ML 32O pomppii ja tehot on nollassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

ML 32O pomppii ja tehot on nollassa

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Maasturini on ruennut temppuilemaan.....
Kaasu pohjassa kulkee nippa nappa 40, ei vedä ylämäkeen ja melkein hyytyy....
Kone pitää outoa ääntä ja tyhjäkäynnillä pahimmillaan on konepellin alta näkynyt kuinka kone "pomppii"
Aloitti temppuilun motarilla ajettaessa.... tärisytti rattia ihan pirusti eikä meinannut pysyä hanskassa....
Tulpat on vaihdettu, samoin puolat ei apua....
Onko kellään mitään ideaa mikä tota vaivaa?
Merkkuhuolto ei vikaa löydä.... :roll: Rahastaa kyllä osaa :twisted:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Auto on siis käytetty testerillä mutta mitään vikaa ei testeri kertonut?

Savuttaako reilusti valkoista?

Mikä vuosimalli?

kone "pomppii" tarkoittaa siis että kierrokset nousee ja laskee nopeasti? vai?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Auto on käytetty testerillä, eikä mitään löytynyt, paitsi ne puolat....
ML on vm 99, bensakoneella.
Valkoista se ei kyl savuta.
Pomppimisella tarkoitin sitä että viimeksi kun olin huoltoon menossa ja pysäytin auton parkkiin niin konepelti kohoili voimakkaasti kun moottori kävi omiaan....
Mun usko taitaa olla jo mersuihin mennyt....
Mittarissa autolla on himpun yli 200000 km
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

No, jos konepelti kohoilee rankasti auton käydessä niin autoa ei saisi ajaa ollenkaan. Koneen on otettava kiinni konepeltiin tässä tapauksessa, koska ei se konepelti itsekseen kohoile. Jotenkin sen moottorin on oltava irti kiinnikkeistään tai sitten kone on kukkunut, eli kampiakseli on kurkannut pihalle koneesta ja sen ei pitäisi edes käydä enää ollenkaan.

Jos hinautat sen uudestaan korjaamolle niin eiköhän se vika löydy jo tässä vaiheessa, kun tilanne on tätä luokkaa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

No tänään on taas uusi huolto.... kolmas peräkkäinen...
"OIREET" kun puhelimessa kerroin niin puhuivat jostain ilmauksesta...
Tohon huoltoon luotan kyl eniten... jos eivät vikaa löydä niin ei sitten kukaan....
Päähän vaan ottaa kun auto on ollut huollossa kohta 2 kk putkeen :twisted:
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Tuli vaan tossa mieleen että voisiko vika olla polttoaine suodattimessa?
Ihan kun auto ei saa menovettä ja sammuu..... :roll:
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Tuli vaan tossa mieleen että voisiko vika olla polttoaine suodattimessa?
Ihan kun auto ei saa menovettä ja sammuu.....
Aivan mahdollista että on mennyt tukkoon tai sitten bensapumppu hajalla, onhan tankissa varmasti bensaa ? Onko vikakoodit luettu uudelleen puolien vaihdon jälkeen ? Voisit laittaa tänne että mitä ovat siellä korjaamolla tutkineet ja tehneet.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Jos se konepeltiin ottaa kiinni niin sieltä täytyy olla jokin moottorin kannakkeista pettänyt :shock:
puhuivat jostain ilmauksesta...
Ei bensa koneita tarvitse ilmailla :roll: se on diesel autojen hommia. ei kai ne luule että sulla on 320cdi
aika usein kun olen itse mennyt kysymään mersu liikkeestä jotain tuohon E320:iini niin ollaan ruvettu puhumaan 320cdi:stä. On jopa tarjottu hehkuja kun halusin uudet tulpat autooni.

Missä huollatat? Veholla vai ammattilaisella?

Se polttoaine suodatin on hyvä vaihtaa vaikka vika ei siinä olisikaan.

Semmosenkin voi kokeilla, että laita auto käymään tyhjäkäynnille. Nyppää töpseli irti ilmamäärämittarilta :arrow: tasaantuiko tyhjäkäynti? jos tasaantui niin vika on siinä ilmamäärämittarissa. (älä polje kaasua silloin kun töpseli on irti siitä ilmam.mittarista. Menee raakana bensaa pakoputkeen ja paukkuu siellä -> rikkoo katalysaattorin)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ehkä kannattaa laittaa suunnilleen missä päin maata on käyty huoltohommia kokeilemassa jolloin mersufoorumin väki ehkä osaa antaa neuvoa mihin suuntaan pitäisi kääntyä avun saamiseksi. Täällä on kuitenkin väkeä sieltä ja täältä, osaavat ehkä neuvoa ainakin sopivan ja ehkä ammattitaitoisen huoltokorjaamonkin.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo paikka ja mikä korjaamo nii rupee tulemaan hyvää ja huonoa niin ikää
Merseedespents
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

oukkei...
huoltoa tehty joensuussa....

