Vito 639 vakionopeudensäädin
Vito 639 vakionopeudensäädin
Elikkä onko ketään asentanut vakkaria -04 taikka uudempaan vitoon, itse taikka liikkeen toimesta.
Paljonko tuli maksamaan tai jos asensit itse nii oliko paha homma.
Paljonko tuli maksamaan tai jos asensit itse nii oliko paha homma.
639 mallin viiksi jossa itsessään ohjauskortti sekä "johto/liitin" jolla suoraan kytketään kojetaulun taakse, tarvii myös toisenlaisen rattiputken suojamuovin jossa läpivienti/kiinnitys viikselle, en tiedä tuleeko mukaan vehon vakkari setissä?
Sitä en tiedä ovatko vakkari viikset yhteen sopivia keskenään muitten auto mallien kanssa tietäiskö joku muu forumilla?
Sitä en tiedä ovatko vakkari viikset yhteen sopivia keskenään muitten auto mallien kanssa tietäiskö joku muu forumilla?
111CDI... ;)
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Terve!
Kaivoin vanhan ketjun ylös, olisiko jollain tällä foorumilla tietoa miten tuon vakkarin saa jälkikäteen asennettua, soittelin tänään Veholle ja sieltä kertoivat että viiksi olisi jo tuon 370€ ja siihen noin pari tuntia töitä, mutta olivat tehneet 11 malliseen operaation ja siinä oli jouduttu kaasupoljin vaihtaan ja aikaa oli tuohon mennyt kolme tuntia ja hinta vajaat 200€ osalle eli alkaa mennä jo todella arvokkaaksi tuo operaatio jos vakkarin haluaa. Katoin että saksasta saisi retrofit kitin vitoon noin 200€ hintaan. Netistä löytyy video missä ohjeet vaihtoon ja työkalut pysyy sen verran kädessä että tuo voisi onnistua... ja lopuksi jos saisi jonkun tuon starilla koodaamaan.
Mutta onko tällä foorumilla ketään joka tuon olisi tehnyt ja saako millään selville pitääkö tuohon kaasupolkimeen kajota ?
Auto on 111cdi vm2010 manuaali..
--Pasi
Kaivoin vanhan ketjun ylös, olisiko jollain tällä foorumilla tietoa miten tuon vakkarin saa jälkikäteen asennettua, soittelin tänään Veholle ja sieltä kertoivat että viiksi olisi jo tuon 370€ ja siihen noin pari tuntia töitä, mutta olivat tehneet 11 malliseen operaation ja siinä oli jouduttu kaasupoljin vaihtaan ja aikaa oli tuohon mennyt kolme tuntia ja hinta vajaat 200€ osalle eli alkaa mennä jo todella arvokkaaksi tuo operaatio jos vakkarin haluaa. Katoin että saksasta saisi retrofit kitin vitoon noin 200€ hintaan. Netistä löytyy video missä ohjeet vaihtoon ja työkalut pysyy sen verran kädessä että tuo voisi onnistua... ja lopuksi jos saisi jonkun tuon starilla koodaamaan.
Mutta onko tällä foorumilla ketään joka tuon olisi tehnyt ja saako millään selville pitääkö tuohon kaasupolkimeen kajota ?
Auto on 111cdi vm2010 manuaali..
--Pasi
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Itse itselleni vastaten manuaaliin pitää vaihtaa kaasupoljin anturi jossa on tuo kickdown toiminto.
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Toimii ilman tuota kickdown kaasupoljintakin, jos haluaa säästellä, ja ohjelmoidussa autossa aika turha koko kickdown.
Jostain purku autosta viiksi ja starilla koodaus, ei tuu montaa kymppiä maksaan. Tais henkilömalleissakin olla sama viiksi.
Jostain purku autosta viiksi ja starilla koodaus, ei tuu montaa kymppiä maksaan. Tais henkilömalleissakin olla sama viiksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Omaan ex 115 vitoon ostin veholta.
Sarjassa tuli uusi rattiakselin muovi ja viiksi.
Veholla koodi (5min homma) ja toimi.
Piuha tuli virtalukon taakse.
Sarjassa tuli uusi rattiakselin muovi ja viiksi.
Veholla koodi (5min homma) ja toimi.
Piuha tuli virtalukon taakse.
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Entiseen 111 -07 malliseen laitoin, viiksi purkuosana c-koppasesta 40e, rattimuoviin dremelillä siisti kolo, koodaus paikallisessa mersuhuollossa 60e ja hienosti pelitti..
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Kickdown nappullan takiaMotti M kirjoitti:Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?
sitä ei yleensä ole manuallissa
(eikä sitä muuhun siinä tarvita kun jos käytää vakkarin viiksessä oleva limiter toimintoa
se kun poistuu käytöstä jos painaa kaasun ihan pohjaan samalla tavaala jos painais siitä viiksestä sen pois)
muuten toimii se toinekin poljin ihan hyvin
Viiksen varaosa No
A2035450224
Mökkillä
'
'
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Ahaa, kiitoksia tiedosta. Aika turha itselle tuo limiter-toiminto, joten en siis tarvitse uutta kaasupoljinta Vitoon. Vain viiksi ja ohjelmointi.FinlandMerceds kirjoitti:Kickdown nappullan takiaMotti M kirjoitti:Miksi kaasupoljin on erilainen autossa jossa on vakionopeudensäädin vs. auto, josssa ei ole vakionopeudensäädintä?
sitä ei yleensä ole manuallissa
(eikä sitä muuhun siinä tarvita kun jos käytää vakkarin viiksessä oleva limiter toimintoa
se kun poistuu käytöstä jos painaa kaasun ihan pohjaan samalla tavaala jos painais siitä viiksestä sen pois)
muuten toimii se toinekin poljin ihan hyvin
Viiksen varaosa No
A2035450224
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Onnistuuko vakkarin asennus myös facelift versioon vm 2012 pelkän viiksen vaihtamalla/ohjelmoimalla? Kyseessä siis 110cdi manuaali.
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Kyllä onnistuu. Tuli laitettua omaan 2012 vitoon kans vakkari. Viiksen hommasin purkaamolta w203 mersasta ja kolosin siististi rattimuovin. Veholla sit ohjelmointi kun ei omalla starilla onnistunut. 30e viiksi ja 90e ohjelmointi.Vipperi kirjoitti:Onnistuuko vakkarin asennus myös facelift versioon vm 2012 pelkän viiksen vaihtamalla/ohjelmoimalla? Kyseessä siis 110cdi manuaali.
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Mercedes-Benz 108 cdi 2.2.
saakohan tuomiseen 00 vehkeeseen vielä vakkaria
saakohan tuomiseen 00 vehkeeseen vielä vakkaria
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Tuhti kirjoitti:Mercedes-Benz 108 cdi 2.2.
saakohan tuomiseen 00 vehkeeseen vielä vakkaria
Vaikka ei olekaan jutussa käsitelty vaan 638 niin saahan siihenkin hiukan enemän homma kuin jutun 639
Mökkillä
'
'
Re: Vito 639 vakionopeudensäädin
Omaani w639 ollaan ropaamassa vakkia jälkeenpäin, purkaamolta tulleessa viiksessä ei vain ollut johtosarjaa mukana ja sellainen pitäs rakentaa itte. Onko missään räjäytyskuvaa tai vastaavaa ?