CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja rubE »

S202 kirjoitti:
rubE kirjoitti:Terve, en viitsi alkaa selaamaan 62 sivua joten kysyn tässä suoraan.

Mitenkä oot ottanu tehoa irti w202 200cdi:stä pelkällä ohjelmalla? n 150hp?
Miten manuaalissa on kestäny kytkin sen lisääntyvän väännön?
Kuinka tuo 50hp/n 100nm lisäyksen huomaa käytännössä? Eli paljonko on about 0-100kmh? Jos vakiona noin 11-12sk?
Kuka laittaa täällä lapissapäin, oulu-tornio-rovaniemi alueella hyviä ohjelmia joille kehtaa auton viedä edes? :D :crazy:
Missä hintaluokassa ohjelmointi liikkuu?

Ja mites tuikku jos sinä sen laitat niin mihin hintaluokkaan se sijoittuu ja missä päin asustelet? :eh: :roll:
9s pintaan. Katalysaattorit vielä tyhjäksi.
Meinaatko että alkaa putki /katit ahistamaan?


Tuikku pistin sulle yvtä!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei jos ne ei ole tukkoiset, mutta yleensä noilla on jo ajettu sen verran paljon että kyllä ne alkaa jo ahdistamaan. Ja kun ei niitä sielä tarvi, niitten toimintaa ei valvota mitenkään jne. Putkelle ei kannata muuta tehdä.
S124 300TE
S211 E500
Markku J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 22.02.2015 16:51

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Markku J »

Moro
Ei mulla nyt hirveää tehontarvelisää ole mutta olen aprikoinut että onko ja mitä eroa koneilla on tenisesti noissa tämän vuosikymmenen 200/220/250 CDI koneilla kun iskutilavuushan niillä on samat,luulisi että on muutakin eroa kuin moottorinohjauksen "säädöt"?
Saako "lastutettua" esim. 220sestä 250sen? Tehoero niissä on n. 35 hv,kai niiden voimansiirto on sama.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Markku J kirjoitti:Moro
Ei mulla nyt hirveää tehontarvelisää ole mutta olen aprikoinut että onko ja mitä eroa koneilla on tenisesti noissa tämän vuosikymmenen 200/220/250 CDI koneilla kun iskutilavuushan niillä on samat,luulisi että on muutakin eroa kuin moottorinohjauksen "säädöt"?
Saako "lastutettua" esim. 220sestä 250sen? Tehoero niissä on n. 35 hv,kai niiden voimansiirto on sama.
200:ssa on yksi turbo, isommissa 2kpl. 250:ssä eri cr-pumppu kovemmille paineille, mutta kysymykseen vastaus niin 220:stä saa 250:sen ongelmitta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
250cdi,ssä lisäksi suuremmat suuttimet. Vaihdelaatikon välitykset taisi olla vähän erit.


Tässä kun nyt näkyy olevan mahdollisuus oivaan aasin siltaan suhteessa 250cdi, niin käytänpäs sen nyt hyväkseni.
Aiemmin minulla oli ongelmia 250cdi,n ahtopaineiden säätelyn kanssa, joka esti kunnollisen tehon noston.
No, nyt ongelma ratkesi, eli sen ohjelmassa jo valmiina olevan 100nm lisäysvaran saa nyt käyttöönsä, sekä lisätehoa arviolta 50-60hv.
Luvut kyllä vielä tarkentuu, kunhan saan systeemit sille mallille, että voin piirrättää paperille kunnollista dataa moottorin käyttäytymisestä.
Mutta ahtimet on niin pienet, että en usko niillä mihinkään kolmisatasen puhkaisuun.
Tupla-ahtimet vaikuttaa sen, että vääntö tulee käyttöön heti, viiveettä.
Laatikon luistoon voi vaikuttaa.
Ihan kunnollinen "mukavuuspäivitys".

Eipä ollu taas ihan helppo synnytys tämäkään - kyllä tässä tiettyjä vanhuuden merkkejä huomaa itsessään, ei voi mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
bushmills
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: La 24.01.2015 18:47
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Varmasti vastaus löytyy foorumin keskusteluista, jos jaksaa oikein kovasti etsiä, mutta kysyn nyt kuitenkin. Saako alla mainituilla spekseillä olevaan autoon lisää ohituskiihtyvyyttä optimoinnilla ilman, että kulutus juuri nousee tai kestävyys pahemmin kärsii? Mitä tuosta voi "turvallisesti"saada, maksimitehojen hakeminen ei ole tarpeellista? 220:n lukemat varmaan ovat mahdollisia, vaikka toinen turbo puuttuukin.