Epäillään että vika on bensa puolella. Vaihdetaan siihen polttoaine suodatin ja katsotaan mitä tapahtuu....
Huollettu on sekä mersuliikkeessä sekä paikallisella, josko ne jotain siitä osaisivat sanoa....
Mitään ei vaan ole korjaantunu ja laskua rupeaa olemaan jo yli oman tarpeen :twisted:

Katsopn noi huoltojutut ja ilmoitan tänne.....
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuntuu että nykypäivän korjaamot vetää vaan hatusta noita mitä vois vaihtaa että vika korjaantuisi. Sitten asiakas maksaa kaiken turhista osien vaihdoista.. Jos korjaamossa ei tiedetä vikaa ni luulisi niitten sanovan sen suoraan eikä antavan vaan valohoitoa ym..

En ole vielä kertaakaan vienyt autoa korjaamolle korjattavaksi. Pyöränkulmien säädöt on täytynyt ainostaan teettää alanliikkeessä.

Ehdotan kans tuota että nyppäät johdon irti ilmamassanittarista tai kampiakelinasentotunnistimesta ja katsot miten käy sen jälkeen. Kokeilu ei ainakaan maksa mitään.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

JeremyH kirjoitti:
Semmosenkin voi kokeilla, että laita auto käymään tyhjäkäynnille. Nyppää töpseli irti ilmamäärämittarilta :arrow: tasaantuiko tyhjäkäynti? jos tasaantui niin vika on siinä ilmamäärämittarissa. (älä polje kaasua silloin kun töpseli on irti siitä ilmam.mittarista. Menee raakana bensaa pakoputkeen ja paukkuu siellä -> rikkoo katalysaattorin)
Jep... ton vinkin antoi joensuun huoltaja johon nyt eniten luotetaan...
Soitettiin sille kun oli toi vaiva karsittu pois...
Sekin ehdotti polttoaine puolen vikaa :roll:
Auto seisoo taas ja odottaa uutta suodatinta ainakin, ellei jopa pumppua....

Eikös ne yleensä huollossa kaikki tollaset pitäs vaihtaa??
Käytin auton vähän aikaa sitten joensuussa merkkikorjaamolla ja tekivät siihen 4000€ huollon.... vaihtoivat iskarit ym ja huolsivat......
Eivät vaan vaihtaneet suodatinta polttoaineelle.....
Ja sitä en tiedä onko tota koskaan edes vaihdettu :roll:
Auto ollut mulla 1,5 vuotta ja huoltoihin olen tähän asti luottanut.... Nyt ei ko. firma kyl meiltä penniäkään enää tule saamaan.....
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Haiseeko bensa pakoputken läheisyydessä? Jos haisee, niin suutin toimii mutta kipinä vois puuttua. Jos puola/puolat vaihdettu niin mikä on mahdollisten häiriövastusten kunto? Jos ei bensa haise, niin suutin vois olla lopussa yhdessä pytyssä. Onkos kurkattu miltä tulpat näyttää?

Itsellä ravisti kutoskone ihan selvästi, kun yksi pytty pimeä ja sitten kun oli pari pyttyä pimeenä niin eiku parani ja kulki kuin rättisitikka vaikka 3.6 litranen oli. Toimimaton pytty syö ainakin toiselta voimat kokonaan. Jos yhessä pytyssä on kipinä hukassa, niin se laihentaa varmaa muilta seosta ja käynti on mitä on.
Viimeksi muokannut AK47, Ti 11.08.2009 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

^bensa ei mun mielestä haise... ainakaan normaalia enempää...
Tulpat on uudet, vaihdettu ihan äsken....
Huoltomiehet on kaikki sanonut ettei kaikki pytyt toimi, ja sen kyl huomaa.... Syytä siihen vaan eivät ole löytäneet!
Näistä on enemmän kuin apua :lol: Kiitos :P
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Heidi L kirjoitti:^bensa ei mun mielestä haise... ainakaan normaalia enempää...
Tulpat on uudet, vaihdettu ihan äsken....
Huoltomiehet on kaikki sanonut ettei kaikki pytyt toimi, ja sen kyl huomaa.... Syytä siihen vaan eivät ole löytäneet!
Näistä on enemmän kuin apua :lol: Kiitos :P
Häiriövastukset saa mitattua yleismittarilla. Suuruusluokka jotain kilo Ohmiluokkaa, esim M104 mosassa 2kOhm. Onko puristukset mitattu?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Seuraavaksi epäillään kuulemma virranjakajan kantta :roll: ....
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Et sitten ole tankannut muuta kuin bensaa sinne tankkiin?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Eikös ne yleensä huollossa kaikki tollaset pitäs vaihtaa??
Käytin auton vähän aikaa sitten joensuussa merkkikorjaamolla ja tekivät siihen 4000€ huollon.... vaihtoivat iskarit ym ja huolsivat......
Eivät vaan vaihtaneet suodatinta polttoaineelle.....
Ja sitä en tiedä onko tota koskaan edes vaihdettu Rolling Eyes
Auto ollut mulla 1,5 vuotta ja huoltoihin olen tähän asti luottanut.... Nyt ei ko. firma kyl meiltä penniäkään enää tule saamaan.....
Huhhuh!
ovatpas hartikaisella olleet ahkeria vaihtamaan "huolto"osia 4000e edestä :shock:
onkohan siellä ees kunnollista testeriä millä lukea vikakoodit! :roll:

