muutamassa vuodessa tuollainen vekotin.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

miksei kirjoitti:Suomiauto olis kyseessä ja alle 200 tkm ajettu. Pari kertaa nähnyt sinne konepellin alle ja aikas lailla enemmän tavaraa kun luotettavassa 124 mallissa. Pikseleitä puuttuu radionäytöstä ja kaikin puolin siisti vekotin. Hintaansa on tainnut pudottaa aikas paljon muutamassa vuodessa tuollainen vekotin.
Katso ne ruosteet ovista ainakin kun on kerta suomiautokin kyseessä. Tuskin saat kuitenkaan kyseistä autoa kuitenkaan 10k€ vaan luulen että hinta on lähempänä 15k€..

Varmaan on tuohon kilometrimäärään jo jouduttu jotain niveliä yms. vaihtamaan. Kuuntele koliseeko ja nariseeko. Mutta onhan tuon verran ajettu jo käytetty ja tulee varautua siihen että jotain siihen joutuu ostamaankin ja vaihtamaan/laittamaan..

Suutin vuodot on myös hyvä katsoa jos siihen mahdollisuus, eli se muovi pois moottorin päältä ja kurkkaus sinne suuttimien juureen..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

autosta..

Viesti Kirjoittaja Budder »

Olin juhannuksen tienoilla auton ostoa suunnittelemassa...
Toukokuussa tuli ajettua ~150-200tkm 200 & 220cdi c-malleja vertailun vuoksi ja pohjaksi saksan reissua varteen.
Suomi-auto jäi laskuista pois, kun ne on niin karvalakkimalleja mitä hain.
Etelä-saksasta tarttui mukaan -01 C270CDI automaattina ja mielestäni hyvin varusteltuna. Miinuksena xenon-valojen puute joka korjaantuu pika-puoliin.Matka kävi kesäloma reissusta vaikka rannalle ei päässytkään ja kiirekkin oli...
Kyllä ne hyvät yksilöt maksavat saksassakin, niin kuin suomessakin.
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
kari_veijalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02

Viesti Kirjoittaja kari_veijalainen »

Meillä on w203 cdi200 sportcoupe vm 2003/7 automaatti, kilometrejä autolla takana n. 230 000
erinomaisen hyvä ajettava, myös talvella. Pikkuvika nyt tosin päällä, lampunpesimet/xenon korkeudensäätö ei toimi.

Ruoste tai muuta isoa ongelmaa ei ole esiintynyt. Paras auto mitä olen omistanut. Pieni kulutus (n. 5l/100km) ja kulkee hyvin. Joku tukivarsi vaihdettu etupäähän + normaali huollot, ei muuta.

Hyvä auto, kertakaikkiaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4679
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sanoisin, että ihan perusauto.
Jostain syystä menee etupäähän nitä niveliä, ajelen varmaankin kun mummot...
Jos haluaa naapurustossa paljon respektiä, niin silloinhan ei suomalaiset neekerimallit riitä....
Jos on ihan juntti, niin sitä ei älyä, ajelee vaan.

Moottori on kestävä, todella kestävä.
Eikä siinä ympärilläkään mitään nyt erityisen kummallaista särkyvää ole.
Kaikista vioistahan saa kalliita, jos sille linjalle lähtee.
Täällä on ne perusjutut moneen kertaan kerrottu, ja ne on samat mallista riippumatta.

Tuntuisi, että aikas tinka paikka pitäisi olla, jos kymppitonnilla luopuisin.
Maksoin kuiteskin viiskymppiä itse...
Sillä olikin jotenkin kummallisesti hillitsevästi vaikuttava voima siinä siinä vaiheessa, kun olisi ollut mahdollista kuulakärkikynällä ostosopimukseen varusteita ruksailla....
Minusta perusmallissakin on ihan hyvät varusteet, oikeastaan ainut puute, radio, ei minusta ole edes puute, kun en kuuntele sitä koskaan, mutta vaimon painostuksesta se pitää olla.