Vm 2011 w204 BlueEfficiency, 200 cdi, 7G-Tronic, 136hv / 360nm
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Noin 500/210 automaattivaihteisesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
bushmills
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: La 24.01.2015 18:47
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Tuostahan tulee about 50% lisää hevosia ja vajaat 40% lisää vääntöä. Aika kovilta lukemilta kuulostaa ja alkaa varmaan olemaan tosiaan maksimit, mitä moottorista saa irti. Monet firmat mainostavat hieman pienempiä lukuja optimoinnin osalta.

Missä tuollainen optimointi kannattaa tehdä, kun ihan kaikkiin firmoihin ei ole luottoa? Lähinnä siis Turun seutu kiinnostaisi...
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
jmj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 05.12.2013 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jmj53 »

Kannatahan se ei missään, mutta itse suuntaisin kohti kolmen jiin Kajjjaania ja kyselisin sieltä Tuikkua. Olen minä siellä jo pari kertaa hyvällä menestyksellä käynytkin...
Avatar
bigsix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 09.07.2006 18:35
Paikkakunta: Salo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja bigsix »

Paljonkos kahdella ahtimella varustettu 220cdi jää näistä "täystehoisen" nelipyttysen numeroista?
Ja ilmeisesti hiukkaloukku saa vielä olla noilla syötöillä paikallaan?

tuikku kirjoitti:.
250cdi,ssä lisäksi suuremmat suuttimet. Vaihdelaatikon välitykset taisi olla vähän erit.


Tässä kun nyt näkyy olevan mahdollisuus oivaan aasin siltaan suhteessa 250cdi, niin käytänpäs sen nyt hyväkseni.
Aiemmin minulla oli ongelmia 250cdi,n ahtopaineiden säätelyn kanssa, joka esti kunnollisen tehon noston.
No, nyt ongelma ratkesi, eli sen ohjelmassa jo valmiina olevan 100nm lisäysvaran saa nyt käyttöönsä, sekä lisätehoa arviolta 50-60hv.
Luvut kyllä vielä tarkentuu, kunhan saan systeemit sille mallille, että voin piirrättää paperille kunnollista dataa moottorin käyttäytymisestä.
Mutta ahtimet on niin pienet, että en usko niillä mihinkään kolmisatasen puhkaisuun.
Tupla-ahtimet vaikuttaa sen, että vääntö tulee käyttöön heti, viiveettä.
Laatikon luistoon voi vaikuttaa.
Ihan kunnollinen "mukavuuspäivitys".

Eipä ollu taas ihan helppo synnytys tämäkään - kyllä tässä tiettyjä vanhuuden merkkejä huomaa itsessään, ei voi mitään.
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, eipä ole näillä vielä mitään extriimiä tullut harrastettua, ovat liian uusia toistaiseksi.
Luulisin, että melkoisella varmuudella ~samaan menee.
Mutta toistaiseksi on tullut tehtyä ihan perussettiä vaan.
Eli se tuplaturbo OM651/220cdi hiukan nyt "kärsii" tilanteesta tällä hetkellä.
Ennen kuin alan niitä "kirimään", pitää saada mittaus systeemit jollekkin mallille, jotta todella näkee, mitkä muutokset vie juttua oikeasti eteenpäin.

Vaikka 250,sen suuttimet on suuremmat, niin todella isot ne on näissä vähempitehoisissakin, eivät ole rajoitteena.
Koetan saada kesän aikana jonkinlaisen vertailun aiheesta aikaiseksi, eri kokoonpanoilla.
Jospa siinä jotain selviäisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
bushmills
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: La 24.01.2015 18:47
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Mikä mahtaa olla maksimi "vakiosyöttö" 200 cdi:ssä? Jotain 65mg:n luokkaa? Lueskelin vanhoja viestejä ja tosiaan tuon 210/500 saisi moottorista ulos, jos syötöt nostetaan 90mg:aan. Jos nostaa vain 80mg:aan, niin sekin varmaan tekee autosta "uuden" ja mekaaniset osat kestävät varmaan paremmin?

Tietääkö joku tarkalleen mitä eroa on 200cdi:n ja 220cdi:n välillä? Turbojen määrä nyt ainakin, mutta varmasti myös suuttimissa ja monessa muussakin osassa on eroa. Lähinnä mietityttää miten 200cdi kestää lisäntyneen tehon pidemmällä aikavälillä. Auto on muuten hyvä, mutta talvella ostettuna ei ihan hirveästi päässyt kokeilemaan tehoreservejä pahimpaan liukkausaikaan, kun oli eurooppakitkojen kanssa lieviä pito-ongelmia :) Nyt hieman harmittaa ohituskiihtyvyyden "puute".