vika kyllä kuulostaisi olevan polttoaine puolella!suodattimen vaihto ja bensa paineen mittaus ensitilassa!
ML W164
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Seuraavaksi epäillään kuulemma virranjakajan kantta ....
SIIS MITÄ ???? !! :x :lol:, eihän siinä edes ole virranjakajan kantta. Kohta epäilevät varmaan kampiakselin kattovaloa ja pakoputken paukku laakereita, vai oisko kuitenkin irtokipinät loppu. :lol:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Joo, tai kengurubensaa, kun kone pomppii.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Vaihda tulpanjohdot. Vaikka vika ei katoaisikaan, niin ne kannattaa vanhassa autossa uusia joka tapauksessa.

Ilmamassamittari lienee tarkistettu ja kunnossa?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Alkaako se hyppiä ja tukkeutua vasta korkeimmilla kierroksilla - yli 3000 rpm?

Jos näin on, niin katalysaattori on tukossa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Joo.... ei kuulemma olekaan koko autossa tota virranjakajan kantta... Näin sai mies kuulla tänään toiselta huoltajalta :shock:
Bensaa olen minä vain tankannut, en muuta....

Kierrokset kun nostaa 3000 niin tukehtuu totaalisesti! siitä ylemmäs ei kierroksia saa.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Tuon tukkeutuneen katalysaattorin lisäksi on olemassa teoreettinen mahdollisuus, joka kannattaa kuitenkin tarkistaa, eli ilkivalta.

Vilkaise fikkarilla molempiin pakoputkiin, että onko naapurin pennut tehneet perinteisen jäynän, eli tunkeneet pakoputkeen tavaraa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Vikatilassa.
Ei kannata arvailla vikaa...vikoja, ei muuta kuin diagnostiikka testerillä.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

^ testerissä ollut pariin otteeseen, mitään vikaa ei se herjaa :shock:
Itsekin mietin jo onko joku tunkenut tankkiin jotain epämääräistä :roll:
Tai putkiin.... kerpele!

Eikun tutkimaan taas....
Tänään vaihdetaan se polttoaine suodatin... nähdään onko vika siinä....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Heidi L kirjoitti:^ testerissä ollut pariin otteeseen, mitään vikaa ei se herjaa :shock:
Itsekin mietin jo onko joku tunkenut tankkiin jotain epämääräistä :roll:
Tai putkiin.... kerpele!

Eikun tutkimaan taas....
Tänään vaihdetaan se polttoaine suodatin... nähdään onko vika siinä....
Minkä laisessa testerissä kaikki testerit ei löydä ihan kaikkia vikoja...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Heidi L kirjoitti:^ testerissä ollut pariin otteeseen, mitään vikaa ei se herjaa :shock:
Itsekin mietin jo onko joku tunkenut tankkiin jotain epämääräistä :roll:
Tai putkiin.... kerpele!

Eikun tutkimaan taas....
Tänään vaihdetaan se polttoaine suodatin... nähdään onko vika siinä....
Jos kierrokset rajoittuu 3000 r/min, niin melkein voi varmuudella sanoa, että on vikatilassa. Kyllä diagnostiikkalaite lukee kaikki ohjelmat Mersustasi.
Vikaa ei voi olla missään polttoainetankin tukkoisuudessa, kyllä moottori ottaisi vaihtelevasti kierroksia, kokeilemalla esimerkiksi ryntäyttää moottoria lyhyemmin ja pidemmin jaksoin. Ei mainitunlaisessa tapauksessa kierrokset aina rajoittuisi 3000 r/min.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minusta kun tuntuu noitten lueteltujen ja kokeiltujen temppujen jälkeen ettei vika häviä muutakuin vaihtamalla vielä yksi tekijä, elikkä se korjaamo. :shock:
Vastaa Viestiin