.
270cdi,n ahdin on tyypiltään aina gt2256v.
Alipaineohjattu ja sähköohjattu ovat ohjaustapaa lukuun ottamatta sama ahdin.
Tämä ahdin rajaa tehot maksimissaan siihen 500/220 - tasoon, eikä kaikki tietenkään pääse edes siihen.
Tuohon ahtimeen juuri ja juuri saa 320cdi,n pakosiiven mahtumaan.
Vakion kuoriin mahtuva, sopiva viri kompurasiipi on tuollainen:
http://www.ebay.com/itm/Billet-Turbo-Co ... 1309651790" onclick="window.open(this.href);return false;
Mörkösuuttimilla ja 400cdi,n pumpulla tehoa periaatteessa lähtee noin 100hv/suutin.
Sopiva vnt-ahdin on 320cdi,n ahtimesta tehty virimalli, jolla olen itsekkin 400 puhkaissut, eiköhän sama lähde vähän pienemmästäkin moottorista.
Olen nyt tänä keväänä/kesänä tehnyt aika läjän näitä paljon muutettuja autoja.
Jonkinlainen tuntuma aiheesta alkaa muodostumaan.
Se, että esim. ahdin antaa
mahdollisuuden neljään sataan, ei suinkaan tarkoita, että kaikki siihen pääsisi - ei ollenkaan.
Tehoa ei viimekädessä ratkaise ohjelma - vaan rauta ja sen kunto ja osien yhteen sopivuus.
Jos näistä mersun V6,sta vielä sanoisin jotain, niin ratkaisevaksi asiaksi tehon kannalta muodostuu ilman kierto moottorissa.
Jostain syystä E, S ja esim ML malleissa ilmaa menee moottoriin paremmin kuin esim C, CLK, ja Vitoissa.
"Täyden syötön" hyvä indikaattori on se, että vaihteisto ei enää kestä, vaan alkaa oireileman ja syöttöä joutuu sen takia rajoittamaan.
Nämä jälkimmäiset mallit jää, osien laadukkuudesta riippuen arviolta korkeintaan 350 tasoon, ilma ei vaan riitä, pakko on syöttöä rajoittaa, muuten savuttaa ankarasti.
Syytä tähän, en ainakaan vielä tiedä, mutta suunta on selvä.
Kunhan saan ajan kuluessa nyt todellista, mitattua dataa asiasta, niin koetan tehdä tänne kollaasin aiheesta.
Itse käytän omat ahtimeni hevosvoima.commissa/Anton Murola.
Mutta on niitä muitakin hyviä turbopajoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5