Onko Tuikulla yhteistyökumppaneita Varsinais-Suomen alueella, jonka kautta saisi optimoitua auton?
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

200cdi kestää hyvin. Paitsi manuaalin kytkin. Se tulee vaihtaa 220cdi kytkin/vauhtipyörään jos halutaan yli 400nm. Automaatista en tiedä. Ilmeisesti rikki ei ole saatu kohtuu väännöillä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Minuakin kiinnostaisi pieni piristys/optimointi omaan 200 CDI:hin. Takuuta vielä jouluun asti jäljellä niin sitten vasta olisi ajankohtaista.
Mitä olen ketjua lukenut niin:
- teho/vääntä nousisi 200:sta 220:en tasolle
- kulutus laskisi, nyt ollut sekalaisessa ajossa 5,5 ja olen tyytyväinen
- auto muuttuisi mukavammaksi ajaa
- tekniikka kestää muutoksen

Ainoa mutta on se että jos jotain hajoaakin niin meneekö goodwillin piikkiin vai kaikki omasta pussista. Vielä pitää miettiä lastuttaako vaiko vaihtaa sitten 4-5 vuoden päästä tehokkaampaan, mahdollisesti pistokehybridiin.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Patomursu kirjoitti:Ainoa mutta on se että jos jotain hajoaakin niin meneekö goodwillin piikkiin vai kaikki omasta pussista. Vielä pitää miettiä lastuttaako vaiko vaihtaa sitten 4-5 vuoden päästä tehokkaampaan, mahdollisesti pistokehybridiin.
Eipä taida mennä goodwillin piiriin jos ecu:sta on lisätty tehoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Patomursu kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi pieni piristys/optimointi omaan 200 CDI:hin. Takuuta vielä jouluun asti jäljellä niin sitten vasta olisi ajankohtaista.
Mitä olen ketjua lukenut niin:
- teho/vääntä nousisi 200:sta 220:en tasolle
- kulutus laskisi, nyt ollut sekalaisessa ajossa 5,5 ja olen tyytyväinen
- auto muuttuisi mukavammaksi ajaa
- tekniikka kestää muutoksen

Ainoa mutta on se että jos jotain hajoaakin niin meneekö goodwillin piikkiin vai kaikki omasta pussista. Vielä pitää miettiä lastuttaako vaiko vaihtaa sitten 4-5 vuoden päästä tehokkaampaan, mahdollisesti pistokehybridiin.
Kyllä nuo kestää kohtuullisesti lastutettuna maailman tappiin. Kannattaa tehdä, kun takuu ohi.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Luin ketjun läpi, mutta silmiini ei sattunut paljonko tästä (W211) 270 cdi OM647 -koneesta lähtee tehoja pelkällä ohjelmoinnilla (tai paljonko tuikku on tällaisesta ottanut). Suomalaiset yritykset lupailevat luokkaa ~210/500 hp/nm -lukuja. Ketjusta löytyy mm. OM612-, OM613-, OM646- ja OM648-koneille lukemat. Vanhemmalle 270 CDI -koneelle (OM612) arvioidaan luvut ~220/500 hp/nm. Paljonko tästä uudemmasta lähtee?

Nyt kun tälle kyselylinjalle lähdettiin, niin paljonko uskot OM647-koneesta lähtevän tehoa ahtimen (ainakin) imusiiven ja coolerin sekä 3 Bar mapin vaihdolla?

Ilmeisesti W211 270 cdi:ssä on käytetty ainakin neljää eri ahdinmallia. Garrett GT185, GT1852, GT1856 ja GT2256V. Taulukko ilmeisesti virheellinen. Tässä näyttäisi olevan kaikkiin W211 270 (OM647) cdi:n turboihin sopiva imusiipi: http://www.turborebuild.co.uk/webshop/p ... 30009.html" onclick="window.open(this.href);return false; ko. malli ei ole extended tip, mutta kevyempi ja riittää mahdollisesti originaalia suurempaan ilmamäärään.