Enemmän sylintereitä = enemmän voimaa.
Kaikista saa kuiteskin viimeistään lastuttamalla ihan kivoja autoja, joissa on varmasti kaikkeen mahdolliseen liikkumiseen riittävästi vetoja.
Jos ne varusteet on tärkeitä, niin ehken katselisin sitten siltä kantilta sellaista, joka eniten miellyttää ja jos haluja tekniikan paranteluun riittää,
niin kaikista saa halutessaan reilusti yli kahdensadan tehoja,
käyttöominaisuuksien vaan parantuessa, kaikin puolin.

Mutta hieno, kunnossa oleva auto, paljon varusteita, suuri moottori ja pieni hinta,
kuulostaa minusta nyt jotenkin epärealistiselta..
.. tai minä olen vaan niin rajoitteinen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

lopullinen osto

Viesti Kirjoittaja koyama »

Onhan noi hinnat alas tulleet kokoajan. Itselleni joku tarjos 15k€ käteen tuosta omastani mutta empä ihan siihen taida raskia myydä. Ruoste on varmaan enempi ongelma ns. Suomi autoissa.


Kannattaa suhtautua varauksella noihin "saat 15 tonnia ja tulen hakemaan autosi" Kun on lopullisen kliimaksin aika eli auton osto niin se raha löytyy tosi harvalta.
Esim. olen kaupitellut omaa skodaani kuukauden päivät.Suomen halvin.Hyvä auto,mutta kuopii edestä.Maakuntalehteen ilmoitus ja yksi ainoa soittaja,joka ilmeisesti maanantaina ostaa auton ja ei edes tinkinyt.Käytäntö näyttäisi siltä ,että liikkeen tingitystä hinnasta noin 3500 hinnasta pois niin voi mennä kaupaksi 15 tonnin hintaluokassa.Onko siinä järkeä?Se onkin sitten oma valinta.Alkukeväästä möin vm.2001 e-mallin cdi ja hinta/laatu suhde hyvä sanoi ostaja .3 kk meni myydessä 8.5 tonnin autoa
Jos löytyisi hyvä c-malli niin täällä ostajaehdokas.Esim 2000 malli ja alle kympin .
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Olisiko kellään linkkiä suomenkieliseen käyttöohjekirjaan koskien w203 mallia tai tietäiskö kukaan mistä saisi suomenkielisen käyttöohjekirjan ja huoltokirjan?

Ei oikein suju tuo "doitslandi" ja olisi kiva tietää mm. miten tuota ajotietokonetta käytetään jne.

Huoltoväli on kaiketi 2.2 cdi:lle 20 000km?
C farkku 2.2cdi 2005
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

No niin, tarina auton takaa. Isä osti sen reilu pari vuotta sitten, ajanut aikas vähän. Enää ei aja joten tuo pitäis nyt realisoida. Kyseessä siis 2002 mallin 200 CDI. Automaatti, elegance on ilmeisesti joku varustetyyppi. Automaatti-ilmastointi siinä on ja toimii hienosti. Mittarissa on 192tkm kun eilen pihaan sen ajelin. Turkoosilta tuo väri näyttää. Kahdet renkaat, kesäkumit näkyy olevan aluvanteilla. Huollettu veholla tampereella. Hehkutulppa on kerran vaihdettu, seurasin vierestä kun lähti kivuitta pois, satasen homma oli liikkeessä. Koukkua ei ole joten kevyellä ajolla ollut.
Nyt auto kokemäellä, hintaa pitäis löytää kohdilleen jolla sen myis. 15000e oli liikkeen arvio autolle, täällä varmaan löytyy asiantuntijoita ja kiinnostusta menopeliä kohtaan. Tarjouksia voipi heitellä tulemaan ja oikealla hinnalla se lähtee heti mukaan.
salpe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 02.03.2010 11:05

Viesti Kirjoittaja salpe »

Hei,

Olen katsellut MB C 200/220 CDI farkkua vm. 2004-2006, eli uudempia facelift malleja. Mielellään automaattina.