Kuva
Originaaliahdin

Kuva
Billet-imusiipi

Tässä näyttäisi olevan vielä 200/220 cdi (OM646) -koneessa käytettyihin turboihin käypänen imusiipi: http://www.ebay.com/itm/Billet-Turbo-Co ... 0d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Kun nyt näitä tuli katsottua, niin tässä on vielä korjaussarja mm. OM647:n turbolle: http://shopping.kinugawaturbo.com/turbo ... 1-2-1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Varmaan järkevää kasata tuolla korjaussarjalla jos vaihtaa billetti-imusiiven. Siitä minulla ei ole tietoa paljonko turbopaja pyytää tuommosen ahtimen kasauksesta ja ketkä siihen ylipäätään pystyy.
Viimeksi muokannut Obnoxio, Pe 03.07.2015 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
270cdi,n ahdin on tyypiltään aina gt2256v.
Alipaineohjattu ja sähköohjattu ovat ohjaustapaa lukuun ottamatta sama ahdin.
Tämä ahdin rajaa tehot maksimissaan siihen 500/220 - tasoon, eikä kaikki tietenkään pääse edes siihen.
Tuohon ahtimeen juuri ja juuri saa 320cdi,n pakosiiven mahtumaan.
Vakion kuoriin mahtuva, sopiva viri kompurasiipi on tuollainen: http://www.ebay.com/itm/Billet-Turbo-Co ... 1309651790" onclick="window.open(this.href);return false;

Mörkösuuttimilla ja 400cdi,n pumpulla tehoa periaatteessa lähtee noin 100hv/suutin.
Sopiva vnt-ahdin on 320cdi,n ahtimesta tehty virimalli, jolla olen itsekkin 400 puhkaissut, eiköhän sama lähde vähän pienemmästäkin moottorista.

Olen nyt tänä keväänä/kesänä tehnyt aika läjän näitä paljon muutettuja autoja.
Jonkinlainen tuntuma aiheesta alkaa muodostumaan.
Se, että esim. ahdin antaa mahdollisuuden neljään sataan, ei suinkaan tarkoita, että kaikki siihen pääsisi - ei ollenkaan.
Tehoa ei viimekädessä ratkaise ohjelma - vaan rauta ja sen kunto ja osien yhteen sopivuus.


Jos näistä mersun V6,sta vielä sanoisin jotain, niin ratkaisevaksi asiaksi tehon kannalta muodostuu ilman kierto moottorissa.
Jostain syystä E, S ja esim ML malleissa ilmaa menee moottoriin paremmin kuin esim C, CLK, ja Vitoissa.
"Täyden syötön" hyvä indikaattori on se, että vaihteisto ei enää kestä, vaan alkaa oireileman ja syöttöä joutuu sen takia rajoittamaan.
Nämä jälkimmäiset mallit jää, osien laadukkuudesta riippuen arviolta korkeintaan 350 tasoon, ilma ei vaan riitä, pakko on syöttöä rajoittaa, muuten savuttaa ankarasti.
Syytä tähän, en ainakaan vielä tiedä, mutta suunta on selvä.
Kunhan saan ajan kuluessa nyt todellista, mitattua dataa asiasta, niin koetan tehdä tänne kollaasin aiheesta.

Itse käytän omat ahtimeni hevosvoima.commissa/Anton Murola.
Mutta on niitä muitakin hyviä turbopajoja.
Viimeksi muokannut tuikku, La 04.07.2015 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Onko oikea ahdin kuitenkin GT2256V eikä GT2056V?

Riittääköhän tuo ehdottamillasi osilla modattu 270:n ahdin uuden coolerin ja mapin kanssa 300 hv lukemiin? Suuttimet vissiin pystyvät yli 50 hv/syl vauhtiin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kylläkyllä, olet oikeassa, tuli joku aivopieru, kun juuri olin ajatellut tuota V6,sta.
No, hyvä kun korjaantui.

Vakio railpumppu riittää noin ~350 vauhtiin, edellyttää tieten hyvää kuntoa.
Mapppi joo
Suuttimet pitää olla väh. AMG,n veroiset.
Laatikko on sisuksiltaan hiukan 320cdi,tä heikompi, mutta varmaan vääntöä rajoittamalla menee vielä, kunto tieten taas ratkaisee.
Cooleri on todella tärkeä.


Jotain lämpötilan vaikutuksesta 320cdi,ssä (OM648).
Tässä mallissahan vakio cooleri oikeasti rajoittaa tehon (sama tilanne käytännössä muissakin malleissa, hiukan eri kohdissa vaan) .
Molemmissa auto sama, mittauspaikka sama, ohjelma sama.
Numeroiden absoluuttisesta totuudesta en sano mitään, mutta tulokset on realistisia minun mielestäni.
Kuitenkin vertailukelpoisia keskenään.
Ensin ulkoilman lämpö 26,5, joka laskee 17,sta asteeseen.
Teho nousee noin 10hv, veikkaan, että kymmenen asteen pudotus ulkolämmössä edelleen nostaa saman verran tehoa.
Isolla coolerilla olen aikaisemmin mittuuttanut noin 270hv, mikä on hyvin linjassa sekin.

Kuva

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Minä olen aina ollut siinä uskossa, että W211 270 CDI:n ja 320 CDI:n laatikon kestävät saman verran vääntöä eli 580 nm.

"211.006 box 722.699 = 330Nm (220)
211.008 box 722.640 = 580Nm (220)
211.016 box 722.640 = 580Nm (270)
211.026 box 722.626 = 580Nm (320)"
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/5 ... arbox.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ahtoilman lämpötila näytti omassa vakio 270 CDI:ssä olevan kaupunkipyörityksen jälkeen 46 C. Siihen perään vielä 0-100 km/h kiihdytys, niin ahtolämpö nousi 46 -> 60 C. Ulkolämpötila oli noin 20 C.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Voi olla speksattu samoille väännöille, mutta kyllä niissä ero on, kytkinpakoissa ja taisi olla rummuissakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nortti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 12.12.2011 10:18
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nortti »

Oulun Powerflashilla käytin w211 200 CDI:n softan päivityksessä. Autolla on nyt paljon mukavampi ajaa. Meno on niin vaivatonta vakio-lapaseen verrattuna.
jokunen100
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 28.09.2009 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jokunen100 »

Miten se tuo delphin ecu crd.11 ,pystyykö sen ohjelmoimaan ilman ecun aukaisua kaapelilla? eli c 200cdi 2008 kyseessä 646 koneella ?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, eipä pysty.
Mutta ihan nätti homma se kuitenkin on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
MB E 200cdi, OM651 Delphi, automaatti (= C/E+Vito yksiahdin mallit)
Vieläpä sillä kaikkein inhottavimmalla, uusimmalla 4Mb softaversiolla.
~511/217

Delphiläisten ominaisuus näkyy olevan, että vetävät max kierrokset luontojaan haluaa asettua 3800rpm kohdille.
Varmaan mulla on softassa jotain löytämättömiä rajoitteitakin, en osaa syytä vielä sanoa.
Lisääkin kierroksia kyllä saa, mutta menee tosiaankin väkisellä tehdyn näköiseksi, ruma.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Onkos täälä kellään kokemuksia tosta digituningin lastusta? Mulle sanottiin sieltä että tähän W212 250cdi malliin ei kannata laittaa tota tehokkaampaa versiota koska tämä on kuulemma niin virhe herkkä malli... No, laitettiin toi Eco malli mut en kyl huomaa juurikaan eroa! Ainut ero minhä huomaa niin kun kiihdyttää 80-100 nopeudesta eteenpäin niin jossain vaiheessa se "puutuu" toki alle sekunnin ja taas kiihtyy normaalisti.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja skibe »

Ghostrider kirjoitti:Onkos täälä kellään kokemuksia tosta digituningin lastusta? Mulle sanottiin sieltä että tähän W212 250cdi malliin ei kannata laittaa tota tehokkaampaa versiota koska tämä on kuulemma niin virhe herkkä malli... No, laitettiin toi Eco malli mut en kyl huomaa juurikaan eroa! Ainut ero minhä huomaa niin kun kiihdyttää 80-100 nopeudesta eteenpäin niin jossain vaiheessa se "puutuu" toki alle sekunnin ja taas kiihtyy normaalisti.
pitikö paljon köyhtyä?
käyhän laitattaan se entinen ohjelma takaisin
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

440€ Täytyy varmaan käydä laittaa takas se vakio! Mitäs mieltä Tuikku on tosta että onko virhe herkkä? Ajattelin että käyn jossain muualla laitattaa lastun jos vaan tekniikka kestää. Olis kiva saada edes sen 50-80hv ja 80-100Nm. Tällä ecolla piti tulla noin 35hv ja 60Nm mut en kyl huomaa mitään eroa vanhaan!
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Tuossa vielä sen 217hp/511Nm w212 e200cdia 2013 tuikutetun kulutus kotimatkalla (5,6 l/100km mennessä). Kaverin auto pelaa kyllä hienosti, menee tuikutusohjelmalla 7 vaihde päällä kaikki Kajaanin seudun ylämäetkin :clap: Suosittelen Kajaanissa käyntiä!
Kuva
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Vastaa Viestiin