Lueskelin foorumia ja lähinnä ruosteasiat ja tuo glykolia vaihdelaatikossa olivat ne isoimmat viat mitä löysin.

Ilmeisesti uudempi malli on ainakin osittain galvanoitu ja ei niin herkkä ruosteelle? Glykolijuttukaan ei sitä ilmeisesti koske?

Ulkomaan foorumilta löysin tuollaisen tiedon W203:n ruosteasiaan:
"Cars from 04-03 are galvanized, cars from 04-04 have the Nano apint".

Ilmeisesti siis uudempi W203 olisi aika turvallinen ostos? Ajettelin lähinnä 200-300 tkm ajettuja. Meinasin myös harkita ruostesuojausta, sillä pidän autoa n. 3 v.

Volvo V70 D5 samanikäisenä on toinen vaihtoehto.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

vaikea sanoa mikä on tuon uudemman 203-mallin ruostuminen sillä
autothan ovat vasta 6-5 vuotiaita. Lisä ruosteensuojaus sinänsä ok ,mutta sitten voit unohtaa tehtaan takuut toisaalta myös ruostuminen on ollut pahinta ovien saumoissa sekä takaluukun reunoissa joita ei kai sentään ajatellut ruostesuojata sillä nehän ovat maalattuja ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

En tiedä onko kellään ruostunut uudemmat W203:set? Ja glykoli tosiaan vanhemmissa ongelma. Kyllähän sen näät kun auton katsot läpi onko se alkanut ruostua. Suomiauto voi hyvinkin olla.. :roll:

V70 on paljon isompi kuin 203. Oikeastaan 203 on aika pieni auto vaikka olis farkkukin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

taitaa v40 ja mersun c sarja olla enemmän kilpailijoita, sekä v70 ja e sarja
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nj^ kirjoitti:taitaa v40 ja mersun c sarja olla enemmän kilpailijoita, sekä v70 ja e sarja
Kokonsa puolesta kyllä, mutta muuten ei taida edes tarvita kilpailla :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
salpe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 02.03.2010 11:05

Viesti Kirjoittaja salpe »

V50 ei kyllä innosta yhtään, enkä ole niin kiinnostunut myöskään E-sarjasta. Enemmän ajettuja. Budjetti kuitenkin 15-20000 e.

Tällä hetkellä Octavia II TDi, mutta on aika meluisa matka-auto. VAG:n puolelta Audi A4/A6 tai Passat voisi mennä.

Voi olla kyllä, että W203 jää pieneksi, takatiloja en niinkään tarvitse, mutta kuljetan usein kahta isoa koiraa ja muutenkin kaikenlaista romua.
Varmaan V70 olisi siinä mielessä sopiva. Niissäkin on vaan kaikenlaista ongelmaa. Automaattilaatikko on erittäin tarkka öljystä ja laatikkoja on varsinkin takseihin vaihdeltu. Näin siis volvolandian puolella.

No, joskus kesällä sitten vaihtelen, tässä vasta kartoittelen vaihtoehtoja.
salpe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 02.03.2010 11:05

Viesti Kirjoittaja salpe »

Päätin suunnata katseen Volvo V70 D5 A vm. 2005 ja uudemmat, mielellään uusi 6 vaihteinen automaatti. Mallisarjan lopussa suurin osa vioista korjattu.

Lisäksi Volvossa kiinnostaa paremmat talviominaisuudet. Mersu on kuitenkin takavetoinen ja jo aikoinaan kolmen takavetoisen jälkeen päätin, ettei koskaan enää. Onhan niissä ESP ja vaikka mitkä, mutta silti talviautovertailussa etenemiskyky on aina joukon huonoin. Täällä Keski-Suomessa lunta riittää, vaikka olisi hieman vähempiluminenkin talvi. Eli MB ja BMW pois laskuista.

Ehkä mersun aika on sitten tulevaisuudessa. Kiitos vastaajille!
Vastaa Viestiin